Motor-Forum

Select Forum

Lassen TIG / MIG / Boog / Autogeen (Tips & Truuks) DEEL 2

Hesitation is not an option

Reg. datum:
17 apr. 2005
Ik heb ook een karretje gemaakt. Twee flessen achterop en een koker voor de lasstiften. Kabels en helm gaan in de lades.

http://i1324.photobucket.com/albums/u602/Iepe_Visser/ececab68-6bcc-40c5-ac2b-31835a442815_zpspvophvg0.jpg

Reg. datum:
30 okt. 2008
...en de kat kan ook in de schuur... :+

wel netjes, je helm blijft proper in de la,
ik moet telkens met de compressor aan de slag voordat ik ga lassen :/ , mijn zoon is een fervente houtbewerker.
ik schrijf soals ik ben: met fouten!

Hesitation is not an option

Reg. datum:
17 apr. 2005
Dan moet de kat eerst langs fikkie.

Reg. datum:
25 dec. 2012
Netjes hoor die prijs.

Torque is what I want !

Reg. datum:
26 dec. 2009
quote:

Ehm?
Over welke prijs heb je het nou?
CB1300, CMX 450 Bobber, Skyteam Monkey 184cc, Passat 4.0 W8 en nu nog een Rebel 450 project erbij!

Zed.3.0

Reg. datum:
29 apr. 2004
en als je fles leeg is, kun je m denk ik hier omruilen.

edit: sorry volgens mij hebben ze daar alleen campingzooi. bel even een loodgieter of een lasser en vraag waar zij hun gasflessen omruilen in omgeving van Druten...
Robberobbe wijzigde dit bericht op vrijdag 03 maart 2017 23:05 (32%)
Rock & Roll !!!

parttime ratbiker

Reg. datum:
25 jul. 2002
quote:
Robberobbe schreef op 03 maart 2017 @ 23:02:
en als je fles leeg is, kun je m denk ik hier omruilen.

edit: sorry volgens mij hebben ze daar alleen campingzooi. bel even een loodgieter of een lasser en vraag waar zij hun gasflessen omruilen in omgeving van Druten...

Ik weet niet op wie je reageert, maar bij Veens, achter de karwei. Daar haal ik m'n lasgas ook vandaan
magnamaniac wijzigde dit bericht op vrijdag 03 maart 2017 23:23 (91%)
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep. But if I spin and start to slide, please dear god, protect my ride

uilskuiken !

Reg. datum:
22 jun. 2008
quote:
magnamaniac schreef op 03 maart 2017 @ 23:21:

[...]

Ik weet niet op wie je reageert, maar bij Veens, achter de karwei. Daar haal ik m'n lasgas ook vandaan

Daar wil ik even op inhaken:

Mijn huidige gasfles is bijna leeg (deze kreeg ik van de verkoper erbij toen ik mijn lasapparaat kocht) en deze is wat lastiger ergens om te ruilen dan ik zou willen.

Ik had begrepen dat ze bij Veens een ruilpunt hebben van HWTS/supergas, klopt dit?
The lone racerô

09-05-2018 MSL Assen
12-06-2018 RaceCracks Assen

parttime ratbiker

Reg. datum:
25 jul. 2002
yup, ruiling 10 liter fles is iets rond de 4 tientjes geloof ik
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep. But if I spin and start to slide, please dear god, protect my ride

Reg. datum:
14 mei. 2013
Toevallig iemand in de buurt van Den Haag of Amersfoort die RVS toevoegdraad heeft van 1mm dikte?

Zit op internet te kijken maar in die dikte kan ik alleen 5kg afnemen, en dat ga ik van mijn leven lang niet gebruiken.
Kawasaki Z750B / Z750B caferacer | TK: Schuuropruiming

kop-ieter

Reg. datum:
08 okt. 2004
koop een rol voor een minimig....0,8 mm kost rond 15 euro
Bij overspel heb je geen winnaars, alleen verliezers, maar meedoen is belangrijker dan winnen

Reg. datum:
23 aug. 2006
quote:
magnamaniac schreef op 04 maart 2017 @ 13:38:
yup, ruiling 10 liter fles is iets rond de 4 tientjes geloof ik

In duitsland betaal ik €39 voor 20 ltr argon.

Torque is what I want !

Reg. datum:
26 dec. 2009
quote:
leeuwis88 schreef op 18 maart 2017 @ 11:38:
Toevallig iemand in de buurt van Den Haag of Amersfoort die RVS toevoegdraad heeft van 1mm dikte?

Zit op internet te kijken maar in die dikte kan ik alleen 5kg afnemen, en dat ga ik van mijn leven lang niet gebruiken.

Gelukkig bederft het ook niet.

Bij Elektrolas in Waalwijk kun je losse/een bos TIG draden kopen. Als je dat bedoeld natuurlijk. 309 of 316 ?
CB1300, CMX 450 Bobber, Skyteam Monkey 184cc, Passat 4.0 W8 en nu nog een Rebel 450 project erbij!

Reg. datum:
14 mei. 2013
quote:
Leejoow schreef op 18 maart 2017 @ 16:43:

[...]

Gelukkig bederft het ook niet.

Bij Elektrolas in Waalwijk kun je losse/een bos TIG draden kopen. Als je dat bedoeld natuurlijk. 309 of 316 ?

Dat bedoel ik inderdaad. Een stuk MIG draad zou natuurlijk ook geen probleem zijn. Ik wilde inderdaad 316 hebben.
Heb ik in ieder geval alweer een eerste adresje! Thanks
Kawasaki Z750B / Z750B caferacer | TK: Schuuropruiming

kop-ieter

Reg. datum:
08 okt. 2004
je kunt het hier in nijmegen zo op komen halen hoor, maar das uit de richting
Bij overspel heb je geen winnaars, alleen verliezers, maar meedoen is belangrijker dan winnen

parttime ratbiker

Reg. datum:
25 jul. 2002
quote:
x7 schreef op 18 maart 2017 @ 14:31:

[...]

In duitsland betaal ik €39 voor 20 ltr argon.

Da's mooi, maar ik heb geen zin om naar duitsland te rijden als m'n fles leeg is ipv "om de hoek" om te ruilen en dan moet ik ook nog andere/nieuwe manometers kopen ivm andere aansluiting.

Reg. datum:
30 nov. 2009
quote:
Joep schreef op 04 maart 2017 @ 13:07:

[...]

Daar wil ik even op inhaken:

Mijn huidige gasfles is bijna leeg (deze kreeg ik van de verkoper erbij toen ik mijn lasapparaat kocht) en deze is wat lastiger ergens om te ruilen dan ik zou willen.

Ik had begrepen dat ze bij Veens een ruilpunt hebben van HWTS/supergas, klopt dit?

Ik zat in eerste instantie ook te zoeken naar een ruilpunt voor mijn 10 liter supergas argonbus. De website heeft een pagina met plaatsen waar ruilpunten zijn.

Ruilpunten supergas

Druten staat in de lijst met een ruilpunt.

Het beste is om ze even te bellen naar HWTS en de drie dichtsbijzijnde bedrijven te noteren. In eerste instantie had ik er eentje via marktplaats gevonden maar dat was 40 km enkele rit.

Vervolgens gebeld en twee adressen gekregen bij mij in de buurt, de eerste had geen argon maar de tweede wel. Dat is een automaterialen winkel waar ik wel vaker kom, alleen op zaterdagmiddag zijn ze dicht. (en ze rekenen hetzelfde statiegeld voor elk formaat fles om de een of andere reden, hierdoor heb ik een gratis upgrade gekregen van 10 naar 20 liter)

Dat de bedrijven niet op de website staat is om een dom systeem, ik geloof dat ze nog niet echt in deze eeuw lijken te zijn bij HWTS ;)

db
Sevenfifty \ XS400 \ VF750F

Torque is what I want !

Reg. datum:
26 dec. 2009
quote:
Dirtbag schreef op 19 maart 2017 @ 10:13:

[...]

Ik zat in eerste instantie ook te zoeken naar een ruilpunt voor mijn 10 liter supergas argonbus. De website heeft een pagina met plaatsen waar ruilpunten zijn.

Ruilpunten supergas

Druten staat in de lijst met een ruilpunt.

Het beste is om ze even te bellen naar HWTS en de drie dichtsbijzijnde bedrijven te noteren. In eerste instantie had ik er eentje via marktplaats gevonden maar dat was 40 km enkele rit.

Vervolgens gebeld en twee adressen gekregen bij mij in de buurt, de eerste had geen argon maar de tweede wel. Dat is een automaterialen winkel waar ik wel vaker kom, alleen op zaterdagmiddag zijn ze dicht. (en ze rekenen hetzelfde statiegeld voor elk formaat fles om de een of andere reden, hierdoor heb ik een gratis upgrade gekregen van 10 naar 20 liter)

Dat de bedrijven niet op de website staat is om een dom systeem, ik geloof dat ze nog niet echt in deze eeuw lijken te zijn bij HWTS ;)

db

Helemaal mee eens.
Er zijn legio particulieren die gas gebruiken. Ik gok dat er velen zijn die zich rot zoeken naar ee volle fles. Daarom heb ik gewoon twee koopflessen aangeschaft.
Doet effe zeer, maar de eerstvolgende vulling laat dat leed wat verzachten. Dan betaal ik alleen de vulling.

Srad streetfighter

Reg. datum:
25 aug. 2007
Hallo,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Dennis en ik woon in het midden van Limburg.

Ik heb onlangs wat aanpassingen gedaan aan mijn motor voor het komende seizoen en ben op zoek naar een aluminium lasser die graag wat dingetjes voor mij zou willen lassen. De te lassen delen zijn een plaat boven op een bestaand subframe (zit vast aan het hoofdframe), een plaatje op een opengewerkte dwarskoker en een scheurtje in een ophanging voor een remstanghouder in een gegoten deel van het frame.

Ik heb hier in de buurt wat bedrijven gebeld die doen lassen, maar die doen dat alleen voor grote bedrijven.

Is er iemand die in het onderste deel van het land woont die mij hierbij zou willen helpen?
Srad streetfighter: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/335822/Srad-fighter-1.html

Reg. datum:
31 mei. 2008
Roughneckk hier op het forum actief kan alu lassen en woont enigszins in de buurt voor jou. Is als het goed is ook op facebook te vinden

Srad streetfighter

Reg. datum:
25 aug. 2007
Bedankt voor het meedenken!

Ik heb via iemand hier in de buurt een adresje gekregen, daar ga ik morgenavond met het spul langs om hem er eens naar te laten kijken.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips!
Srad streetfighter: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/335822/Srad-fighter-1.html

KTM 1290 Superduke SE

Reg. datum:
23 jan. 2010
is er een lasapparaat te verkrijgen waar je makkelijk meerdere soorten metaal mee kunt lassen? oa RVS.

budget ca 1000€ (nieuw of jong gebruikt)
Snel contant geld voor uw motor,boot,auto etc? Stuur mij dan een PB.

Reg. datum:
30 okt. 2008
Ik vrees dat je voor 1000€ geen wisselstroom apparaat gaat vinden,
Dus alu is dan al uitgesloten,
Gewoon staal en rvs zijn wel mogelijk

Wat de 2e hand prijzen zijn is moeilijk te zeggen.
ik schrijf soals ik ben: met fouten!

Reg. datum:
30 nov. 2009
Voor ongeveer 1000 heb ik een redelijk complete TIG set gekocht bij rustbuster waar ik RVS mee kan lassen maar geen alu. Paar jaar terug. Was wel met een 5 flesje. Die is snel leeg.

db
Sevenfifty \ XS400 \ VF750F

kop-ieter

Reg. datum:
08 okt. 2004
quote:
koenWitjes schreef op 29 maart 2017 @ 22:30:
is er een lasapparaat te verkrijgen waar je makkelijk meerdere soorten metaal mee kunt lassen? oa RVS.

budget ca 1000€ (nieuw of jong gebruikt)

Zat te koop, maar je krijgt waar je voor betaald....

http://www.ebay.de/sch/i....9Fger%C3%A4t&_sacat=0

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.