Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Miquel niet piepen over t bereik, je hebt een dorsoduro gehad! Daarmee stond je na 120km al bij een pomp :+
 
Deze vraag komt zo ongeveer elke paar weken langs op dit topic. Zou zeggen blader een door dit topic heen.
Maar kort, nee, broodje aap verhaal.

Benzine verbruik, tjaa hangt van je rijstijl af. Mijn eerste tank reed ik 1 op 16. Maar als je het vermogen gebruikt is kan het zijn dat je naar de 1 op 12 gaat. Op circuit misschien nog wel minder.
Reken dan zelf maar uit, gaat ca 17 liter in de tank.....

Succes met je speurtocht, de V4 is een top fiets. (net zoals de twin trouwens) .

Voor de liefhebbers......ik heb nog een in nieuwstaat verkerende 18,5 liter tank liggen.
Deze past probleemloos op model 2011 en 2012.
Tis een originele tank en in de origineel kleur geel.
 
Even een korte update van mijn motor die te koop staat (wegens aankoop van een nieuwere Tuono V4 Factory), een schitterende V4 met alles er op en er aan.

http://link.marktplaats.nl/m1136233827

Ik zal hem in het nieuwe topic even posten met een mooie foto.

Ik ben aan het twijfelen om dezelfde overstap te doen.
Heb je toevallig ook wat dealers benaderd wat ze willen geven als je hem inruilt (eventueel via pm)?
 
Ik hoop dat iemand wat goed advies kan geven. Ik heb een zwarte Tuono uit 2010. Ik heb jarenlang een racer gereden en het kriebelt toch weer om terug naar een racer te gaan. Daarnaast wil ik graag een keer een heel nieuwe motor kopen.
Aangezien ik inmiddels een behoorlijke Appie fan ben is mijn oog gevallen op een nieuwe RSV4RR.
Van een dealer heb ik inmiddels, ongezien, een inruilprijs voor de Tuono van € 6.750,00. Daar zal vast nog wat muziek in zitten.
Zonder inruil zal er vast ook een mooie prijs te maken zijn. Nu komt het punt. Wat is een reële vraagprijs voor mijn Tuono 2010? 20K gelopen, MIVV uitlaten, nieuwe banden (PP3), nieuwe olie/filter. Verder prima in orde.

Waar zouden jullie op inzetten?

Grt. Arie
 
Ik hoop dat iemand wat goed advies kan geven. Ik heb een zwarte Tuono uit 2010. Van een dealer heb ik inmiddels, ongezien, een inruilprijs voor de Tuono van € 6.750,00. Wat is een reële vraagprijs voor mijn Tuono 2010? 20K gelopen, MIVV uitlaten, nieuwe banden (PP3), nieuwe olie/filter. Verder prima in orde.

Grt. Arie
Hoi Arie
Als ik via motor occasion de selectie maak van een 2010 Tuono's met weinig km , dan is de gemiddelde VRAAG prijs 6500-7200 euro MET garantie.
Die inruil prijs is echt goed. Dit zal ook je max verkoop prijs zijn. De Tuono zijn liefhebbers fietsen , je moet dus de juiste koper zien te vinden.
Ik had een mooie factory te koop. Er waren maar weinig motor zaken geinteresserdvoor inruil. Reden , weinig animo voor ...
(hij staat nu nog te koop bij Roke)

Wat is je voordeel zonder inruil !! 500euro ? Om voordeel te hebben zal je hem dus voor 6250 partikulier moeten verkopen . Lijkt mij moeilijk haalbaar.
Succes met je beslissing :t
 
Heren (en dames?), sinds mei vorig jaar eigenaar van een Tuono V4R APRC uit 2013, in zwart.

Tot nu toe een fantastische motor! Hij is wel nog compleet standaard, dus heb ik een SC Project oval (mat carbon) demper besteld en wat leuke hendels en wheel striping.

Nu heb ik op verschillende plaatsen gelezen dat een andere ECU (de race versie of de Gabro versie) nodig zou zijn i.v.m. het niet al te rijk afgestelde injectiesysteem. Heeft er hier iemand ervaringen mee? Ik ben sowieso nog van plan hem op een vermogensbank te zetten, onder 't mom van "meten is weten".

Verder zoek ik nog een korte kentekenplaathouder, maar alles wat ik vind zit rond de €100, dat vind ik toch erg veel voor een gebogen plaatje met wat gaatjes en eventueel een led of 3. Hebben jullie hiervoor nog tips?
 
Ik heb die slipon ook en op de rolbank gehad voor en na montage. De tuono was toen al voorzien van een map op maat van Biggelaar.

Resultaat, voor de A/F maakte de slipon niks uit, vermogen zakte 2 pk en koppel ging 3nm omhoog, ofwel hetzelfde.
 
Bedankt voor de reactie. Heb ook even je oude berichten hieromtrent gelezen. Dat is een serieuze vooruitgang qua vermogen zeg! Is er ook iets gewijzigd aan de traction-control etc.?

Heb je je originele ECU geflashed of heb je een compleet nieuwe gekocht met een andere map? En heb je nu de 'race' melding die je krijgt bij de originele race ECU en bij de Gabro map (gebaseerd op de race map)?

Misschien dat ik wel een run voor/na doe en op basis van die uitkomst beslis of ik een andere map inlaad.
 
Originele ECU is geflashed en voor de rest is alles hetzelfde gebleven. Dus geen melding in het dashboard of wijzigingen aan een van de aprc systemen. Motor is wel merkbaar sneller geworden en het gas is veel beter te doseren.
 
Hallo allen,

Na vorig jaar de motor helemaal technisch aangepakt te hebben en na veel KM's gemaakt te hebben is er nog steeds geen moment dat de tuono me verveeld.

Dit jaar wil ik hem ook optisch een beetje aanpakken.
Daar heb ik een paar vragen over.

1. zijn er hier mensen die met het Ermax ruitje rijden, zo ja zou je een pic willen plaatsen van je motor+ruitje.

2. Helpt dit ook nog met wind deflectie?

3. Zijn er hier mensen met een V2 G2 Tuono met led lampen, kunnen deze er zo in?
 
Goedeavond Tuonoten
Ben na diverse omzwervingen weer terug bij de
Enorm sensationele Tuono teruggekomen
Vroegah heb ik een eerste Type gereju
Da was een rooie

Ik heb nu een 1000r uit 2008 gekog
Een Zwarte( mooiste kleur natuurlijk😁).

Met deze moto wil ik lekker op de weg riju en zo af en dan
t circuit op
Is dan de standaard vering toerijkend of moet ik eea aanpassen?
Gr Jorgossss
 
Originele ECU is geflashed en voor de rest is alles hetzelfde gebleven. Dus geen melding in het dashboard of wijzigingen aan een van de aprc systemen. Motor is wel merkbaar sneller geworden en het gas is veel beter te doseren.

Oké duidelijk. Geen "race" melding betekend dat de map niet is gebaseerd op de Aprilia race map voor zover ik begrijp. Ik heb ondertussen contact opgenomen met Biggelaar. Zodra de demper binnen is ga ik eens een kijkje nemen daar, al is het maar voor een eerste run met alles standaard en een met enkel de nieuwe demper, zodat ik vergelijkingsmateriaal heb. Ik twijfel nog over de ECU (de Gabro kost €330 (t.o.v. €350 bij Biggelaar, maar dan moet ik de ECU naar Italië opsturen en zitten er ook geen runs op een vermogensbank bij).
 
Even een korte update van mijn motor die te koop staat (wegens aankoop van een nieuwere Tuono V4 Factory), een schitterende V4 met alles er op en er aan.

http://link.marktplaats.nl/m1136233827

Ik zal hem in het nieuwe topic even posten met een mooie foto.


ik heb deze vaak zat gezien en is echt in nieuw deze witte motor!
ook heb ik er op gereden en die race ECU is echt een wereld van verschil met mijn tuono met de race MAP, deze reageert wel goed maar heel smooth!
 
Bedankt voor de reactie. Heb ook even je oude berichten hieromtrent gelezen. Dat is een serieuze vooruitgang qua vermogen zeg! Is er ook iets gewijzigd aan de traction-control etc.?

Heb je je originele ECU geflashed of heb je een compleet nieuwe gekocht met een andere map? En heb je nu de 'race' melding die je krijgt bij de originele race ECU en bij de Gabro map (gebaseerd op de race map)?

Misschien dat ik wel een run voor/na doe en op basis van die uitkomst beslis of ik een andere map inlaad.

dat wijzigen aan het TC systeem dat doet Gabro alleen. maar wel op verzoek en raad het af om dan niet meer op de weg te rijden omdat de Tuono meer een racer wordt qua elektronica
wel alleen op verzoek ik heb het met hem erover gehad om de mijne ook te laten doen, maar hij gaf wel aan dat dit meer voor circuit is want dan word TC-stand 1 word dan stand 5 en dan terug naar 1 grijpt de TC nog veel minder in en is zelfs 1 bijna zonder TC.
Ook zet die de motorrem minder!
Maar op AF zijn er veel mensen heel positief over de Gabro map/ecu.
 
Oké duidelijk. Geen "race" melding betekend dat de map niet is gebaseerd op de Aprilia race map voor zover ik begrijp. Ik heb ondertussen contact opgenomen met Biggelaar. Zodra de demper binnen is ga ik eens een kijkje nemen daar, al is het maar voor een eerste run met alles standaard en een met enkel de nieuwe demper, zodat ik vergelijkingsmateriaal heb. Ik twijfel nog over de ECU (de Gabro kost €330 (t.o.v. €350 bij Biggelaar, maar dan moet ik de ECU naar Italië opsturen en zitten er ook geen runs op een vermogensbank bij).

Biggelaar heeft al de nodige aprilia's gedaan (veelal RSV4) en maakt een map op maat. Toine was er ook behoorlijk lang mee bezig, te meer omdat het flashen enorm lang duurt. Als je de ecu laat doen zou ik altijd naar hun gaan ipv je ecu opsturen.

Als je gebonden bent aan een budget kan je beter gaan voor de ecu tune gaan dan voor een uitlaat als het gaat om het rijden. Ga je voor de looks/geluid dan zet je er een andere pijp op.
 
Goedeavond Tuonoten
Ben na diverse omzwervingen weer terug bij de
Enorm sensationele Tuono teruggekomen
Vroegah heb ik een eerste Type gereju
Da was een rooie

Ik heb nu een 1000r uit 2008 gekog
Een Zwarte( mooiste kleur natuurlijk😁).

Met deze moto wil ik lekker op de weg riju en zo af en dan
t circuit op
Is dan de standaard vering toerijkend of moet ik eea aanpassen?
Gr Jorgossss

gewoon aanpassen had ik ook gedaan, wereld van verschil en een nog scherper sturende Tuono.
ik ben toen voor een RSVR achtershock gegaan(zelfde als de ohlins van factory modellen en ook volledig instelbaar ook in lengte) en deze laten reviseren met ohlins spul aan de binnenkant, voor gewoon laten reviseren/aanpassen op mijn gewicht.
dit gedaan bij JJ suspension.
ik heb bij de Tuono V4 weer het zelfde gedaan alleen nu voor als extra de ohlins piston kit erin en icm de lichtere wielen stuur dat ding echt zo fijn en de voorkant communiceert zo fijn.
ik heb met deze motor een 1;53 gereden op assen met de langzame ruskenhoek! band slijtage was echt netjes had nooit vreet sporen.

persoonlijk denk ik als je toch vaker het circuit op gaat met de tuono dan zou ik goed investeren heb je echt zoveel plezier van.
 
Oké duidelijk. Geen "race" melding betekend dat de map niet is gebaseerd op de Aprilia race map voor zover ik begrijp. Ik heb ondertussen contact opgenomen met Biggelaar. Zodra de demper binnen is ga ik eens een kijkje nemen daar, al is het maar voor een eerste run met alles standaard en een met enkel de nieuwe demper, zodat ik vergelijkingsmateriaal heb. Ik twijfel nog over de ECU (de Gabro kost €330 (t.o.v. €350 bij Biggelaar, maar dan moet ik de ECU naar Italië opsturen en zitten er ook geen runs op een vermogensbank bij).

en je moet ook weer je gashendel inleren, en dat moet via de computer dacht ik.
 
Is het bij de Tuono V4 ook noodzakelijk om na montage van een andere uitlaat een andere map te instaleren bij een dealer? Of kan dit gewoon blijven draaien op de "normale" software?
 
Hallo Tuono rijders,

ik al 6 tal jaren tevreden Shiver rijder en actief onder het Shiver topic, geeft gisteren plots snel zijn handtekening gezet op de aankoop van een 2016 model Tuono RR.

De reden waarom ik plots zo snel de beslissing genomen heb is omdat dit de aller laatste Tuono 2016 is met het oudere dachbord die ik velen maler mooier vind dan zo een karakterloze (wijzerloze kleurenscherm dachbord).

(ik ging eventjes naar een andere nieuwe daeler om een afspraak te maken voor een onderhoudje voor de Shiver)

Nu dit was natuurlijk niet de hoofd reden van snelle aankoop, deze Tuono is ook de aller laatste 115pk op papier moto, vanaf 2017 kan je nooit meer een Aprilia (ik weet niet van andere merken) in België krijgen met 115pk op papier, en dat is wel een groot verschil, in België betaal je slechts tussen de 50 a 100 euro voor een moto in te schrijven onder de 115pk, als hij er meer geeft zoals de Tuono, zou ik met een 2017 model met 175pk op papier 2500euro inschrijvings tax betalen, dus dit was voor mij de de hoorfdreden om dan toch een een nieuwe te kunnen kopen, ook koste de 2016 model uiteraad ietje minder. Uiteraard word hij gratis op full power gezet (andere cpu)


dit is hem:

mlj4nsspwaqpl.jpg


sjpkvffuzb1k5.jpg


qjslndom6y0a4.jpg


ouijrurn3a4py.jpg


m0sfidpnlpcr6.jpg


sbukqerrnnqxw.jpg


Het enige wat ik er ga aan doen is een gps houder op zetten, en later zo een zadel tas die over de achterkant van de zadel gelegd word om verre reisjes te kunnen doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan