Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Bedankt voor je promotie van mijn topic, en tot zaterdag, deze keer ben ik er wel. :W

Graag gedaan hoor. Leuk topic en flink wat animo en reacties. Leuk!
Ik volg 'm ook al post ik nagenoeg niets aangezien ik geen Z650 meer heb, maar een beetje meelezen kan geen kwaad. :)

Voor iedereen die wilt weten hoe de kippenpoten zich voelen als ze de bbq op gaan vanavond.
Morgen bij Nol Bikker weet je het als je meer dan 10 km moet rijden om er te komen (wel op een echte Zed dan).

Het weer wordt nog fraaier dan eerder door Helga voorspeld.

full


Het motorpak afstropen, oprollen of open knippen om het uit te krijgen,
motorolie zo dun als water, en warmrijden van de motor als pure formaliteit. ;)
Hier hebben we héél lang op moeten wachten, maar het was het wachten waard. *D

Ik kan me nog herinneren dat sommigen 'het is te koud' als reden opgaven om niet naar de Z-meeting in Apeldoorn te komen. Nou hoop ik niet dat die nú al zitten te zeuren dat het te heet is. _O-

Voor iedereen die het niet te heet vindt, tot morgen!
Gassen met die Zeds! Daar kunnen ze best tegen en een beetje extra olieverbruik zal je de kop ook niet kosten.
:] :]
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen, :)

Zeker leuk al die animo, had ik niet verwacht eigenlijk...
Dacht dat ik de enige was met een Z-afwijking, hahaha.. :+
Morgen ben ik er met de auto, wel een groene, ben er zo rond 12 uur.
Je kan ook gewoon je Z1000 dingen op mijn topic plaatsen hoor Roger, mocht mijn 650je ook bij jouw posten dusss..feel free.

Tot morgen!
Groeten, coert :t
 
Morgen ben ik er met de auto, wel een groene, ben er zo rond 12 uur.
AUTO!!!???? Doet de SV het ook niet meer dan??
Ik mik ook rond 12:00.
Tot morgen.
 
Sv doet het prima, maar ik heb alleen een leren-pak.
Gaat hem niet worden vrees ik, plus ik heb nog wat spul nodig, staat Classic-kawaparts er ook?
:)
 
Een leren pak is toch juist prima.
Ik ben ook niet van plan in mijn winterpak te gaan morgen. :N
In de wegracerij rijden ze ook in leren pakken. Dat is toch niet voor niets?
Alle ventiliatiemogelijheden van de jas vol open en de rits ook niet helemaal tot bovenaan dicht en het moet te doen zijn.
Mijn auto is trouwens een soort 'oven' onder de condities die voor morgen worden beloofd, dus geen haar op mijn hoofd die daar zin in heeft morgen.

In elk geval succes en tot morgen.
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt zeker airco in je koekblik ;)
ik denk dat ik deze aantrek morgen. Lekker dun.
In elk geval tot morgen.
full


en Willem van ClassicKawaParts staat er ook *O*
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt zeker airco in je koekblik ;)
ik denk dat ik deze aantrek morgen. Lekker dun.
In elk geval tot morgen.
full


en Willem van ClassicKawaParts staat er ook *O*
Inderdaad, heb airco in het Twingootje, is het enige extraatje, wat wel lekker is met de temperatuur van morgen! Mooi pak Roger, helemaal in stijl dus.
Heb de bekende rode gympies, en ben vrij mager en lang met een paar oorringen in, dus als je me zie maak een praatje! Goed dat Willem er is, kan ik wat spulletjes kopen die ik nog nodig heb.

Tot morgen! :)
 
Dank voor jouw signalement. Moet goedkomen. :)
Originele sleuteltje van de Z650 van Ron vdS zit ook al in mijn portemonnee.
Weet niet of ie komt deze keer, maar de motor zal ik zeker herkennen.
 
Laatst bewerkt:
Dit zou 'm toch een heel eind moeten zijn, lijkt mij.
't Was 180 km rijden bij 30+, maar dit stuurtje heb ik vandaag toch nog op de kop weten te tikken.

full


tov. Mijn vorige M-stuur is dit een stuk breder in het hart van het stuur en lopen de punten van de M-verder door. Daarnaast hangen de stuurhelften meer af waardoor alles tov mijn oude M-stuur veer verder naar voren en beneden kan worden gebouwd. Zo ver als met het verstelbare stuur zal net niet lukken, maar als ik het er zo globaal een beetje bij houd schat ik in dat het de stuurhelft waar de gaskabelbochtjes aan zitten dusdanig ver van de tank weg blijft dat dit erop moet kunnen.
Door deze positie moet het stuur ook in een natuurlijke positie voor de polsen te monteren zijn. Afhangend dus en niet vlak zoals mijn vorige stuurtje.

full


Er staat geen merk of type op, maar na een poetsbeurtje dat ie wel kan gebruiken ga ik eens kijken wat ie doet.

Spiegels met korte stelen had Willem niet, dus ik ga mijn minst mooie originele setje maar een stukkie korter maken. Spiegel van de steun, afzagen en nieuw draad snijden.
Doordat de boel gekanteld op het M-stuur komt komen ze met de lange stelen eigenlijk veel te ver naar buiten. Daarnaast hoop ik dat ze met kortere stelen wat minder zullen trillen op snelwegsnelheid.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Roger!
Het stuur wat ik gisteren bij me had had zeker in het hart 5cm minder.

Succes met sleutelen vandaag, :t
 
Hallo mannen.
Was ook even kijken bij Nol Bikkers, en al aanrijdend om 11.00, had ik het idee of ik wel de goede dag had gelezen. :?
Had het er veel drukker verwacht,aangezien het toch 1 van de weinige echte Z meetingen zijn.
Miste een beetje de Z1300 club, en ook de 3cilinder club.
Het leeft hier een stuk minder zoals in Japan, zoals ik op sommige foto`s zie.
Wel waren er mooie Z900/ Z1000 te zien, dus dat maakt veel goed.
Ook het bij Nol Bikkers rond lopen, bij al zijn mooie oldtimers, maakt veel goed.
Misschien dat het drukker gaat worden bij de superbikemeeting in Uithoorn, maar dat is altijd afwachten dus.


Haha, zo`n Kawasaki pakkie heb ik ook ooit gehad, en later 2e hands verkocht. :Y :W
 
Hallo mannen.
Was ook even kijken bij Nol Bikkers, en al aanrijdend om 11.00, had ik het idee of ik wel de goede dag had gelezen. :?
Had het er veel drukker verwacht,aangezien het toch 1 van de weinige echte Z meetingen zijn.
Miste een beetje de Z1300 club, en ook de 3cilinder club.
Het leeft hier een stuk minder zoals in Japan, zoals ik op sommige foto`s zie.
Wel waren er mooie Z900/ Z1000 te zien, dus dat maakt veel goed.
Ook het bij Nol Bikkers rond lopen, bij al zijn mooie oldtimers, maakt veel goed.
Misschien dat het drukker gaat worden bij de superbikemeeting in Uithoorn, maar dat is altijd afwachten dus.


Haha, zo`n Kawasaki pakkie heb ik ook ooit gehad, en later 2e hands verkocht. :Y :W



Hopelijk net zulk mooi weer bij de Classic Superbike Meeting. Je was met deze neem ik aan?
 
Hopelijk net zulk mooi weer bij de Classic Superbike Meeting. Je was met deze neem ik aan?
In dat geval heb ik jou gezien. Jas "21" aantrekkend en zien wegrijden. Ik had het ook een stuk drukker verwacht eerlijk gezegd, maar ik denk dat de tropische temperaturen zeker wat mensen hebben doen besluiten weg te blijven. Ik had ook meet Z650 verwacht, maar goed, volgende keer weer. Met een beetje geluk vindt de meeting in Apeldoorn ook vervolg. De 'host' was er erg over te spreken.

De ClassicSuperBike meeting in Uithoorn valt volgens mij samen met de Classic-Races in Elst (Gld).
Dat is voor mij veel dichterbij. Ik zie nog wat ik ga doen...
 
Laatst bewerkt:
Nee, de lawson is van van peter, die spreek ik daar altijd, niet hier op motorforum geloof ik.
hij heeft ook een hele mooie Z1R zilver.


Wel ben ik in het bezit van een Lawson 1100 streetfighter, maar die had ik thuis gelaten.
De laatste foto, de Kawasaki Z1000 MKII is ook van mij.

Motor heeft lang stil gestaan in tuinhuisje, en loopt nu weer als een zonnetje.
Maar is nu nog even in test fase, eerdaags worden nog even de kleppen gesteld voor de zekerheid.
 
In dat geval heb ik jou gezien. Jas "21" aantrekkend en zien wegrijden. Ik had het ook een stuk drukker verwacht eerlijk gezegd, maar ik denk dat de tropische temperaturen zeker wat mensen hebben doen besluiten weg te blijven. Ik had ook meet Z650 verwacht, maar goed, volgende keer weer. Met een beetje geluk vindt de meeting in Apeldoorn ook vervolg. De 'host' was er erg over te spreken.

De ClassicSuperBike meeting in Uithoorn valt volgens mij samen met de Classic-Races in Elst (Gld).
Dat is voor mij veel dichterbij. Ik zie nog wat ik ga doen...

meeting in Apeldoorn had ik ook meer van verwacht, denk dat er op zijn meest 15 oldtimers heeft gestaan.
meeting in Uithoorn zou toch meer mensen moeten aantrekken, vanwege bijna midden in het land is.
We gaan het sfwachten, en hopelijk zijn de weer goden ook met ons.
Volgende week eerst maar even naar Goedhart motoren voor ook een soort Kawasaki Dag. _O- _O- :W
 
meeting in Apeldoorn had ik ook meer van verwacht, denk dat er op zijn meest 15 oldtimers heeft gestaan.
meeting in Uithoorn zou toch meer mensen moeten aantrekken, vanwege bijna midden in het land is.
We gaan het sfwachten, en hopelijk zijn de weer goden ook met ons.
Volgende week eerst maar even naar Goedhart motoren voor ook een soort Kawasaki Dag. _O- _O- :W

Uithoorn in het midden van het land? Ligt er volgens mij aan waar je woont _O-
 
Om nog even terug te komen op afgelopen zondag... Daar was ik ook!

Vond het niet superdruk maar ook niet héél rustig.

Veel mooie motoren zaten er tussen, zelfs een Belg was van partij. Die kon daarna lekker 250km richting het zuiden gaan rijden.

Verder vielen - wat mij betreft - naast het standaard mooi ijzer (plaatjes al voorbij zien komen van de Z900, H2-750 e.d. in de 3 verschillende topics op motorforum) ook deze twee Z1000's op. Volgens mij hebben mijn pa en ma nog skipakken in dezelfde kleuren _O- Maar ze zijn wel een gaaf setje zo!

En zweette jij niet helemaal je pak uit Roger? Of reed je gewoon flink door? :9
full

full

full



Zal a.s. maandag ook even langsgaan bij Green Days bij Goedhart... plaatjes volgen wellicht dan ook
 
Dit familiestuk was trouwens de vorige keer bij Goedhart (Suzuki dag, gratis broodje unox - dus even gegaan uiteraard 8-) ) te bewonderen. Originele Vetter kuip geheel in kleur en stijl van de rest van de motor. De koffers hadden ze ook nog maar die waren niet gemonteerd die dag.

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan