Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Benieuwd naar de resultaten van al die ECU flashes. Die van mij moet nogsteeds een keer.

Gisteren na zo'n 7 uur op de motor te hebben gezeten merk ik dat een comfortzadel geen overbodige luxe zal zijn op de motor. M'n kont heeft er nog steeds last van '( Iemand ervaring met types/merken ?
Ik heb pas een origineel comfortzadel van yamaha gekocht. En zeer tevreden van. Nieuwprijs was 298 euro dacht ik.
full
 
Hallo allemaal,

Lees al enige tijd mee, en ik ben zelf de eigenaar van een blauwe Mt-09 uit 2017.

Nu heb ik een vraagje over een probleem met de quickshifter. Bij hogere snelheden, bijv 150> als ik dan de quickshifter gebruik wil de motor soms niet( heel moeilijk) schakelen tussen 5 en 6.

Weten jullie misschien waar aan dat kan liggen, of heeft iemand hier ook ervaring mee?
 
Hallo allemaal,

Lees al enige tijd mee, en ik ben zelf de eigenaar van een blauwe Mt-09 uit 2017.

Nu heb ik een vraagje over een probleem met de quickshifter. Bij hogere snelheden, bijv 150> als ik dan de quickshifter gebruik wil de motor soms niet( heel moeilijk) schakelen tussen 5 en 6.

Weten jullie misschien waar aan dat kan liggen, of heeft iemand hier ook ervaring mee?

Klopt....Heb ik ook. Inderdaad iets doortrekken of heel iets gas dicht. Ik doe meestal het 2e.
 
ik heb een setje Dunlop Roadsmart 2 banden onder de MT (zo'n 1,200 KM oud). Overweeg om deze te verwisselen voor een sportiever setje. Iemand interesse in de set?
 
Net testbank run gedaan bij mvs engineering. Alles afgesteld (pwc5/qs/k&n & black widow uitlaat) 122 pktjes op het achterwiel. Begrensd op 225 -_-. Gebeld met carmo alleen restrictie kost 300 euro..beetje te gek. Iemand goedkopere suggesties??
 
Net testbank run gedaan bij mvs engineering. Alles afgesteld (pwc5/qs/k&n & black widow uitlaat) 122 pktjes op het achterwiel. Begrensd op 225 -_-. Gebeld met carmo alleen restrictie kost 300 euro..beetje te gek. Iemand goedkopere suggesties??


S-tec performance in UK. 240 pond, kan je alles laten doen dat je hartje begeert... Je kan langsgaan, maar das ook zo wat. Of je neemt contact met ze op en je legt uit welke set up je hebt en wat je wensen zijn (uitlaat, inlaat, etc.) en dan maakt hij het voor je. Je stuurt je ECU op en hij stuurt hem terug.
Wel beetje zonde van het geld voor je PWC5 :') :')
 
Laatst bewerkt:
S-tec performance in UK. 240 pond, kan je alles laten doen dat je hartje begeert... Je kan langsgaan, maar das ook zo wat. Of je neemt contact met ze op en je legt uit welke set up je hebt en wat je wensen zijn (uitlaat, inlaat, etc.) en dan maakt hij het voor je. Je stuurt je ECU op en hij stuurt hem terug.
Wel beetje zonde van het geld voor je PWC5 :') :')


Bedankt voor je reactie. Heel de ecu hoeft niet geflasht te worden. Is perfect nu alleen snelheidrestrictie eruit. 1 tot 4 gewoon 11k rpm maar 5 slaat die dood bij 9k rpm (beetje kansloos). Ga het e.e.a. is even nazoeken!
 
Net testbank run gedaan bij mvs engineering. Alles afgesteld (pwc5/qs/k&n & black widow uitlaat) 122 pktjes op het achterwiel. Begrensd op 225 -_-. Gebeld met carmo alleen restrictie kost 300 euro..beetje te gek. Iemand goedkopere suggesties??


WIZ Performance
 
Thanks! Ben met ze in contact. Heb je hier goede ervaringen mee??

Ik heb mijn ECU er ook laten flashten, hij heeft alles netjes aangepast naar mijn wensen en de zelfde dag weer terug gestuurd.
Wat ik dan weer prettig vind dat hij heel scherp is met zijn prijs :t
 
Ik heb mijn ECU er ook laten flashten, hij heeft alles netjes aangepast naar mijn wensen en de zelfde dag weer terug gestuurd.
Wat ik dan weer prettig vind dat hij heel scherp is met zijn prijs :t

Oké goed te horen, toch een beetje huiverig om je ECU op te sturen. Maar we gaan het een gok wagen bedankt!

voor de liefhebbers, nog een filmpje op de testbank *O*

 
Heren,

Wat kan het nou wezen. Voordat ik dus een bandenwissel ben ondergaan, kon ik makkelijk zonder gepoeper de 230 halen en normaal gas erop bij het inhalen.

Na bandenwissel: op de snelweg 120/130 km/h , ik wil inhalen en schakel dus terug om vervolgens het gas erop te gooien. Bij het inhalen begint de MT rond de 140 al gewoon echt te zwabberen. Dat ik bij het inhalen gas loslaat en vervolgens word ingehaald door degene die ik juist wilde inhalen.

Kortom, wat is dat in godsnaam. Hiervoor de fabrieksbanden erop gehad met Ride On. Vervolgens t31 van Bridgestone laten monteren en dat gezwabber begint wat kan leiden tot een dikke vette tankslapper. Dat gescheld in de helm word ik ook moe van namelijk en dit is gewoon geen rijden. -O- |(
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Wat kan het nou wezen. Voordat ik dus een bandenwissel ben ondergaan, kon ik makkelijk zonder gepoeper de 230 halen en normaal gas erop bij het inhalen.

Na bandenwissel: op de snelweg 120/130 km/h , ik wil inhalen en schakel dus terug om vervolgens het gas erop te gooien. Bij het inhalen begint de MT rond de 140 al gewoon echt te zwabberen. Dat ik bij het inhalen gas loslaat en vervolgens word ingehaald door degene die ik juist wilde inhalen.

Kortom, wat is dat in godsnaam. Hiervoor de fabrieksbanden erop gehad met Ride On. Vervolgens t31 van Bridgestone laten monteren en dat gezwabber begint wat kan leiden tot een dikke vette tankslapper. Dat gescheld in de helm word ik ook moe van namelijk en dit is gewoon geen rijden. -O- |(

Bandenspanning of niet goed gebalanceerd.
 
Hoe nieuw zijn die banden nog? Had je niet een driftje door de siliconen? Of lag er iets op de weg?
Een T31 is meer op toeren gericht maar daar moet je gewoon over de 200 mee kunnen hoor.
 
De geometrie van de motor is veranderd.
Dit moet je aanpassen dmv je kroonplaat doorsteken of je veervoorspanning te verlagen/verhogen tot je terug dezelfde geometrie had als ervoor.
Bandenspanning speelt nauwelijks een rol hierin.(voor straat gebruik vond ik 2.6Bar voor/2.8Bar achter goed)
 
De geometrie van de motor is veranderd. ?? na bandenwissel??





Dit moet je aanpassen dmv je kroonplaat doorsteken of je veervoorspanning te verlagen/verhogen tot je terug dezelfde geometrie had als ervoor.
Bandenspanning speelt nauwelijks een rol hierin.(voor straat gebruik vond ik 2.6Bar voor/2.8Bar achter goed)
 
De geometrie van je motor verandert zelfs als je de speling van de ketting verandert.(langere of kortere wielbasis)
Niet alle banden zijn even groot ook al hebben ze dezelfde nominale maten.
Bandenfabrikanten kunnen er ook voor zorgen dat je motor gemakkelijker instuurt door je achterband hoger te maken of je voorband lager.
Dit is geen gigantisch verschil maar de mt09 is gevoelig qua verandering.
Proffesionele racers leggen vaak een meetlint rond hun band om te controleren of ze dezelfde maat hebben als de vorige band, of dat ze de geometrie moeten aanpassen.
 
Lijkt me sterk dat een minimale afwijking in band-diameter ervoor zorgt dat Dartiax niet meer boven de 130 kan komen....
 
De geometrie van je motor verandert zelfs als je de speling van de ketting verandert.(langere of kortere wielbasis)
Niet alle banden zijn even groot ook al hebben ze dezelfde nominale maten.
Bandenfabrikanten kunnen er ook voor zorgen dat je motor gemakkelijker instuurt door je achterband hoger te maken of je voorband lager.
Dit is geen gigantisch verschil maar de mt09 is gevoelig qua verandering.
Proffesionele racers leggen vaak een meetlint rond hun band om te controleren of ze dezelfde maat hebben als de vorige band, of dat ze de geometrie moeten aanpassen.

Dat lijkt me niet, speling van de ketting verandert de geometrie? 1-2 cm ja, als je de spanner maximaal uit hebt maar daar is die motor gewoon voor berekend. Bandenmaat heeft ook maar kleine invloed erop of nagenoeg niets. Ik rij met een 190/55/17 achterop (maat groter dan normaal) en dat merk ik ook niet in stabiliteit. Ik zou maar eens kijken of de banden goed gebalanceerd zijn en er goed omliggen. Anders kan er nog een bult op de band zitten ofzo....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan