Honda Hornet Forum Deel 21

Nee dat doet ze nooit, dat moet ik doen. Ik was/poets de motoren regelmatig. Ik heb er in 100000km nooit last van gehad en zij al 4 keer. Ik rij wel altijd voorop en zij achter mij aan. Rij zelf cb1000r. Ik dacht misschien ligt het aan de kwaliteit van de voorvork. Als de motor veel stil staat heb je er ook meer kans op.
Is gewoon pech. Heb het ook wel paar keer gehad. Goed polijsten helpt, maar geen garantie.
laatste paar jaar houd het weer goed, maar 1 goede steen of vuiligheid ertussen en het kan zo weer raak zijn.
Overleden lid: Martijnmoi

Z'n "laatste reactie" aldus z'n profiel gelijk een erg crue naam, was nog op deze pagina.

Glimmende kant boven houden mensen!
Erg triest! Ride in Peace!
Al 14 dagen geen reacties hier, dat is een goed teken! Iedereen lekker een het rijden :]

Toch heb ik een vraag aan jullie mede Hornet rijders :-)
In september ga ik weer een lang weekend weg op de Hornet, maar heb nog geen bagage mogelijkheid.
Welke tas(sen) gebruiken jullie om bagage mee te nemen op jullie Hornet?

Ik rij zelf de 900 versie, gaan zijtassen wel goed met de warmte van de dempers?

Hoor het graag en alvast bedankt :t
Dempers worden tijdens het rijden niet echt heet vanwege de rijwind volgens mij. Maar ligt er ook aan of je nog standaard of aftermarket hebt. Standaard zit goede alu kap omheen.
Zelf altijd rugtas en dan eventueel in combi met een bagagerol vast gemaakt met een spin en spanbanden. Haakjes van je zadel gebruiken (onderkant).
Mijn schoonbroer staat op het punt om een hornet te kopen met 31.000km.
Ik kan via Google nergens vinden bij welke kmstand de kleppen gesteld moeten worden. Kan iemand mij dat vertellen?
Is het niet elke 24 Mm klepspeling controleren?
Elke 24 mm is wel heel intensief... ;) maar het is wel elke 24 duizend km ofzoiets.
Maar, pas bij rond de 50 duizend km is het het checken waard, daarvoor is de kans nihil dat het niet goed zit al bij deze blokken. De mijne staat op 85 duizend en altijd binnen de toleranties geweest, al zou het nu wel eens tijd kunnen worden... :X
 
Al 14 dagen geen reacties hier, dat is een goed teken! Iedereen lekker een het rijden :]

Toch heb ik een vraag aan jullie mede Hornet rijders :-)
In september ga ik weer een lang weekend weg op de Hornet, maar heb nog geen bagage mogelijkheid.
Welke tas(sen) gebruiken jullie om bagage mee te nemen op jullie Hornet?

Ik rij zelf de 900 versie, gaan zijtassen wel goed met de warmte van de dempers?

Hoor het graag en alvast bedankt :t

Mijn 900 uitlaten worden niet heel warm! Ik heb een kriega rugtas met 25 liter, ze hebben ook opties voor op je duozit als je dat wil.

Hallo Hornet rijders,

Mijn schoonbroer staat op het punt om een hornet te kopen met 31.000km.
Ik kan via Google nergens vinden bij welke kmstand de kleppen gesteld moeten worden. Kan iemand mij dat vertellen?


Laatste kleine beurt van de hornet was op 28.000km. zijn er verder nog zaken om rekening mee te houden/aankomende onderhoudskosten bij deze kmstand? Is de NAKS ook op deze Honda een zwak punt?

Volgens mij is bij 99% van de honda’s bij 50.000 km geen kleppenspeling en bij 100.000 ook 95% niks.

Je kan het doen maar het is allemaal niet heel kritiek.
 
Wie kan mij een advies geven,ik kan een 600 uit 2006 kopen of het 2007 model wat is het verschil qua rij eigenschappen?
Weet dat de 2007 5 pk meer heeft
Wie kan mij een goed advies geven
Hoor graag jullie reacties
Grt Tako
 
Ik heb ooit een stukje op een oud model 600 gereden, rijd sowieso prima. Verder kan ik er weinig over zeggen, al lijkt me dat het verschil tussen de modellen niet groot zal zijn.
Anders sowieso diegene kiezen die je het mooiste vind.
 
Qua rij eigenschappen zal dat wel meevallen misschien?
Maar 2007 is inderdaad wel weer het nieuwere model, dacht nog de oude.

Ik houd me voortaan wel bij de 900... _O- :z
 
Mijn 900 uitlaten worden niet heel warm! Ik heb een kriega rugtas met 25 liter, ze hebben ook opties voor op je duozit als je dat wil.Volgens mij is bij 99% van de honda’s bij 50.000 km geen kleppenspeling en bij 100.000 ook 95% niks.

Je kan het doen maar het is allemaal niet heel kritiek.

Mijn kleppen moesten wel degelijk gesteld worden bij 30.000 (injectie model 2007).

Laatst ook de kleppen van mijn vriendin gecontroleerd bij 34000, maar die stonden nog exact zo als ze moeten staan (oude model 2000).
 
Mijn Hornet :)

HRNT_zpsmf40asbu.jpg


HRNT2_zps1pjewhub.jpg
 
ook maar even een fotootje dan!
full


Zou deze in de OP mogen? Motor is sinds dien totaal anders😂
 
Laatst bewerkt:
Jelson, hoe heb je dat gedaan dan met je knipperlichten?

Nero22, dat ie gestolen is, is knap zuur. Het meeste heb ik me nog verbaast dat je op AliExpress gewoon nieuwe tankdop, sleutels en contact kunnen voor 35 euro dacht ik. Gewoon te debiel voor woorden.
 
Jelson, hoe heb je dat gedaan dan met je knipperlichten?

Nero22, dat ie gestolen is, is knap zuur. Het meeste heb ik me nog verbaast dat je op AliExpress gewoon nieuwe tankdop, sleutels en contact kunnen voor 35 euro dacht ik. Gewoon te debiel voor woorden.
Zit je dan niet met startblokkering (HISS)?
 
Jelson, hoe heb je dat gedaan dan met je knipperlichten?

Nero22, dat ie gestolen is, is knap zuur. Het meeste heb ik me nog verbaast dat je op AliExpress gewoon nieuwe tankdop, sleutels en contact kunnen voor 35 euro dacht ik. Gewoon te debiel voor woorden.


de knipperlichten zitten geïntegreerd in het achterlicht. Alleen mag dit officieel niet en zijn ze niet zo fel dus ga ik er toch maar een andere kentekeplaathouder op zetten met knipperlichten.

de achterkant is niet origineel, heb deze een paar jaar terug bij lacomoto gekocht.
 
Ook maar hier even voorstellen:

30t42go.png


Bijna zoals ik haar wil. Alleen nog knipperlichten voor en een andere uitlaat. Windschermpje haal ik er denk ik ook weer vanaf. Voor de rest is het mijn eerste fiets, dus kan nog lekker veel leren :D

Mijn huidige wallpaper (wie weet waar dit is ;)):

2retan4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ook, wat.. Ik kijk in het glaasje van de remvloeistof controle glaasje en dat zag er goed uit, maar het was tijd om te vervangen.. Dus even vervangen.. Tot mijn verbazing was het ernstiger dan ik dacht..

Tip: vertrouw niet op de kleur van de vloeistof welke is te zien door het glaasje..

2wgf0g5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na vele jaren geleden een ‘98 te hebben gehad, nu weer een Hornet ‘02 gekocht als winter/project motor. Hij ziet er heel erg netjes uit, dus ga hem met acf50 bewerken zodat hij de winter goed doorkomt.

De vorige Hornet stond in mijn geheugen als een erg makkelijke fiets en goed sturende fiets waar ik in elke bocht wel een knie aan de grond kreeg. En dat klopt ook wel, maar viel toch wat tegen. Mogelijk verwend met andere motoren.
Mij viel wel op dat de schokdemper waardeloos is en echt hard rijden niet echt vertrouwen geeft. Ik ga dan ook (volgende maand) de vering upgraden. Ook heeft hij een nieuwe voorband nodig. En geen zorgen, die lelijke velgenstickers gaan er af.

De vorige Hornet heeft me ooit nog eens, tijdens mijn eerste ZAC race, een derde plek opgeleverd. Deze ga ik nog beter aan het sturen brengen.

IMG_1801.JPG


IMG_1799.JPG


IMG_1791.JPG
 
Laatst bewerkt:
Hi Mede Hornet Owners,
Ik heb een probleem bij mijn Hornet 600. Zo nu en dan krijg ik de motor niet gestart. Het FI lampje blijft dan branden. Wanneer ik de benzine dop open en even heen en weer beweeg met de motor, dop weer dicht en vervolgens start deze wel. Het FI lampje brand dan niet meer. Ligt het aan de druk in de benzine tank? Of wat kan het zijn?
 
Na vele jaren geleden een ‘98 te hebben gehad, nu weer een Hornet ‘02 gekocht als winter/project motor. Hij ziet er heel erg netjes uit, dus ga hem met acf50 bewerken zodat hij de winter goed doorkomt.

De vorige Hornet stond in mijn geheugen als een erg makkelijke fiets en goed sturende fiets waar ik in elke bocht wel een knie aan de grond kreeg. En dat klopt ook wel, maar viel toch wat tegen. Mogelijk verwend met andere motoren.
Mij viel wel op dat de schokdemper waardeloos is en echt hard rijden niet echt vertrouwen geeft. Ik ga dan ook (volgende maand) de vering upgraden. Ook heeft hij een nieuwe voorband nodig. En geen zorgen, die lelijke velgenstickers gaan er af.

De vorige Hornet heeft me ooit nog eens, tijdens mijn eerste ZAC race, een derde plek opgeleverd. Deze ga ik nog beter aan het sturen brengen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Welkom! :]
En leuk dat je weer een Hornet hebt aangeschaft voor erbij!
Hi Mede Hornet Owners,
Ik heb een probleem bij mijn Hornet 600. Zo nu en dan krijg ik de motor niet gestart. Het FI lampje blijft dan branden. Wanneer ik de benzine dop open en even heen en weer beweeg met de motor, dop weer dicht en vervolgens start deze wel. Het FI lampje brand dan niet meer. Ligt het aan de druk in de benzine tank? Of wat kan het zijn?
Weet niet precies welk bouwjaar/type Hornet je hebt, maar volgens mij geven ze allemaal wel aan met het FI lampje waar ongeveer het probleem ligt a.d.h.v. aantal keer knipperen dacht ik.
Ik kan me vergissen, maar kijk eens in de handleiding wat erover staat.
 
Hi Mede Hornet Owners,
Ik heb een probleem bij mijn Hornet 600. Zo nu en dan krijg ik de motor niet gestart. Het FI lampje blijft dan branden. Wanneer ik de benzine dop open en even heen en weer beweeg met de motor, dop weer dicht en vervolgens start deze wel. Het FI lampje brand dan niet meer. Ligt het aan de druk in de benzine tank? Of wat kan het zijn?

Waarschijnlijk ligt dit aan de ontluchting van de tank. Hij trekt dan vacuüm en krijgt niet genoeg benzine.
 
Met verhuizen kwam ik m'n haynes handboek nog tegen van de hornet pc41. Als iemand hier interesse in heeft geef maar een seintje
 
Terug
Bovenaan Onderaan