KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

asccu is nog niet echt aangesloten ofzo.
en zou ik ook niet nodig moeten hebben.

voor de rest ja heb wel de minpool alvast op de massa gegooid maar uiteindelijk zit alleen de startrelais aan de pluspool
 
Accu ben je wel nodig. Rotor heeft geen permanente magneet.
En als je hem al niet nodig was om te starten ging je elektra er al aan omdat de dynamo dan zn spanning/stroom niet goed kwijt kan.
Op jouw manier krijgt je cdi ook geen voeding.
 
Laatst bewerkt:
Zou volgens mij niet uit moeten maken toch?

Alsnog ik ga weer eens de hele kabelboom nakijken hopelijk kan ik iets vinden misschien stekkertje losgegaan tijdens het plaatsen van de koplampkap of iets
 
Idd maar leren kennen of kennen is een groot verschil ( het verschil van wel en niet lopen )

Vandaag eens gekeken naar de kabelboom en aan te zien zit alles zoals het *volgens mij* hoort te zitten maar nog steeds geen spark.

Weet iemand een adres voor een kabelboom van een 640 aangezien de 640 standaar de highflowblok heeft?

Ben het zat en dan ook echt zat. Ik wil best fotos neerzetten van hoe die kabelboom eruit ziet want het is echt 1 en al beunwerk. Zelf wel paar stekkers vervangen maar eenmaal gebeun blijft gebeun.

Denk en hoop dat een nieuwe kabelboom de doorslag geeft!
 
12439172_1536147140023289_5929698783177729864_n.jpg


voor diegene die een voorproefje willen :P
p.s niet opletten op die 2 kabeltjes die daar lopen die zijn van de xenonkit :D
 
Laatst bewerkt:
trouwens nog iets. hij gaf in het begin naar 6 a 7 x kicken een harde knal. dit doet hij nu niet meer. nu kan ik kicken wat ik wil er gebeurt nu helemaal niets meer. heb alle stekkers los en weer dichtgedaan voor de rest is niets veranderd.

misschien toch die ontsteking ?
 
nee nog niet. heb mijn accu aan de lader gegooid maar na 3uur laden doet hij nog niets. oftewel kapot ( gelijk doorgooien naar de startmotor doet hij ook niets )

ik ga kijken of ik een andere accu kan vinden maar dan nog iets.

moet ik perse een accu hebben? het is een 620 die komen zonder accu?
of hoort er een accu op omdat ik ook een cdi heb?
 
Heb jij een zelf samengestelde motor? Er zit cdi op, maar standaard geen accu?
Een motor met accu en een motor zonder accu verschillen nogal wat van elkaar.
Je kunt een motor waar een accu ontbreekt terwijl die er wel op hoort niet (kick)starten.
Wel zou je een elco/condensator kunnen plaatsen ipv (dus niet over de accu), waarbij je de polariteit goed in de gaten moet houden. Anders knalt hij uit elkaar.
Wat jij dus doet - de accu niet aansluiten - lijkt me een goede oorzaak van jouw probleem.
 
Laatst bewerkt:
Heb jij een zelf samengestelde motor? Er zit cdi op, maar standaard geen accu?
Een motor met accu en een motor zonder accu verschillen nogal wat van elkaar.
Je kunt een motor waar een accu ontbreekt terwijl die er wel op hoort niet (kick)starten.
Wel zou je een elco/condensator kunnen plaatsen ipv (dus niet over de accu), waarbij je de polariteit goed in de gaten moet houden. Anders knalt hij uit elkaar.
Wat jij dus doet - de accu niet aansluiten - lijkt me een goede oorzaak van jouw probleem.

ik bedoelde het niet zo,

er zit standaard geen accu op maar geen accu betekend dat ook geen cdi?
een motor zonder accu is dus een motor zonder cdi?

alsnog ik ga morgen kijken voor een nieuwe accu aangezien ik niks kon regelen
 
Ik heb jaren met een 620, origineel zonder accu, maar ook ook zonder eloco rond gereden. Deed het prima. Wel nadat ik er een nieuwe ontsteking in had gezet. Die SEM's zijn waardeloos. Vlgs mij is de accu ook niet nodig om te starten met kickstarter.
Er zijn vlgs mij ook 620's met accu. Alleen de Supercombs hebben geen accu.

Waarom die motor niet start, blijft lastig, maar gewoon een voor een dingen uitsluiten is de enigste manier. Succes!
 
ik bedoelde het niet zo,

er zit standaard geen accu op maar geen accu betekend dat ook geen cdi?
een motor zonder accu is dus een motor zonder cdi?

alsnog ik ga morgen kijken voor een nieuwe accu aangezien ik niks kon regelen
Mijn 625 zonder accu heeft ook gewoon een cdi. Heeft niks met accu te maken. Weet niet of het ook dezelfde zijn.
 
Nou he he, in de tussentijd lekker wezen rijden :} Eigenlijk bijna geen problemen op een kleine oliedruppel die ik onderweg verlies en wat getik van de uitlaat na. Maar dat is simpel op te lossen door een nieuw ringetje en m'n uitlaatmondje weer rond te maken :')

Enige probleem wat ik nu nog heb is dat m'n koppeling af en toe weg valt. Reservoir telkens leeg en heb geen zin om elke keer met een schroevendraaier, steeksleutel 8 en een paar tie wraps rond te rijden haha. Dus hij lekt ergens maar ik zie nergens koppelings-olie behalve langs de compressie kabel die steeds weer vochtig is naast m'n koppelingsreservoir. Maar mijn vraagje is dus. het rubberen dingetje in het reservoir heeft een puntje aan de onderkant, valt deze ook in het mondje van het bakje van het reservoir? Of moet die andersom en verstop ik juist de boel en gooit die het er telkens uit waardoor die weer leeg is.
 
Nou he he, in de tussentijd lekker wezen rijden :} Eigenlijk bijna geen problemen op een kleine oliedruppel die ik onderweg verlies en wat getik van de uitlaat na. Maar dat is simpel op te lossen door een nieuw ringetje en m'n uitlaatmondje weer rond te maken :')

Enige probleem wat ik nu nog heb is dat m'n koppeling af en toe weg valt. Reservoir telkens leeg en heb geen zin om elke keer met een schroevendraaier, steeksleutel 8 en een paar tie wraps rond te rijden haha. Dus hij lekt ergens maar ik zie nergens koppelings-olie behalve langs de compressie kabel die steeds weer vochtig is naast m'n koppelingsreservoir. Maar mijn vraagje is dus. het rubberen dingetje in het reservoir heeft een puntje aan de onderkant, valt deze ook in het mondje van het bakje van het reservoir? Of moet die andersom en verstop ik juist de boel en gooit die het er telkens uit waardoor die weer leeg is.

Denk dat je hoofdremcilinder lekt. Ff vervangen en het zal over zijn.
 
Ik heb jaren met een 620, origineel zonder accu, maar ook ook zonder eloco rond gereden. Deed het prima. Wel nadat ik er een nieuwe ontsteking in had gezet. Die SEM's zijn waardeloos. Vlgs mij is de accu ook niet nodig om te starten met kickstarter.
Er zijn vlgs mij ook 620's met accu. Alleen de Supercombs hebben geen accu.

Waarom die motor niet start, blijft lastig, maar gewoon een voor een dingen uitsluiten is de enigste manier. Succes!
Lijkt mij ook dat ik geen accu nodig heb. Echter zit dan alleen de startrelais erop aan gesloten.

Misschien nieuwe zekeringen halen en proberen,? Voor de rest blijft het voor mij een raadsel nu en al helemaal aangezien ik slecht ben met elektriciteit
 
Heb n vraagje!

Ben in t bezit van een 640SM uit 2006, ben van banden gewisseld van pirelli corsa mt60 naar Goldspeed Intermediate 2 M6165 Medium comp, heb nu bij 100+ beetje last van kopschudden/zweven

Bandendruk voor is 2.0, achter 2.2,
Iemand bekend met dit, en evt. nog tips wat betreft drukken, of vering instellingen?
Nu voor de rebound 2 click minder gezet even testen of dat werkt..
 
Nou he he, in de tussentijd lekker wezen rijden :} Eigenlijk bijna geen problemen op een kleine oliedruppel die ik onderweg verlies en wat getik van de uitlaat na. Maar dat is simpel op te lossen door een nieuw ringetje en m'n uitlaatmondje weer rond te maken :')

Enige probleem wat ik nu nog heb is dat m'n koppeling af en toe weg valt. Reservoir telkens leeg en heb geen zin om elke keer met een schroevendraaier, steeksleutel 8 en een paar tie wraps rond te rijden haha. Dus hij lekt ergens maar ik zie nergens koppelings-olie behalve langs de compressie kabel die steeds weer vochtig is naast m'n koppelingsreservoir. Maar mijn vraagje is dus. het rubberen dingetje in het reservoir heeft een puntje aan de onderkant, valt deze ook in het mondje van het bakje van het reservoir? Of moet die andersom en verstop ik juist de boel en gooit die het er telkens uit waardoor die weer leeg is.

Ik heb weleens gelezen de originele zwarte reservoirdekseltjes niet fijn afsluiten. Hiervoor heeft ktm powerparts oranje aluminium dekseltjes op de markt gebracht. Het rubbertje kan er maar op 1 manier normaal vlak in volgens mij.
 
Heb n vraagje!

Ben in t bezit van een 640SM uit 2006, ben van banden gewisseld van pirelli corsa mt60 naar Goldspeed Intermediate 2 M6165 Medium comp, heb nu bij 100+ beetje last van kopschudden/zweven

Bandendruk voor is 2.0, achter 2.2,
Iemand bekend met dit, en evt. nog tips wat betreft drukken, of vering instellingen?
Nu voor de rebound 2 click minder gezet even testen of dat werkt..

Zijn je wielen wel opnieuw gebalanceerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan