Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Gisteren en vandaag even het een en ander gedaan.

Gilles tooling (yamaha origineel accessoire) rem- en koppelings hendel gemonteerd. Kost wat, maar wat past dat mooi. Heb al veel aftermarket in handen gehad bij kennissen, maar niets haalt het bij dit setje! Koppeling hendel is op minimale stand net goed genoeg, had nog wel iets dichterbij gemogen. Even aanpassen dus. Heb genoeg slag over om compleet te ontkoppelen. Moet er even de zin voor gaan vinden. Het stoort me net niet genoeg, om het direct te doen...

Originele tailtidy van Yamaha gemonteerd, zonder dát verleng stuk natuurlijk. Past prachtig, duidelijke beschrijving. Ook dat heb ik bij Honda wel anders gezien. Heb wel yamaha type stekkers gekocht, en deze gebruikt bij de R.A.W. Qua bedrading moest er wel het een en ander veranderd, en aangepast worden. Was ik wel een tijdje zoet mee. Ben nogal een insecten bevruchter, en perfectionistisch ingesteld. Helpt soms niet :+

De R.A.W. achter heb ik wederom origineel, de plus versie, van Yamaha zelf gekozen. Hierbij heb je 2 rijen leds. De bovenste is je R.A.W. en de onderste is achterlicht en remlicht gecombineerd.. Was even een werkje om alles netjes en met goede stekkers te doen. Voor de koppeling van achterlicht en remlicht, geven ze schotyblocks mee. Die klem en snijd dingen. Zo niet mijn style! Gezien ik veel aan modelbouw doe, daar even een ec5 stekker voor gepakt. Zo is alles demontabel, en veilig met stekkers gemonteerd. Gelukkig is mijn tijd gratis!

De voorste R.A.W. had ik ook de plus versie van Yamaha gekocht. Echter nooit rekening gehouden met het feit dat de onderste rij leds, de dag-rij verlichting is!. Deze zijn dan ook smerig fel! Ik had het idee om ze maar even te dimmen. Zodat het een setje extra stadslichten worden. Ik ga geen aparte schakelaar maken om ze handmatig aan en uit te doen. Even een printje gemaakt zodat ze uitgaan als de knipper, knippert. Goed idee, maar na monteren om de looks te be-oordelen, vond ik ze niet mooi staan aan de voorkant... niet mooi is een stevige understatement. :') Printje voor niets gemaakt en dus ongebruikt, de kast weer in.
Het hele effect van de agressieve voorkant verdween, kreeg een "BMW adventure look" er voor terug -O- . Ook zonder de dagrij aangesloten, vond ik het niets. Ik wist dat ik nog een setje "spiritbeast" goede felle led knippers met smoke glaasje had liggen, origineel had ik die voor de cb650f bedoeld. Heeft ook mooi de lijn wat goed bij de mt09 staat, voor de voorkant. Dus dat kwam goed uit. Daar waar het aan de achterkant echt goede toevoeging is, is dezelfde reeks voor de voorkant, echt niet aan mij besteed. Het mooie was dat ik de adapter plaatjes niet heb gebruikt aan de achterkant, dus deze had ik over, scheelt weer 5 euro. De tailtidy word met 10mm gat, en Yamaha montage gaten geleverd. Kies uit de verpakking welke je nodig hebt.

Tevens ook maar een ander knipperlicht relais geplaatst, want de originele is niet voor leds gemaakt. En klooien met weerstanden :( , doen we op de radioclub wel... Wel jammer dat ik er een met een extern snoertje heb, anderen waren er helaas niet. Ik maak daar later wel een printje voor met een regelbare frequentie. Annyway relais behuizing aangepast,draden ingekort en de rubber houder, van de oude, verlijmd op het nieuwe relais. Zo past het weer op de originele manier. :}

Nu wachten op financiële zaken, om de uitlaat te vervangen.... Leuk een mt09 sp })
 
Laatst bewerkt:
Heb je net je motor 2 maandjes, kan je al je achterband vervangen _O-

Nu maar weer een vertrouwde tourband eronder :Y
Zaterdag laten vervangen, en meteen een stukje gereden natuurlijk. Aardig wat buien gehad(gelukkig aldoor kunnen schuilen), dus kwam er toen ook achter dat een korte kentekenhouder niet echt lekker is op een natte weg :r
Net of er iemand met een douchkop in je nek staat!!
(had de verhalen daar over al gelezen, maar dacht/hoopte dat het wel mee zal vallen)
 
Laatst bewerkt:
Heb je net je motor 2 maandjes, kan je al je achterband vervangen _O-

Nu maar weer een vertrouwde tourband eronder :Y
Zaterdag laten vervangen, en meteen een stukje gereden natuurlijk. Aardig wat buien gehad(gelukkig aldoor kunnen schuilen), dus kwam er toen ook achter dat een korte kentekenhouder niet echt lekker is op een natte weg :r
Net of er iemand met een douchkop in je nek staat!!
(had de verhalen daar over al gelezen, maar dacht/hoopte dat het wel mee zal vallen)

Heb ook een korte kentekenplaathouder gemonteerd, maar daarbij ook zo een model 2017/2018 sproeibeschermer. En toen heb ik daar ook gelijk mijn kenteken maar op gezet. Zal eens een plaatje zoeken.
 
Goedenavond allemaal,

Bij deze stel ik mijzelf ook even voor.
Mijn naam is Sander, 29 jaar en kom uit Utrecht.

Sinds gisteren trotse bezitter van deze MT-09!
Inmiddels de eerste 150 km. op de teller staan, hoop dat er nog vele zullen volgen..!

Meteen wat accessoires erop laten zetten, zullen er waarschijnlijk nog wel wat meer worden!

[afbeelding]

https://myalbum.com/photo/yuxDj8lQKGYO/1k0.jpg


Zit er veel verschil in de standaard uitlaat en de akra versie?

En dan bedoel ik wat betreft geluid? Wil deze week misschien gaan bestellen!
 
Ik zag op de site van Yamaha dat het comforzadel op het moment 149 euro is.
Volgens de site van de dealer waar ik hem besteld heb is het een korting van 145 euro.
Misschien een tip voor als iemand er ook 1 zoekt...

zadel

Tevens een heated versie op marktplaats gezien van Shad voor 239.
 
Ik zag op de site van Yamaha dat het comforzadel op het moment 149 euro is.
Volgens de site van de dealer waar ik hem besteld heb is het een korting van 145 euro.
Misschien een tip voor als iemand er ook 1 zoekt...

zadel

Tevens een heated versie op marktplaats gezien van Shad voor 239.


dat zadel uit je link ziet er wel heel anders uit dan het comfort zadel wat bij de accessoires staat?

MT-09 ABS 2018 Accessoires - Motoren - Yamaha Motor Europe, branche Nederland
 
Iemand die tips heeft voor betaalbare aanpassing aan rem-en koppelingshendel voor mt 09 uit 2015? Vind ze net te ver weg staan om er echt goed bij te kunnen.
 
Iemand die tips heeft voor betaalbare aanpassing aan rem-en koppelingshendel voor mt 09 uit 2015? Vind ze net te ver weg staan om er echt goed bij te kunnen.

Korte hendeltjes bestellen op Ebay. Veel verstel mogelijkheden en liggen lekker in de hand. Rij er al jaren mee.

SEbpHUb.jpg
 
Iemand die tips heeft voor betaalbare aanpassing aan rem-en koppelingshendel voor mt 09 uit 2015? Vind ze net te ver weg staan om er echt goed bij te kunnen.
Die van gilles.tooling zijn echt heel fijn. Nee niet goedkoop. Koop uit íets met een bus, of waarvan je je eigen bus, hergebruikt! Dus het scharnierpunt, in feite.

Heb een aantal geprobeerd, maar het aankoopbedrag van de originele optie hendels, was ik na de 2e ste keer rijden al vergeten!

Daarnaast zijn het wel zaken die mij extra comfort geven, en dat is onbetaalbaar. Het is een belangrijk element voor het besturen van een motor. Dat wil ik gewoon goed hebben. Ik neem geen genoegen met iets wat minder fijn voelt, maar wel goedkoper is. Tsja en dan kost dat dus €259,20 voor de rem en koppeling set. Zeker best een hap geld, Maar zet ik het af tegen de aanschaf van de motor, dan valt het nog mee.
 
I.v.m montage van een nieuwe groter tandwiel +2 achter en nieuwe ketting(112 schakels) op mijn MT 09 2017.
Heb ik nu de originele ketting 525 , 110 schakels + origineel tandwiel achter, 45 tands in de verkoop.
Hebben ongeveer 2000 km op de motor gezeten, mocht iemand interesse hebben,graag een PM.
 
Terug
Bovenaan Onderaan