Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Zijn er mensen die de akra hebben besteld die bij de mt09 in het accesoires pakket zitten? Heb het idee dat het aan de sound van de motor niet veel doet en dat het 1200 euro weg gooien is?

Om hier wat geluid uit te krijgen moet je de DB killer verwijderen. Probleem dan is dat je op dat moment met een illegale uitlaat rondrijdt. Ik ben zelf zeer tevreden met mijn schitterende (niet street legal)carbon Akra. Met db killer een lekker soundje. Het eerste waar een politie agent naar kijkt is toch of de db killer erin zit.
 
Heb zelf ook de Carbon racing line(de niet straat legale) vooral voor die gegaan vanwege de prijs en de looks, klinkt goed met db killer erin maar heb wel 15mm van de killer afgeslepen
 
Heb je daar wat meer foto's van? ziet er goed uit zo!


Zijn er mensen die de akra hebben besteld die bij de mt09 in het accesoires pakket zitten? Heb het idee dat het aan de sound van de motor niet veel doet en dat het 1200 euro weg gooien is?

Stuur je email adres even in een PB, ik heb de mail wisseling met DrFalken nog wel, stuur ik die even door.

Wat betreft het geluid met mijn akra, ik heb elke keer een grote lach op mijn gezicht als ik het gas open trek! Zelfs met DB killer..
 
Hier ook de carbon line en rijd zonder dbkiller. Kom regelmatig langs politiebreaus, auto's en motoren en nog geen enkele keer staande gehouden. Reed laatst achter twee politiemotoren, één van hen ging plots achter mij rijden na een stop op de busbaan en hij vervolgde gewoon zijn rit. Ook bij algemene verkeerscontroles nooit staande gehouden. Zal dan wel aan het Oosten liggen. Het geluid is in ieder geval geweldig, het stofzuiger geluid is niet motorwaardig.
 
Ik zie dat jouw ontgrendeling van de quad lock zwart is ipv blauw. Zo besteld of zelf zwart gemaakt?
Erger me kapot aan die blauwe kleur :+

Haha, heb hem er apart bij besteld. Wilde perse alles zwart hebben en niet die gekke blauwe kleur :P
 
Eind van de week word mijn MT 09 geleverd!

Is er iemand die de andere kentekenplaathouder heeft gemonteerd?
BS2-FLWLP-H0-00-lower-license-plate-holder--black-studio-001.jpg


Ben wel benieuwd hoe dit er uit ziet!

En had de interesse om deze er op te plakken, maar vraag me af of dit echt nodig zou zijn? Of iemand een foto die ze er op heeft?

BS2-FPA40-00-00-side-tank-pads-black-studio-001.jpg
 
Heb 3 uitlaatsystemen op de CP3 gehad, een Laser GP, Akra Titanium, een Akra xsr 900 Twin. Als je van je loepzuiver lopende blok af wilt en 40% koppel wilt inleveren in lage toeren moet je de vooral de Laser GP nemen. Ook de Akrapovic is absoluut geen verbetering vooral zonder kathalisator en al helemaal zonder kathalisator én wat iedereen noemt ‘db killer’ hetgeen het eindstuk is van het uitlaattraject.

Promotor heeft ook een test gedaan met 5 uitlaatsystemen op de MT-09 en op de dyno bleek al dat de orginele overal het best presteert, laat staan in de praktijk in ieder toerental het beste en scherpste oppakt. De Akra titanium zoals hij bedoeld is met kat en eindstuk leverde iets meer topvermogen en iets meer in heel lage toeren, ter inlevering van het middengebied.

Persoonlijk vind ik het orginele geluid nog het mooist ook, serene rust bij continu gas maar gas gevend hoor je het blok gieren, airbox huilen en uitlaat brullen gewoon hard genoeg. Boven de 130km/u verdwijnt het geluid zowel met orginele als met normaal gehomologeerd systeem. Ik koester dus lekker het orginele systeem zowel de loepzuivere prestaties als het geluid. Yamaha heeft een perfecte performance machine gebouwd, elke tuning is wat mij betreft een mythe op deze motor. En ja ik had hem zelfs geflashed, ook weer teruggedraaid want merkte helemaal niets van onder de 200km/u of 9500tpm, eerder zelfs verslechtering (wat zelfs op hun eigen dynochart te zien is)

Koop een set Ohlins veren, dat is pas een upgrade.
 
Eind van de week word mijn MT 09 geleverd!

Is er iemand die de andere kentekenplaathouder heeft gemonteerd?
[afbeelding]

Ben wel benieuwd hoe dit er uit ziet!

Motormaat van me heeft die gemonteerd.
Verschil is er wel, orgineel een stukje "lomper". Maar ik heb zelf gekozen voor de hoge kph.
(hier foto's van het verschil(toen ik nog de originele er op had)

full

full





En zo is het hoe het hoort! :+
full
 
Laatst bewerkt:
Doen jullie nog wat aan valbescherming?
Ja ja ja.. gewoon recht houden, niet laten vallen.. JE WEET HET NOOIT!
Gewoon,, omdat ik wat nuttigs wil kopen :Z :')

Zie de SW-Motech valbeugel die ik nog best strak vind.
Maar 170,-.. Ik zou het zowat zelf in elkaar kunnen lassen...

sw-motech-crash-bars-yamaha-fz-09-mt-09-2017.jpg
 
Laatst bewerkt:
Doen jullie nog wat aan valbescherming?
Ja ja ja.. gewoon recht houden, niet laten vallen.. JE WEET HET NOOIT!
Gewoon,, omdat ik wat nuttigs wil kopen :Z :')

Zie de SW-Motech valbeugel die ik nog best strak vind.
Maar 170,-.. Ik zou het zowat zelf in elkaar kunnen lassen...

[afbeelding]

Ik zou persoonlijk dan frame of engine sliders nemen i.p.v dat ijzerhekwerk :+
 
Vraag over de originele hoge kentekenplaathouder van Yamaha. zitten er ook andere knipperlicht bevestiging stukken bij voor kleine aftermarket knipperlichten? Want op de afbeelding zijn het van die grote gaten waar je alleen de originele knipperlichten op kan zetten

Yamaha Hoog Geplaatste Kentekenplaathouder
 
Vraag over de originele hoge kentekenplaathouder van Yamaha. zitten er ook andere knipperlicht bevestiging stukken bij voor kleine aftermarket knipperlichten? Want op de afbeelding zijn het van die grote gaten waar je alleen de originele knipperlichten op kan zetten

Yamaha Hoog Geplaatste Kentekenplaathouder
JGrajvQNMOUMa0KujPDEn4HC-3qzhnsFhu7CnREBoCSDUQAvD_BwE


Geen idee. Bij deze wel en goedkoper.

www.bruudtcnc.de/shop/product_info.php?info=p278_bruudt-kennzeichenhalter--fuer-yamaha-mt09-ab-2017.html
 
Vraag over de originele hoge kentekenplaathouder van Yamaha. zitten er ook andere knipperlicht bevestiging stukken bij voor kleine aftermarket knipperlichten? Want op de afbeelding zijn het van die grote gaten waar je alleen de originele knipperlichten op kan zetten

Yamaha Hoog Geplaatste Kentekenplaathouder
Bij de Yamaha knippers zit een plaatje welke een kleiner gat heeft voor de knipperlichten
 
Laatst bewerkt:
Zijn er mensen bij die een usb aansluiting hebben gemonteerd op hun mt 09? Waar heb je deze dan geplaatst/weg gewerkt?

Onlangs originele 12v dc aansluiting geinstalleerd. Zit een kabel rechts onder het kapje met mt09 erop plug en play. Geen gedoe met accu's en kabels. Een 12dc usb adapter bij de action voor een euro en klaar.
 
Top dankjewel :} is het ook mogelijk om de hoek te verstellen van het kenteken of is er maar 1 stand;?
Ja en nee. Niet zo uit de doos. Wel door een 2 gaatjes te boren.

Ik heb hem gewoon zonder middenstuk gemonteerd. Zit dan iets platter , maar bij vragen aan tankende motor agent,naast me, net niet te plat. Al zei hij wel, dat er niet veel meer marge meer op zat.

Hij complimenteerde me met mijn knipperlichten, die ook achterlicht en remlicht zijn. Originele option parts van Yamaha. Mochten collega's twijfelen dan was dat de doorslag om mij de voordeel van de twijfel te geven, dus ik zat wel goed, vertelde hij mij.

Bepaald type ktm heeft hem net nog iets vlakker met originele steun,wist bij te vertellen... Daar is veel gedoe over..
 
Ja en nee. Niet zo uit de doos. Wel door een 2 gaatjes te boren.

Ik heb hem gewoon zonder middenstuk gemonteerd. Zit dan iets platter , maar bij vragen aan tankende motor agent,naast me, net niet te plat. Al zei hij wel, dat er niet veel meer marge meer op zat.

Hij complimenteerde me met mijn knipperlichten, die ook achterlicht en remlicht zijn. Originele option parts van Yamaha. Mochten collega's twijfelen dan was dat de doorslag om mij de voordeel van de twijfel te geven, dus ik zat wel goed, vertelde hij mij.

Bepaald type ktm heeft hem net nog iets vlakker met originele steun,wist bij te vertellen... Daar is veel gedoe over..

Zeg gewoon dat het voor je koffiebeker is zo'n handige kentekenplaat plateau :')
 
Eindelijk de mt09 opgehaald en de inrijd periode begonnen.

Zit nog te twijfelen om de side tank pads er op te plakken.... zijn er mensen die deze erop hebben zitten? En is het echt nodig voor de bescherming van de motor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan