KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Ik doe jet elke 2500km gewoon omdat ik me daar goed bij voel en de olie+filters geen drol kosten, kleppen die ik om de olie wissel beurt
 
okee Se sua ,

Dat is mooi om te horen.
Daar hoef ik me dus geen druk om te maken.
Om de 2000 km nieuwe olie en filters?
Ik dacht om de 5000 olie filters en kleppen?

Mijn SMC telde draaiuren. Elke 25 olie en filters elke 50 met kleppen controleren. Dus 4x per 100 uur. Nu met mijn crossert 10x per 100 uur O-)

Tis maar wat je er voor over hebt en hoelang je het wil gebruiken. 1,5 l olie en wat filters, kost je de kop niet denk ik. Olioe wisselen een 20 minuten en een uur met kleppencontroleren.

Ik zie de olie danig in kwaliteit afnemen na mate het er langer in blijft zitten. Dunner en smeriger. Dat was motivatie genoeg om het op mijn manier te doen.
regelmatig olie verversen is belangrijker dan welke olie er in gaat. Dat is mijn mening.

:W
 
Helemaal mee eens, als het dan toch moet gebeuren dan maar spectaculair! (liefst met goede afloop natuurlijk)

Het lijkt er op dat mijn skills nu mijn ego bij kan houden. Ik was ook de track clown a long long time. Maar nu ken ik teminste 50 manieren om van de motor af te komen zonder eerst te stoppen. Dat geeft je toch keus.

Morgen weer })
 
Was een mooie stofwolk, dat dan weer wel _O-

Dat zeker _O-
Helemaal mee eens, als het dan toch moet gebeuren dan maar spectaculair! (liefst met goede afloop natuurlijk)

Het lijkt er op dat mijn skills nu mijn ego bij kan houden. Ik was ook de track clown a long long time. Maar nu ken ik teminste 50 manieren om van de motor af te komen zonder eerst te stoppen. Dat geeft je toch keus.

Morgen weer })

Ik had alleen een beetje zere pols, de Ktm was er wat slechter aan toe, stuurklem was gescheurd en het schanier stuk van de koppeling was doormidden(lang leve handkappen '( )
 
Ai das minder. gelukkig zelf niet al te veel pijn gedaan.

Verdorie ik heb niets anders dan pech met de banden. Vorige week voorband lek. Niet erg, alleen een stukkie onderaan de band was plat. Ik wist dus al dat het gat onderaan zat want daar wassie plat :P
Gisteren ventiel uit de band gerukt. Tja als je de power van een ktm los laat O-)
Uiteraard ook weer diverse spaken helemaal los. Dacht dat vast zaten. Drie weken niets aan hoeven doen, verslapt de controle en tadaa. Ik heb een hekel aan die takke spaken weer vast draaien.

Strakkies weer ff loslaten. Kon gisteren dus niet veel rijden om lekke band. Was boos B| daarom. Verdorie ik krijg bijna ontwennings verscheinselen als een junki als ik niet kan rijden.
Toen maar een 85cc afgepak van een klein manneke }) tering als je die de nek omdraait gaan ze ook snel. Daarna hem instructie gegeven, hij is net begonnen met rijden.

*D
 
Zie hier mijn KTM :]
Gr. uit Baarn
full
 
Dank je, zal vast wel. Wel irritant soms wanneer er eentje voorbij ziet scheuren en dan net in de auto zit |( Weet je nog niet wie het is :W
 
Laatst bewerkt:
Ga mijn probleem maar eens hier neerleggen.

Mijn 620 met grijs blok heb ik eindelijk weer van de motorzaak.. nog geen 15 km verder lekt hij als een gek olie..

Nu druipt er ergens olie vandaan weet nog niet waar. Daar waar ik pas olie zie is op mn uitlaat dat langs mn bocht naar t laagste punt gaat om vervolgens op de grond te flikkeren.

Praat hier niet over iets olie maar echt superveel olie alleen al bij stationair.

Iemand wellicht een idee haal m deze week op omdat bij mijn vriendin geen sleutelruimte is dus moet naar mn ouders toe om daar te knutselen
 
Kleppendeksel wel goed gemonteerd? Mijn ervaring is dat als je de verkeerde vloeibare pakking gebruikt ze vaak gaan linken boven de linker uitlaat
 
Ontluchting-slang zit ook aan het kleppendekseltje aan de uitlaat kant. Deze zit gewoon met slangklemmen, zou je ook even kunnen checken.Al zou hij daar niet zo veel uit mogen sputteren.. denk dan toch meer aan een banjo boutje die niet is aangedraaid ergens ..
 
Moet je niet gewoon eens even je tank er af schroeven en de boel van boven bekijken?
Rijden kun je zo niet en als je het van onderen al kunt zien dan kun je het waarschijnlijk vanaf daar niet repareren.

Wat ik zelf zou doen is toch ff de motorzaak vriendelijk verzoeken om hem op te halen en het euvel te verhelpen. Waarschijnlijk willen ze het graag voor je oplossen :)
 
die smc-r moet toch ergens vandaan komen _O-

en vind 35 euro ook wel erg veel om ze ff digitaal toegestuurd te krijgen...

Ad vind ik ook duur. Maar het is natuurlijk ook niet alleen ff toesturen.

Www.Circuitpics.nl ben je max 20 euro kwijt voor alle foto's per evenement en heb je nog hoge kwaliteit ook.
 
Zo, mijn motorseizoen zit er op voordat het begonnen is. De garage belde, blok is volledig voor de kloten, alles is schijnbaar kapot, blok, cilinder. .. Dus als er iemand nog een volledig 640 blok weet te liggen, hoor ik het graag.

Tip, koop nooit een blok dat getuned is, binnen 5000 km er volledig aan :(
 
ghallow :W

hier weer wat van wat mijn kant,

met de 690 smc-r over assen 8-)

https://www.youtube.com/watch?v=zFlJWIo6YiU

[afbeelding]

Nais hoor!
Sua zoekt het momenteel meer in de hoogte...


Zo, mijn motorseizoen zit er op voordat het begonnen is. De garage belde, blok is volledig voor de kloten, alles is schijnbaar kapot, blok, cilinder. .. Dus als er iemand nog een volledig 640 blok weet te liggen, hoor ik het graag.

Tip, koop nooit een blok dat getuned is, binnen 5000 km er volledig aan :(

;( ;(

Dat is freaking frustrerend |( Ik heb nogwel een 560 blok liggen maar waarschijnlijk in zelfde staat als de uwe :(
Gewoon lekker standaart laten en dan het gas maar wat langer open houden. Gaat ook snel.



:W
 
Juist ja. Hoeveel kilometers staan er nu op de teller? Je ziet toch wel vaker dat ze bij 30dkm ongeveer wel de geest geven. (Lichte) Tuning veranderd daar niet veel aan. Met die nokkenas gaan de kleppen misschien wat sneller aan stront verder zou het niet veel moeten uit maken. Is ie niet meer op te lappen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan