Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Vandaag een flinke rit gemaakt 250+. Had weleens last van me reet op de XT maar dit slaat alles..wat zijn een beetje gangbare prijzen voor een comfort zadel en is het veel fijner voor het zitvlak voor langere duur???
 
Ik ben echt verliefd op deze Yoshimura, maakt het meer een conventionele uitlaat, wat ik stiekem toch mooier vind.

Alleen duur en niet goed in nederland verkrijgbaar. Zou eigenlijk met iemand moeten ruilen die graag een Akra Titanium heeft. :p

[afbeelding]

Hou er rekening mee dat Yoshi 9 vd 10x geen Ekeur heeft. Maar een geluid!!! Heb er jaren mee gereden op een paar fireblades. Circuitdagen kun je wel vergeten, ook met db killer.
 
Wie heeft er hier van die spiegeltjes aan t uiteinde van zn stuur en welke?? Heb er al eens een paar geprobeerd maar passen niet, gas hendel loopt dan aan.
 
Ik heb op mijn Scrambler ronde Rizoma Retro spiegels. Dit zijn echt toppertjes.
Omdat deze om het stuur heen geklemd zitten moesten de gashendel en normale handvat een centimeter naar binnen.
De gashendel en stuurschakelaars zitten gecentreerd middels een pennetje en een gaatje in het stuur.
Die gaatjes heb ik een centimeter omgeboord en klaar is Klara.
Ik weet niet hoe dat bij Yamaha zit, maar volgens mij is het een kwestie van de gashendel iets verplaatsen...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op mijn Scrambler ronde Rizoma Retro spiegels. Dit zijn echt toppertjes.
Omdat deze om het stuur heen geklemd zitten moesten de gashendel en normale handvat een centimeter naar binnen.
De gashendel en stuurschakelaars zitten gecentreerd middels een pennetje en een gaatje in het stuur.
Die gaatjes heb ik een centimeter omgeboord en klaar is Klara.
Ik weet niet hoe dat bij Yamaha zit, maar volgens mij is het een kwestie van de gashendel iets verplaatsen...
Ok thanks. Bij de mt zou t te ver naar binnen moeten.
 
Die zijn wat overkill voor een MT09 denk ik. Dat is materiaal waar je mee kan racen :P
Andreani's of bitubo's gaan je veel meer bang-for-buck geven.
(geen ervaring hier maar oa BRS suspension raad ze ook aan onder andere)
 
Gister de nieuwe SP opgehaald *O*
Geweldige fiets, kom van een R1 en dan is dit wel even wat anders maar dan wel in positieve zin :Y
Kort filmpje van gister, heb de hele tijd in TCS 2 gereden; nieuwe banden en nieuwe motor dus niet te gek doen.


Weekje verder en tijd voor de 1000 km beurt :Y
full




Conclusie na de eerste week: Een TOP-machine!
 
Die zijn wat overkill voor een MT09 denk ik. Dat is materiaal waar je mee kan racen :P
Andreani's of bitubo's gaan je veel meer bang-for-buck geven.
(geen ervaring hier maar oa BRS suspension raad ze ook aan onder andere)
Andreani zijn niet ideaal op straat.
Met de bitubo heeft niemand ervaring heb ik het gevoel.
Ik geef liever een beetje extra uit om zeker te weten dat het goed is ipv eerst goedkoper te kopen en nadien toch het duurdere/betere kopen.
 
Tis maar wat je een beetje vind... en of jij als straatrijder dat echt gaat merken in de praktijk... Maar ga vooral je gang als je geld zat te besteden hebt.
 
Tis maar wat je een beetje vind... en of jij als straatrijder dat echt gaat merken in de praktijk... Maar ga vooral je gang als je geld zat te besteden hebt.
Het probleem zit erin dat ik niet zeker weet of die bitubo goed is, als dat niet het geval is ga ik uiteindelijk toch moeten overschakelen naar de Ohlins en ben ik de 530€ + montage kwijt. Dus komt het me op langere termijn duurder uit.

Ik rijd ook op het circuit ;)
Ik merk het meer op straat dat de vering ontoereikend is, doordat je veel meer gevarieerde omstandigheden tegenkomt.
Op het circuit ken je de weg perfect en kan je daarop aanpassen.
Het asfalt is ook een stuk beter op het circuit dan op de weg, waardoor je een stuk minder stabiel bent op de weg.
 
Het probleem zit erin dat ik niet zeker weet of die bitubo goed is, als dat niet het geval is ga ik uiteindelijk toch moeten overschakelen naar de Ohlins en ben ik de 530€ + montage kwijt. Dus komt het me op langere termijn duurder uit.

Ik rijd ook op het circuit ;)
Ik merk het meer op straat dat de vering ontoereikend is, doordat je veel meer gevarieerde omstandigheden tegenkomt.
Op het circuit ken je de weg perfect en kan je daarop aanpassen.
Het asfalt is ook een stuk beter op het circuit dan op de weg, waardoor je een stuk minder stabiel bent op de weg.

Als je nu eerst de 'goedkopere' cartridges koopt, en dan na een half jaar erachter komt dat het ontoereikend is, neem ik ze voor een leuk prijsje van je over.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben aan het twijfelen over iets van een lakbeschermer. Heb namelijk iets gelezen over een glas/karamische coating ter bescherming van je lak. Helemaal omdat ik nu een gloednieuwe motor heb ben ik hier wel in geïnteresseerd. Hebben jullie hier ervaring mee of hoe denken jullie over dit soort producten/behandelingen.

Gr,
Daan
 
Aan alle Ohlins emulsie shock rijders: is de veervoorspanning eenvoudig te verstellen? i.t.t. Hyperpro of Wilbers lijkt deze wél goed bereikbaar..
En, ik kan het nergens terugvinden, wordt de schokdemper geleverd met een veer op rijdersgewicht?

Ps: is het een goed alternatief voor de genoemde Hyperpro of Wilbers? Gebruik is wisselend, van woon-werk tot sportief bochtjes pakken tot af en toe toeren met duo.
 
Laatst bewerkt:
Aan alle Ohlins emulsie shock rijders: is de veervoorspanning eenvoudig te verstellen? i.t.t. Hyperpro of Wilbers lijkt deze wél goed bereikbaar..
En, ik kan het nergens terugvinden, wordt de schokdemper geleverd met een veer op rijdersgewicht?

Ps: is het een goed alternatief voor de genoemde Hyperpro of Wilbers? Gebruik is wisselend, van woon-werk tot sportief bochtjes pakken tot af en toe toeren met duo.
Ik heb de ohlins ya335, de veervoorspanning is relatief gemakkelijk aan te passen.
De schokdemper wordt geleverd met een veer voor rijders tussen 80-90kg.
 
Ik heb de ohlins ya335, de veervoorspanning is relatief gemakkelijk aan te passen.
De schokdemper wordt geleverd met een veer voor rijders tussen 80-90kg.
De schokdemper is meer dan goed genoeg voor sportief rijden, zelfs bij snel circuit gebruik geen probleem.
Voor duo is het een beetje ambetanter omdat je de veervoorspanning niet manueel kan aanpassen maar je moet gereedschap gebruiken die meegeleverd is.
 
Aan alle Ohlins emulsie shock rijders: is de veervoorspanning eenvoudig te verstellen? i.t.t. Hyperpro of Wilbers lijkt deze wél goed bereikbaar..
En, ik kan het nergens terugvinden, wordt de schokdemper geleverd met een veer op rijdersgewicht?

Ps: is het een goed alternatief voor de genoemde Hyperpro of Wilbers? Gebruik is wisselend, van woon-werk tot sportief bochtjes pakken tot af en toe toeren met duo.

Zijn allemaal goede schokkers, mijn Ohlins street schokkers bevallen super op de 7 en 9, en is mooi geel hoort bij de XSR 60th anni. Natuurlijk mag je zelf kiezen watvoor veer je wilt. Op de 7 heb ik een eigenlijk veel te zware (105kg, 2e hands gekocht) waardoor de motor weinig inveert op mijn gewicht (75), met de veer zo lang mogelijk en juiste preload nog steeds goed te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben echt verliefd op deze Yoshimura, maakt het meer een conventionele uitlaat, wat ik stiekem toch mooier vind.

Alleen duur en niet goed in nederland verkrijgbaar. Zou eigenlijk met iemand moeten ruilen die graag een Akra Titanium heeft. :p

[afbeelding]

UITLAAT? Ik zou eerst goed uitzoeken of ze al getest zijn want zeker de CP3 blokken lopen vaker zwaar beroerder dan beter op aftermarket systemen. Dit ga je ook echt niet compenseren met afstellen, uiteindelijk betaal je dan een berg geld voor een bak lawaai en minder vermogen. De kathalisator eruit is ook een mythe, bij zulke korte uitlaattrajecten zijn deze mee ontworpen om tegendruk op te leveren en juiste wervelstroom te creëren. Heb de akra getest met, zonder en weer met, je motor loopt gewoon beroerd en klinkt als een holle galmende klankkast.

Ik zou het wel weten op de mt-09 zou ik de Spark nemen;

Leistungsdaten-Auspuffanlagen-MT-09.png
 
UITLAAT? Ik zou eerst goed uitzoeken of ze al getest zijn want zeker de CP3 blokken lopen vaker zwaar beroerder dan beter op aftermarket systemen. Dit ga je ook echt niet compenseren met afstellen, uiteindelijk betaal je dan een berg geld voor een bak lawaai en minder vermogen. De kathalisator eruit is ook een mythe, bij zulke korte uitlaattrajecten zijn deze mee ontworpen om tegendruk op te leveren en juiste wervelstroom te creëren. Heb de akra getest met, zonder en weer met, je motor loopt gewoon beroerd en klinkt als een holle galmende klankkast.

Ik zou het wel weten op de mt-09 zou ik de Spark nemen;

[afbeelding]


Ben ik niet helemaal met je eens. Zodra je een injectiemodule installeert of de ecu laat flashen inclusief test runs loopt de motor als een zonnetje. Heb een titanium akra eronder liggen en zowel het geluid áls de prestaties zijn een stuk beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan