KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Hopelijk werkt t.... Dit is de mijne dus!

[afbeelding]
Hele mooie fiets...kan me voorstellen dat je die terug wilde.
Heb zelf een paar jaar geleden ook een motor verkocht waar ik veel aan gedaan had. Achteraf toch spijt van gekregen. Maar had er geen plaats voor om te laten staan, en rij sowieso niet veel op straat. Maar als ik 'm weer tegen zou komen...
 
hebben anderen hier de lc4 weleens op de testbank gehad dan?? kom maar op met die grafieken, dan heb ik wat vergelijkingsmateriaal. mag ook via PB.
en heeft het ook nog wat te maken met de tandwielverhouding dan of maakt dat niks uit?


Hopelijk werkt t.... Dit is de mijne dus!

[afbeelding]

allemachtig wat een strak ding!! 8-) waar heb je hem vandaan gehaald?

en al kennis gemaakt met eddie? :+

en de kw's die op je kentekenpapieren staan zijn die gemeten aan de krukas?
 
Laatst bewerkt:
gister trouwens op assen gereden met de landelijke motordagen. was voor mij de eerste x assen. toch een ronde tijd van 2:26 gehaald O-) enige supermoto in de sessie en er stonden er toch nog 5 onder mij qua tijd :P
 
Zo, vandaag kort ritje gedaan met mijn broertje en eens wat actiefoto's genomen 8-)

DSC_3923_zpskk746psr.jpg


Sua, kan deze toegevoegd worden aan de OP (de wheeliefoto)
DSC_3920-2_zpssoktqjqw.jpg


Broertje kan er ook wel weg mee
DSC_3916_zpsne2zcryi.jpg



Rempartij voor is weer goed, remhendel opnieuw gemonteerd en nu blijft de rem wel hard, de handige mannen die de vorige keer even hielpen, zullen toch wel iets niet zo handig gedaan hebben |(
Alleen nu weer een nieuw probleem :') Ineens begon de motor in zijn 5 af en toe in te houden, niet alsof hij zonder benzine stond maar echt alsof 1 slag van de zuiger miste. Mijn broertje heeft laatste stukje teruggereden (effe ruilen), volgens hem kwam het ook in de andere versnellingen voor. Laatste paar keer start hij ook slechter. Anders moest ik met choke starten, nu moet ik zonder choke starten waarna je het gas moet opbouwen omdat hij anders uitvalt. Tijd voor een nieuwe bougie :?
 
Laatst bewerkt:
hebben anderen hier de lc4 weleens op de testbank gehad dan?? kom maar op met die grafieken, dan heb ik wat vergelijkingsmateriaal. mag ook via PB.
en heeft het ook nog wat te maken met de tandwielverhouding dan of maakt dat niks uit?
Mijne is op de bank geweest, standaard 640 enduro met fcr39. 48pk en 58nm koppel. Dit wel met een noppenband dus het topvermogen zou nog een fractie hoger moeten zijn. Verder geen uitdraai, dat vond ik niet nodig ;)
Enduro uitlaat is meer geknepen als een sxc of sm uitlaat.
Blijft een traag hok, maar offroad is die fcr wel erg prettig.
 
Laatst bewerkt:
hebben anderen hier de lc4 weleens op de testbank gehad dan?? kom maar op met die grafieken, dan heb ik wat vergelijkingsmateriaal. mag ook via PB.
en heeft het ook nog wat te maken met de tandwielverhouding dan of maakt dat niks uit?allemachtig wat een strak ding!! 8-) waar heb je hem vandaan gehaald?

en al kennis gemaakt met eddie? :+

en de kw's die op je kentekenpapieren staan zijn die gemeten aan de krukas?

Heb m aan een kennis verkocht paar jaar geleden en die deed m weg,dus gelijk geregeld toen ik dat vernam.
Ik heb toendertijd eddie er op geplakt, moest eigenlijk ktm 666 staan maar door een misverstand 660 geworden.
 
Hopelijk werkt t.... Dit is de mijne dus!

[afbeelding]

Mooi hoor, zo een zou ik ook gelijk weer terug kopen. Maar ja geld en Sua.... Houdt regelmatig maand over aan het eind van zijn geld ;( Vooral nu er ook nog een SXF afgerekend moet worden en om de vreugd te verhogen moet ik mijn geldboom alweer plukken, de startmotor van mijn straat motor versleten, ernstig enorm zwaar dood zeg maar B| Iets met veel starten en korte ritjes.

Maar ja als dit de enigste problemen zijn :+

Foutje, bedankt


Graag gedaan :P


hebben anderen hier de lc4 weleens op de testbank gehad dan?? kom maar op met die grafieken, dan heb ik wat vergelijkingsmateriaal. mag ook via PB.
en heeft het ook nog wat te maken met de tandwielverhouding dan of maakt dat niks uit?

Ja zeker maakt de tandwiel verhouding uit! Kortere gearing meer Nm en peekaas. Maar wordt hier niet op gecorrigeerd?
Wel belangrijk voor zo'n dyno run is nieuwe olie, schoon luchtfilter en kleppen gecontroleerd. Ook goede ketting en tandwilen zijn handig. Als die versleten zijn haal je dat gelijk uit de grafiek. Die is dan heel 'hakerig, zaagtand motief' vooral bij volgas.

Er zijn wel eens grafieken voorbij gekomen maar weet niet meer in welk deel en van wie.


Zo, vandaag kort ritje gedaan met mijn broertje en eens wat actiefoto's genomen 8-)



Sua, kan deze toegevoegd worden aan de OP (de wheeliefoto)



Rempartij voor is weer goed, remhendel opnieuw gemonteerd en nu blijft de rem wel hard, de handige mannen die de vorige keer even hielpen, zullen toch wel iets niet zo handig gedaan hebben |(
Alleen nu weer een nieuw probleem :') Ineens begon de motor in zijn 5 af en toe in te houden, niet alsof hij zonder benzine stond maar echt alsof 1 slag van de zuiger miste. Mijn broertje heeft laatste stukje teruggereden (effe ruilen), volgens hem kwam het ook in de andere versnellingen voor. Laatste paar keer start hij ook slechter. Anders moest ik met choke starten, nu moet ik zonder choke starten waarna je het gas moet opbouwen omdat hij anders uitvalt. Tijd voor een nieuwe bougie :?


Se Sua vind dat helemaal goed. MAAR ik ben niet meer de baas hiero, vandaar ook een mooie nieuwe OP _O- _O- Je moet bij Roy zijn *D

HMMM dan is je mengsel rijker geworden. Als eerste denk ik dan aan het luchtfilter om dat ding schoon te maken en weer in te olien (foam filter) of anders een nieuwe. Dr zou wat troep in de carburateur kunnen zitten. Met al dat gewheely en stoppishh maken, klotst alles los uit tank en carb.

Een nieuwe bougie schaad nooit!

Maar lekkur spelen! Maar om bij een super duke het voorwiel aan de grond te houden moet je je best doen. Had er ook bijna zo een gekocht maar was me toen te duur.

:W
 
Mooi hoor, zo een zou ik ook gelijk weer terug kopen. Maar ja geld en Sua.... Houdt regelmatig maand over aan het eind van zijn geld ;( Vooral nu er ook nog een SXF afgerekend moet worden en om de vreugd te verhogen moet ik mijn geldboom alweer plukken, de startmotor van mijn straat motor versleten, ernstig enorm zwaar dood zeg maar B| Iets met veel starten en korte ritjes.

Maar ja als dit de enigste problemen zijn :+Graag gedaan :PJa zeker maakt de tandwiel verhouding uit! Kortere gearing meer Nm en peekaas. Maar wordt hier niet op gecorrigeerd?
Wel belangrijk voor zo'n dyno run is nieuwe olie, schoon luchtfilter en kleppen gecontroleerd. Ook goede ketting en tandwilen zijn handig. Als die versleten zijn haal je dat gelijk uit de grafiek. Die is dan heel 'hakerig, zaagtand motief' vooral bij volgas.

Er zijn wel eens grafieken voorbij gekomen maar weet niet meer in welk deel en van wie.Se Sua vind dat helemaal goed. MAAR ik ben niet meer de baas hiero, vandaar ook een mooie nieuwe OP _O- _O- Je moet bij Roy zijn *D

HMMM dan is je mengsel rijker geworden. Als eerste denk ik dan aan het luchtfilter om dat ding schoon te maken en weer in te olien (foam filter) of anders een nieuwe. Dr zou wat troep in de carburateur kunnen zitten. Met al dat gewheely en stoppishh maken, klotst alles los uit tank en carb.

Een nieuwe bougie schaad nooit!

Maar lekkur spelen! Maar om bij een super duke het voorwiel aan de grond te houden moet je je best doen. Had er ook bijna zo een gekocht maar was me toen te duur.

:W
Zit een K&N filter in, inhouden was nog voor de wheelies. Beginnen maar eens met de bougie.
 
Jongens, jullie mij al een aantal keer goed geholpen en bedankt daarvoor. Maar ik zit mezelf weer helemaal op te vreten op dit moment.

Net terug van revisie en ik heb er zo'n 250km opzitten en ik word helemaal gek bij elk geluidje dat ik hoor volgens mij.

Nu leek er weer een geluid uit m'n blok te komen vanmiddag of het zit gewoon tussen m'n oren... maar wat ik me nou ook af vraag is het volgende; Bij de 640 LC4 is het peilen van je olie best simpel. Onderste streepje bij een koude motor en het bovenste streepje als je motor warm is. Dus ik kwam vanmiddag thuis en ik zie de olie gewoon heen en weer klotsen bij het kijkglaasje. Dus ik doe de motor uit en de olie zakt maar een fractie. Onder het bovenste streepje. Dus ik heb 'm even laten afkoelen en kom later weer terug om te kijken. Nou olie zit gewoon een beetje boven het onderste streepje (koud), even starten en olie blijft bij een warme motor onder het bovenste streepje... (?) Zoveel vragen, ik word echt helemaal gek hier haha
 
Laatst bewerkt:
Jongens, jullie mij al een aantal keer goed geholpen en bedankt daarvoor. Maar ik zit mezelf weer helemaal op te vreten op dit moment.

Net terug van revisie en ik heb er zo'n 250km opzitten en ik word helemaal gek bij elk geluidje dat ik hoor volgens mij.

Nu leek er weer een geluid uit m'n blok te komen vanmiddag of het zit gewoon tussen m'n oren... maar wat ik me nou ook af vraag is het volgende; Bij de 640 LC4 is het peilen van je olie best simpel. Onderste streepje bij een koude motor en het bovenste streepje als je motor warm is. Dus ik kwam vanmiddag thuis en ik zie de olie gewoon heen en weer klotsen bij het kijkglaasje. Dus ik doe de motor uit en de olie zakt maar een fractie. Onder het bovenste streepje. Dus ik heb 'm even laten afkoelen en kom later weer terug om te kijken. Nou olie zit gewoon een beetje boven het onderste streepje (koud), even starten en olie blijft bij een warme motor onder het bovenste streepje... (?) Zoveel vragen, ik word echt helemaal gek hier haha


Maar wat is de vraag eigenlijk?? Dat het je tussen de oren zit?

Als je twijfelt als er wat fout is/gaat, dan moet je de olie aftappen en kijken naar ijzerschraapsel aan de magneet van de aftapplug en op de oliescreen. Een beetje mag en is normaal maar als het echt glinsert dan... ;( ;(

Warme olie zet uit, vandaar. Bij mijn 660 kwam de olie terug lopen 'door' het glaasje heen. Dus geen geklots. Maar wat je beschrijft is niets fout mee!


:P
 
Ja ik ben gewoon bang dat bij elk klein dingetje wat niet klopt, het blok weer uit elkaar moet. Ik moet het vertrouwen weer een beetje terugkrijgen haha.
Maar wat je zegt SeSua, van de week even die olie controleren en mocht er iets mis zijn dan moet ik gewoon terug naar die zaak. Ik moet mezelf echt niet zo opfokken :+ :+
 
Je bent het blokkie nu aan het inrijden dus je zou wat metaalschilvers tegen kunnen komen. Je kunt het ook goed zien in de olie die je afgetapt hebt in een emmer als je die leegkiept. Dat zijn de kleinere metaal deeltjes, die komen op het laatst met de laatste olei mee uit de emmer. Goed zichtbaar, vooral als het een donkere emmer is.

Niet zo opfokkuh. Ff checken en dan rijden!
 
Heren, ik heb de motor niet bij de hand en vind het niet zo snel terug in de online WPHB.
- kan je de bougie zo verwijderen of moet de tank er af?
- weet iemand de maat van de bougiesleutel?

Moet je voor de rest nog ergens rekening mee houden als je een bougie wisselt? Ik weet van mezelf dat ik nogal snel dingen kapot maak dus informeer me altijd maar even goed voordat ik ergens aan begin O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan