Kymco AK550

Is het niemand opgevallen in het eerder geposte filmpje dat de AK550 190km/u rijdt?

Geen idee hoeveel die teller afwijkt maar dit zou dus zomaar de snelste standaard scooter kunnen zijn :]
 
Kan het niet zien door spiegeling in cockpit :+
Maar uiteindelijk is de Noodoe iets beter te volgen.

Ik zie het vaker in het buitenland, dat ze wat harder lijken te kunnen.
Lange tunnels, aflopende wegen etc.,
Km. teller afwijking erbij van mogelijk op top 10-12% ?
Kan zelf vaak b.v. in Duitsland op de een of andere manier ook ietsie harder, zelfs tot tegen de begrenzer aanhikkend wat ik in NL niet voor elkaar krijg.

Er worden momenteel veel custom zwart/wit Noodoe contrast templates gemaakt die je via de Noodoe app kunt downloaden, dat scheelt nog meer op het toch al beter afleesbare Noodoe scherm.

image.php


Zag dat je ook was aanbeland op de "KYMCO AK 550 TAIWAN CLUB"
Ben daar al wat langer lid als gisteren, de laatste tijd loopt het storm met nieuwe leden.
Je kunt als je dat leuk vindt al mijn wphb bestanden die ik aldaar wereldkundig heb gemaakt via 'bestanden' downloaden.

Je hebt mijn vraag ook gezien, met nog zeer weinig tot geen reacties, had het mogelijk even in het traditineel Chinees erbij moeten schrijven, daarnaast zijn ze daar vaak drukker door de weeks met FB dan op zondag, want dan zijn ze allemaal vrij en zijn meer met andere dingen bezig.
Ik heb daar zat oude berichten staan met plenty reacties etc..maar voel aan mijn water dat dat deze ronde mogelijk niet gaat gebeuren... had de pol-vraag misschien beter maandag kunnen voorleggen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik ben echt enthousiast over de AK550 Jan!! vandaar dat ik alle info waar mogelijk probeer te vergaren ;)

Vwb het slecht afleesbare display snap ik echt niet dat daar geen reactie stroom op los komt, ik liet het ook aan van Pelt en zijn monteur zien en deze bevestigden beide dat het totaal onleesbaar was met de zon erop, zijn reactie was dan ook dat hij direct de importeur belde om te vragen of er een oplossing voor kwam waar hij overigens geen bevestiging op kreeg, zodra hij wat hoort krijg ik bericht van hem.

Zou het niet iets met een type goedkeuring kunnen zijn voor de westerse markt? zie ook wel beelden dat het scherm juist keihard is, dit zou ook verklaren dat er in hun regio geen rede tot klagen is en neemt ook weg dat Kymco zo'n design flaw heeft doorgevoerd.
 
Keihard zodra er spraken is van schemer misschien?
Stand van zon zou er ook mogelijk iets mee te maken kunnen hebben?
In Azië zie ik hem altijd maar wat lang kaars recht boven mijn hoofd staan.
In Azië vakantie foto's maken zier er ook altijd akelig goed uit door de zeer goede belichting van de hoge zon stand.

Daarnaast is de verkoop pas los in Taiwan, er zijn er vooralsnog net iets meer in Europa..maar dat zal wel snel omslaan.
De productie is overigens ook laag, ze worden met de hand gemaakt, in ieder geval minder automatisch als andere modellen waarbij dan ook een hogere productie haalbaar is.
 
Laatst bewerkt:
Mijn DT350 heeft ook een iets te overdreven reflecterende cockpit, heb een fluo jack en zie mezelf altijd zitten, niet per sé storend of onleesbaar maar wel opvallend.
 
Heb ik al geel dus voor mij niet.
Had hem al een keer voorbij zien komen ;)
Is een eenmalige custom paint job van 2 Italiaanse mannen Luca Ferrami and Giuseppe in opdracht van motorshop: Marchetto Moto.
 
Wel een mooi stukje vakwerk :)

Heb trouwens bevestigd gekregen van Kymco NL dat er contact is geweest met de juiste personen van de Kymco fabriek en dat er naar het probleem gekeken gaat worden en of ze er iets mee kunnen.
 
Een van de directie leden reist zo nu en dan af naar Taiwan.
Dus in iedergeval vragen kun je wel overlaten aan Kymco.nl
Hij heeft onlangs nog zelf de Euro voorraad aldaar staan bekijken.

Overigens kan het bijna niet anders als dat ze de kleurenscanner op de gele Xcitng hebben los gelaten, het lijkt hem precies, kan alleen nooit op een foto zien of de metalic er ook net zo als bij mij in zit.
Dus helemaal zeker kan ik het niet inschatten.

Bedankt Mario voor jou vraagstelling richting importeur, daar hebben wij ook wat aan.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Snelste productie scootsr is altijd nog de gp800 oftewel prilia srv850.
De integra gaat ook over de 190 teller maar is dan 170 a 175 gps.
Kijk naar de bmw c600 en 650 die gaat 180 teller maar dat is gps 178 a 179.
Terwijl mijn burgman 650.ook om en nabjj de 188 teller ging wat overeen kwam met 174 gps.
Dus per moddel scheeld het enorm wat de teller en gps doet .

Verder klopt het inderdaad dat je vaak in het buitenlnd met andere wegen en andere weer type andere snelheden haald waar je hier met de files nooit haald .
Dat had en heb ik ook altijd met mijn scooters in duitsland en frankrijk.
 
Die afwijking bij BMW is wel heul klein zeg, zal wel een foutje zijn.

Snelheid doet er hier m.i. ook niet toe, het vlotte wegrijden zo af en toe is belangrijker.
 
Eens, op straat heb je meer aan koppel en een lekker pittige reactie op het gas. Nou ja dat is mijn mening.
 
Snelste productie scootsr is altijd nog de gp800 oftewel prilia srv850.

Wordt plots dit jaar overspoelt in mijn buurt met GP's
Nooit niet geen beginnen aanbij het stoplicht, voor elke andere scooter.
En als dan de "Da Sossa Machine" er bij komt staat de rest helemaal stil ;)
Enige die een beetje mee kan komen (op gepaste afstand) is de BMW sport.

Koppel van sucundaire aandrijving middels ketting blijft nog net even wat sappiger als de secundaire aandrijfriem van TMax & AK550.
Er komt gegarandeerd een ketting tandwielen set voor de AK550, niet dat het zo geweldig is, maar omdat het gewoon kan.

Mooi rack trouwens, en niet echt duur met 5000 NTW$.
Ziet er beter uit als het Kymco rack t.b.v. topkoffer
Moet je alleen nog even doorbouwen naar Monokey.
Want dat blijft wat mij betreft het fijnste topkoffer systeem.

image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ketting of riem, slippen doen ze beiden niet dus ik zie het verschil niet echt.

Misschien dat je met een ketting makkelijker andere tandwieltjes monteert maar dat is het dan ook wel.
 
Alls vuistregel verlies je bij een conventionele motor of auto constructie volgens mij 10% vermogen van de krukas naar het achterwiel. Maar hier zitten ook verschillen tussen zelfs bij vergelijkbare constructies. Mogelijk heb je met een riem meer vermogensverlies, maar ik weet niet waarom en heb geen evidence of voorbeelden.

Bij Harleys valt mij op dat ze altijd overstappen van riem naar ketting als het echt snel wordt. Of een mega breed achterwiel, dan is het een mode issue.
 
Laatst bewerkt:
Je verliest naar het achterwiel zomaar 10% terwijl de boel niet slipt. Zoals je ook weet wordt bij motorblokken de weerstand verminderd om ze zuiniger te laten lopen. Praktijkvoorbeeldje, met een mountainbike met achtervering trap je je suf omdat je je energie in de achtervering trapt. Maar goed heeft iemand voorbeelden hoe riem vs ketting uitpakt?

Als het echt snel wordt dan blijkt toch een ketting sterker. Maar daar zit je niet aan met een scooter.
 
Laatst bewerkt:
Aandrijfriem, is niet percé lichter als ketting/tandwielen.

dit setje is lichter als aandrijfriem set.


Koppel met ketting/tandwielen is altijd beter als aandrijfriem.
Snelheid en/of koppel zijn ook nog eens beter regelbaar na gelang tandwiel combinatie.
Maarja qua duurzaamheid en zijdezacht rijden/vertrekken ga je mooi de bietenbrug op met je ketting/tandwielen.
 
Laatst bewerkt:
In een van de links claimen ze zelf 2pk vermogenswinst.

Een ketting-tandwielset kan ook lang mee en soepel rijden. Als die op zijn eind zit gaat het wegrijden niet meer soepel, maar dan verving ik ze al is het maar omdat je dan steeds vaker moet stellen. Bij mijn motor met een opgave van 67pk en 96nm aan de krukas bevalt de riem ook prima.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan