Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

De high speed dampening kleppen zijn veel te klein, hierdoor dempen ze snelle bewegingen veel te hard. (Zulke oneffenheden heb je niet op een circuit)
Dit zorgt voor een stuk minder comfort.
De bitubo catridges zouden een stuk beter zijn of als je echt iets goed wil, de ohlins cartridges van 1200€.

http://www.fz09.org/forum/14-fz-09-...i-cartridge-upgrade-thread.html#/topics/16458

Hmm, bedankt. Interessant omdat ik overweeg om komende winter cartridsges te steken.

Over die Bitubo lees ik echter niets in dat onderwerp... ?
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik ben nieuw hier en zit met een probleem.
Nu heb ik afgelopen zaterdag me demper weer in de uitlaat zetten en was het schroefje eringevalken deze er wel weer uitgekreten maar moest de hele uitlaat er af halen. En nu wou ik vandaag een stukje gaan touren en toen merkte ik opeens dat me motorstoring lampje brandde iemand enig idee wat ik hier aan kan doen
 
Hmm, bedankt. Interessant omdat ik overweeg om komende winter cartridsges te steken.

Over die Bitubo lees ik echter niets in dat onderwerp... ?

Deze week is die van mij als het goed is klaar, met Andreani cartridges. De prijs met bitubo is gelijk, echter zou de Andreani kwaliteit beter zijn. Ik ga het dan ook gelijk testen in de Vogezen, dus laat het hier wel weten!
 
Afgelopen zondag tijdens de Promotor meeting op een Street Triple RS gereden. Leuke motor met moderne snufjes.
Heeft alleen niet de pit die een MT 09 wel heeft.De zitpositie is een stuk sportiever dan bij de MT. Was blij dat ik weer op de MT zat :)

Ook nog even op zijn grote broer de Speed Triple RS gereden. Dat is wel andere koek. Lekkere pittige motor met superstrakke wegligging. Ook een stevig prijskaartje.
 
Heb vandaag de temperatuur bij stapvoets rijden zien oplopen tot 106 graden op mijn MT 09. ( 2016 )
Behoorlijk warm aan de beentjes als de ventilator aanslaat op 100 graden.
Is dat normaal ?
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag de temperatuur bij stapvoets rijden zien oplopen tot 106 graden op mijn MT 09. ( 2016 )
Behoorlijk warm aan de beentjes als de ventilator aanslaat op 100 graden.
Is dat normaal ?
Mijn ventilator slaat aan bij 106 graden.
In deze temperaturen loopt de motor gemakkelijk op tot 100+ graden in minder dan een minuut.
 
Laatst bewerkt:
Oke, hierbij mijn nieuwe bagageoplossing voor de MT.

[afbeelding]

Had eerst de Street zadeltassen van Hepco Becker, op C-Bow systeem, maar was het schoonmaken na een rit door nat weer beu. Dus nu de Orbit zijkoffers, en additioneel een roltas erbij voor de grotere touren :). Uiteraard gaan alle bagagerekken eraf als ik weer thuis ben.

Ziet er netjes uit. Zelf ben ik ook aan het kijken voor wat bagage mogelijkheden en het c bow systeem sprak mij tot nu toe t meeste aan. Deze verkoop je niet toevallig nu ? :+
 
Heb vandaag de temperatuur bij stapvoets rijden zien oplopen tot 106 graden op mijn MT 09. ( 2016 )
Behoorlijk warm aan de beentjes als de ventilator aanslaat op 100 graden.
Is dat normaal ?
Zeker. Het is vandaag hartstikke warm. Voeg daar het stapvoets rijden aan toe en je hebt een succesformule voor een oververhit motorblok. Gelukkig was daar Superfan die tot de redding kwam.
 
Vrij normaal inderdaad en de ventilator gaat aan bij de 105 graden (of 106)
Vooral als je langzaam rijd of veel moet wachten met dit weer
 
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje terug in dit forum advies gevraagd betreft een MT09SP demo. Na lang wikken en wegen heb ik gisteren (na een proefrit) besloten om toch een nieuwe MT09SP te kopen! *O* *O*
Wat een geweldige brute machine!!
Ik hem besteld met de volgende accessoires:
-Origineel Yamaha FlyScreen
-Origineel Yamaha korte kentekenplaathouder
-Akrapovic Carbon Racingline
-Bobbins

En voor de vakantie in augustus:
-Origineel Yamaha GPS Mount
-Yamaha (SW Motec) zijtassen met MT-09 specifieke montagesteun
-Bagster Spider zadeltas

Hij wordt begin juli geleverd (ivm 18juli afrijden voor A rijbewijs) en kan echt niet wachten!!

Ik ben er alleen nog niet over uit of ik de de Akrapovic Carbon Racingline er al onder moet zetten tijdens de inrijperiode, of dat ik dit beter met de originele uitlaat kan doen? Wat zouden jullie doen?

Groeten,
(Een hele blije) Daan!! *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf de Akra carbon er pas na 3500km (eergister) onder gekregen, zat een levertijd op bij mij van een goeie ander halve maand. En het klinkt geweldig, zowel met als zonder de dbkiller. Maar als je netjes onder je toeren blijft lijkt het mij niet zo'n probleem, anders even navragen bij de winkel. Veel plezier met de MT!
 
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje terug in dit forum advies gevraagd betreft een MT09SP demo. Na lang wikken en wegen heb ik gisteren (na een proefrit) besloten om toch een nieuwe MT09SP te kopen! *O* *O*
Wat een geweldige brute machine!!
Ik hem besteld met de volgende accessoires:
-Origineel Yamaha FlyScreen
-Origineel Yamaha korte kentekenplaathouder
-Akrapovic Carbon Racingline
-Bobbins

En voor de vakantie in augustus:
-Origineel Yamaha GPS Mount
-Yamaha (SW Motec) zijtassen met MT-09 specifieke montagesteun
-Bagster Spider zadeltas

Hij wordt begin juli geleverd (ivm 18juli afrijden voor A rijbewijs) en kan echt niet wachten!!

Ik ben er alleen nog niet over uit of ik de de Akrapovic Carbon Racingline er al onder moet zetten tijdens de inrijperiode, of dat ik dit beter met de originele uitlaat kan doen? Wat zouden jullie doen?

Groeten,
(Een hele blije) Daan!! *O* *O*

Ik rij altijd nieuwe motoren met originele uitlaat in, en na 1000 km komt de open pijp er pas op.
 
Doe ik ook. Inrijden met standaard piep. Daarna uitwisselen voor een aangepaste piep.
 
Ik heb mn sp ingereden met een akra, maakt niets uit.
Enige nadeel is dat het geluid van de Akra verslavend is. Dus moet je je verstand gebrijken met het warm rijden en zo veel mogelijk spelen met de toeren tot de 7000, de eerste 1000 km.
 
Ik rijd nu twee dagen met mijn 2014 MT09 met de Akra Carbon zonder DB killer. Ik word echt helemaal simpel van het geluid. Soms is het echt vet, maar vaak beschamend hard. Ik voel me echt te erg bekeken met dat ding :') En ik heb natuurlijk geen zin in een boete of erger. De DB killer gaat er ASAP weer in!
 
Ik rijd nu twee dagen met mijn 2014 MT09 met de Akra Carbon zonder DB killer. Ik word echt helemaal simpel van het geluid. Soms is het echt vet, maar vaak beschamend hard. Ik voel me echt te erg bekeken met dat ding :') En ik heb natuurlijk geen zin in een boete of erger. De DB killer gaat er ASAP weer in!
Ik kan niet zonder DB killer rijden omdat die snoeihard resoneert in mn helm. De dreun die dan ontstaat is echt oorverdovend. :N

edit: ook met oordoppen.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd nu twee dagen met mijn 2014 MT09 met de Akra Carbon zonder DB killer. Ik word echt helemaal simpel van het geluid. Soms is het echt vet, maar vaak beschamend hard.

Daarom rij ik ook met oordoppen.
Hoef nooit de garage deur te openen mijn vrouw hoort me al 5 a 10 minuten van te voren. :] :}
 
Ja die resonantie in de helm klopt inderdaad. Oordoppen werken inderdaad voor je zelf. Toch voor mijn medemens de DB killer erin :')
 
cu flash gedaan en k&n filter erin, afgezaagde aanzuigbuis op aanraden, akra titanium zat er al op.

Bevinding tot nu toe gematigd positief. Merkbaar soepeler, geen ploffies meer bij decelleratie en weinig aan uit reactie meer bij gasopname en gas los, de vermogenspotentie voel je wel zeker bij bepaalde gasstanden in hogere toeren.

Echter ik denk dat wederom het K&N filter eruit gaat, dit zorgt voor een vertraagde tegendruk van het luchtfilter en juist minder felheid in lagere toeren is mijn indruk. Zoals mijn bevinding ook was met de orginele uitlaat en ecu toen vond ik die k&n ook helemaal geen verbetering en had ik hem er weer uitgehaald. De 6000tpm dip zit er nog steeds en lijkt soms wel langer aan te houden. Hij reageert juist minder fel met het race filter en met minder vermogen daar hij in zijn 2 voorheen onder de 5000tpm al makkelijk het voorwiel optilde bij de geringste gasbeweging.

Een motor is eigenlijk een soort vacuümpomp, een luchtfilter is heel bepalend voor de tegendruk. Niet verwonderlijk misschien dat een race use filter is gemaakt voor de bovenste toerenhelft en een kneiterhete uitlaatstroom, optimaal voor racen. Zeker bij deze motor is het luchtfilter dus uiterst gevoelig en bepalend voor je gasrespons en vermogensontplooïng zeker in lagere toeren is mijn ervaring. Gewoon weer orgineel gaat erin terug en hopelijk heb ik dan het gewenste resultaat.

In zijn 2 heel goed te testen. Volgas vanaf lage toeren blijven geven, merk dat hij moeizaam tegendruk pakt en tot 7000toeren niet eens meer een wheely maakt. Je hoort de 2/3 afgezaagde aanzuigbuis zelfs sputteren door een slechte luchtstroom in de airbox.

Ik zou graag ook weer een hele aanzuigslang willen want ik wordt knettergek van dat continue bromgeluid uit de airbox nu, dat hebben ze toch met een rede zo voor degene die gesteld zijn op rust en vraag me af of dit ook niet een bepalende factor is voor meer tegendruk in lagere toeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet zonder DB killer rijden omdat die snoeihard resoneert in mn helm. De dreun die dan ontstaat is echt oorverdovend. :N

edit: ook met oordoppen.
Heel erg herkenbaar! denk dat het komt omdat het pijpje niet achter je, maar onder je zit...
 
Hoi allen :W

Vanaf volgend weekend hoor ik ook bij de club MT-rijders :]
Heb vorig weekend een proefrit gemaakt op de MT-09, en dat beviel zo goed, dat na een paar dagen(nouja, eigenlijk meteen al) de beslissing genomen om een nieuwe MT te kopen.

En ja, dan maar ook meteen de SP versie, geld moet rollen zeggen ze..... :+

Hier het proefritje op de gewone MT:


gr. Peter
 
Hallo iedereen ik rij zelf een tracer900 2017

Als iemand nog wat meer geluid wilt creëren heb ik nog een leuke leovince systeem er liggen.

Gaat in de verkoop omdat de buren van me moeder teveel lopen te klagen. Vooral de mensen met kinderen die in de avond liggen te slapen.

Ik zet mijn originele er weer onder

Groetjes

Systeem is trouwens 1500km jong

Volgens mij past die ook op een mt09

Graag PB indien er interesse is
 
Terug
Bovenaan Onderaan