Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Weet iemand van jullie hoe ik het beste wat verf van het zwarte plastic dat gebruikt wordt voor luchtfilterkast, kettingscherm etc kan afhalen? Kan de kunststof tegen afbijt ?? (denk zelf dat dat niet zo is).
De verf kan waarschijnlijk niet tegen celluloseverdunner/thinner. Het kunststof wel?

Nog een vraagje: Als je je blok mooi schoon hebt gemaakt (tussen de koelribben en al die richeltjes aan de voorkant zeg maar) en je wilt zorgen dat het niet 'aanslaat' door toch wat vochtinwerking in de niet kurkdroge winterstalling wat is dan het handigst? inkwasten met al dan niet verdunde motorolie? wat olie verdunnen in benzine en dat met een plantensproeier en dan aanbrengen? Siliconenspray? Iemand wel eens iets gedaan dat goed werkt?
 
mmmMmmm interessante vraag,ben zelf niet niet zo'n poetser dus ook wel benieuwd ernaar.Ooit eens een (blank)blok flink schoongemaakt en laten drogen en toen dun met wd40 ingespoten,weggezet en na pakweg drie maanden weer onder het zeiltje weggehaald uit een droge garage.Gestart en het blok gaf een beetje geur af(wd40)maar voor de rest zag hij er nog fris en fruitig uit.Eigenlijk gebruik ik wd40 overal voor(ook chroom) Maarja ik heb een zeeeer lage drempel en rij eigenlijk door weer en wind(kan nu helaas niet meer i.v.m.die oldtimer regeling,niet rijden Dec,Jan,Feb)
 
Weet iemand van jullie hoe ik het beste wat verf van het zwarte plastic dat gebruikt wordt voor luchtfilterkast, kettingscherm etc kan afhalen? Kan de kunststof tegen afbijt ?? (denk zelf dat dat niet zo is).
De verf kan waarschijnlijk niet tegen celluloseverdunner/thinner. Het kunststof wel?

Nog een vraagje: Als je je blok mooi schoon hebt gemaakt (tussen de koelribben en al die richeltjes aan de voorkant zeg maar) en je wilt zorgen dat het niet 'aanslaat' door toch wat vochtinwerking in de niet kurkdroge winterstalling wat is dan het handigst? inkwasten met al dan niet verdunde motorolie? wat olie verdunnen in benzine en dat met een plantensproeier en dan aanbrengen? Siliconenspray? Iemand wel eens iets gedaan dat goed werkt?

Balistol werkt prima :Y (ook in spuitbus leverbaar)
 
Dank voor de tips.
Ballistol olie had ik tot 1 minuut geleden nog nooit van gehoord, maar even Googlen leerde me dat het net zoals WD40 een 'universele olie,' dus een vergelijkbaar product is. WD40 heb ik staan en zal ook wat gemakkelijker verkrijgbaar zijn, dus dat doe ik er gewoon op. Het doel van al die vettigheid is vocht weghouden zonder sporen achter te laten na de winterstop. Chroomdelen die niet heet worden en lakwerk zet ik altijd in de autowax. Uitlaten smeer ik altijd in met motorolie, maar nu dus nog een extra middeltje bij voor blank aluminium erbij :}. Mooi dat dat werkt.

Ook nog iemand een tip om verf van de zwarte kunststof te halen, of moet ik poetsexpert Rob even vragen ?
Zal wel remmenreinigen adviseren ;).
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn Z hetzelfde fenomeen. Rook uit de uitlaat zodra hij lekker warm is gedraaid, maar ik vind het irritant. Aangezien het een blok is dat uit een oude canadese police-kawa komt zal hij er aardig wat km's op hebben zitten. Meer dan 75000 zou me niets verbazen. Ben dus alvast centjes opzij aan het zetten voor een revisie.
Volgend jaar :)
 
Bij mijn Z hetzelfde fenomeen. Rook uit de uitlaat zodra hij lekker warm is gedraaid, maar ik vind het irritant. Aangezien het een blok is dat uit een oude canadese police-kawa komt zal hij er aardig wat km's op hebben zitten. Meer dan 75000 zou me niets verbazen. Ben dus alvast centjes opzij aan het zetten voor een revisie.
Volgend jaar :)
Je hebt helemaal gelijk. Het hóórt natuurlijk niet te roken en olie te verbranden. Voor mijn verbruik en gebruik van de Z1000 neem ik het voor het moment lief. Tegen de tijd dat het echt de spuigaten uitgaat lopen (1 liter olie op 1000 km of meer) ga ik ook eens op zoek naar iemand die het cilinder en kopgedeelte van mijn blok wilt doen...

Succes met sparen!
 
Bij mijn Z hetzelfde fenomeen. Rook uit de uitlaat zodra hij lekker warm is gedraaid, maar ik vind het irritant. Aangezien het een blok is dat uit een oude canadese police-kawa komt zal hij er aardig wat km's op hebben zitten. Meer dan 75000 zou me niets verbazen. Ben dus alvast centjes opzij aan het zetten voor een revisie.
Volgend jaar :)

ik heb het al vaker geroepen maar met 70000 km is het mooie er wel af qua boringen...
alle cilinders die ik tot nu toe gemeten heb zaten op of over de max tolerantie met dat soort km standen...
zolang je wat in de buurt rondhobbelt en bijvult is er niks aan de hand maar ga maar eens een lange rit maken met zomerse temperaturen...
 
o, ze zijn inmiddels gereserveerd.
12,50 lijkt me een koopje :Y
full
 
Deze staat alweer een tijdje in de verkoop, had hem vorig jaar ook al gezien op marktplaats. Kan ook zijn dat hij -weer- in de verkoop is gezet... Als ik het me goed herinner zit er ook zo'n gezicht op de tank gespoten, maar daar zie je nu geen goede foto van.

Als je heel goed kijkt op de foto met alleen de tank dan zie je de zwarte lijnen ervan ;)
 
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenVerstuur privébericht
Deze staat alweer een tijdje in de verkoop, had hem vorig jaar ook al gezien op marktplaats. Kan ook zijn dat hij -weer- in de verkoop is gezet... Als ik het me goed herinner zit er ook zo'n gezicht op de tank gespoten, maar daar zie je nu geen goede foto van.
Als je heel goed kijkt op de foto met alleen de tank dan zie je de zwarte lijnen ervan ;)
Ja hij kwam mij ook al vaag bekend voor, maar dat is 'm inderdaad. Dat gezicht op de tank was me even ontgaan, maar inderdaad. Goed gezien! :Y
Mooi voor iemand die er in de winter nog een beetje aan wilt klussen en dan in het voorjaar er weer de weg mee op wilt..
Misschien zien we 'm hier nog eens terug. Hij ziet er in de basis helemaal niet verkeerd uit.
 
Nou kijk, dit is weer een leuke voor een forum.
't Is hier niet héél druk op dit topic, maar het gaat over een Z1000 oude stijl, dus het mag ;)

Wie kent mijn oude Kawasaki Z1000.

Beste lezer,

Ik ben erg benieuwd wat er van mijn oude Z1000a1 terecht gekomen is na al die jaren.
In 1983 of 84 heb ik hem verkocht omdat ik toen geen motor meer reed.
Nu ben ik weer helemaal genezen en volop met motoren in de weer.
Het kenteken is XU-91-87 en volgens RDW is hij er nog en sinds 2003 in bezit van dezelfde eigenaar.
Graag zou ik iets vernemen over de fiets.
Dus als er hier iemand informatie heeft of in het bezit is van mijn oude Kawa, hoor ik het graag.

full


http://www.marktplaats.nl/a/motoren...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=1
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag,
Wie heeft er ervaring met "london-exhaust" deze fabrikant maakt replica uitlaten voor o.a. oldtimers.

Ik heb contact met ze gehad ivm een 4 in twee uitlaat (replica) voor mijn Kawa z1000...er zit nu een 4 in 1 op maar wil graag de originele look echter de originele zijn zoals de meeste weten niet meer te krijgen.

Onderstaand het bericht van London-exhaust met twee foto's die hij mee heeft gestuurd;

Hallo Ko

Uitlaten zijn 100 % kopie van origineel , ook met gravering er in.

Bochten zijn van dempers deelbaar , zodat ze afzonderlijk besteld kunnen worden.

We hebben momenteel produktie lopen , en is met een paar weken gereed.

Nu geen dempers om te laten zien.

(ik had gevraagd om langs te komen om ze te bekijken en heb nu gevraagd om mij te berichten zodra een setje klaar is...hij gaat mij berichten daarover.

Ko
full
 
Da's een flinke investering voor en Z1000. Als je naar de waarde kijkt van de Z1000, die blijft nogal achter vergeleken bij de Z900.
 
Even een vraag,
Wie heeft er ervaring met "london-exhaust" deze fabrikant maakt replica uitlaten voor o.a. oldtimers.

Ik heb contact met ze gehad ivm een 4 in twee uitlaat (replica) voor mijn Kawa z1000...er zit nu een 4 in 1 op maar wil graag de originele look echter de originele zijn zoals de meeste weten niet meer te krijgen.

Onderstaand het bericht van London-exhaust met twee foto's die hij mee heeft gestuurd;

Hallo Ko

Uitlaten zijn 100 % kopie van origineel , ook met gravering er in.

Bochten zijn van dempers deelbaar , zodat ze afzonderlijk besteld kunnen worden.

We hebben momenteel produktie lopen , en is met een paar weken gereed.

Nu geen dempers om te laten zien.

(ik had gevraagd om langs te komen om ze te bekijken en heb nu gevraagd om mij te berichten zodra een setje klaar is...hij gaat mij berichten daarover.

Ko[afbeelding]

Uitlaten gaan 1200 euro kosten wat ik ook veel geld vind maaarrr, ik ben een liefhebber van de z1000 in originele vorm...mmm best lastig...nou ja, ik wacht eerst op bericht van london-exhaust en ga van daaruit verder beslissen...ik ga jullie op de hoogte houden zodra ik wat weet...mochten er gegadigde zijn om mee te gaan naar london-exhaust tegen die tijd hoor ik het...maken we er een fielldtrip van 8-)

Onderstaand de pdf die ik toegestuurd heb gekregen.

full
 
Uitlaten gaan 1200 euro kosten wat ik ook veel geld vind maaarrr, ik ben een liefhebber van de z1000 in originele vorm...mmm best lastig...nou ja, ik wacht eerst op bericht van london-exhaust en ga van daaruit verder beslissen...ik ga jullie op de hoogte houden zodra ik wat weet...mochten er gegadigde zijn om mee te gaan naar london-exhaust tegen die tijd hoor ik het...maken we er een fielldtrip van 8-)

Onderstaand de pdf die ik toegestuurd heb gekregen.

[afbeelding]

Gezien de waardestijging van de laatste jaren verdient dat op een originele fiets zijn geld dubbeldik terug. Daarnaast loopt zo'n klassieke fiets altijd beter met ori uitlaten dan op een aftermarket systeem.
 
MK2 en Z1000H zijn inmiddels ook best wel wat waard. Alleen 1000ST blijft een beetje achter ;)
Kwestie van geduld, en niet al te veel rijden dan, maar daar heb je geen Z1000 voor...

@Kawagek,
O, nou zie ik het (terugbladerend), jij bent degene die de Z1000 die ook op Catawiki heeft gestaan heeft gekocht (van Evert als ik het me goed herinner). Die 4-1 moet er inderdaad onderuit. ;)
4-2 of desnoods 4-4 staan veel beter...
Als ik iets tegen zou komen zou ik je even tippen of het hier in het topic plaatsen, maar ik ben nog niets tegen gekomen. Die Belg waar ik eerder over berichte heb ik niets meer van gehoord nadat ik een mail had gestuurd, dus ik denk dat ie het had verkocht.

Originele 4-2 zal niet gemakkelijk worden. Imi zoals onder andere wat jij hebt gevonden moet aan te komen zijn, maar daarmee is het altijd de vraag hoe mooi het is en hoe goed het zich houdt. Bestaat SITO nog? Die leverde in de jaren 90 losse collectors en einddempers die op de originele voorbochten aangesloten konden worden. Ik was tevreden over de kwaliteit daarvan (4-2 van de wat latere modellen op mijn Z650 ergens eind 90's)

Ik ben net als velen in het Z1 topic ook een liefhebber van origineel of anders iets dat voor 'zo goed als origineel' door kan. Ondanks dat de dempers van de 4-2 wat aan de lompe kant zijn vind ik het originele 4-2 van de Z1000 best mooi. Juist doordat het origineel zo hoort.
Ik ben er een jaar of 10 geleden ook een hele tijd naar op zoek geweest (wel origineel Kawa) en ben in de tijd die ik heb gezocht niets tegengekomen. De Duitser die me meldde een originele 4-2 te hebben bleek uiteindelijk een 4-2 in een te slechte kwaliteit (niet roest- en deukvrij) te hebben, maar hij had ook nog een 4-4 van de Z900 ('76). Eigenlijk niet wat op een Z1000 hoort, maar aangezien die van mij toch niet tot het laatste schroefje origineel is, en dat ook niet persé mijn doel is, ben ik uiteindelijk voor 767 Euri maar voor 4-4 gegaan. Wel origineel Kawa, maar niet voor de Z1000 dus. Wat ik er toen voor heb betaald is minder dan wat je tegenwoordig voor welk 4-2 of 4-4 imitatiesysteem dan ook gaat betalen maar het is 10 jaar geleden, dus aan inflatie en rentederving onderhevig ;) zullen we maar zeggen.

4-4 kom je nog wel tegen in origineel en imi (maar tegenwoordig erg duur).
4-2 kom je origineel waarschijnlijk niet meer tegen tenzij je enórm diep in de buidel gaat.

Heel veel succes met het vinden van iets moois, en we zien wel een keer welke het is geworden.

EDIT: ja het merk bestaat nog wel , en maakt ook nog uitlaatdempers.
Sito-Silencers GPZ900R E-mark [M7391071] - €304.10 : Roukama Japparts, The most complete motorcycle parts webshop from Holland
Ben benieuwd of ze nog/ook/al iets voor de Z1000 maken.
 
Laatst bewerkt:
en dit?

Kawasaki KZ1000 Exhaust Gasket & Hardware Kit KZ Z1R | eBay

ben zelf niet zo'n eBayer, maar dit is wel wat je zoekt toch?
De dollar staat lager dan de Euro, maar er zal nog wel iets aan verzenden bijkomen.
't Is wel gebruikt en je moet dan van de goedheid van de verkoper uitgaan en hopen dat het aankomt en netjes is.
Ik denk dat ik persoonlijk die gok voor dit bedrag niet zou nemen en net als jij dan iets anders zou gaan zoeken.

US is ook net even te ver om 't te gaan halen....
Als zoiets in Benelux of Dld wordt aangeboden ben ik nooit te beroerd 'even' te gaan kijken na het maken van een prijsafspraak (zo heb ik ook ruim 900 km moeten rijden voor mijn huidige 4-4) :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan