Honda Hornet Forum Deel 21

Die had ik ook gezien en is mijn tweede keus. Reden waarom ik voor de reservoir versie wilde gaan is dat je de navigatie dan op ooghoogte hebt. Je hoeft niet constant naar beneden te kijken (En heb geen bluetooth set dus hoor de instructies niet).

Morgen maar eens verder naar kijken. Ook welke xgrip ik moet hebben voor de smartphone.

Ik heb nu tijdelijk de quadlockcase van mijn wielrenfiets op mijn stuur gemonteerd. Om te kijken of navigatie werkte.[afbeelding]
Hoog monteren op een Naked gaat niet lukken, zonder dat je een 'gekke' constructie moet bedenken.
Rij zelf ook zonder audio, kwestie van vooruit kijken (ook op de GPS), mis heeel soms een afslag, als ze elkaar heel snel opvolgen, en ik net ff niet goed genoeg opgelet heb.


Krijg je je gps daarmee mooi centraal?

Wil hem graag midden op de stuurklem

Vind het minder mooi als ie wat uit het center staat :Y
Moet kunnen lijkt me, met het verbindingsstuk tussen de twee 'bolletjes' kan je de GPS positioneren (voor, achter, links, rechts).
Maar als je koste wat kost in het midden wilt, kan je ook kijken voor de ram mount in je balhoofd (als het past) en anders een stuur klem.

Reden dat ikzelf voor bovenstaande oplossing gekozen heb, is dat ik 95% van de tijd zonder GPS rijd (enkel als ik met vakantie ga), en dus nu enkel een 'low profile' bolletje heb zetten. Dus verder geen klemmen of 'constructies' om de GPS te monteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn navigatie met een stuurklem bijna in het midden, en dan met een verbindingsstukje naar het midden gericht. Op deze manier komt de navigatie mooi op het midden van m'n stuur.

Hoog monteren kan prima maar dan ga je bijvoorbeeld met zulk soort constructies werken of een lange vaste arm; RAM 18" Long Rigid Aluminum Rod & (2 QTY) Single Socket Arms for 1" Balls Unpackaged - RAP-B-200-1-18U | RAM Mounts

Niet om aan te zien dus :P



Van de week maar eens een poging doen om m'n luchtbox uit de motor slopen zodat ik bij de speedsensor kan op het blok, pas een SpeedoDRD gekocht om het km/h verschil eruit te halen.
En maar eens een geschakelde draad zoeken zodat m'n navigatie niet meer continu op m'n accu zit en ik er een stekker aan kan maken dat ik 'm fatsoenlijk kan loskoppelen.
 
Laatst bewerkt:
Had zelf ook door dat als ik hem op het reservoir monteer en dan nog een arm er bij prik het wel erg hoog wordt/uit gaat steken. Heb nu voor de rammount gekozen waarmee je een van m8 bouten op je stuur vervangt. dan een arm van 9,5 cm en daar de x-grip op. Kan ik fijn via OsmAnd+ mijn gpx routes gaan volgen.

Hier trouwens nog een foto van mijn Hornet. Zal binnenkort nog eens betere maken.

Ik dacht dat het een zelfbouw uitlaat was maar, het blijkt een LASER X-Treme GP-Style D70 te zijn.
 
Of je maakt gewoon zelf een beugel voor de TomTom..:P
Is naar mijn idee het fraaiste op een naked bike

pahRF7i.jpg

zoh0Gpb.jpg

Zuj3WKw.jpg
 
Ben de rammount (stuurpen) aan het monteren en wil nog wat aan de motor veranderen.
Zoek een klein ruitje voor voor op de motor om de koplamp en dashboard wat meer tot een geheel te laten uitzien.

Zijn er ook kuipjes/flyscreens die je in de 4 schroeven op het dashboard kunt bevestigen? Ik kom tot nu toe allen ruitjes tegen die je middels 2 steunen op je stuur moet vast zetten.
 
Je kan het sowieso proberen om even met DB killer te gaan rijden. Dat stotteren is vaak de afstelling lucht/brandstof verhouding, hebben meerdere motoren last van in de lage toeren regionen. Soms is het helemaal weg te krijgen met afstellen, soms niet maar wel stuk(je) beter.

Dat klappen/tikken vind ik wel apart verhaal eerlijk gezegd, zou meteen aan de nokkenaskettingspanner (NAKS) denken. Maar die zit rechts op de motor en zou je moeten horen met het dichtdraaien van de 'gas' hendel.
Wat er mogelijk links dat geluid kan maken, geen idee... dynamo is het geen wat daar rond draait maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk dat deze dat geluid maakt.
Dat je zegt dat met passagier (= extra belasting) het eerder/beter waarneembaar is, moet ik toch meteen aan de aandrijfketting denken. Ondanks dat deze netjes gespannen is, is deze wel aan vervanging toe geef je aan. Ik zou hem dan vervangen en daarna kijken of je nog steeds de klacht hebt, zo niet, weet je waar het zat, heb je er nog wel last van, weet je in ieder geval dat het de ketting niet is.
Met dit soort zaken is het vaak het beste om dingen uit te gaan sluiten, vervangen van de kettingset (+ kettingwielen) is een goed begin lijkt me...

Beter laat maar nooit, hier nog mijn reactie ;-)

Zal de DB killer er binnenkort weer inschroeven en kijken of dat uitmaakt. Omtrent afstellen, graag zou ik de motor dan is bij een "expert" neer willen zetten. (kennis over carburateur afstelling hebben monteurs steeds minder naar mijn idee) Iemand nog tip voor in of rondom Utrecht?

Betreffende de "klappen" goed advies om eerst het meest voor de hand liggende te vervangen, namelijk de ketting. Hierover heb ik nog een paar vragen:
  • Hoelang doen jullie met een ketting? (Heb er nu ongeveer 24.000 KM mee gereden.
  • Zijn er kant en klare (opmaat) ketting + tandwiel set voor de hornet?
  • Wat voor maat tandwielen hebben jullie? (van mij is de PC36 2005 versie)
  • Brommer ketting inkorten is makkelijk, wat heb je voor de motor nodig?


Los hiervan, wat voor typische onderhoud "dingen" zijn aan te raden bij een KM stand van 54.000 + ?
 
Beter laat maar nooit, hier nog mijn reactie ;-)

Zal de DB killer er binnenkort weer inschroeven en kijken of dat uitmaakt. Omtrent afstellen, graag zou ik de motor dan is bij een "expert" neer willen zetten. (kennis over carburateur afstelling hebben monteurs steeds minder naar mijn idee) Iemand nog tip voor in of rondom Utrecht?

Betreffende de "klappen" goed advies om eerst het meest voor de hand liggende te vervangen, namelijk de ketting. Hierover heb ik nog een paar vragen:
  • Hoelang doen jullie met een ketting? (Heb er nu ongeveer 24.000 KM mee gereden.
  • Zijn er kant en klare (opmaat) ketting + tandwiel set voor de hornet?
  • Wat voor maat tandwielen hebben jullie? (van mij is de PC36 2005 versie)
  • Brommer ketting inkorten is makkelijk, wat heb je voor de motor nodig?


Los hiervan, wat voor typische onderhoud "dingen" zijn aan te raden bij een KM stand van 54.000 + ?

Hoe lang je er mee doet hangt van een aantal factoren onder waaronder onderhoud. Lastig te zeggen dus. De speling op de ketting test je door bij het achtertandwiel proberen de ketting van het tandwiel af te halen. Als daar veel speling op zit, dan is de ketting uitgerekt. Tandwielen kun je checken door naar de tanden te kijken. Die horen nog netjes recht te zijn. Zodra ze op haaientanden gaan lijken moet je die ook vervangen. Voorwiel maakt meer rondjes en slijt dus sneller. Edit: het beste is om je tandwielen EN ketting in 1 keer te vervangen.

Je kunt gewoon kant en klare sets kopen voor de Hornet. Inkorten is eigenlijk nooit nodig, eerder langer maken als je voor een andere tandwielverhouding gaat. Je kunt er dan een klink schakel tussen doen. Hiervoor heb je wel een speciale tool nodig. Je hebt ook "visjes", maar die zijn voor 525 kettingen niet echt aan te raden meen ik. Eigenlijke alle kettingsets die je gaat vinden zullen klink schakels hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik bestel altijd DID kettingen en verschillende tandwielen bij Jos Smit: 600 cc . DID of Tsubaki maakt niet zo veel uit; DID is volgens mij standaard op alle Honda's, maar Tsubaki is ook degelijk (en volgens mij ook iets duurder).
 
Dag,

Ik ben Tom en heb een paar weken geleden een honda Hornet pc41 bj 2007 gekocht voor mijn vriendin.

Nu is het zo dat de motor stationair 1500 rpm draait, kan ik dit ergens afstellen? Zo niet kan het dan een kleppen ding zijn?

Alvast dank voor jullie reacties!
 
Ik bestel altijd DID kettingen en verschillende tandwielen bij Jos Smit: 600 cc . DID of Tsubaki maakt niet zo veel uit; DID is volgens mij standaard op alle Honda's, maar Tsubaki is ook degelijk (en volgens mij ook iets duurder).

Thanks voor de Tip, besteld je dan de standaard ketting of de extra sterke m.a.w. is bij de 600 variant de sterkere versie echt nodig?

Zal de DB killer er binnenkort weer inschroeven en kijken of dat uitmaakt. Omtrent afstellen, graag zou ik de motor dan is bij een "expert" neer willen zetten. (kennis over carburateur afstelling hebben monteurs steeds minder naar mijn idee) Iemand nog tip voor in of rondom Utrecht?

Los hiervan, wat voor typische onderhoud "dingen" zijn aan te raden bij een KM stand van 54.000 + ?
Omtrent bovenstaand, houd ik mij nog steeds aanbevolen voor een goede monteur/bedrijf die over het stotteren kan oordelen in de omgeving Utrecht....
 
Hoi,

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van gearindicator op een cb600f uit 2013?
 
DID of Tsubaki zijn inderdaad de merken. Tegenwoordig moet je bijna alle sets klinken. Hiervoor zijn speciale tools. Doe dit goed, dan is er niets aan de hand. Maar als je niet zeker bent, laat het goed doen, ketting die los komt is niet bepaald fijn...
Uit me hoofd wordt een 520 of 525 vooral in racerij of echt lichte motoren gebruikt. 530 is prima, welke ook, mits goed onderhouden, aardig lang mee gaat.


Dag,

Ik ben Tom en heb een paar weken geleden een honda Hornet pc41 bj 2007 gekocht voor mijn vriendin.

Nu is het zo dat de motor stationair 1500 rpm draait, kan ik dit ergens afstellen? Zo niet kan het dan een kleppen ding zijn?

Alvast dank voor jullie reacties!
Welkom!
Links (waarschijnlijk) onder de tank en motorblok zit ergens een gele stel schroef, hiermee bepaal je stationair toerental.
 
iemand een mooi adresje voor plastic delen / koplamp / koplampsteun /spiegels etc. etc. voor de hornet (model 2005-2006)?

Heb een glijder gemaakt vanochtend :( Behoorlijk wat optische beschadigingen en m'n duim gekneusd/gebroken.

Als iemand nog wat heeft liggen hoor ik het ook graag
 
Dag,

Ik ben Tom en heb een paar weken geleden een honda Hornet pc41 bj 2007 gekocht voor mijn vriendin.

Nu is het zo dat de motor stationair 1500 rpm draait, kan ik dit ergens afstellen? Zo niet kan het dan een kleppen ding zijn?

Alvast dank voor jullie reacties!
Vanaf de 2007 t/m de 2013 (allemaal pc41) is dit normaal. Koud draait 'ie zelfs nog rond de 2000 rpm.
 
Nice poly, mooi foto's! dat volledig wit op de teller staat ook wel stoer. die kont blijft mooi erop ook, die wil ik er bij mij ook nog een keer opgooien.. welke moet ik dan eigelijk kopen die erop past?

alleen jammer van die lorenzo helm :P
 
@polymorph ziet er zeer goed uit! Ook ik ben wel benieuwd wat je nodig bent om de achterkant om te bouwen :)
 
Nice poly, mooi foto's! dat volledig wit op de teller staat ook wel stoer. die kont blijft mooi erop ook, die wil ik er bij mij ook nog een keer opgooien.. welke moet ik dan eigelijk kopen die erop past?

alleen jammer van die lorenzo helm :P


thx :Y

Ben ook niet bepaald een lorenzo fan (integendeel :r)

Ik vond het gewoon een mooie helm *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan