Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

kehfpkchjrwfi.jpg


Schokdemper geinstalleerd, eerste indruk:
Gigantische verbetering, vooral qua demping en nu zit er de juiste veer op voor iemand van 85kg.
Het voelde de eerste kilometers alsof de achterband vastgelijmd zat aan het asfalt.
 
Laatst bewerkt:
De schokdemper is zijn geld zeker waard, voor de mensen die twijfelen.
Meer comfort en een stabieler en meer voorspelbaar rijgedrag.
Ik moet nog de voorvering herinstellen voor deze schokdemper, maar ik merk nu al dat de voorvering ondermaats is voor deze schokdemper. Terwijl je bij de standaard schokdemper het gevoel hebt dat de voorvering echt goed is.
Nu twijfel ik of ik de cartridges in de voorvering zou vervangend...
 
Als ik mijn vering verrander zal het sowieso wel voor en achter zijn. Anders hebt ge idd dat een van de twee beter presteerd dan de ander :p
 
Afgezien van de instelmogelijkheden die nu op het 2017 model zitten, zijn alle modellen veringstechnisch identiek(dus de rijervaring/verbetering is ook gelijk)
 
Laatst bewerkt:
Dan is de vraag hoe is de ervaring met de streetbox op de MT09, ik ben niet van plan om naar het circuit te gaan maar het mag allemaal wel wat sportiever :] dank jullie wel voor de info.
 
Ik zou gewoon eens wat prijzen gaan vragen en vergelijken. De plaatsingskosten zijn ook niet niks en die zijn dezelfde, of je nu hyperpro neemt of ohlins. Bij ohlins heb je een rear shock voor 600 euro en bij hyperpro heb je een (mindere) shock en veren vooraan. Of die veren zijn geld gaan waard zijn zal er vooral van afhangen of je ze in de eerste plaats nodig hebt. Als je redelijk licht bent denk ik niet dat je er veel profijt uit haalt en als je 90kg+ weegt zal dat al wat meer zijn ^^
 
En nog een nieuwe MT op de Nederlandse wegen.
Gisteren opgehaald. Moet nog wel even wennen om al die pk's aan de grond te houden.






 
Photobucket laat geen 3rd party hosting meer toe voor gratis users. Om het te vergemakkelijken: wil je photobucket op een andere site linken (zoals jij) moet je betalen.
Postimages.org en andere werken wel nog steeds.

Congrats met de aankoop. In het begin is hij een beetje wennen maar je zal het snel genoeg kunne appreciëren ^^
 
Heeft er nog iemand dit fenomeen met de standaard Dunlop banden?
De voorband heeft nog 1.5-2cm per kant rubber over terwijl de achterband volledig opgebruikt wordt. (Straatgebruik)
Op de weg hou ik altijd reserve waardoor ik niet hard remmend de bocht in ga, maar dit heb ik nog niet meegemaakt met al de vorige sets banden.
Normaal heb ik ongeveer 0.5cm per kant over aan de voorzijde terwijl achter volledig gebruikt wordt.
Bandenspanning is 2.6 voor en 2.8 achter. Ik heb al 2.4 vooraan en 2.5 achteraan geprobeerd op aanraden van een motorzaak maar merkte geen verschil behalve het iets trager insturen.
Vering is correct ingesteld.
 
Heeft er nog iemand dit fenomeen met de standaard Dunlop banden?
De voorband heeft nog 1.5-2cm per kant rubber over terwijl de achterband volledig opgebruikt wordt. (Straatgebruik)
Op de weg hou ik altijd reserve waardoor ik niet hard remmend de bocht in ga, maar dit heb ik nog niet meegemaakt met al de vorige sets banden.
Normaal heb ik ongeveer 0.5cm per kant over aan de voorzijde terwijl achter volledig gebruikt wordt.
Bandenspanning is 2.6 voor en 2.8 achter. Ik heb al 2.4 vooraan en 2.5 achteraan geprobeerd op aanraden van een motorzaak maar merkte geen verschil behalve het iets trager insturen.
Vering is correct ingesteld.

Ik heb dit bij elke band achter gaat gewoon sneller.
 
Ik heb er nu eentje van bagster en ben voorzichtig positief. Ik vond de looks oke en zitcomfort is beter. Ik heb er nog maar 1 langere rit van 450 km mee gedaan maar het is wel een verbetering mede door het bredere vlak ter hoogte van de tank
 
Terug
Bovenaan Onderaan