Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

full


ook een Z...vaak ondergewaardeerd. 13 jaar met veel plezier op gereden! bj '82
 
ja, ik heb het ook niet bedacht :N
Ding staat al heel lang te koop, zal ook nog wel even duren voor dit bedrag.
 
zodejengels wat een prijs!

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...36c63dca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr

Hij is wel heel mooi, dat dan weer wel.
Eigenlijk alleen jammer dat er een 4-1 uitlaat op zit en
. . . . . zo'n VRESELIJK LELIJK MAT KETTINGSCHERM !!
al dan niet origineel, ik vind dàt niet mooi staan. :N.

Verder echt een hele mooie :}
Zonde om weg te doen, kun je alleen maar spijt van krijgen.
Als ik lees wat er allemaal wel vernieuwd en vervangen is :} en dan ga je een beetje over een kettingscherm en 4 in 1 pijp lopen zeuren kan het niet anders betitelen sorry hoor. :]
 
ja haha, ik zeg toch al dat het een supermooie motor is.

Een 4-1 pijp is niets mis mee en staat leuk op heel veel Z's, alleen als je de motor voor 99% origineel of als origineel hebt zou er toch eigenlijk ook minstens een origineel uitziende 4-2 ophoren toch? Dan is de look helemáál zoals ie hoort.

En dat kettingscherm is ook niets mis mee, maar ik vind het gewoon niet mooi.
Dat ik ook de reden dat ik het zelf niet heb gekocht, maar een originele glanzende van de Z750 op de kop heb getikt.
Dat hoort eigenlijk ook niet. Dat weet ik, maar ik vind dat minder storend dan de glans die niet overeen komt met die van de overige zwarte pastic delen (zoals het luchtfilterhuis).

Originele en imi Z1/900/1000 schermen zijn tegenwoordig allemaal mat, als je nog een glanzende zoekt moet je gaan marktplaatsen ebayen etc en geduld hebben. Dus het scherm op de MP z1000 zal best een originele zijn.

Zoals eerder gezegd: het is met recht een prachtige motor en technisch hoogstwaarschijnlijk ook in heel goede staat.
Alleen nèt nog een paar dingen om 'm 'af' te maken.

Het kenteken is MF-77-HK is helaas niet het originele uit 1977.
Dat zou het toch ergens in de X.-..-.. of of Z.-..-.. reeks moeten liggen.
Uitgifte kenteken volgens ovi wel in 77, dus dat klopt. Origineel NL motorfiets :Y.
Waarschijnlijk kentekenpapieren een keer kwijtgeraakt dan.

Maakt voor de motor ook weer niet uit, maar is toch ook net even jammer dat het geen nummer uit de bijbehorende tijd is, al is dat voor deze motor wel weer aan te vragen via de FEHAC (historisch kenteken).
Dan mag het ook op een blauwe plaat, nu formeel niet ondanks bj en origineel kenteken 1977, huidig kenteken ergens eind jaren 80?? Net weer zo'n detail dat de klassieke motor in originele look helemaal zou af maken. 8-)

Op mijn auto uit '91 hoort een X.-cc-LL kenteken op. Is import , dus heeft c-LLL-cc . Geen gezicht op een auto van 25 jaar oud. Helaas bestaat de mogelijkheid een historisch kenteken aan te vragen alleen voor voertuigen van vóór 1-1-78 (de blauwe plaat grens). Anders had ik het ècht gedaan om bovengenoemde reden. :Y

Maar over de Z1000-A1: ik ben heel benieuwd of ie 'm gaat verkopen. . . .
 
Laatst bewerkt:
Kijk dan.
Een mooie set 4-2 uitlaten in originele look (het zullen ws geen originele zijn, maar zeker wel de look) voor de Z1000 A1 en A2.
staan pas recent op MP:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...36c63dca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr
Deze op de Z1000 van de advertentie van gisteren, het kettingscherm polijsten en klaar is ie. :Y

Alleen nog even husselen met de voorbochten en de posities van de collectordelen. Volgens mij heeft de verkopen het niet helemáál goed in elkaar gepuzzeld. :N
 
Laatst bewerkt:
Alleen nog even husselen met de voorbochten en de posities van de collectordelen. Volgens mij heeft de verkopen het niet helemáál goed in elkaar gepuzzeld.

Zo blijft er toch altijd wel iets wat fout is.
 
Nou valt mee toch, gewoon even kijken hoe de nummertjes op de pijpen zitten, en de collectors draaien.
Zulk soort dingen vallen direct op toch, of ben ik nou de enige die dat ziet? kan me niet voorstellen....
Als je gaat monteren zie je het meteen hoe het wel hoort.

Zo op de foto's best een mooie set.
Als ik zelf geen fatsoenlijke uitlaat zou hebben zou ik het wel weten.
Volgens mij is 'Nancy' in werkelijkheid een zekere Peter uit België.
Goede man. Adverteerde eerder onder pseudoniem Zembla.

Niet dat het nog met een Z te maken heeft, maar jammer dat het doen van een observatie of zeggen wat je ergens van vindt als 'zeuren' wordt ervaren. Ik vind dat vreemd hoor. Niet iedereen heeft dezelfde motor en als het al dezelfde is dan nóg zal ie anders zijn. En dat is toch leuk? Iedereen doet het anders , kan het posten en iedereen kan en mag daar een mening over hebben. Wat de ene mooi vind vind de ander niet mooi, en vice versa.
Niet iedereen vind alles wat ik aan mijn Z heb gedaan mooi, of zou het zelf ook zo gedaan hebben. Prima! Dat mag iedereen die dat wilt zeggen, maar dan is het toch nog geen zeuren?
't is mijn motor, ik kies ervoor het zo te doen/laten en ik moet erop rijden... 8-)
Idem voor de aanbieder van de Z1000 op MP.
Als ik daarover zeg dat het een prachtige motor is, alleen dat de uitlaat een beetje 'jammer' is aan een verder originele motor en ik een kettingscherm niet mooi vind is dat toch geen zeuren? Gewoon constateren als 'verbeterpuntje' voor een verder zo gave motor, meer niet toch?
:}

en dit
Alleen nog even husselen met de voorbochten en de posities van de collectordelen. Volgens mij heeft de verkopen het niet helemáál goed in elkaar gepuzzeld. :N
is toch ook geen kritiek?! :N
't zit niet zoals het hoort, mag geconstateerd en gemeld als grap toch?
Het zegt niéts over de uitlaat zelf!
Die ziet er zeker net uit (ook al eerder gezegd).

OK, en nu genoeg gezeurd. Weer verder over de Z1000 :}
 
Laatst bewerkt:
voor de bezoekers van het Z1/900 topic niets nieuws.

Voor alle anderen:
In het jaar van de 40e verjaardag van de eerste Z1000 .. .



(Dank Michiel, ik ben zo vrij geweest 'm even te 'retweeten') :9
 
Laatst bewerkt:
Nog iemand iets leuks over of met een een oude Z1000??
 
Fotootje dan maar?
Van dagen met minder regen. Twee weken terug in Amsterdam:
full

Helaas wordt het zaterdag ook drassig weer. Maarja, we zien wel :)
 
Da´s een oude foto, nog uit de tijd van de VOC _O-
Wel een mooi plaatje hoor, en die Kawa lijkt ineensa modern.
Als het zaterdag echt drassig gaat worden is mijn SV650 te bewonderen op de Z dag :(
Maar goed we wachten af, ik dacht dat het deze hele week op vandaag na wel aardig zou worden (lees: doog).
Zaterdag stond er gisteren nog niet op, maar we wachten lekker af. Niet te voorbarig panikeren
 
Ik zie inderdaad allerlei A2-kenmerken, spuitwerk, remvloeistofreservoir, positie van remklauwen, benzinekraan.
 
Het is dezelfde die op MP staat waar Kawasjakie en ik het rond 6 mei over hebben gehad.
Mooie motor (op een paar dingetjes na die je nog moet doen als écht origineel het doel is) en op die dingetjes na identiek aan die van mij, dus 't zou dan een A2 moeten zijn. Kleuren, rempomp, onderpoten inderdaad als meest in het oog springende 'A2 dingetjes.'

De motor heeft wel een datum van eerste uitgifte van het kenteken in 1977 in NL, dus dat hoort dan weer bij de A1.
Kenteken is trouwens niet meer het originele. Mogelijk papieren ooit een kwijtgeraakt. Daarnaast voorzien van A2 delen/kleurstelling..?

't Ziet er wel mooi uit en er is veel aan onderhoud aan gedaan volgens de beschrijving op MP.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...staat.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618
 
Laatst bewerkt:
/
Ik ben niet zo thuis in de verschillen tussen de Z1000 versies :/
met name de remklauwen: achter de poten bij de A1, ervoor bij de A2.
remvloeistofreservoir: rond bij de A1 (als van de Z900 A4), trapeziumvormig bij de A2.
en de kleuren en vorm van de belijning uiteraard.

Mogelijk ook nog een verschilletje in de kleur van het puntje van de toerentellernaald/snelheidsmeternaald, maar voor zulk soort details hebben we Ton :Y :} .

Plaatjes googlen en je ziet het meteen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan