Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik dat hier gewoon mag plaatsen (ben daar niet zeker van) wil ik dat wel doen hoor. Anders hoor ik dat graag.

Ik zit bij bikerpolis. Tot op heden geen klagen, maar gelukkig ook geen gebruik hoeven maken, hoop dat dat zo blijft :X .
 
Laatst bewerkt:
thnx, even snel gekeken maar kom niet direct goekoper uit.
Heb een factory uit 2008 met optie diefstalbeveiliging, tot 12000km 13 schadevrije jaren, geen no-claim garantie, wel rechtsbijstand en opzittende module 2, kleding tot €1000 geen accessiores mee verzekerd.

Kost me daar per maand 41,39, iets duurder dan waar ik nu zit (https://www.zlm.nl/particulier/vervoer/motorverzekering/dekking/)
Daarnaast heb ik het idee dat ZLM meer doet zoals pechhulp buitenland end ook meeverzekerd.
Ik ga het nog eens overwegen, er zit natuurlijk wel een voordeel in het kunnen aanpassen van de dekking, maar dan zal je net zien dat je een keer snel de motor pakt en er dan iets mis gaat.
Dat zou dan iig weer mijn geluk zijn....
 
zonder te kijken... had fbto niet iets dat je per dag vanuit een app je verzekering aan/uit kan zetten?
dus als je gaat rijden swipe je hem aan en anders betaal je ook niets
 
Iemand die weet wat dit betekent D2x en Lap.

Staat aan de binnenkant van mijn zadel?
2rdaxs3.jpg


Staat er ook op geschreven, kennelijk is het heel, heel belangrijk....
 
zonder te kijken... had fbto niet iets dat je per dag vanuit een app je verzekering aan/uit kan zetten?
dus als je gaat rijden swipe je hem aan en anders betaal je ook niets

Weet niet of dit zo handig als je ook voor diefstal verzekerd wilt zijn. Als ie in de schuur staat wil je toch verzekerd zijn?

Heb nog even een berekening gemaakt bij Bikerpolis met All-risk 2500 euro. Valt best mee, komt op 33 euro. Betaal nu 16 euro voor een mini-casco bij de KNMV met 2 schadevrije jaren (2 jaar geleden is m'n motor omgevallen tegen een andere).

Volgens mij is met 2500 euro de grootste pijn wel verzacht als je een keer schade rijd.
 
thnx, even snel gekeken maar kom niet direct goekoper uit.
Heb een factory uit 2008 met optie diefstalbeveiliging, tot 12000km 13 schadevrije jaren, geen no-claim garantie, wel rechtsbijstand en opzittende module 2, kleding tot €1000 geen accessiores mee verzekerd.

Kost me daar per maand 41,39, iets duurder dan waar ik nu zit (https://www.zlm.nl/particulier/vervoer/motorverzekering/dekking/)
Daarnaast heb ik het idee dat ZLM meer doet zoals pechhulp buitenland end ook meeverzekerd.
Ik ga het nog eens overwegen, er zit natuurlijk wel een voordeel in het kunnen aanpassen van de dekking, maar dan zal je net zien dat je een keer snel de motor pakt en er dan iets mis gaat.
Dat zou dan iig weer mijn geluk zijn....

Ik denk dat je even moet bellen of zo. Laat ze een offerte voor je maken. Net als Dickr hierboven zegt denk ik dat je lager uit zou moeten kunnen komen en dat je misschien toch iets niet goed hebt gedaan. Ondanks dat ik waarschijnlijk door de provincie waar ik woon iets goedkoper uit ben lijken me de bedragen die jij noemt wat aan de hoge kant. Is natuurlijk ook afhankelijk van het aantal schadevrije jaren. Die regeling is volgens mij ook recent veranderd, en zoals ik het begreep, niet in het voordeel van de verzekerde..... Wellicht dat dit ook nog meespeelt.
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet welke motor jij hebt maar mijne is een hele fabriek namelijk. Een factory uit 2008, mogelijk speelt dat ook nog een rol.
Ook denk ik niet dat €2500 voldoende is als all-risk. Ik weet hoe snel je aan dat bedrag zit en nog sneller erover (zeker met het carbon van de factory). Ik heb de optie wel gezien maar dacht dat hij dan maar voor 2500 verzekerd was, ook igv diefstal. In sept een diefstal meegemaakt en dan is €2500 ook nog niets.

Ik zal ze eens bellen en dan kijken hoe het zit.
 
Ik heb een 2010 Arrow Edition. Het gaat er om dat je voor een redelijk bedrag de eerste 2500 euro kosten gedekt hebt, dat is toch 2500 euro meer dan bij een mini-casco. Diefstal is de zelfde dekking als vol-casco, dat maakt dus niet uit.

En ja, carbon is duur inderdaad.
 
Egelmeens...Is dat niet de crashtest dummy van aprilia? en D2X dat hij 2x getest is?

Waha! leuk onderzoek idd.
 
Over de verzekeringen kan ik zeggen dat als je een 2de gen Tuono laat crashen dat die echt heel snel al Total wordt verklaart omdat de onderdelen heel slecht tot bijna niet meer te verkrijgen zijn dat is mijn ervaring.

En voor mijn kleding had ik ook tot 1500 mee verzekerd, en ook al was mijn pak pas 7 mnd oud en behoorlijk doorgesleten, er is toch nog altijd een dagwaarde! En dat was met de helm en handschoen ook zo, geloof me je wordt er niet beter van! wat ook helemaal mooi is, is dat sommige experts zeggen dat je het pak gewoon nog kunt gebruiken en de handschoenen ook.
Dus ik zou daarop gewoon het minimale nemen want ik kreeg uit eindelijk maar 600 ervoor terug!
 
Over de verzekeringen kan ik zeggen dat als je een 2de gen Tuono laat crashen dat die echt heel snel al Total wordt verklaart omdat de onderdelen heel slecht tot bijna niet meer te verkrijgen zijn dat is mijn ervaring.

En voor mijn kleding had ik ook tot 1500 mee verzekerd, en ook al was mijn pak pas 7 mnd oud en behoorlijk doorgesleten, er is toch nog altijd een dagwaarde! En dat was met de helm en handschoen ook zo, geloof me je wordt er niet beter van! wat ook helemaal mooi is, is dat sommige experts zeggen dat je het pak gewoon nog kunt gebruiken en de handschoenen ook.
Dus ik zou daarop gewoon het minimale nemen want ik kreeg uit eindelijk maar 600 ervoor terug!

pff dat is net een helm of een broek en handschoenen...
en geloof mij 1st gen is ook al erg gauw (economisch) total loss verklaard :( ;(
 
Best vermoeiend. Had al in November bij aprilia parts wat dingen besteld om een olie beurt te geven.
Op velen advies van hier ook goed gekeken welk filter ik moest hebben, dat was dus het lange.
op de site ook goed gekeken en de lange besteld.
Vandaag eindelijk de olie gedaan en kom ik bij het filter, jawel die is langer. Hebben ze de verkeerde gestuurd. Ze sturen nu wel de goede op, maar kan dus even niet verder met de beurt en filter moes ook besteld worden.

Motor was ook duidelijk toe aan een verversing, olie had de kleur van koffie, was niet helemaal fris meer. Filters en magneet waren gelukkig wel brandschoon, zat niets in of aan dus daar wel erg blij mee.
 
Na een jaartje mijn Tuono ingeruild op een andere naked uit europa.
Allen bedankt voor de info en leuke verhalen hier. Wie weet tot ooit!
 
even voorstellen muggello rijdend op een vfr1200f maar voor het betere ragwerk afgelopen zomer een tuono bwj03 erbij gekocht bevalt super lekkere gooi en smijtfiets! mijn vrouw waar het motorvirus ook weer terug is maakt er ook dankbaar gebruik van! ik lees veel mee hier en
zal mij zo af en toe ook wel eens melden

ciaoo
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan