Silly Season 2017

Ik merk dat ik dit seizoen niet zo de tijd heb (of neem) om de zaken goed te volgen en om up-to-date te blijven, maar is er al nieuws omtrent Pol Espargaro? Ik geloof dat zijn contract ook afloopt aan het eind van het jaar, en - in tegenstelling tot Bradley Smith - heeft Espargaro een direct contract met Yamaha. Smith gaat weg, Folger is al aangekondigd, en Pedrosa wordt genoemd als vervanger van Lorenzo bij het top team. Lijkt erop dat Pol Espargaro dan tussen wal en schip komt te vallen en genoegen moet nemen met nog een jaar bij Tech 3 (vermits Tech 3 dit ziet zitten)?
Gisteren had dat chickie van Eurosport een interview met Herve, hij vertelde dat Pol wat teleurgesteld is in Yamaha omdat hij schijnbaar helemaal niet inbeeld is als teamgenoot van Valentino. Hij heeft de vrijhield om verder te kijken, maar kan terug vallen op Tech3. Zelf vind ik dat Pol zichzelf wat overschat, al rijdt hij dit jaar wel aardig. Tech3 wil Rins graag hebben, maar die schijnt ook tijd te rekken voor een fabrieks zitje. Komt nog een aardige stoelendans aan denk ik :Y
 
Gisteren had dat chickie van Eurosport een interview met Herve, hij vertelde dat Pol wat teleurgesteld is in Yamaha omdat hij schijnbaar helemaal niet inbeeld is als teamgenoot van Valentino. Hij heeft de vrijhield om verder te kijken, maar kan terug vallen op Tech3. Zelf vind ik dat Pol zichzelf wat overschat, al rijdt hij dit jaar wel aardig. Tech3 wil Rins graag hebben, maar die schijnt ook tijd te rekken voor een fabrieks zitje. Komt nog een aardige stoelendans aan denk ik :Y

Met misschien weleens grote verrassingen . :+
 
Misschien heeft Denny wel helemaal geen zin in Wilco, ik ben bang dat je de machtsverhoudingen een beetje verkeerd inschat. Het gemak waarmee Burgess aan de de kant werd gezet was misschien niet zo verbazingwekkend als het toen leek.

Was ff een situatie die heel anders is zoals die nu is , Wilco is in dienst van Yamaha Factory Team net zoals Lin Jarvis , de crew wat er om heenloop zijn een soort van ZZPers .....in ieder geval niet in dienst ....Wilco verhuurde zich eerst ook en sinds 2014 is hij daar in dienst , en is ook scout van Yamaha .
 
Was ff een situatie die heel anders is zoals die nu is , Wilco is in dienst van Yamaha Factory Team net zoals Lin Jarvis , de crew wat er om heenloop zijn een soort van ZZPers .....in ieder geval niet in dienst ....Wilco verhuurde zich eerst ook en sinds 2014 is hij daar in dienst , en is ook scout van Yamaha .

Dat weet ik natuurlijk allemaal wel (mede door jouw post hier), maar ik denk en hoop altijd dat de mening en voorkeur van de coureur doorslaggevend is. Een Pedrosa heeft natuurlijk miljoen keer zoveel verstand van racen om het wereldkampioenschap dan een Zeelenberg - hoewel ook een alien "blinde vlekken" zal hebben die een kundige insider zal kunnen detecteren en corrigeren.
 
Hoe 'onverwacht' ook, ik zie Dani wel naar Yamaha gaan. Ze willen een Spaanse rijder en Movistar is al een bekend merk op Dani z'n pak.
Ook heeft Dani zelf aangegeven dat íe het niet zit zitten om op b.v. een Suzuki te stappen, omdat hij racen alleen leuk vind als hij kan vechten voor het podium. Daarbij opgeteld nog dat de Honda het nu toch duidelijk lastiger heeft met de nieuwe elektronica en banden dan de Yamaha en voila...
Zou zo maar eens kunnen.

Denk alleen dat Yamaha toch hoopt dat Vinales voor hen kiest want dan hebben ze naast PR-machine Rossi ook nog het nieuwe Spaanse jonge talent voor de toekomst...

We zullen het nog ff af moeten wachten.
 
Zou Vinales niet ook naar Honda kunnen gaan??? Of Ducati.. of is dat heel onwaarschijnlijk.

En wie zou Lorenzo dan vermeend mee nemen naar Ducati?
 
Jaren 80
full
 
De ene is een Suzuki, de andere een Honda? :+

Boet van Dulmen is ook een mooi voorbeeld..
boet-van-dulmen-riders-7.jpg

VX6M0317_Custom.JPG
 
ik vraag me toch sterk af waarom yamaha dani zou nemen,heeft toch lang genoeg op een kampioensfiets gezeten en het nooit waar kunnen maken aardige jongen dat wel.
vinales is de man die veel talent heeft en kan rossi misschien wel de baas in de toekomst.

Hoe 'onverwacht' ook, ik zie Dani wel naar Yamaha gaan. Ze willen een Spaanse rijder en Movistar is al een bekend merk op Dani z'n pak.
Ook heeft Dani zelf aangegeven dat íe het niet zit zitten om op b.v. een Suzuki te stappen, omdat hij racen alleen leuk vind als hij kan vechten voor het podium. Daarbij opgeteld nog dat de Honda het nu toch duidelijk lastiger heeft met de nieuwe elektronica en banden dan de Yamaha en voila...
Zou zo maar eens kunnen.

Denk alleen dat Yamaha toch hoopt dat Vinales voor hen kiest want dan hebben ze naast PR-machine Rossi ook nog het nieuwe Spaanse jonge talent voor de toekomst...

We zullen het nog ff af moeten wachten.
 
ik vraag me toch sterk af waarom yamaha dani zou nemen,heeft toch lang genoeg op een kampioensfiets gezeten en het nooit waar kunnen maken aardige jongen dat wel.
vinales is de man die veel talent heeft en kan rossi misschien wel de baas in de toekomst.

Zoals ik het zie zit Yamaha een klein beetje met een probleem ; Vinales hebben ze geprobeerd maar ze hebben niet meteen genoeg geld beloofd + dat Vinales een soort van contract met Suzuki heeft dat als hij een podium haalt zei het contract kunnen verlengen.. Ze beloven hem daarbij nog eens een fiets die nog verder te ontwikkelen is, iets waarvan ik bij yamaha niet echt het idee heb aangezien het al een bewezen kampioensfiets is !

Om nu dani voor bijvoorbeeld 1 jaar te tekenen kan helemaal nog niet zo gek zijn , al zie ik liever Espargaro een kans krijgen voor 1 jaar. het jaar erna kunnen ze dan mooi een "nieuwe "rijder halen die het nog 1 jaar van Rossi af kan kijken ;)
 
Zoals ik het zie zit Yamaha een klein beetje met een probleem ; Vinales hebben ze geprobeerd maar ze hebben niet meteen genoeg geld beloofd + dat Vinales een soort van contract met Suzuki heeft dat als hij een podium haalt zei het contract kunnen verlengen.. Ze beloven hem daarbij nog eens een fiets die nog verder te ontwikkelen is, iets waarvan ik bij yamaha niet echt het idee heb aangezien het al een bewezen kampioensfiets is !

Om nu dani voor bijvoorbeeld 1 jaar te tekenen kan helemaal nog niet zo gek zijn , al zie ik liever Espargaro een kans krijgen voor 1 jaar. het jaar erna kunnen ze dan mooi een "nieuwe "rijder halen die het nog 1 jaar van Rossi af kan kijken ;)

Niet meteen genoeg geld beloofd...Word ik een ouwe zak, of is het zo'n jongen naar z'n hoofd gestegen? Zoveel heeftie in de MotoGP nog niet laten zien. Zou zelf al in m'n handen wanneer het Yamaha GP-team aan m'n deur stond te kloppen. Een miljoentje meer of minder, ach, who cares?
Eerst maar eens waarmaken.
 
Niet meteen genoeg geld beloofd...Word ik een ouwe zak, of is het zo'n jongen naar z'n hoofd gestegen? Zoveel heeftie in de MotoGP nog niet laten zien. Zou zelf al in m'n handen wanneer het Yamaha GP-team aan m'n deur stond te kloppen. Een miljoentje meer of minder, ach, who cares?
Eerst maar eens waarmaken.

Ze beginnen steeds meer op voetballers te lijken :X
 
Niet meteen genoeg geld beloofd...Word ik een ouwe zak, of is het zo'n jongen naar z'n hoofd gestegen? Zoveel heeftie in de MotoGP nog niet laten zien. Zou zelf al in m'n handen wanneer het Yamaha GP-team aan m'n deur stond te kloppen. Een miljoentje meer of minder, ach, who cares?
Eerst maar eens waarmaken.
Viñales zit in principe goed bij Suzuki. Het podium heeft hij nu gehaald, en ik vermoed dat hij ook wel voor winst denkt te kunnen gaan in 2017. Winnen bij Suzuki is mooier dan winnen bij Yamaha en als Suzuki in al haar wanhoop 10 miljoen biedt en Yamaha in haar zekerheid maar 6 miljoen, is de keus nog best moeilijk denk ik.

Het duurt niet voor niets zo lang...
 
Klopt ja, met hun oorbelletjes, horloges en zonnebrilletjes..

Lekker sjekkie op de lip, pot bier in de hand en knallen met die zooi
 
Niet meteen genoeg geld beloofd...Word ik een ouwe zak, of is het zo'n jongen naar z'n hoofd gestegen? Zoveel heeftie in de MotoGP nog niet laten zien. Zou zelf al in m'n handen wanneer het Yamaha GP-team aan m'n deur stond te kloppen. Een miljoentje meer of minder, ach, who cares?
Eerst maar eens waarmaken.


Zo n jongen zit op dit moment gewoon in een goede positie ! Mensen zien veel in hem en hij doet het aardig op de soes, zodra Yamaha begint te informeren weten ze bij Suzuki ook dat ze hem snel een goed bod moeten doen want anders is hij weg en moeten ze weer wachten tot ze een nieuwe kandidaat hebben !! Espargaro gaat namelijk niet zomaar op een podium komen , Vinales is echt de betere van de 2


De "lonen" zijn gewoon omhoog gegaan sinds MM in de Gp kwam , de nieuwe generatie krijgt gewoon blijkbaar meer salaris dan de oudere generatie , waarom dit is weet ik ook niet.

Bij yamaha gaan ze iig geen 10 miljoen geven aan iemand die nog geen gp heeft gewonnen !! Ik meende dat Rossi ergens rond die 10 miljoen zat en dat zelfs JL het met minder geld moest doen..

het blijft natuurlijk allemaal zeer overdreven veel geld maar als ik kijk naar wat een voetballer er voor moet doen en laten en welk risico ze lopen dan mochten de Gp¨coureurs wel 100 miljoen krijgen ;)
 
Viñales zit in principe goed bij Suzuki. Het podium heeft hij nu gehaald, en ik vermoed dat hij ook wel voor winst denkt te kunnen gaan in 2017. Winnen bij Suzuki is mooier dan winnen bij Yamaha en als Suzuki in al haar wanhoop 10 miljoen biedt en Yamaha in haar zekerheid maar 6 miljoen, is de keus nog best moeilijk denk ik.

Het duurt niet voor niets zo lang...
Ik begreep dat hij op dit moment geen management heeft. Zijn oude manager eist zijn aandeel in iedere nieuwe overeenkomst. Er is kennelijk ook het nodige gehannes met afspraken over en weer. Zodat Viñales de onderhandelingen over contracten nu zelf doet. Dat lijkt mij op dit niveau niet echt verstandig. :?
 
Viñales heeft in het verleden gezeik genoeg gehad met managers - denk maar aan zijn Moto3 periode. Als hij het zelf, met mensen om hem heen die hij vertrouwt, ook kan is dat ook prima. Het nadeel is duidelijk: hij moet het zelf doen. Dat kost tijd en energie die je niet in racen en trainen stopt.

Het wordt wel spannend zo, dit Silly Season, op manieren die ik niet verwacht had!
 
Op Crash.net vatte iemand de situatie van Viñales mooi samen.

Wint ie op Yamaha dan is het de motor
Verliest ie op Yamaha dan is het zijn schuld (want de motor is een bewezen winnaar)

Wint ie op Suzuki dan wint Viñales
Verlies ie op Suzuki dan is het de motor.

Als de paycheck hetzelfde is, bleef ik in zijn situatie bij Suzuki.

In de optiek van Dani Pedrosa.

Als Dani een WK pakt bij 1 jaar Yamaha, na al die jaren Honda, is dat het ultieme gezichtsverlies bij Honda. Het karakter van de Yamaha past ook beter bij Dani dan de Honda. Ik zou bij Yamaha die gok wel aandurven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan