Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Heeeel mooie machine Kees!

Zadel misstaat zeker niet. Waar heb je dat laten doen?

En de juiste mods; Hyperpro, dempertje, flyscreen, helemaal top.
 
Heeeel mooie machine Kees!

Zadel misstaat zeker niet. Waar heb je dat laten doen?

En de juiste mods; Hyperpro, dempertje, flyscreen, helemaal top.

Bij een man in Duitsland.... Niklas Lange (sitzbankbezieher.de). Helemaal top en in vergelijking met andere zadel-alternatieven niet duur *O*

Oja, de MT is af, ook optisch (zijkappen gespoten).... misschien ooit nog een andere cartridge in de vork als ik het geld ervoor over heb... Het eindresultaat is helemaal mijn ding! Echt een geweldige motor, vinnig qua acceleratie, looks zijn goed, geluid is geweldig. Comfort is nu goed, verbruik is goed. Vering is een Hyperpro Streetbox met HPA, dragers voor zijtassen...

Naja.... zucht.... haha ;)
 
Laatst bewerkt:
Zit er ergonomisch nog verschil tussen de normale MT en een Sporttracker of Rally?
Street Rally heeft een ander zadel en een breder stuur. De Sport tracker een ander zadel. Zowel de Street Rally als de Sport tracker hebben een zadelhoogte van 850mm ten opzichte van de standaard 815mm. De Street Rally heeft er ook een breder stuur bij. 945mm ten opzichte van de standaard 815mm.

Zou alleen op dat gebaseerd dus zeggen dat de Street Rally de betere keus voor de lengte die jij mee moet brengen.
 
Jazeker, en het zat ook zeker niet onaardig! Voldoende beenruimte, alleen redelijk kort op het stuur.
Dat was gewoon ff proefzitten bij de dealer, misschien een keer proefrijden..

Zit er ergonomisch nog verschil tussen de normale MT en een Sporttracker of Rally?

Ja de Street Rally heeft een ander zadel, een uit een stuk dus je zit wat hoger. Zit geen verlaging in zegmaar
 
Street Rally heeft een ander zadel en een breder stuur. De Sport tracker een ander zadel. Zowel de Street Rally als de Sport tracker hebben een zadelhoogte van 850mm ten opzichte van de standaard 815mm. De Street Rally heeft er ook een breder stuur bij. 945mm ten opzichte van de standaard 815mm.

Zou alleen op dat gebaseerd dus zeggen dat de Street Rally de betere keus voor de lengte die jij mee moet brengen.

Grappig. Laatst op beide modellen een half uur gereden maar kon qua stuur geen verschil merken. Vind de zit van de gewone trouwens wel fijner. Bij rally meer op de bok.
 
Thnx! Maar dit lijkt de originele kentekenplaathouder te zijn toch? Als ik het zo bekijk zitten de tassen al redelijk dicht tegen de achterlichten aan? Volgens mij zitten die bij mijn motor nog iets verder naar voren dus zou je nog minder ruimte overhouden...
Ik ga eens op zoek naar afmetingen :)

Yep,dus bij een korte kentekenplaathouder gaat dit een probleem worden.
Volgens mij heeft Keesh een set die dmv beugels bevestigd worden,dat zal meer geschikt zijn.

Ik ben 1 van de weinigen die een korte kentekenhouder niet mooi vind ;)
 
Nou, bij mij komen de eerste tekenen van slijtage..... Twee weken geleden lagen er druppeltjes koelvloeistof onder de motor. Bleek de warmtewisselaar te zijn die lekte (onderdeeltje van 700 eur :o). Gelukkig wel nog net onder garantie vervangen. (had niet een week later moeten gebeuren... ). Dag daarna bleek m'n rechter vorkpoot te lekken; lekkende keerring dus.

Ik ben niet echt onder de indruk. Ding heeft nu 28.000 km gereden. Ik rijd weliswaar het hele jaar door maar 's winters netjes in de pekelprotectie. Ik hoop dat dit uitzonderingen waren.....
 
Nou, bij mij komen de eerste tekenen van slijtage..... Twee weken geleden lagen er druppeltjes koelvloeistof onder de motor. Bleek de warmtewisselaar te zijn die lekte (onderdeeltje van 700 eur :o). Gelukkig wel nog net onder garantie vervangen. (had niet een week later moeten gebeuren... ). Dag daarna bleek m'n rechter vorkpoot te lekken; lekkende keerring dus.

Ik ben niet echt onder de indruk. Ding heeft nu 28.000 km gereden. Ik rijd weliswaar het hele jaar door maar 's winters netjes in de pekelprotectie. Ik hoop dat dit uitzonderingen waren.....

Ik denk persoonlijk dat je gewoon pech hebt gehad. De warmtewisselaars koopt Yamaha gewoon in denk ik, of ze laten ze door een derde partij op maat maken.

Een lekke keerring kan altijd gebeuren. Zolang het niet keer op keer gebeurt zou ik mij niet zoveel zorgen maken.
 
Warmte wisselaar die lekt...heb je geen steentje gepakt bij het rijden? Op de mt groep op Facebook had iemand een flinke buts opgelopen right in da middle. Die lekte dan weer niet.
 
Hm, weet het niet. Blij dat het binnen de garantie viel, anders was de rekening meer dan een rug geweest.

Over 6 weken ga ik een mooie tocht maken met een maatje op z'n 900SS Duc. Eerst volgas naar de Bodensee en dan in 7 dagen zo'n beetje alle passen en mooie krulwegen via Oostenrijk, Italie, Zwitserland, weer Italie, Frankrijk, weer Zwitserland en dan via het Zwarte Woud weer terug. Yummie! :9~ :] :]
 
Even mijn nieuwe uitlaat tonen,maatwerk met E-keur demper op de originele voorbochten. :)

315o10n.jpg
 
Wat ik dus jammer vind...het originele ontwerp is heel mooi en strak. Onder de achterbrug alleen wat tam....maakt er nu echt niemand een uiterlijk gelijkwaardige pijp maar dan met een mooie carbon roffel....?
 
maakt er nu echt niemand een uiterlijk gelijkwaardige pijp maar dan met een mooie carbon roffel....?
Dan moet je gewoon een originele open slijpen en het binnenwerk op de juiste wijze aanpassen.
Dat is ook nog goedkoop,want een originele uitlaat vind je voor een prikje.

@ KeesH : een foto van het geheel komt binnenkort,ik ben nog met een aanpassing bezig.
 
Ziet er mooi uit idd; en een stukje goedkoper dan de akra.
Precies, ben benieuwd hoe het klinkt en rijd. Motor staat nu sinds zaterdag fonkelnieuw in de garage, heb r nog geen meter mee gereden...... ;( Ik woon in Oostenrijk en hebben vorige week nog een pak sneeuw gehad dus het zout moest eerst van de weg. En nu komt t ook weer lekker uit want ik rij straks naar Nederland voor een paar dagen. Moet maandag les geven bij Racecracks.....ook niet erg. ;) Maar het jeukt enorm om de MT in te gaan rijden *O*
 
Wie gaan er morgen naar Veenendaal? ? Ik ga er van haarlem, via ijsselstein zuidelijke lekdijk rhenen heen... 1030 ijsselstein, 945 vertrek haarlem, aankomst Veenendaal. ...geen idee... 😊😊

Vandaag een tourtje haarlem scheveningen... 60 of 70 motoren.... 1 hele mt-09.... wel een 07...maar dat telt niet...
 
Wie gaan er morgen naar Veenendaal? ? Ik ga er van haarlem, via ijsselstein zuidelijke lekdijk rhenen heen... 1030 ijsselstein, 945 vertrek haarlem, aankomst Veenendaal. ...geen idee... 😊😊

Vandaag een tourtje haarlem scheveningen... 60 of 70 motoren.... 1 hele mt-09.... wel een 07...maar dat telt niet...

Zou er eigenlijk heen gaan maar lees net dat het morgen al is :p dus ik ga niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan