Kymco AK550

Mijn Kymco kofferdrager was erg prijzig, maar van een hele degelijke dikke aluminium kwaliteit, zit ook veel mooier vast als die ik enkele berichten hierboven voor de AK550 heb laten zien.


Had liever deze gezien:

image.php


image.php


image.php


Misschien komt dit nog wel, want het ziet er gewoon goed en degelijk uit.
Maar dit is nog geen productie model, en is enkel door de fabriek gebruikt tijdens de testritten.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een testrit gereden en moet zeggen stuurt heerlijk,voor mensen zoals mij met mijn (1.73) is het makkelijker met de voeten aan de grond te raken dan met de T max (2017) waar ik mee rij, het geluid vind ik ook super mooi en ook zijn prijs, min punt is dat de tellers moeilijk leesbaar zijn in de zon, moest hij nu ook nog een elektrisch verstelbaar scherm hebben was nog een + punt geweest, al bij al...hij moet zeker niet onder doen voor de T max, veel plezier met de testrit
Danny
 
Heren,

Oke bedankt voor jullie antwoordt, ik vind zelf de huidige prijs ook interessant voor mij persoonlijk zou ik ook niet veel meer voor een Motorscooter willen uitgeven (Budget) Daarom valt de Tmax ook af en de Honda X-adv.. alleen de Integra zou dan ook interessant zijn.

Ik zoek namelijk wel iets met vermogen van minimaal rond de 55-60Pk en daar is niet veel van in het Motorscooter segment op o.a. de Aprilia SRV en GP800 na maar die vindt ik te zwaar en al wat gedateerd worden.

Ik zal straks eens bellen naar een Kymco dealer om een profrit in te plannen :-)
 
Ik zal straks eens bellen naar een Kymco dealer om een profrit in te plannen :-)

Het blijkt dat er even wat vertaging is opgetreden, de eerste NL. batch is nog niet afgeleverd aan de consument terwijl dat in de planning stond voor eind Juni.

Ook zal er nog geen echte demo voorhanden zijn, dus proefrijden zal waarschijnlijk vooralsnog de komende weken ingewikkeld worden StephanGP
Ik zelf kan het proefrijden ook nog niet geregeld krijgen.
Wel staat er voor morgen ochtend een mini afspraakje/sneak-preview voor mij in de planning zodat ik er even op kan gaan zitten om te zien of ik de beentjes helemaal naar voren kan gooien (voor mij een vereiste)
Helaas is er dus nog geen tijd voor een echt proefritje, de eerste batch komt zoals het zich laat aanhoren bij een select groepje mensen terecht die hem blind hebben besteld.
Hopelijk zal daarna de AK vlot worden uitgerold.

Voor de liefhebbers geld danook nog steeds:
Bestel hem blind of ga een proefrit maken voor 1 September en bestel hem dan ook voor 1 September, jou prijsvoordeel bedraagt dan maarliefst 1200 euro!


Ondertussen heeft Taiwan ons ingehaald en zijn vorige week de eerste 100 AK's verkocht aan 100 vooraf ingeschreven mensen.
Met diverse van deze Taiwanese verse AK eigenaren onderhoud ik regelmatig contact en die zijn zover allemaal vol lof.
Zo ook nog steeds de vaak toch wel kritische Duitsers waar ik contacten mee onderhoud en hem reeds hebben aangeschaft zijn zover zeer tevreden.

image.php


image.php


Netjes opgesteld staan de eerste 100 AK's te wachten op hun Taiwanese baasjes.
image.php


Alle 100 AK's werden persoonlijk door deze 100 dames uitgereikt, iedere AK had daarvoor een nummer van 1 t/m. 100 gekregen wat gekoppeld was aan een van de 100 Kymco dames.
image.php


image.php


Het geld speelt weer geen rol bij de Taiwanese dus kopen ze er al weer in een rap tempo mooie spulletjes op,
zoals Akrapovic, radiale brembo remhandels en de duurste radiale brembo remklauwen.

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


brake.gif


fuel.gif


image.php


image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
@ BenFJR

Ja dat zou wat zijn :P

Staat een mooi vergelijk met de T-Max in ScooterXpress.

Dat is het Cosica verhaal wat ik reeds 15 Mei voor jullie alhier in het AK550 topic uit de doeken heb gedaan... valt ook niet mee hoor om zulk soort verhaaltjes eerder als ik op het www te publiceren ;)

Maar toch heb ik hem even gekocht, dus dank voor de tip Mish

De uitdager: AK550 daagt de de T-Max uit!

>>> WebEngine in "Kymco AK550"

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
mooie kleur grijs, als mijn Suzuki er niet in aug is mogen ze het laten dan stap ik mischien toch over op de kymc.
 
Ze weten de aflevering wel stijlvol aan te kleden :)

Wat voor remmen zitten er standaard dan op?
 
Laatst bewerkt:
Ook dikke radiale Brembo's, maar die heb je natuurlijk in meerdere degradaties, mijn radiale Brembo's zijn ook van een duurder soort met 32mm. titanium remzuigers.
Dus zou overzetten ook nog meer effect hebben.
Veel van zulk soort Taiwanese kopen gewoon makkelijk de duurste die er zijn daar hebben ze niks van (nieuw geld land)

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Wat mag dat kosten wat ze er aan remklauwen en rempotje(s) opzetten?
 
Laatst bewerkt:
Mijn vraag is of je weet wat de prijzen zijn van die serie brembo klauwen en potjes die ze monteren.

Gewoon interesse.
 
Ben niet thuis, heb wel de complete Brembo catalogus, schat ze in op ±300 piek per stuk? Edit: Nee toch duurder.
Je kunt bij Brembo wel doorgaan tot 2000 piek per stuk. Meestal wordt het dan steek 120mm. met nog 1 2 remcillinder extra... dus 6 in totaal.
Motorscooters zijn zover alleen radiaal in 100mm. steek. met max 4 cilinders
Supersport enzo is tegenwoordig allemaal 120mm. steek en mogelijk zelfs 140mm.?
Maar dat zal nog wel 100 jr. duren op scooters.
Terwijl remmen eigenlijk behoorlijk medebepalend zijn voor het betere fun rijden.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
mijn ervaring is dat hij meer dan goed genoeg remt met de standaard brembo's, akropovic erop vind ik overbodig, heeft zo al een super mooi geluid, kosten gespaard ;)
 
Fabrikanten als Brembo en Akrapovic doen de laatste jaren goede zaken. Nissin heeft ook hoogwaardig spul. Het is inderdaad maar net welke serie je hebt en welke combinatie van onderdelen.

Deze eigenaren monteren de andere Brembo's blijkbaar zonder een meter gereden te hebben op hun nieuwe scooter. Dat zal dan niet zijn omdat ze de standaard remmen slecht vinden, maar gewoon omdat het past :)

Akrapovic levert ook goed spul. Ik heb een keer een Akra gehad voor performance. Dat leverde in combinatie met andere zaken een forse vermogenswinst op. De einddempers die worden gemonteerd is voor de bling en de sound, maar het blijft mooi spul
 
Brembo's net in het echt gezien en die zien er toch net even robuuster uit als ik dacht vanaf foto's, denk dan ook dat ze wat duurder zijn als dat ik eerder zij.
 
Vanmorgen even langs geweest bij mijn dealer "DJ scooters" te Zwanenburg

En een stukkie wezen rijden en even getest of ik languit met de beentjes kan.
Nou dat zit allemaal wel snor, met de verstelbare rugleuning op max stand.
Mijn lengte is 182cm.
De AK heeft ook beduidend meer ruimte als dat ik een paar weken terug had op de Honda X-ADV.
De been ruimte van de AK550 is vergelijkbaar met de BMW's en Tmax
Het rijden voelde ook direct heel vertouwd en easy.
Spiegels gaven ook zeer goed zicht.
Het motorgeluid klinkt eenvoudig weg zeer volwassen en robuust.
Het viel mij alles mee, en het ziet er nog goed uit ook.

image.php


image.php


Ik ben 182cm. groot, en de beentjes kunnen vollebak naar voren
image.php


Precies wat ik wil, languit op de scootert zitten om honderde kilometers achter elkaar door te kunnen rijden.
image.php


image.php


image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
@webengine: Leuk zoveel fotos en info jij hebt m.b.t. de AK550 etc.

Ikzelf ben rond de 185-190 dus zal net als jou ook goed zitten op de AK550 al moet ik de testrit dus nog maken.

Ik woon zelf in Heemskerk dus Zwanenburg is mij wel bekend, mijn vriendin woonde daar destijds dus reed vaak langs DJ Scooters.
 
Terug
Bovenaan Onderaan