Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben bezig met opruimen en kwam nog wat spullen tegen iemand intresse?
- Laser uitlaat met E keur zonder killer. Komt met bijpassende Eprom 100,-
- Spanningsregelaar RR97 (zit kleine beschadiging in isolatie + draad werkt verder goed.) 50,-
- Rizoma rempotje (imitatie) 15,-
- Luchtfilter kast compleet. ( geen plaatje maar standaard box + intake) 30,-

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Heb je een foto van de beschadiging van de spanningsregelaar? Wat zijn de risico's hiervan?
 
15ev94z.jpg


Alleen de isolatie rond 1 draad is door. Alle koper in de draad is onbeschadigd en nog in orde.
Optie 1 is gelijk andere stekkers monteren.
Optie 2 isolatie tape eromheen ( of een andere creatieve oplossing.)
 
Meestal kun je met een kleine schroevendraaier het stalen pennetje uit de stekker drukken.
Daarna doe je er krimpkous overheen en druk het pennetje weer terug in de stekker.
10x beter als isolatietape!
 
Mannen met 1 week dolomieten in het vooruitzicht ga ik mijn T komende maand verwennen met groot onderhoud zodat ze helemaal klaar is voor 1500km km in de Bergen.

Ik heb advies nodig betreffende remvloeistof, remblokken en bougies:

Remblokken die echt bijten en niet faden... ook niet op het circuit, welke ?
Remvloeistof die niet aan de kook gaat bij circuitgebruik, welke ?
Deste bougies voor een optimale verbranding, welke ?

Alle advies welkom. Dank u !
 
Mannen met 1 week dolomieten in het vooruitzicht ga ik mijn T komende maand verwennen met groot onderhoud zodat ze helemaal klaar is voor 1500km km in de Bergen.

Ik heb advies nodig betreffende remvloeistof, remblokken en bougies:

Remblokken die echt bijten en niet faden... ook niet op het circuit, welke ?
Remvloeistof die niet aan de kook gaat bij circuitgebruik, welke ?
Deste bougies voor een optimale verbranding, welke ?

Alle advies welkom. Dank u !

Brembo blokken
Dot 5.1
Iridium bougies

Astu!
 
Laatst bewerkt:
tip... koop die iridium bougies via de Engelse Ebay... heb er zojuist 38 euries voor betaald ipv 18 euro per stuk....

elke dot 5.1 is goed, zolang het maar 5.1 is (ik merk persoonlijk het verschil heel erg tussen de 4 en 5.1)

en idd de brembo race blokjes.. my god wat kan je dan nice remmen!!!
 
Mannen met 1 week dolomieten in het vooruitzicht ga ik mijn T komende maand verwennen met groot onderhoud zodat ze helemaal klaar is voor 1500km km in de Bergen.

Ik heb advies nodig betreffende remvloeistof, remblokken en bougies:

Remblokken die echt bijten en niet faden... ook niet op het circuit, welke ?
Remvloeistof die niet aan de kook gaat bij circuitgebruik, welke ?
Deste bougies voor een optimale verbranding, welke ?

Alle advies welkom. Dank u !

Ik kan bevestigen dat de brembo sinterblokken uitstekend werken op de T. Of ze dat ook op het circuit doen kan ik 23 mei vanuit Assen pas beantwoorden :] . Als je bij MLM bestelt let dan goed op de afbeeding. Als je namelijk de tuono R selecteert zie je een blok met 1 pin, terwijl als je de fighter kiest je het blok te zien krijgt met 2 pinnen. Die laatste moest ik hebben :)
 
Ik heb gister de knop doorgehakt en ben er over uit om een Nieuwe"2dehands" motor te kopen ter vervanging van mij Yamaha FJ1200 ipv een opknapbeurtje..

Mijn keuze is gevallen op 2 type motoren.
De Tuono (model '03-'06) of een Kawazaki Z1000 rond het zelfde jaar.

Tuono heeft mijn voorkeur vanwege de looks.
Waar moet ik opletten bij deze Tuono modellen ?

Ik heb op beide nog niet gereden, aangezien ik gister avond pas echt de keuze heb gemaakt om te vervangen. Hou van lange ritjes, af en toe een los gaan over de dijk
 
Ik kan bevestigen dat de brembo sinterblokken uitstekend werken op de T. Of ze dat ook op het circuit doen kan ik 23 mei vanuit Assen pas beantwoorden :] . Als je bij MLM bestelt let dan goed op de afbeeding. Als je namelijk de tuono R selecteert zie je een blok met 1 pin, terwijl als je de fighter kiest je het blok te zien krijgt met 2 pinnen. Die laatste moest ik hebben :)

Bedankt voor de tip van de pinnen ! Ik moet sowieso de Factory hebben .
 
Ik heb gister de knop doorgehakt en ben er over uit om een Nieuwe"2dehands" motor te kopen ter vervanging van mij Yamaha FJ1200 ipv een opknapbeurtje..

Mijn keuze is gevallen op 2 type motoren.
De Tuono (model '03-'06) of een Kawazaki Z1000 rond het zelfde jaar.

Tuono heeft mijn voorkeur vanwege de looks.
Waar moet ik opletten bij deze Tuono modellen ?

Ik heb op beide nog niet gereden, aangezien ik gister avond pas echt de keuze heb gemaakt om te vervangen. Hou van lange ritjes, af en toe een los gaan over de dijk

Tuono Gen 1 ben je dus naar op zoek, goede keus! Loopt wel tot '05, '06 is alweer Gen 2.

Een ding waar je op moet letten die me zo even te binnen schiet is de achterbrug. Zit er rechts een deuk, dan heeft de motor een schuiver gemaakt.
 
Of een tot tuono factory verbouwde Falco : de falcuono :-) ohlins en OZ en 140 pk voor de prijs van een standaard tuono

Gen 1 is bullit proof verder, check het normale onderhoud/slijtage.
Hoge km standen zijn ook niet zo'n probleem, zijn inmiddels toch 10+ jaar oud jong.
 
Ik heb gister de knop doorgehakt en ben er over uit om een Nieuwe"2dehands" motor te kopen ter vervanging van mij Yamaha FJ1200 ipv een opknapbeurtje..

Mijn keuze is gevallen op 2 type motoren.
De Tuono (model '03-'06) of een Kawazaki Z1000 rond het zelfde jaar.

Tuono heeft mijn voorkeur vanwege de looks.
Waar moet ik opletten bij deze Tuono modellen ?

Ik heb op beide nog niet gereden, aangezien ik gister avond pas echt de keuze heb gemaakt om te vervangen. Hou van lange ritjes, af en toe een los gaan over de dijk

Voordelen van de T:
- ik heb nog op geen enkele fiets gereden met meer smiles per km (ook op de z1000 gereden). :)
- vermogen in de lagere regionen al beschikbaar.
- looks (persoonlijk).

Zaken waar je op moet letten:
Het bekende "karakter" van een italiaanse 2 cylinder:
- startrelais (heb ik al moeten vervangen)
- accu is te licht (heb ik ook vervangen)
- de starterkoppeling wil bij overmatig starten opgeven --> dure reparatie.

Ben dus heel scherp op eventuele startproblemen. Ik heb met mijn T hier enkele issues mee gehad. Op dit moment staat ie ook plots stil, slaat niet meer aan :(. Vanavond weer poging wagen.
 
Thx alvast, ja start relais had ik al wel gelezen, accu en starterskoppeling nog niet.

Zal scherp zijn op eventuele startproblemen..

En nee, hoge KM stand zeg niet zo heel veel als hij goed onderhouden is.
Mijn FJ1200 heeft nu 69k op de teller en motorisch is hij niet stuk te krijgen.
Moet nu alleen nieuwe koppeling, ketting +tandwielen en Accu.

Maar mijn motor vrienden hebben allemaal van die +2005 motoren en die van mij valt er een beetje buiten ;)
 
Voordelen van de T:
- ik heb nog op geen enkele fiets gereden met meer smiles per km (ook op de z1000 gereden). :)
- vermogen in de lagere regionen al beschikbaar.
- looks (persoonlijk).

Zaken waar je op moet letten:
Het bekende "karakter" van een italiaanse 2 cylinder:
- startrelais (heb ik al moeten vervangen)
- accu is te licht (heb ik ook vervangen)
- de starterkoppeling wil bij overmatig starten opgeven --> dure reparatie.

Ben dus heel scherp op eventuele startproblemen. Ik heb met mijn T hier enkele issues mee gehad. Op dit moment staat ie ook plots stil, slaat niet meer aan :(. Vanavond weer poging wagen.

Heeft de betreffende generatie geen last van de dynamo ?
 
Mannen met 1 week dolomieten in het vooruitzicht ga ik mijn T komende maand verwennen met groot onderhoud zodat ze helemaal klaar is voor 1500km km in de Bergen.

Ik heb advies nodig betreffende remvloeistof, remblokken en bougies:

Remblokken die echt bijten en niet faden... ook niet op het circuit, welke ?
Remvloeistof die niet aan de kook gaat bij circuitgebruik, welke ?
Deste bougies voor een optimale verbranding, welke ?

Alle advies welkom. Dank u !

Remblokken die echt bijten en niet faden... ook niet op het circuit, welke ?
Remvloeistof die niet aan de kook gaat bij circuitgebruik, welke ?
Deste bougies voor een optimale verbranding, welke ?

Alle advies welkom. Dank u !~[/quote]

de originelen brembo blokken gaan zeker 25dkm mee en zijn meer als goed genoeg voor onder de 2min op assen!
DOT 5.1 is goed wel ff in de gaten houden want die verkleuren sneller. ik zelf gebruik motul 5.1 ben er zeer tevreden over alleen bij de tuono V4 moet ik hem zo een 3x per jaar verversen maar dat heeft ook mede te maken dat de originelen blokken veel warmte ontwikkelingen op de V4, 2de gen had hier duidelijk minder last van. maar ik had ook geen factory uitvoering maar een 2008 R en factory heeft volgens mijn andere klauwen?
bougies kan ik niks over vertellen
 
Is er iemand met ervaring met van die bar end spiegels op de Tuono (V4)? Ik twijfel eraan om die erop te zetten. Vanwege een kleine schuur moet de motor moet heel precies staan om de deur dicht te krijgen. Letterlijk met de spiegel milimeters van de muur af. Nu heb ik de standaard spiegels er af gehaald en dat maakt het een stuk makkelijker. Bijkomend voordeel is de Tuono er visueel een stuk van opknapt. Alleen vraag ik mij af of je uberhaupt iets ziet met die kleine bar end spiegels? Je wilt kunnen zien wie er achter je zit O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan