Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Brembi: Staat serieus erg cool, zou het ook zo doen als ik deze had. Zijn het ook extra achterlichten als ze niet knipperen daar lijkt het op?
 
Laatst bewerkt:
Met al dat geknipper hier.... ;) . Heeft er iemand nog originele knippers 'over' die er vanaf wil? Ik heb wel interesse... laat het me even via PB weten.
 
Laatst bewerkt:
Brembi: Staat serieus erg cool, zou het ook zo doen als ik deze had. Zijn het ook extra achterlichten als ze niet knipperen daar lijkt het op?

Onderste helft is achterlicht + remlicht, bovenste helft is knipper gedeelte. Aan de voorkant is de onderkant daglicht extra erbij.


Welke zijn dat ? Die zijn echt mooi! Knipperen ze ook goed fel?

Zijn originele Yamaha accessoires, schijtduur maar wel mooi. Kost je 240 voor 4 knippers. Zijn goed fel inderdaad, geen idee waar je woont maar als je ze wilt zien is dat vast wel te regelen met een ritje ergens naartoe.

https://www.yamaha-motor.eu/nl/prod...ccessories&partcode=YME-FLB2F-10-00&year=2018
MT-09 ABS 2018 Accessoires - Motoren - Yamaha Motor Europe, branche Nederland


Met al dat geknipper hier.... ;) . Heeft er iemand nog originele knippers 'over' die er vanaf wil? Ik heb wel interesse... laat het me even via PB weten.

Ik heb ze nog wel liggen volgens mij, zal eens kijken vanavond als ik weer thuis ben.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag aan alle MT-09SP rijders of mensen met een Öhlins YA535.

Hebben jullie free sag (hoeveel de motor onder zijn eigen gewicht inveert) wanneer jullie de veervoorspanning helemaal uit draaien (dus eigenlijk 0 veervoorspanning) en zo ja hoeveel (ongeveer)?

Bij mijn MT-09SP is dit namelijk niet het geval en ik vind dit erg vreemd. Ik heb de andere instellingen ook veranderd, maar dit heeft verder geen effect... Wanneer ik zelf op de motor ga zitten zakt de motor uiteraard wel in de veren.

Groeten,
Daan
 
Zitten er ook de benodigde adapter platen bij platen bij? , ze zijn wel echt mooi die knipperlichten van Yamaha zelf..

Ik heb zelf de originele standaard led knipperlichten van Yamaha, daar zitten wel kunststof adapterplaatjes en bullet connectoren bij, maar niet de connectoren die aan de originele knipperlichten zitten. Ik heb deze stekkers van barracuda gekocht zodat ik niet in de kabelboom hoefde te knippen want daar houdt ik niet zo van. Ik wil alles zo weer terug naar originele staat kunnen brengen zonder dat ik moet solderen oid. De overige kabels heb ik netjes weggewerkt.

Groeten,
Daan
 
Even een vraag aan alle MT-09SP rijders of mensen met een Öhlins YA535.

Hebben jullie free sag (hoeveel de motor onder zijn eigen gewicht inveert) wanneer jullie de veervoorspanning helemaal uit draaien (dus eigenlijk 0 veervoorspanning) en zo ja hoeveel (ongeveer)?

Bij mijn MT-09SP is dit namelijk niet het geval en ik vind dit erg vreemd. Ik heb de andere instellingen ook veranderd, maar dit heeft verder geen effect... Wanneer ik zelf op de motor ga zitten zakt de motor uiteraard wel in de veren.

Groeten,
Daan

Net even getest. Idem hier, maar ik heb de spanning wel iets opgedraaid. Komt wellicht ook omdat de achterkant geen noemenswaardig gewicht heeft?
 
Ik heb zelf de originele standaard led knipperlichten van Yamaha, daar zitten wel kunststof adapterplaatjes en bullet connectoren bij, maar niet de connectoren die aan de originele knipperlichten zitten. Ik heb deze stekkers van barracuda gekocht zodat ik niet in de kabelboom hoefde te knippen want daar houdt ik niet zo van. Ik wil alles zo weer terug naar originele staat kunnen brengen zonder dat ik moet solderen oid. De overige kabels heb ik netjes weggewerkt.

Groeten,
Daan

Zelfde met deze knippers, heb ook van die verloop stukjes erop gedaan dat ik ze op de bestaande kabelboom kan aansluiten. Maar voor de de achterlicht/remlicht functie moet je ze alsnog in de bestaande kabelboom aansluiten.
 
Goedenavond, vandaag heb ik een proefrit gemaakt op een 2017 model en opzich een hele fijne motor. Enige wat een beetje tegenviel in vergelijking met mijn huidige motor waren de wat snellere doordraaiers. Heeft iemand ervaring met de SP of zelf de vering aangepast? En zo ja, is dit dan ook een grote verbetering op dat vlak?

Mijn zx10 lijkt op rails te lopen en ik wil daar eigenlijk niet teveel van inleveren :$
 
Vering blijft een puntje.. dat hoor je overal. WAT je referentie kader is, bepaalt de grote van het bewuste punt.
Wellicht kan je het nog beter krijgen door de vering beter af te stellen?

Wbt de ververing verhalen:
Was voor mij een reden om een SP te nemen, hoewel ik de SP , qua kleur nu niet ééns zo heel mooi vond...
Op dat bedrag dan maar 1300 euro meer uitgeven, en de uitlaat moet maar even wachten...
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond, vandaag heb ik een proefrit gemaakt op een 2017 model en opzich een hele fijne motor. Enige wat een beetje tegenviel in vergelijking met mijn huidige motor waren de wat snellere doordraaiers. Heeft iemand ervaring met de SP of zelf de vering aangepast? En zo ja, is dit dan ook een grote verbetering op dat vlak?

Mijn zx10 lijkt op rails te lopen en ik wil daar eigenlijk niet teveel van inleveren :$

Dat zou onderhand wel in de openingspost gezet kunnen worden haha.

Of deze kopen of deze en dan deze. Joe.
 
Goedenavond, vandaag heb ik een proefrit gemaakt op een 2017 model en opzich een hele fijne motor. Enige wat een beetje tegenviel in vergelijking met mijn huidige motor waren de wat snellere doordraaiers. Heeft iemand ervaring met de SP of zelf de vering aangepast? En zo ja, is dit dan ook een grote verbetering op dat vlak?

Mijn zx10 lijkt op rails te lopen en ik wil daar eigenlijk niet teveel van inleveren :$

De SP is veel beter afgeveerd. Ik vond de standaard MT nogal 'zacht', maar wel een fijne motor. Zonder proefrit een SP besteld en geen spijt gehad.
Mijn vorige motor was een RSV4 Factory, dus ik had wel wat wensen. ;)
 
Bedankt voor de reacties, zie dat ik niet de enige ben met deze mening ;).
Het probleem is inderdaad dat ik de SP minder mooi vind dan de standaard versie maar voor 1300,- kun je zelf ook een hoop doen inderdaad. Dan is zo'n hyperpro kit wel interessant. Kwam net met een beetje googlen ook al uit op een wilbers set. Dan zou ik nog steeds goedkoper uit zijn dan een SP. Al denk ik dat alleen het vervangen van veren voor niet kan matchen met een compleet andere vork zoals op de SP zit.

Als je van een RSV4 afkomt ben je waarschijnlijk net zo verpest geweest als ik :+.
Ergens ook logisch als je kijkt naar de nieuwprijs van een Rsv4/zx10r t.o.v. een MT09.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, zie dat ik niet de enige ben met deze mening ;).
Het probleem is inderdaad dat ik de SP minder mooi vind dan de standaard versie maar voor 1300,- kun je zelf ook een hoop doen inderdaad. Dan is zo'n hyperpro kit wel interessant. Kwam net met een beetje googlen ook al uit op een wilbers set. Dan zou ik nog steeds goedkoper uit zijn dan een SP. Al denk ik dat alleen het vervangen van veren voor niet kan matchen met een compleet andere vork zoals op de SP zit.

Als je van een RSV4 afkomt ben je waarschijnlijk net zo verpest geweest als ik :+.
Ergens ook logisch als je kijkt naar de nieuwprijs van een Rsv4/zx10r t.o.v. een MT09.

Geinig. Ik vind de SP juist de mooiste. Gouden bling bling, *D , zwart stuur, zwarte LCD, blauwe velgen.
Dus was een no-brainer voor mij. 8-)
 
Gewoon chinees spul via ebay.

Hier een voorbeeld:
2x 23mm Eagle Eye Motor Car 12W Amber LED Fog DRL Backup Light For Jeep Wrangler | eBay

Heb jij ze dan niet in die luchthappers zitten?

Nog niet, maar lijkt me wel wat nu :P
Heb deze gekozen in het smoke uiteraar. evengoed netjes weg gewerkt ipv al die uitsteeksels *D

$_84.JPG


Geinig. Ik vind de SP juist de mooiste. Gouden bling bling, *D , zwart stuur, zwarte LCD, blauwe velgen.
Dus was een no-brainer voor mij. 8-)

Zwart stuur heb ik zelf maar voor gezorgd op mijn Non-SP :P
 
Laatst bewerkt:
Als je van een RSV4 afkomt ben je waarschijnlijk net zo verpest geweest als ik :+.
Ergens ook logisch als je kijkt naar de nieuwprijs van een Rsv4/zx10r t.o.v. een MT09.
Dat, en natuurlijk de intentie van zo een machine. ZX10R en RSV zijn sport en circuit wapens, daar waar MT09 zichzelf graag een all-round laat noemen. Alhoewel het gedrag van het blok anders doet vermoeden.
 
Dat, en natuurlijk de intentie van zo een machine. ZX10R en RSV zijn sport en circuit wapens, daar waar MT09 zichzelf graag een all-round laat noemen. Alhoewel het gedrag van het blok anders doet vermoeden.

Je heb gelijk maar er valt heel goed met een sp over het circuit te vegen hoor.

En ik heb ook voor de SP gekozen. Ook niet vanwege de kleur maar je krijgt natuurlijk wel meer dan alleen die vering. Het zijn inderdaad niet de grootste dingen maar het maakt hem daardoor wel exclusiever dan een gewone. Dat was voor mij ook de reden dat ik voor de sp ging.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag aan alle MT-09SP rijders of mensen met een Öhlins YA535.

Hebben jullie free sag (hoeveel de motor onder zijn eigen gewicht inveert) wanneer jullie de veervoorspanning helemaal uit draaien (dus eigenlijk 0 veervoorspanning) en zo ja hoeveel (ongeveer)?

Bij mijn MT-09SP is dit namelijk niet het geval en ik vind dit erg vreemd. Ik heb de andere instellingen ook veranderd, maar dit heeft verder geen effect... Wanneer ik zelf op de motor ga zitten zakt de motor uiteraard wel in de veren.

Groeten,
Daan
Ik heb de ya 335, en met de Standaard instellingen had ik geen free sag. Ik moest hem echt serieus terugschroeven om free sag te krijgen.
Nu rij ik met 10mm free sag en dat werkt heel goed.
Zonder free sag rijden is oncomfortabel en gevaarlijk.
Bij de sp is de veervoorspanning op afstand verstelbaar veronderstel ik?
Je kan normaal ook het bereik waarover hij verstelt verzetten door bij de veer zelf de veer te ontspannen.
 
Ik heb de ya 335, en met de Standaard instellingen had ik geen free sag. Ik moest hem echt serieus terugschroeven om free sag te krijgen.
Nu rij ik met 10mm free sag en dat werkt heel goed.
Zonder free sag rijden is oncomfortabel en gevaarlijk.
Bij de sp is de veervoorspanning op afstand verstelbaar veronderstel ik?
Je kan normaal ook het bereik waarover hij verstelt verzetten door bij de veer zelf de veer te ontspannen.

Ja klopt, ik ben nu nog in Duitsland op motorvakantie, maar dit wil ik ook gaan doen als ik terug ben. De basispositie van de hydraulische veervoorspanner helemaal terugdraaien.
 
Zijn er nog mensen die op zoek zijn naar een MT09 uit 2017?
Ik heb er één staan met 600 km in de kleur Night Fluo.
Op de verkorte kentekenplaat houder achter de band is hij verder origineel.

Stuur bij interesse maar een p.m. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan