Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 31

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb toch wel een zwak voor volledig origineel.

Zo is hij ooit bedacht. De fiets is (grotendeels) ontworpen eind jaren negentig en dat mag je dan wat mij betreft best zien. Het is geen nieuwe motor maar was destijds (en wat mij betreft nu nog) een bijzondere verschijning. Om hem 'met de tijd' mee te laten gaan is wat mij betreft jammer voor de originele lijnen van de SP. Technische upgrades vind ik wat anders, dat zal vaak ook gewoon een verbetering in rijgedrag enzo kunnen meebrengen, dat geloof ik best...


Al heb ik zelf een redelijk lijstje met tweaks:
- Akrapovic titanium hexagonals
- PC3 USB met custom map
- Voor tandwiel met 15 ipv 16 tanden
- Speadohealer (voor dat tandwiel)
- WP binnenwerk voorvering
- Öhlins stuurdemper
- Stalen remleidingen voor
- Schakelpook van een CBR1100 (reverse shift)
- Undertail met origineel achterlicht erin en custom knipperlichten
- platte knippers voor
- flappermod
- pairmod

Enige optische is dus eigenlijk de undertail, de knippers, de stuurdemper en de akrapovics. Ik heb een originele undertail liggen met taartschep en knippers. Heb al een tijdje in gedachten om hem weer terug naar origineel te bouwen. Maar de vorige eigenaar die de undertail heeft gemonteerd heeft heel de kabelboom gesnoeid... Zit er niet echt op te wachten om daar aan te beginnen...

[afbeelding]

[afbeelding]


Je vergeet de rem/koppelingshendels,
je voorspatbord ga je ooit verliezen en niet nog platter gaan.
welke banden rijd jij?, ze geven wel vertrouwen zo te zien. *O*
 
wie van jullie heeft hier K&N filter op hun sp?

ik haalde vandaag mn airbox er af om mn kleppen te stellen maar vond in mijn filters een soort van extra schuim wat lijkt op aquarium filter ? hoort dit of gelijk wegpleuren ?

enige wat ik me voor kan stellen is dat iemand het anders tegen de herrie heeft gedaan ? beetje vreemd.
 
Zo te zien zit het vastgemaak op een beugeltje wat aan het subframe is vastgezet. Het originele achterlicht zit ondersteboven in de kuip (ik weet niet waarom) en tegen de undertail aan.

Op zich best netjes in elkaar gezet...

Photo%2023-03-16%2023%2044%2006.jpg


Photo%2023-03-16%2023%2044%2032.jpg


Photo%2023-03-16%2023%2044%2049.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je vergeet de rem/koppelingshendels,
je voorspatbord ga je ooit verliezen en niet nog platter gaan.
welke banden rijd jij?, ze geven wel vertrouwen zo te zien. *O*

Hahaha. Alledrie correct!

Voorspatbord ligt een nieuwe klaar, moet ik nog monteren.

Banden zijn Pirelli Diablo Rosso 2. Inmiddels zijn ze al bij 3. Prima band voor straat en af en toe circuit. Zijn snel warm en veel grip op droog. Voor voel je de band ook wat meer bewegen dan bijvoorbeeld dunlop. Ik vind dat wel prettig. Ga je regelmatiger echt hard dan is de Rosso Corsa er nog. Op mn CBR heb ik de Supercorsa V2 SP. standaardmontage op veel superbikes van nu. Niet de SCx lijn want die zijn zoveel gevoeliger voor temperatuur en druk enzo...

photo%2008-09-15%2019%2047%2046.jpg
 
Hoort er in, lekker laten zitten.

Nee nee je verstrekt nu foutieve informatie, dus ik corrigeer je even! Niet om gaan huilen want dan moet ik nog zo'n doos zakdoekjes neer zetten..... (je weet wel) :9 O-)


wie van jullie heeft hier K&N filter op hun sp?

ik haalde vandaag mn airbox er af om mn kleppen te stellen maar vond in mijn filters een soort van extra schuim wat lijkt op aquarium filter ? hoort dit of gelijk wegpleuren ?

enige wat ik me voor kan stellen is dat iemand het anders tegen de herrie heeft gedaan ? beetje vreemd.

Dit zit er met de volgende reden....
Met schuim laat dit filter even veel/even makkelijk/even snel lucht door als je originele filter. Het voordeel hier van je zet ze er in en hoeft niets af te stellen maar heb wel filters die je kunt reinigen.

Zonder schuim je raad het al! Laten ze veel meer/makkelijker/sneller lucht door waardoor je meer vermogen (lees 0,001 pk gok ik zo) kunt krijgen mits je de motor opnieuw laat afstellen op een testbank bijvoorbeeld als je teminste een powercommander hebt. Ook kan hij na dit afstellen wat mooier lopen door zijn toeren heen dit is dan ook eigelijk de hoofd reden om zonder te rijden.
Bijkomend voordeel van rijden zonder is een iets mooier geluid!

Hoe weet ik dit? Handleiding van mijn k&n filters!
 
Nee nee je verstrekt nu foutieve informatie, dus ik corrigeer je even! Niet om gaan huilen want dan moet ik nog zo'n doos zakdoekjes neer zetten..... (je weet wel) :9 O-)Dit zit er met de volgende reden....
Met schuim laat dit filter even veel/even makkelijk/even snel lucht door als je originele filter. Het voordeel hier van je zet ze er in en hoeft niets af te stellen maar heb wel filters die je kunt reinigen.

Zonder schuim je raad het al! Laten ze veel meer/makkelijker/sneller lucht door waardoor je meer vermogen (lees 0,001 pk gok ik zo) kunt krijgen mits je de motor opnieuw laat afstellen op een testbank bijvoorbeeld als je teminste een powercommander hebt. Ook kan hij na dit afstellen wat mooier lopen door zijn toeren heen dit is dan ook eigelijk de hoofd reden om zonder te rijden.
Bijkomend voordeel van rijden zonder is een iets mooier geluid!

Hoe weet ik dit? Handleiding van mijn k&n filters!

Iedere SP2 is anders, geen twee dezelfde. Ik heb zonder en met schuim de SP2 op de testbank gehad, welliswaar met Takkoni uitlaten. Geen verschil rijk/arm lopen. Stationairloopt ie perfect, en op het gas is ie ook mooi direct. Het kan bij een andere fiets wellicht anders zijn. Op de bank is sowieso goed om te testen en te zien wat er gebeurd. PK's niet belangrijk, arm/rijk wel!
 
Wie van jullie gebruikt er bobbins op zijn/haar motor? Ik wil graag een paddockstand aanschaffen en heb het liefst eentje met haakjes in plaats van die zwarte blokken waar je achterbrug op rust. Maar daar ben ik bobbins voor nodig :+

Ik zit aan deze bobbins te denken:
Bobbins Honda

In combinatie met deze paddock:
Paddockstand MotoGP achterwiel

Alvast bedankt :W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een simpelere versie van de paddockstand van Datona met haken (+/- 30 euri geloof ik), werkt perfect.

Bobbins kan naar smaak, ik heb deze sinds kort er op zitten...
full

full
 
Laatst bewerkt:
Wie van jullie gebruikt er bobbins op zijn/haar motor? Ik wil graag een paddockstand aanschaffen en heb het liefst eentje met haakjes in plaats van die zwarte blokken waar je achterbrug op rust. Maar daar ben ik bobbins voor nodig :+

Ik zit aan deze bobbins te denken:
Bobbins Honda

In combinatie met deze paddock:
Paddockstand MotoGP achterwiel

Alvast bedankt :W

Heb net als GB de simpelere paddock van Datona. Moest hem voor gebruik trouwens wel iets oprekken om hem passend te krijgen voor de SP2 achterbrug
 
Hahaha. Alledrie correct!

Voorspatbord ligt een nieuwe klaar, moet ik nog monteren.

Banden zijn Pirelli Diablo Rosso 2. Inmiddels zijn ze al bij 3. Prima band voor straat en af en toe circuit. Zijn snel warm en veel grip op droog. Voor voel je de band ook wat meer bewegen dan bijvoorbeeld dunlop. Ik vind dat wel prettig. Ga je regelmatiger echt hard dan is de Rosso Corsa er nog. Op mn CBR heb ik de Supercorsa V2 SP. standaardmontage op veel superbikes van nu. Niet de SCx lijn want die zijn zoveel gevoeliger voor temperatuur en druk enzo...

[afbeelding]

Ah, ok.
Ik heb gekozen voor de dunlops sportmax2,
helaas bevallen ze mij niet zo, iedereen is er lovend over maar mij geven ze geen vertrouwen.
Onder de fireblade had ik conti sportattack, daar durfde ik veel harder mee de hoek om.
Jammer dat de dunlops zo lang meegaan.
 
Met welke bandenspanning rijd je?
Heb je wel de sportsmart? of heb je de roadsmart?
 
De afstand van buitenkant achterbrug links tot buitenkant achterbrug rechts is zo'n beetje 36 centimeter, daar komt nog ongeveer een centimeter aan beide kanten bij van de bobbins, volgens mij ben ik een minimaal 38cm brede paddock nodig... Ik heb trouwens liever een paddock met rubber wielen in plaats van kunststof, daar heb ik een wat prettiger gevoel bij op een ruwe betonnen garagevloer of buiten op de klinkers...

Edit:

Ik kan ze niet breder vinden dan 36cm. Dan moet er maar grof geweld aan te pas komen :+
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien zit het vastgemaak op een beugeltje wat aan het subframe is vastgezet. Het originele achterlicht zit ondersteboven in de kuip (ik weet niet waarom) en tegen de undertail aan.

Op zich best netjes in elkaar gezet...

Bedankt voor de foto's, daar heb ik wat aan! Ziet er inderdaad netjes uit, van het weekend ook maar een proberen of ik zoiets kan fabriceren :) .
 
Bij de tent waar ze mijn voorvering aangepakt hebben, hadden ze de vorkjes verbogen. Een tand van zo'n vorkje stond naar buiten, zodat je makkelijker de wijd uitstaande bobbins kon pakken en met het verder opbokken, zakte het naar de goede positie.

Moet ik ook maar met mijne doen, want in mijn eentje opbokken is nu best lastig :X

Ik heb van Datona zo'n paddockstand/mover combi. Ideaal als je wil manouvreren in een garage.
 
Goeie tip PeeJay!
Er staan drie motoren in onze garage, ruimte om te manoeuvreren is er niet echt :+

Ik heb ook heel kort de Abbastand overwogen, maar ik vind 200 euro dan net iets te gek worden...

Voor de geïnteresseerden: Superbike Stand
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan