Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Wel, super loodvrij was vroeger als ik 't me goed herinner tussen de loodbenzine en 'eurosuper' 95, toen hadden we nog geen super 98.
Nu hebben we enkel nog 95 en 98 hier bij ons.
 
Laatst bewerkt:
van wiki

De toevoeging tetra-ethyllood, die vroeger veel werd gebruikt als antiklopmiddel, is tegenwoordig vervangen door het minder milieu-onvriendelijke methyl-tert-butylether. De benzine is hiermee loodvrij geworden. In Europa wordt sinds midden jaren 90 van de 20e eeuw vrijwel uitsluitend loodvrije benzine (Euro 95 en Super ongelood 98) verkocht. Benzines met lood zijn niet meer te verkrijgen, benzines met loodvervanger slechts beperkt, het apart toevoegen van loodvervanger aan de benzine is ook een optie. Auto's met een katalysator kunnen uitsluitend op loodvrije benzine rijden; lood maakt de katalysator kapot.

En een discussie op XT660.com.. Blijkbaar wordt 95 aangeraden, maar in andere topics blijkt dat ook 91 geen probleem is (reizen door rusland ed)
 
Laatst bewerkt:
Motorcursussen.nl is voor mij ook nog eens niet zo ver weg voor de verandering, dat is wel interessant.
 
95 octaan is prima voor de Tenere, het is geen hoogvermogende motor die benzine met een hogere klopvastheid, hoger octaangetal vraagt. Daarmee is hij juist bij uitstek geschikt om de hele wereld over te reizen, het ding heeft geen enkele moeite met slechtere benzine, zal daarmee hooguit een iets hoger verbruik krijgen. Probleemloos blijven rijden op 88 octaan is ook al gemeld. 91 octaan vind je hier in NL niet. In Duitsland kun je het trouwens wel krijgen, en dat noemen ze daar Normalbenzin.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan uit ervaring meegeven dat de allroad cursus van motorcursussen.nl voor een beginnende offroad rijder zeer de moeite waard is. Ik ben zelf via hen met het offroad virus besmet geraakt. Beide cursusleiders zijn zeer ervaren.
 
Voor mij is het ook wel lekker om de hoek een keer. Heb zelf op m'n vorige motor een circuit training met motorcursussen.nl gedaan en dat was erg goed bevallen.
 
Hey Mensen, Heb net een weekend luxemburg achter de rug, was erg leuk! helaas 1 klein schuifertje gemaakt door een niet meewerkende achterrem. Verder alles ok op wat kleerscheuren na. Wel heb ik 1 van die grijze zijkapppen op de tank doorgesleten, enig idee waar ik deze goedkoop en snel kan kopen?
 
Hey Mensen, Heb net een weekend luxemburg achter de rug, was erg leuk! helaas 1 klein schuifertje gemaakt door een niet meewerkende achterrem. Verder alles ok op wat kleerscheuren na. Wel heb ik 1 van die grijze zijkapppen op de tank doorgesleten, enig idee waar ik deze goedkoop en snel kan kopen?
bij de yamaha dealer? volgens mij zijn die dingen niet zo duur
 
Gewoon bij de dealer inderdaad. Kosten geen drol en snel geleverd. Heb ze helaas ook al twee maal moeten vervangen. Ze hebben hun werk wel goed gedaan, ik had destijds alleen een knipperlichtglaasje stuk terwijl de motor toch aardig over het asfalt schoof.
 
Klop rond de 27 euro kosten ze.
ik heb er al 3 versleten.
en de 4e moet ik nog bestellen. O-)
ik heb er één gerepareerd met een stukje plastic
aan de binnenkant en met een lijmpistool.

O ja bij mij zijn het allemaal de linkerkant.
 
Laatst bewerkt:
Is er hier ook iemand met een XT660Z met modificaties (andere demper(s) Fuelmod en luchtfilters die ergens in de buurt van Assen woont? Ik zou heel graag het verschil eens willen aanvoelen met mijn XT660Z van 2014 voordat ik de hele boel ga aanpakken.
 
Klop rond de 27 euro kosten ze.
ik heb er al 3 versleten.
en de 4e moet ik nog bestellen. O-)
ik heb er één gerepareerd met een stukje plastic
aan de binnenkant en met een lijmpistool.

O ja bij mij zijn het allemaal de linkerkant.

PhilipB waar bestel je ze voor 27 ik kan ze online alleen rond de 50 euro vinden..

vind dat nogal een verschil
 
daar ben ik ook wel benieuwd naar, heb ze online ook alleen voor 50+ gevonden. Nog niet direct bij een dealer geweest trouwens. misschien morgen.
 
Ik heb net ook online gekeken. Yamaha heeft ze flink in prijs verhoogd.
Ik heb de rekening erbij gezocht en ik heb er 24.44 ex Btw voor betaald.
Met Btw komt het dan op 29,57 euro. nu 64 euro dat is een verhoging in één jaar tijd van meer dan 200%. Ik denk dat ze hier snel rijk mee willen worden. Dit gaat nergens meer over. lijkt me sterk dat het zo duur is geworden met de dalende olie prijs. Ik ben hier Grrrrrrrrrr over.
Ik zal een mailtje sturen waar ik ze besteld heb kijken of hij ook z'n prijsverhoging heeft.
Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een beste prijsverhoging inderdaad...
Ik heb er door een val wel eentje beschadigd, maar niet doorgesleten gelukkig. Even een schuurpapiertje er overheen gehaald om de scherpe stukjes eraf te halen en verder gewoon laten zitten.
 
Mooie fotoshop van de verwachte XT700Z Tenere met het MT-07 blok, van motorradonline.de
full
 
Het is maar een fotoshop op basis van de gelekte spionagefoto´s en er zijn elementen van onze 660 in gebruikt. De defenitieve versie ziet er waarschijnlijk (heel) anders uit. Time will tell!
 
Tis gewoon een 660 met een andere vork en voorkant dit.

Vond mijn versie beter :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan