Honda Hornet Forum Deel 21

Ik had mijn TomTom aangesloten via het achterlicht. Was super makkelijk te maken en toch mooi geschakeld via het contact :D

Afgelopen maand ook weer bij mijn nieuwe motor gefixt, de KTM Superduke.
Wil zoiets echt niet direct op de accu aansluiten haha
Mede-horneteers!

Gisteren een TomTom gekocht voor op mijn 2008 Hornet. Nu vraag ik alleen even aan jullie de tips waar in de voeding vandaan kan halen. Wat is 't makkelijkst?

Thanks vast voor jullie reacties! :D

gr. Justin
 
Hey, hier een ex-horneteer :W
Ik kan het soms niet laten om even mee te lezen.
(Misschien komt mjin oude motor hier ooit nog voorbij, wie weet)

Bert94 heeft gelijk. Jij hebt een PC34 uit 2013/14. Overigens is de PC36 in 2015/16 nog gefacelift met een semi-digitaal dashboard, USD-voorvork en mini-windschermpje.
Je kunt eventueel kijken op www.motorcyclespareparts.eu voor meer info over de verschillende onderdelen en de onderlinge verschillen. Er staan ook heel veel tekeningen op en je kunt met het artikelnummer ook verder zoeken.

Nog een tip over de tomtom/ garmin: je kunt deze ook op de voeding van het remlicht aansluiten. Deze is gezekerd en meestal onbelast. (Wel opletten aan welke draad je de voeding monteert. Het is zonde als je navi alleen voeding krijgt als je de achterrem gebruikt). Het draadje kan dan mooi langs de andere kabels naar het frame onder de tank terug naar het balhoofd.
Leuk dat ex-horneteers ook nog wel eens meelezen! :Y

Wel even de bouwjaartjes -10 jaar doen ;)

Verder super handige en waardevolle info!
 
Ja inderdaad! _O-
We zijn intussen alweer wat jaartjes verder.

Dan maar een fotootje uit 2006, toen een Hornet nog een Hornet was en geen CB650. ;(

full


*O*
 
Eindelijk een hornet,

Na de Fazer heb ik een hornet gekocht, heel blij mee Hornet uit 2004 die eigenlijk net uit de showroom komt, qua KM stand.

Wat een fijne fiets.

Nu gaat het custom beginnen.

Het eerste wat ik wil gaan doen is de uitlaat vervangen, gekke vraag maar kan ik via een linkpijp elk gewenste uitlaat monteren?
Zoek een demper zodat mensen mij horen aanknetteren:)
 
Ik zou geen demper kopen maar gewoon een stuk pijp, succes gegarandeerd :P
Eindelijk een hornet,

Na de Fazer heb ik een hornet gekocht, heel blij mee Hornet uit 2004 die eigenlijk net uit de showroom komt, qua KM stand.

Wat een fijne fiets.

Nu gaat het custom beginnen.

Het eerste wat ik wil gaan doen is de uitlaat vervangen, gekke vraag maar kan ik via een linkpijp elk gewenste uitlaat monteren?
Zoek een demper zodat mensen mij horen aanknetteren:)
 
Bedankt voor en tip ;) is het trouwens normaal dat de standaard uitlaat zo heet wordt dat de kappen gaan smelten.....
 
Bedankt voor en tip ;) is het trouwens normaal dat de standaard uitlaat zo heet wordt dat de kappen gaan smelten.....

Bekend probleem. Er zit geen warmteisolatie in de standaard demper, dus die dingen worden knetterheet.
full

Mijn aftermarket Mivv demper daarentegen kun je na een lange rit gewoon met de blote hand vastpakken. Handig voor in de winter 8-)
 
Bekend probleem. Er zit geen warmteisolatie in de standaard demper, dus die dingen worden knetterheet.
[afbeelding]
Mijn aftermarket Mivv demper daarentegen kun je na een lange rit gewoon met de blote hand vastpakken. Handig voor in de winter 8-)


Bedankt man, schrok me kapot, bij mij is het nog wel wat erger, weet niet of dit door mijn eerste ritje komt of door de vorige eigenaar. Maar zit in het zwarte plastic een gat.....
Hoe bekend is het probleem, kan namelijk op google niet veel terug vinden.

Zat er bij de Mivv demper een tussenlink? En hoe bevalt het geluid van de demper?

full
 
Bedankt man, schrok me kapot, bij mij is het nog wel wat erger, weet niet of dit door mijn eerste ritje komt of door de vorige eigenaar. Maar zit in het zwarte plastic een gat.....
Hoe bekend is het probleem, kan namelijk op google niet veel terug vinden.

Zat er bij de Mivv demper een tussenlink? En hoe bevalt het geluid van de demper?

Bij jou ziet het er inderdaad wel wat erger uit, maar het zit hem dan vooral in die dikke kentekenplaathouder. Gelukkig zat op de mijne al een tail tidy toen ik hem kocht :)
Of het een bekend probleem is weet ik niet, maar het schreeuwt natuurlijk wel om problemen als er een slecht geïsoleerde demper vlak naast een kap gemonteerd wordt zonder enig hitteschild ertussen.

Bij de Mivv demper zit een rvs tussenlink met alle benodigde bevestigingsmaterialen (pakking, klem, veer, etc.) Hiermee vervang je echter ook de katalysator, maar die is optioneel erbij te kopen voor €79,00. heb ik niet gedaan, want meer vermogen

Wat betreft geluid kun je door de bijgeleverde decibel-killer zelf kiezen of je voor brommend of brullend gaat, maar in beide gevallen is het meer dan een vooruitgang op de standaard demper.
 
Bij jou ziet het er inderdaad wel wat erger uit, maar het zit hem dan vooral in die dikke kentekenplaathouder. Gelukkig zat op de mijne al een tail tidy toen ik hem kocht :)
Of het een bekend probleem is weet ik niet, maar het schreeuwt natuurlijk wel om problemen als er een slecht geïsoleerde demper vlak naast een kap gemonteerd wordt zonder enig hitteschild ertussen.

Bij de Mivv demper zit een rvs tussenlink met alle benodigde bevestigingsmaterialen (pakking, klem, veer, etc.) Hiermee vervang je echter ook de katalysator, maar die is optioneel erbij te kopen voor €79,00. heb ik niet gedaan, want meer vermogen

Wat betreft geluid kun je door de bijgeleverde decibel-killer zelf kiezen of je voor brommend of brullend gaat, maar in beide gevallen is het meer dan een vooruitgang op de standaard demper.


Inderdaad vraag mij echt echt af of wij de enige twee zijn.
Waar heb je de mivv gekocht?

Tail tidy is de volgende stap 👍🏻
 
Eindelijk een hornet,

Na de Fazer heb ik een hornet gekocht, heel blij mee Hornet uit 2004 die eigenlijk net uit de showroom komt, qua KM stand.

Wat een fijne fiets.

Nu gaat het custom beginnen.

Het eerste wat ik wil gaan doen is de uitlaat vervangen, gekke vraag maar kan ik via een linkpijp elk gewenste uitlaat monteren?
Zoek een demper zodat mensen mij horen aanknetteren:)

Rij al jaren rond met een DPM demper (zonder DB killer) en kan je vertellen, lawai en knallen (vlammen) uit de uitlaat gegaraneerd ;-)
 
Heren,

welke Hornet is eigenlijk de beste? of zit er niet veel verschil op

pre 2000 ( waarschijnlijk niet met het 16 inch voorwiel)
2000-2002 ( ronde achterkant
2002-2004 ( spitse achterkant en rsu voorvork)
2004-2006 ( usd voorvork)
2007 (uitlaat onderaan en niet ronde lampen...

thx
 
"beste" is persoonlijk.

Het zijn allemaal goede motorenn, maar bijv. de 2007+ modellen zijn niet te vergelijken met de 2006 modellen; alles is anders. Dan zijn er ook nog de Hornet 900's die ook weer totaal anders zijn. Ik zou zeggen; doe wat bij je budget past en wat je mooi vind. Als je budget hebt voor een 2007+ model, dan kan ik die zeker aanraden (2009 gehad, maar had zelf iets spijt dat ik niet voor een 2011+ gegaan ben toen), maar ook de oudere modellen zijn gewoon goed.
 
Qua prestaties en andere specificaties hier een mooi vergelijk:
Honda CB600F - Wikipedia

De 2007> heeft het meeste vermogen en koppel door de kleinere slag en grotere boring. Ook heeft hij en een grotere actieradius door de grotere benzinetank. Verder heeft hij een grotere diameter achterste remschijven, dus meer remkracht. Prestatiegewijs komt die dus (volgens de gegevens dan) het best uit de test. Ten slotte zorgt het gebruik van injectie in plaats van carburateurs voor minder emissie van schadelijke stoffen en een betere gasrespons.

Persoonlijk vind ik de oudere modellen wel meer karakter hebben door het gebruik van carburateurs. Onderhoud is simpeler (geen elektrokennis nodig) en goedkoper. Verder vind ik de looks van de oudere modellen, vooral de 2004-2006 een stuk mooier.

Hoop dat je hier genoeg aan hebt.
 
:o Ik zwaai hier af per volgende week donderdag :o

--> Street Triple RS, naakt ftw
Gave motor! Veel plezier ermee :]
Heren,

welke Hornet is eigenlijk de beste? of zit er niet veel verschil op

pre 2000 ( waarschijnlijk niet met het 16 inch voorwiel)
2000-2002 ( ronde achterkant
2002-2004 ( spitse achterkant en rsu voorvork)
2004-2006 ( usd voorvork)
2007 (uitlaat onderaan en niet ronde lampen...

thx
Beste is waar jij je het beste bij voelt (of het mooiste vind).
Enkel 16 inch wiel is wel dingetje om rekening mee te houden ivm bandenkeuze. Ik dacht dat niet elk merk meer een 16 inch in zijn programma heeft.
De rest is verder niet heel belangrijk voor het rijden... :]
 
Besloten nog een tijdje op mn 600fie te rijden, en als troost dan ook maar is een andere knalpot gemonteerd. Nou raakt het kontje net aan de bevestiging van de uitlaat, ongeveer bij de bout die je hier nog ziet uitsteken
Iemand een goed idee omdat net te voorkomen? Kan stukje weg vijlen/zagen van het kontje maar dat vind ik net weer zonde. Hoe zit dat bij andere uitlaten op de 2000 versie, dit is een Dominator potje overigens

Edit: die bout is voor de show, er zit een kleinere in :)
 
Laatst bewerkt:
Dan zijn er ook nog de Hornet 900's die ook weer totaal anders zijn. Ik zou zeggen; doe wat bij je budget past en wat je mooi vind. Als je budget hebt voor een 2007+ model, dan kan ik die zeker aanraden (2009 gehad, maar had zelf iets spijt dat ik niet voor een 2011+ gegaan ben toen), maar ook de oudere modellen zijn gewoon goed.

je vergeet nog de leukste. de cb250 hornet :P
helaas nooit hier geleverd. maar als ik hier een tegen kom wil ik hem hebben :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan