Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Ik heb vorig jaar een nieuwe night fluo mt 09 gekocht.
Nou viel me op dat de fluo velgen een stuk valer zijn geworden ook de fluo kleur op de tank.

Hebben jullie daar ook last van?
 
@Kees

Ik heb dezelfde ketting eronder liggen.
De originele was inderdaad vol met harde stukken. Tandwielen waren eigenlijk nog prima na 27000 km :)
Die 2,0 cm meet jij dat met of zonder berijder? Dat scheelt 1,0 cm. Dat vind ik behoorlijk strak. Wat ik voel sinds deze nieuwe ketting is wat onrustig gedrag in de aandrijving bij een constante(lage) snelheid. Verder voelt alles normaal aan. Had jij ook dat de kettingset wat luidruchtiger was in het begin dan de oude set? Heeft dit te maken met dat het nog op elkaar in moet slijten?

Hallo Andy,

Kun je dit 'onrustige gedrag' eens nader specificeren? Het lijkt dat de mijne er nu bij ca. 60 km/u ook last van heeft. Weet niet goed of dit in de ketting zit of in het achterwiel.

Kees
 
Hallo allen,

Ik denk bij deze meld ik mij hier ook!
Afgelopen week een MT09 uit 2014 gekocht.

Bijna volledig origineel op het Puig kuipruitje en RG kentekenplaathouder na.

mebznebaudw.jpg


Enkele wensen komende periode
- veringset (hyperpro oid)
- Sportdemper (Arrow lijkt me erg mooi)

Groeten!
 
Welkom aan de nieuwe leden *O*


Morgen laatste ritje met de standaard uitlaat.
Dan komt de Akra demper eronder, db killer moest eerst "even" demontabel gemaakt worden...
Horen of het zonder killer te luid is, en/of met killer de stil.

En nog maar even een filmpje van een ritje op de MT:

 
Hallo Andy,

Kun je dit 'onrustige gedrag' eens nader specificeren? Het lijkt dat de mijne er nu bij ca. 60 km/u ook last van heeft. Weet niet goed of dit in de ketting zit of in het achterwiel.

Kees

Hi Kees,

Het is net het gevoel alsof je met een te slappe ketting rijdt.(of 1 die niet strak ronddraaid)
Alleen als ik hem beweeg dan zit er 1,5 cm speling als ik erop zit dus dat kan niet het geval zijn.
Verder kan ik er ook niks bijzonders aan opmerken behalve dan dat de ketting nog steeds meer geluid maakt dan de oude. Bij smeren hoor je rrrrr en bij langzaam rijden zingt hij zelfs beetje. Hij loopt verder wel lekker soepel rond.
Ik gebruik nu de dry-lube van S100 maar heb het gevoel dat deze niet genoeg smeert.Ga weer over naar de normale S100
Ik heb het idee dat deze dikke versterkte ketting misschien toch iets te veel van goede is voor de MT09.

Verder 2 weken geleden wel heerlijk door Zuid-Frankrijk gereden. Wat een heerlijke fiets is het toch op die wegen daar door de bergen :)

Reed alleen op de Alpes de Huez en daar voelde de Michelins niet echt lekker aan. Het was erg warm en dacht zelfs op een gegeven moment dat ik lek gereden had maar dit was niet zo. Denk dat het te maken had met de warmte en de veelvoud van zwarte opvulstrepen in het asvalt. Leuk voor op de fiets maar met de motor hoef ik er niet meer overheen :)

rNM8SAx.jpg
 
Hi Kees,

Het is net het gevoel alsof je met een te slappe ketting rijdt.(of 1 die niet strak ronddraaid)
Alleen als ik hem beweeg dan zit er 1,5 cm speling als ik erop zit dus dat kan niet het geval zijn.
Verder kan ik er ook niks bijzonders aan opmerken behalve dan dat de ketting nog steeds meer geluid maakt dan de oude. Bij smeren hoor je rrrrr en bij langzaam rijden zingt hij zelfs beetje. Hij loopt verder wel lekker soepel rond.
Ik gebruik nu de dry-lube van S100 maar heb het gevoel dat deze niet genoeg smeert.Ga weer over naar de normale S100
Ik heb het idee dat deze dikke versterkte ketting misschien toch iets te veel van goede is voor de MT09.

Dat zingen herken ik niet, het afrolgeluid wel. Denk wel dat een versterkte ketting sowieso meer geluid maakt, er is immers meer staal in beweging.

Heb gisteren het achterwiel gedemonteerd, lijkt wel dat het lager van de tandwieldrager een beetje versleten is. Loopt niet geheel soepel, voel wat oneffenheid. Dus dat ga ik eerst vervangen, kijken of het dan opgelost is. Ik smeer trouwens met een OSCO (oliepompje).
 
Laatst bewerkt:
Komt er bij jullie ook een ander geluid uit het motorblok als je hem in z'n neutraal zet en de koppeling loslaat?
 
Hallo Allemaal,

Afgelopen dinsdag heb ik mijn MT09SP opgehaald! *O*

Bij oplevering zag ik dat de lak linksvoor op de tank(overgang van zwart naar zilver) niet helemaal lekker is. Hier is een nieuwe tank voor gekomen echter heeft deze hetzelfde probleem (deze is dus ook niet gemonteerd). Ze gaan dinsdag met Yamaha Nederland bellen voor een oplossing. Nu vroeg ik mij af of andere SP eigenaren hier dat ook hebben?

Tevens heb ik de Akrapovic carbon racingline gemonteerd, heb ergens gelezen dat je een CO waarde aan kunt passen in het dashboard. Hebben jullie dit ook gedaan en of is dit aan te raden, zo ja welke instelling moet hij dan op staan?

Groeten,
Daan
 
Nou, mijn MT is eindelijk niet origineel meer.
Nieuwe uitlaat vandaag gemonteerd:

full





Hij is in ieder geval niet stil.......

 
Laatst bewerkt:
Yep, heb een gaatje in het carbon kapje geboord, daardoor kan ik het schroefje wat de db-killer vasthoudt er uit draaien en de db killer eruit trekken.
 
Iemand belang bij een Akra Titanium? Model met Akrapovic MT-09 gravure dus niet de lelijke sticker en verwijderbare pijpjes. 850 vaste prijs gaat as weekend op marktplaats. Ik heb de Akra Twin voor op de xsr.
 
Yep, heb een gaatje in het carbon kapje geboord, daardoor kan ik het schroefje wat de db-killer vasthoudt er uit draaien en de db killer eruit trekken.

Zit de DB killer van de euro 4 titanium Akrapovic niet vast gelast/gesoldeerd?

En heb jij ook problemen met de lak links voor op je tank van je MT09SP bij de overgang van zilver naar zwart?

Groeten,
Daan
 
Zit de DB killer van de euro 4 titanium Akrapovic niet vast gelast/gesoldeerd?

En heb jij ook problemen met de lak links voor op je tank van je MT09SP bij de overgang van zilver naar zwart?

Groeten,
Daan

Ja, die zat vast gelast. Maar gewoon gepuntlast, dus op dat punt boren en db-killer kan je er uit tikken.
Daarna moet er wel een moertje in de killer gelast worden.

Wat voor probleem heb je dan met de lak?
Ik voel op een klein gedeelte wel de overgang van zwart naar grijs.
 
Ja, die zat vast gelast. Maar gewoon gepuntlast, dus op dat punt boren en db-killer kan je er uit tikken.
Daarna moet er wel een moertje in de killer gelast worden.

Wat voor probleem heb je dan met de lak?
Ik voel op een klein gedeelte wel de overgang van zwart naar grijs.

Het is inderdaad die overgang, bij mij is die vrij ruw. Ik wou een paar foto's uploaden, maar hij geeft aan dat het bestand te groot is... Is maar 2,44mb |( .
 
Bedacht mij ineens dat een screenshot van de foto kleiner is, dus bij deze alsnog de foto's. Helaas is de tweede wat wazig, maar duidelijk genoeg om te zien wat ik bedoel.
full

full
 
Ik dacht dat je hem wel kan gebruiken maar dan je ecu moet geflasht worden om hem te 'activeren'. Niet plug en play dus (al weet ik het ook niet 100%).
 
Weet iemand of je ook de standaard quickshifter van het 17/18 model plug and play op het 13 tot 16 model kan monteren?
Plug en play niet, en als je alle benodigde onderdelen wilt gaan vervangen om dit wel te bewerkstelligen is het naar verwachting voordeliger om jouw huidige in te ruilen voor een nieuwe.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal me ook even laten zien hier.
Heb sinds 3 weken een 09 uit 2016 met slechts 1700km op de teller aangeschaft.
Vorige eigenaar had nog geen 1000km beurt gedaan, dus meteen maar even uitgevoerd.
Ondertussen alweer 1000km er bij gereden.

In mijn ogen "lelijke" gouden knippers en handvaten van barracuda vervangen voor zwart/zilver en een speedohealer gemonteerd.
Meteen maar een obd2 verloop besteld, want lampje moet gereset worden na de installatie.

Op het lijstje nog een ECU flash van s-tec, andere cartridges en een veer.

Groet.
full


Ps. Foto van mobiel wordt gedraaid, excuus voor de stijve nek :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan