Motor-Forum

Select Forum

Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

'18 Husqvarna 401 Vitpile

Reg. datum:
28 jul. 2015
quote:

Super gaaf. De hoeveelheid lol die je daarop kan beleven, holy smackers. Ik ga alleen een beetje de mist in bij het vrij kritische vraagstuk 'Wie koopt dit?'. Maargoed, ik denk dat Yamaha dat ook wel weet. Niet voor niks dat ze deze op a la R1M op bestelling gaan leveren.

Eerder deze week lekte er wat renders uit van een 300 variant. Daar zie ik dan meer markt voor. Mooi alternatief op die waardeloze machines van Piaggio.
'14 KTM Duke 200 '15 Yamaha MT-07 '16 Yamaha MT-09 '17 Yamaha MT-10 Husqvarna 401 Vitpilen

WT Motogp-stem-kampioen 2017

Reg. datum:
01 jul. 2012
https://www.motea.com/en/...set-987368-0/category/95/

Deze heb ik. In lengte instelbaar, omplooibaar en 3 verschillende stukken waarvan je de kleur kan kiezen.

Dat omplooien is echt super handig om je helm aan je stuur te hangen!
Jimmeh wijzigde dit bericht op woensdag 28 februari 2018 12:26 (13%)
Jimmeh Kawa ninja 250R '09 300 '14 Yamaha MT-09 Sport Tracker

Reg. datum:
28 feb. 2018
Na in november vorig jaar m'n A rijbewijs te hebben gehaald en een paar proefritten te hebben gemaakt heb ik afgelopen week een MT-09 2018 gekocht (Niet de SP omdat ik die kleur niet zo mooi vind). Op Youtube kwam ik veel clips tegen waarop mensen afraden om een MT-09 te rijden als eerste motor omdat deze te krachtig zou zijn alleen vond ik dit dus wel meevallen tijdens mijn proefrit (Heb wel in STD mode gereden met TC op 1 ). Nu heeft een vriend van mij van de week een tank slapper gehad en deze ligt nu in het ziekenhuis (gaat wel goed met hem op een gebroken heup na). Ik twijfel nu dus of ik mn nieuwe MT-09 niet moet laten voorzien van een stuurdemper. Wat raden jullie aan en waarom ?

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
Zeker als je flink aan het gas hangt en de weg is niet vlak kan een tankslapper ontstaan,
een stuurdemper kan helpen om dat te voorkomen.Ik heb het zelf 2 keer meegemaakt 1 keer op
de snelweg,die ontstond door het slechte wegdek en 1 keer bij voluit accelereren op een klinkerweg,beide motoren hadden geen stuurdemper.Rij je altijd rustig dan heeft een stuurdemper weinig nut.Wil je er 1 aanschaffen dan is een verstelbare wel aan te raden,want
sommige van de niet instelbare maken dat de motor zwaarder stuurt wat bij lage snelheden
niet prettig is.
RG-gamma wijzigde dit bericht op woensdag 28 februari 2018 13:45 (18%)
Deurdonderen met de Ducati pussy fighter.

'18 Husqvarna 401 Vitpile

Reg. datum:
28 jul. 2015
quote:
Darkgades schreef op 28 februari 2018 @ 13:27:
Wat raden jullie aan en waarom ?

Gewoon enigszins rijden alsof je op de openbare weg rijdt en dan zou er niet zoveel moeten gebeuren. Zo een tank slapper / speed wobble / etc is nog niet zo makkelijk om voor elkaar te krijgen, wel heel makkelijk te voorkomen.
'14 KTM Duke 200 '15 Yamaha MT-07 '16 Yamaha MT-09 '17 Yamaha MT-10 Husqvarna 401 Vitpilen

Yamaha MT-09 (2017)

Reg. datum:
14 apr. 2012
quote:
Na in november vorig jaar m'n A rijbewijs te hebben gehaald en een paar proefritten te hebben gemaakt heb ik afgelopen week een MT-09 2018 gekocht (Niet de SP omdat ik die kleur niet zo mooi vind). Op Youtube kwam ik veel clips tegen waarop mensen afraden om een MT-09 te rijden als eerste motor omdat deze te krachtig zou zijn alleen vond ik dit dus wel meevallen tijdens mijn proefrit (Heb wel in STD mode gereden met TC op 1 ). Nu heeft een vriend van mij van de week een tank slapper gehad en deze ligt nu in het ziekenhuis (gaat wel goed met hem op een gebroken heup na). Ik twijfel nu dus of ik mn nieuwe MT-09 niet moet laten voorzien van een stuurdemper. Wat raden jullie aan en waarom ?

Ik zou ook geen MT 09 aanraden voor een beginner. Dat ligt niet aan het vermogen op papier...
De tankslapper kon gemakkelijk vermeden worden door de vering correct in te stellen op haar gewicht en rijstijl.
De mt09 heeft echt geen stuurdemper nodig, er is geen probleem met de geometrie. (Alleen als de vering niet correct is ingesteld)
Ik heb al 8k km op de mijne gezet, en meerdere malen wheelies gemaakt, soms onbedoeld en op slechte wegen maar nooit ook maar iets gehad dat in de buurt kwam van een tankslapper. ( Ook een proberen uit te lokken, maar dat ging ook niet)
Correct reageren op een (beginnende) tankslapper kon ervoor zorgen dat er geen gevolgen waren.

Hopelijk wordt ze snel beter en is ze niet bang om opnieuw op de motor te kruipen.

WT Motogp-stem-kampioen 2017

Reg. datum:
01 jul. 2012
quote:
kirill007 schreef op 28 februari 2018 @ 19:04:

Correct reageren op een (beginnende) tankslapper kon ervoor zorgen dat er geen gevolgen waren.

Dit vooral. Als je schrik krijgt en je je stuur harder vast gaat nemen, verergert het probleem. Hou je armen soepel en je wiel zal zich stabiliseren.. tenzij je al op de grond ligt -O-
Jimmeh Kawa ninja 250R '09 300 '14 Yamaha MT-09 Sport Tracker

Reg. datum:
17 jul. 2014
quote:
Jimmeh schreef op 28 februari 2018 @ 12:25:
https://www.motea.com/en/...set-987368-0/category/95/

Deze heb ik. In lengte instelbaar, omplooibaar en 3 verschillende stukken waarvan je de kleur kan kiezen.

Dat omplooien is echt super handig om je helm aan je stuur te hangen!

Ik heb ook VTRECs, prima spul! :)

Reg. datum:
11 dec. 2017
Op de een of andere manier kan ik niet quoten, Maargoed...

Mt09 is ook mijn 1e motor, en ik snap al die paniekzaaiers niet. Gewoon zorgen dat je met verstand rijdt en zorgen dat je leert hoe je moet remmen en uitacceleren in bochten, i.p.v. maar wat te doen (dat geldt bij iedere motor). Ook qua vering moet ik zeggen dat je alles.met een korrel zout moet nemen (tenzij je zwaar bent). Zeker voor straatgebruik is deze prima, kneedown op straat en het maximale van je vering vragen is gewoon nooit verstandig. Begrijp me niet verkeerd, ik ken de grens van mijn Mt09 echt nog niet, en die zoek ik op straat ook niet op, dan is er altijd marge om te corrigeren!

Maar dit is slechts mijn mening, negeer die gerust hahaha.

Reg. datum:
28 jun. 2005
quote:

Voor de mt-09 zijn geen goede stuurdemper verkrijgbaar,omdat er geen goede bevestigingspunten zijn om een stuurdemper te laten werken.Heb er zelf naar ge´nformeerd.Alleen Chinese troep verkrijgbaar, kijkt leuk maar werkt niet.

Reg. datum:
12 jun. 2016
quote:
Babytank schreef op 01 maart 2018 @ 22:01:
Op de een of andere manier kan ik niet quoten, Maargoed...

Mt09 is ook mijn 1e motor, en ik snap al die paniekzaaiers niet. Gewoon zorgen dat je met verstand rijdt en zorgen dat je leert hoe je moet remmen en uitacceleren in bochten, i.p.v. maar wat te doen (dat geldt bij iedere motor). Ook qua vering moet ik zeggen dat je alles.met een korrel zout moet nemen (tenzij je zwaar bent). Zeker voor straatgebruik is deze prima, kneedown op straat en het maximale van je vering vragen is gewoon nooit verstandig. Begrijp me niet verkeerd, ik ken de grens van mijn Mt09 echt nog niet, en die zoek ik op straat ook niet op, dan is er altijd marge om te corrigeren!

Maar dit is slechts mijn mening, negeer die gerust hahaha.

Qua vering ben ik het helemaal met je eens, hoor van bepaalde mensen dat de vering zo super kut is want dat hebben ze ergens gezien op internet maar met met 80kg heb ik eigenlijk nergens last van. Neemt niet weg dat ik er ooit andere cartrifges in doe en een andere schokbreker.

Reg. datum:
11 dec. 2017
quote:
Green-Hornet schreef op 01 maart 2018 @ 22:13:

[...]

Voor de mt-09 zijn geen goede stuurdemper verkrijgbaar,omdat er geen goede bevestigingspunten zijn om een stuurdemper te laten werken.Heb er zelf naar ge´nformeerd.Alleen Chinese troep verkrijgbaar, kijkt leuk maar werkt niet.

Iemand die deze als een besteld en getest heeft?

Yamaha MT-09 (2017)

Reg. datum:
14 apr. 2012
quote:
Babytank schreef op 02 maart 2018 @ 16:46:

[...]

Iemand die deze als een besteld en getest heeft?

De stuurdemper is nutteloos, verspilling van geld.

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
quote:
Green-Hornet schreef op 01 maart 2018 @ 22:13:

[...]

Nou dat heb je mis er zijn genoeg stuurdempers te krijgen,alleen kosten ze niet weinig. :)
Zitten zo tussen de 400-600,- euro.
Voorbeeld https://www.google.nl/url...Vaw1ENvSr_DXy43Yex7uDy2Kr
Ga altijd voor een kwalitatief goede,een goedkoop prul krijg je spijt van en is weggegooid geld.
Goede merken zijn oa ÷hlins,Toby,Matris,GPR.
RG-gamma wijzigde dit bericht op vrijdag 02 maart 2018 18:04 (33%)

Reg. datum:
28 jun. 2005
quote:
RG-gamma schreef op 02 maart 2018 @ 17:56:

[...]

Nou dat heb je mis er zijn genoeg stuurdempers te krijgen,alleen kosten ze niet weinig. :)
Zitten zo tussen de 400-600,- euro.
Voorbeeld https://www.google.nl/url...Vaw1ENvSr_DXy43Yex7uDy2Kr
Ga altijd voor een kwalitatief goede,een goedkoop prul krijg je spijt van en is weggegooid geld.

Die heb ook gezien,maar heb bij bekende merken ge´nformeerd en die vertelde dat,zoals hyperpro

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
quote:
Green-Hornet schreef op 02 maart 2018 @ 18:03:

[...]

Die heb ook gezien,maar heb bij bekende merken ge´nformeerd en die vertelde dat,zoals hyperpro

Ook bekende merken kan je monteren, https://www.google.nl/url...&ust=1520096598019463
Matris, http://www.google.nl/url?...&ust=1520096598019463
Ik heb beide stuurdempers op vorige motoren gehad,zijn heel goed.
Hyperpro is helemaal geen bekend merk internationaal gezien. ;)
RG-gamma wijzigde dit bericht op vrijdag 02 maart 2018 18:11 (25%)

Da ha-k al wel dacht.

Reg. datum:
29 jul. 2006
Hallo mensen,

Ben momenteel met de olie van de voorvork van mijn 2014-er aan het wisselen. Nu zou ik graag willen weten wat de totale slag van de rebound schroef is. Dat is de kleine schroef bovenop de rechter poot van de voorvork. Is er iemand die de schroef van volledig dicht naar volledig open wil draaien (of andersom), en mij het aantal omwentelingen kan geven? Dat kunnen ook 1/4 omwentelingen zijn.

Natuurlijk wel even onthouden in welke stand ie stond voordat je eraan gaat draaien, zodat je hem weer in dezelfde stand terug kan zetten.

Jullie zouden me ermee helpen!

Thanks!

Kees

Reg. datum:
07 jan. 2004
dat wil ik wel, maar wordt pas morgen na de middag....

Da ha-k al wel dacht.

Reg. datum:
29 jul. 2006
quote:
tmoons schreef op 03 maart 2018 @ 20:44:
dat wil ik wel, maar wordt pas morgen na de middag....

Geen probleem... alvast hartelijk dank!

Zat ik nu maar op m'n....

Reg. datum:
02 mrt. 2003
3-21 en 3-22 van je owners manual :)

http://i66.tinypic.com/dbqptx.jpg

quote:
KeesH schreef op 03 maart 2018 @ 14:26:
Hallo mensen,

Ben momenteel met de olie van de voorvork van mijn 2014-er aan het wisselen. Nu zou ik graag willen weten wat de totale slag van de rebound schroef is. Dat is de kleine schroef bovenop de rechter poot van de voorvork. Is er iemand die de schroef van volledig dicht naar volledig open wil draaien (of andersom), en mij het aantal omwentelingen kan geven? Dat kunnen ook 1/4 omwentelingen zijn.

Natuurlijk wel even onthouden in welke stand ie stond voordat je eraan gaat draaien, zodat je hem weer in dezelfde stand terug kan zetten.

Jullie zouden me ermee helpen!

Thanks!

Kees
heb R weer 1

Da ha-k al wel dacht.

Reg. datum:
29 jul. 2006
quote:
romy schreef op 04 maart 2018 @ 10:31:
3-21 en 3-22 van je owners manual :)

[afbeelding]

[...]

Bedankt, niet helemaal wat ik zoek maar ik ben inmiddels al wel wat verder. Als je de dop namelijk van de vorkpoot afschroeft, kan de rebound-schroef veel vaker rond dan 3x. Maar in het WPH staat eveneens een afstelmaat, welke ik aan ga houden.

Kees

Reg. datum:
07 jan. 2004
ik moet nog wat na meten voor kees. ga ik zo doen, was er even bij ingeschoten.
zelf ook een vraagje...
waar zit de sensor die het olie lampje aanstuurt?
hoe werkt die sensor? ( en dan bedoel ik niet dat het een druk of niveau meting is, maar het mechanisme waarmee gemeten wordt?

Reg. datum:
07 jan. 2004
Net gemeten, 10 halve omwentelingen. dus 5 rotaties van 360 graden.
de rotaties lopen uiteraard net niet gelijk met de klikjes.

Da ha-k al wel dacht.

Reg. datum:
29 jul. 2006
quote:
tmoons schreef op 05 maart 2018 @ 16:30:
Net gemeten, 10 halve omwentelingen. dus 5 rotaties van 360 graden.
de rotaties lopen uiteraard net niet gelijk met de klikjes.

Dank je wel! Kan aan mij liggen, maar ik voel of hoor geen klikjes wanneer ik aan de rebound schroef draai..

Edit... ik denk dat ik het weet. Heb de vork redelijk uit elkaar liggen, en zie dat er in de rebound versteller van de mijne geen klik-kogel (met veer) aanwezig is. De gebruikershandleiding van de mijne rept ook niet over kliks maar over omwentelingen.

@Theo, welk bouwjaar is de jouwe?
KeesH wijzigde dit bericht op maandag 05 maart 2018 20:10 (30%)

Reg. datum:
07 jan. 2004
die van mij komt uit 2014.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.