Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft het nog zin om zoiets te gebruiken?
Liqui Moly Benzine Stabilisator 250ml

Had met het wisselen van de bougies en het filter ook het probleem met de tank.
Ging prima omhoog, maar wil daarna niet lekker meer terug. begreep er niets van tot ik net dit las.

Er zijn van die goedjes die ervoor zorgen dat de ethanol kan verdampen, durf zo niet te zeggen of dit er ook zo een is, of ik lees er overheen.
de tank kun je het best aan de achterkant losmaken, hierdoor heb je net genoeg speling om eerst aan de voorkant de boel vast te zetten, de achterkant wil daarna beter :)
 
Aha, ik was in de veronderstelling dat vpower, ultimate e.d. Ethanol vrij was maar goed. Eerst dit maar eens even voor altijd oplossen!
Voor zover ik heb gelezen (op internet / diverse topics) bevat V-power geen ethanol.
Alles wat onder "euro 95" kwalificatie valt, bevat zeker 5% ethanol (specificatie vereisten)
V- power dus niet
 
Hoe heb jij dat gedaan met de bouten van de remschijven ik moest de mijne aan een kant afdraaien en aan de kant van de sensorring het gat uitvullen met ringen!

Of heb jij gewoon andere bouten gepakt!

2e gen Tuono, zie onderschrift, geen sensorring en was gewoon plug and play :)

Maar voor de V4 heb je onderstaande nodig.

AF1 Racing Aprilia | Vespa | Piaggio | Guzzi | Norton | Ural | Zero - Fully Authorized Aprilia, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Norton, Ural and Zero MC Dealer. - Motorcycles - Scooters - OEM Parts - Accessories

AF1 Racing Aprilia | Vespa | Piaggio | Guzzi | Norton | Ural | Zero - Fully Authorized Aprilia, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Norton, Ural and Zero MC Dealer. - Motorcycles - Scooters - OEM Parts - Accessories
 
Laatst bewerkt:

Heb van het winter Forte moto 1 en moto 2 toegevoegd aan de brandstof, daar van een bevriend monteur wel goede verhalen over gehoord.

Even terugkomend op het ontluchten van de remmerij, heb de ontluchtingsnippels voorzien van teflon tape vervolgens de boel van onder gevuld, ging vele malen makkelijker aangezien je geen vloeistof meer morst.
Zal hem nog even nachtje met tie-wrap om de hendel laten staan, just to be sure maar rem voelt nu al goed hard.
 

ja is wel raar AF1, want bij andere motorfiets merken krijg je de bouten erbij!
maar die bouten lost het probleem aan de sensorring kant niet op!
heb jij ook verzonken gaten in je T-drives? daar vallen deze bouten mooi in alleen als je er de sensorring erop legt dan moet je de verzonken gaten uitvullen!
 
Iemand hier misschien nog een setje DB killers voor Arrows dempers die op de Arrow edition zitten liggen waar hij afstand van wil doen? Zoek nog een setje.
 
Interesse vraag.

Voor de tuono reed ik enduro en SM, super leuk en vooral wanneer je valt nooit een prebleem. Hufter proof en kapjes kosten een paar tientjes als ze al stuk gingen. Krassen maakte niet veel uit, het was immers een werkpaard.
Om die reden heb ik die motoren alleen tegen diefstal verzekerd en die hij gestolen werd vorig jaar was ik daar ook erg blij om.

Met de T begin ik nu alleen wel te twijfelen. Als je deze neer legt blijft het niet bij een paar tientjes.
De verzekering WA+beperkt casco kost €11 per maand en volledig casco meteen €41,32

Hoe hebben jullie hem verzekerd en is/kan dit nog goedkoper?
 
verzekerd incl diefstal (mits aantoonbaar qua sloten enz.)
net niet volledig casco.. als ik hem zelf in de prak rij mijn schuld mijn probleem.. sparen voor nieuwe t :X
 
Laatst bewerkt:
Heb hem ook WA+beperkt casco verzekerd, betaal ook zo'n 11 euro. Goedkoopste wat ik kon vinden. volledig casco is hij, gezien zijn leeftijd (2003), niet meer waard.
 
oh ja, betaal iets van 47 euries per kwartaal (wa beperkt casco, ongevallenverzkering voor opzittenden incl diefstal)
het is niet de goedkoopste maar heb wel alles mooi bij mijn werkgever.. al meegemaakt dat het erg fijn is om een intern nummer te bellen als er iets is
 
ik heb nu dus WA+ beperkt casco (incl diefstal), opzittende en rechtsbijstand en de hele mikmak voor €11 p.m. Dit is wel met 70% no-claim korting.
 
Ik heb geen rechtsbijstand en opzittende. Heb nog niet zoveel schadevrije jaren opgebouwd. Heb motor rbw pas sinds 2011.
 
Interesse vraag.

Voor de tuono reed ik enduro en SM, super leuk en vooral wanneer je valt nooit een prebleem. Hufter proof en kapjes kosten een paar tientjes als ze al stuk gingen. Krassen maakte niet veel uit, het was immers een werkpaard.
Om die reden heb ik die motoren alleen tegen diefstal verzekerd en die hij gestolen werd vorig jaar was ik daar ook erg blij om.

Met de T begin ik nu alleen wel te twijfelen. Als je deze neer legt blijft het niet bij een paar tientjes.
De verzekering WA+beperkt casco kost €11 per maand en volledig casco meteen €41,32

Hoe hebben jullie hem verzekerd en is/kan dit nog goedkoper?

Ik kan switchen wat ik in de winter ook doe. Gedurende het seizoen allrisk, betaal ik volgens mij (even snelle berekening uit het hoofd dus hou me te goede) rond de 30 euro per maand. In de wintermaanden zet ik hem op WA+beperkt casco (ivm diefstal en brand), dan betaal ik ergens in de buurt van 12 euro.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan