Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Zo dat was een leuke discussie om al die omgebouwde gebakjes.
Om het weer goed te maken nu maar eens een herkenbare.
Bij deze..........enjoy.

full
 
mmMmmm zit een beetje door al mijn oude foto's te scrollen en zo te zien zijn het er nogal wat.De vorige was trouwens bij Frank Bach genomen.Daar ik nog wel eens ergens kom ook nog wat materiaal gevonden van een meeting bij Bad Kissingen (long time ago).
Ik hou wel van de Duitse manier van Kawa's verbouwen daarom vind ik Roel zijn fiets ook zo leuk.Dus hierbij meer Duits spul.
(als ik ooit eens geld heb.........mijmer...mijmer...droom,droom)

full

full

full

full
 
Ik mag het ook wel zien hoor de "duitse look"....zolang ze maar niet de kont gaan inkorten...

wat me opvalt en waar ikzelf nu ook mee worstel is de bevestiging van de schokbrekers boven..
op deze fotos zie je ook weer dat de boel relatief recht staat en das minder fraai.
het is de weg van de minste weerstand want ik kan mijne relatief eenvoudig verlengen op de originele punten maar hoe langer ik er omheen draai hoe minder ik dat vind...
Iets naar voren door de staande framebuizen heen is mooier maar ook meer werk en ik loop al te dubben hoe ik dat eens uit moet mikken zonder boormal....of die lui van sanctuary moeten hun mal willen uitlenen.... _O- _O-

hoe dan ook die duitsers maken er best iets leuks van....
heel lang geleden met de TT waren er jaren achtereen een groep duitsers (de echte met hesjes en franje aan hun leren jeans volgens mij uit bremerhaven) _O- _O- en er waren altijd 2 bij met kawa turbos (die suck-thru 1 carb dingen)
z1000 met turbos erop dus...een gele en een paarse allebij met witte guiliari seats en alles hoch poliert verder...
Ik als 16 jarige was er helemaal lijp van (zoooooooo f*cking fout _O- _O- :9~ ) ik herinner me die fietsen als de dag van gister.....
ze stonden de hele dag bij het terras in het centrum hier en trokken een rij publiek als vliegen op stront.... _O- :Y
paars,witte seat en tamelijk grove metallic.... :9~ :9~ :9~ *O* *O* *O*
maar goed...ik dwaal af.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Witte zadels en turbo........kan ik me ook herinneren.......zal eens bij de oude TT foto's snuffelen,je weet maar nooit.
Dan nu maar een andere turbo voor het slapen gaan....

full

full
 
@huizebuys en dolorfin

Vroeguh hield ik ook wel van de Duitse fietsen maar smaken veranderen. Nu vind ik ze vaak overdone met veel chroom en niet ter zake doende accesoires.....beetje teveel customscene chopperspul *D
Ik kwam ook vaak op de Duitse treffens zoals Bad Kissingen en Warstein en heb nog legio piccies op m'n PC

De boys van Bremen waren redelijk goede vrienden van mij en ben ook regelmatig bij hun op bezoek geweest. Ik ken ze van de tijd dat ze op Z1000r'en met hoge ELR kuipjes reden en verbouwde GPZ1100 en 900 fietsen. Zal eens wat foto's proberen te scannen.

Nu hou ik meer van strakke brommers die ze in oa Japan bouwen en deze uit Nieuw Zeeland :]
full
 
Nu hou ik meer van strakke brommers die ze in oa Japan bouwen en deze uit Nieuw Zeeland :]
Op die opzichtige buitenboordslang na vind ik dit ook zeker de moeite waard. :Y
Ook bij deze de schokdempermontage door de framebuizen. Mooi!

... en ik loop al te dubben hoe ik dat eens uit moet mikken zonder boormal....of die lui van sanctuary moeten hun mal willen uitlenen.... _O- _O-
ik denk dat ze dat wel doen als je het netjes vraagt, hoor. :N

En ja, dan die Turbo.. Indrukwekkend en vrij zeldzaam, maar mooier vind ik het er echt niet op worden. Sorry.
 
Laatst bewerkt:
mmMmmm zit een beetje door al mijn oude foto's te scrollen en zo te zien zijn het er nogal wat.De vorige was trouwens bij Frank Bach genomen.Daar ik nog wel eens ergens kom ook nog wat materiaal gevonden van een meeting bij Bad Kissingen (long time ago).
Ik hou wel van de Duitse manier van Kawa's verbouwen daarom vind ik Roel zijn fiets ook zo leuk.Dus hierbij meer Duits spul.
(als ik ooit eens geld heb.........mijmer...mijmer...droom,droom)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Leuk hoe smaken verschillen :)
Ik vind juist vooral de Duitse bouwstijl erg lelijk. Proberen een zeer moderne fiets te bouwen van een oude moet je niet willen (naar mijn idee dan he :)) Up side down en mono shock hoort niet in een Z. Beter de tijdsgeest in gedachten houden. Anders wordt het als stamppot met uitgebakken spekjes, blokjes haring, vanille vla en pindakaas :r Maar ach, ook nog nooit een Duits kookboek gevonden ;)
 
~
wat me opvalt en waar ikzelf nu ook mee worstel is de bevestiging van de schokbrekers boven..
op deze fotos zie je ook weer dat de boel relatief recht staat en das minder fraai.
het is de weg van de minste weerstand want ik kan mijne relatief eenvoudig verlengen op de originele punten maar hoe langer ik er omheen draai hoe minder ik dat vind...
Iets naar voren door de staande framebuizen heen is mooier maar ook meer werk en ik loop al te dubben hoe ik dat eens uit moet mikken zonder boormal....of die lui van sanctuary moeten hun mal willen uitlenen.... _O- _O-

Ik heb ook nog een GPz verbouwd en daarbij had ik het zelfde probleem de stand van de schokbrekers.
Ik heb dit opgelost door de bevestiging op de achterbrug los te zagen, om te draaien en iets te verplaatsen op de achterbrug.
De stand van de schokbrekers komt dan mooi uit.
full
 
das een optie die iik ook overwogen heb maar ik vind de huidige locatie op de arm wel mooi (verder naar achter lijkt vreemd bij een zrx arm vinnik)
en vanuit praktisch oogpunt....ik kan op me werk enkel mig alu lassen (geen wisselstroom tig voorhanden) en dat ding last nogal lomp.
dat zou ik dus moeten uitbesteden dan...
ik ga ze verplaatsen op het frame....hoop gedoe weer maar het blijft me anders toch haunten _O-
volgende week komt een electriciteits mannetje een extra groepie aanknopen met een 16a trage automaat en dan ken ik hier een tig (of mig) apparaatje gebruiken...
scheelt achterlijk gesleep naar me werk met frames onder de arm... :+
tig of mig weet ik ook niet nog....mig is makkelijker voor dom constructie werk maar spettert en stinkt meer...
tig kan ik op de salon tafel doen als het moet....mmmmm.... ;)
 
das een optie die iik ook overwogen heb maar ik vind de huidige locatie op de arm wel mooi (verder naar achter lijkt vreemd bij een zrx arm vinnik)
en vanuit praktisch oogpunt....ik kan op me werk enkel mig alu lassen (geen wisselstroom tig voorhanden) en dat ding last nogal lomp.
dat zou ik dus moeten uitbesteden dan...
ik ga ze verplaatsen op het frame....hoop gedoe weer maar het blijft me anders toch haunten _O-
volgende week komt een electriciteits mannetje een extra groepie aanknopen met een 16a trage automaat en dan ken ik hier een tig (of mig) apparaatje gebruiken...
scheelt achterlijk gesleep naar me werk met frames onder de arm... :+
tig of mig weet ik ook niet nog....mig is makkelijker voor dom constructie werk maar spettert en stinkt meer...
tig kan ik op de salon tafel doen als het moet....mmmmm.... ;)

Hi Hessel,

ZO moeilijk is het niet hoor om je schokbrekers wat schuinen te plaatsen :N

Je hoeft niet Roomser dan de Paus te zijn en kan het gewoon op de manier doen zoals we/ik het vroeger al deden.
Gewoon een paar gaatjes boren in je frame en/of er een paar pasbussen voor maken die je er in last en een paar op maat gedraaide opnamen er in og een paar op maat geraaide opnamen die je er in last.

Bij AC Sanctuary doen ze het niet anders :+ (zie foto)


full
 
Wat een waarzinnig gaaf ding !! :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
 
Laatst bewerkt:
Hi Hessel,

ZO moeilijk is het niet hoor om je schokbrekers wat schuinen te plaatsen :N

Je hoeft niet Roomser dan de Paus te zijn en kan het gewoon op de manier doen zoals we/ik het vroeger al deden.
Gewoon een paar gaatjes boren in je frame en/of er een paar pasbussen voor maken die je er in last en een paar op maat gedraaide opnamen er in og een paar op maat geraaide opnamen die je er in last.

Bij AC Sanctuary doen ze het niet anders :+ (zie foto)


[afbeelding]

rooms ben ik ook echt niet marcel _O- en moeilijk is het ook niet, ik wil alleen geen aanpassingen doen waarvan ik later denk dat het beter anders had gekunt.... ;)
bovendien heb ik tot nog toe steeds gewerkt met het idee dat ik hem zonodig terug origineel kon maken (qua frame)...
daar ben ik nu maar van afgestapt.... _O-
 
Ja vind ik ook !!! zeker mooi ding (Als ik de Oudejaarsavond loterij win ga ik er een bouwen......) ..... maar het zal wel een droom blijven....
 
Als ik de Oudejaarsavond loterij win ga ik er een bouwen......
HAHAHA, als ík de Oudejaarsloterij win ga ik helemaal NIETS bouwen . . . . . maar KOPEN !! _O-
 
En ook een Z900RS (je moet toch nog iets leuks hebben voor in de pekel toch ;) )
 
Nee lekker zelf bouwen en gebruik maken van de meest exotische onderdelen die er te koop zijn lijkt mij leuker dan kant en klaar kopen.....en ja d'r moet zeker een pekelfiets bij (mijn vrouw is nu pissig op me omdat ik haar Zephyr nu elke keer gebruik)
 
Aan alleen het malletje van Sanctuary heb je niks. Schokbrekerlengte en afstand onderste schokbrekeropname tot swingarmas zijn ook belangrijk. Ik had 32cm shocks op de xjr brug gemonteerd en voorover gekanteld. Volgens het rekenprogramma van BRS viel alles in het groene bereik maar de spindle van de shock werd over de hele lengte gebruikt en dat veert wel maar is niet goed voor de shock zelf. Ga je naar 34 cm of 36cm shocklengte verandert er weer het een en ander aan de karakteristiek. Dus zomaar kantelen .... kan goed aflopen, hoeft niet ;)
 
Nee lekker zelf bouwen en gebruik maken van de meest exotische onderdelen die er te koop zijn lijkt mij leuker dan kant en klaar kopen.....
Ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Tijd verdoen met werken hoef je dan tòch niet meer. ;)

En met de Z1000 (Z1R) is ook wat leuks te doen om het een beetje on-topic te houden.


Ach ja, geld maakt niet gelukkig, maar het zou wel helpen :+
 
Laatst bewerkt:
Aan alleen het malletje van Sanctuary heb je niks. Schokbrekerlengte en afstand onderste schokbrekeropname tot swingarmas zijn ook belangrijk. Ik had 32cm shocks op de xjr brug gemonteerd en voorover gekanteld. Volgens het rekenprogramma van BRS viel alles in het groene bereik maar de spindle van de shock werd over de hele lengte gebruikt en dat veert wel maar is niet goed voor de shock zelf. Ga je naar 34 cm of 36cm shocklengte verandert er weer het een en ander aan de karakteristiek. Dus zomaar kantelen .... kan goed aflopen, hoeft niet ;)

Je moet echt rekening houden met de verhoudingen van het origineel
Dus gewoon de originele lengte zó afmeten dat je op de normale hoogte blijft..........
 
Nee lekker zelf bouwen en gebruik maken van de meest exotische onderdelen die er te koop zijn lijkt mij leuker dan kant en klaar kopen.....en ja d'r moet zeker een pekelfiets bij (mijn vrouw is nu pissig op me omdat ik haar Zephyr nu elke keer gebruik)

Ik zou ´m ook zeker zelf gaan bouwen (als ik de centjes had) ideën heb ik genoeg.
Ik denk dat ik de ultieme "Z" zou bouwen :Y :} In mijn ogen dan :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan