Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Oei da's ook heel mooi speelgoed Hubertje!

Oud type Tenere voor erbij misschien een leuke optie?

Dank.
Er staat nog 'n NX 250 in de schuur ook.
En een Hercules legerhok.
En nog wel wat rommel.
En er is altijd plaats voor eentje bij.. Daarom hoefde de ten ook niet per se weg.

Zo, dat is wel even wat anders!
Veel plezier ermee

En ja, zeker wat anders.. Maar straatrijden is ook leuk. Ga alleen de neiging moeten onderdrukken om door de velden af te steken (met m'n cagiva raptor deed ik dat ook regelmatig, maar ik weet niet of ik't met deze waag).
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad een volledig andere motor, wel erg gaaf ook. Het circuit ook nog opzoeken? :]

Ik heb m'n spulletjes van OTR binnen en gemonteerd, ben er weer klaar voor. *O* *O*
Nu alleen t weer nog -O-

full

full
 
Laatst bewerkt:
Voorband zeker. Achterband weet ik nog niet.
Zit nu een mitas c09 op en die bevalt niet goed
op natte ondergrond (heeft dan geen zijwaartse grip ).
 
Wat rijden jullie op grove noppen, maken jullie zo weinig kilometers op asfalt?
 
Voorband zeker. Achterband weet ik nog niet.
Zit nu een mitas c09 op en die bevalt niet goed
op natte ondergrond (heeft dan geen zijwaartse grip ).
Ik vind de e09 net een super band, maar doe het sowieso erg rustig op straat bij regenweer met de echte enduroband vooraan.
Ik herinner me de mt21 niet als een super band offroad, maar bon, is weer een afweging zeker.

Ik denk dat ik met de ten op noppen 70 off / 30 on road reed.
 
Alvorens het spul binnenkort naar Mplaats gaat
aan jullie de 1ste keuze:Aangepaste originele complete voorvork
Compleet voorwiel dus met schijven etc...
Origineel stuur met verhogers van 30mm
2sets nieuwe remblokken.
Foto staat op 1ste pagina
 
Hallo allemaal, ik ben sinds begin dit jaar eigenaar van een Tenere en volg hier al even mee, en met dit plaatje wil ik me toch even concreet voorstellen:

oaaiqhtcfai9f.jpg
 
Hallo Teneristen,

Na al enige tijd dit forum gevolgd te hebben en aan de hand van de mooie verhalen en het enthousiasme van de Tenere rijders ben ik sinds twee dagen ook trots eigenaar van een Tenere. *O*

Ik kom van een VFR750 en moet zeggen dat dit ondanks het mindere vermogen echt veel meer rijplezier geeft.

Hierbij nog een piccie van de aanwinst :]

full
 
Laatst bewerkt:
welkom, mooie motoren beiden!

@ubro, mooie foto, nog wat nabewerkt, of was de lucht echt zo dramatisch?

@JD, eens, ik heb ook motoren met 2x het aantal pk's gehad, maar een tenere geeft voor mij toch een specifiek rijplezier, wat ik daar niet had.
 
Welkom beiden!

Ook ik kom van een motor met het dubbele vermogen en 3 cilinders meer. Het is alweer een paar jaar geleden, maar de Tenere verveeld me nog steeds niet. Al mis ik op langere stukken soms iets meer power en de rust van een meer-cilinder motor, de Tenere compenseert dat ruimschoots door het plezier wat je ermee hebt.
 
welkom, mooie motoren beiden!

@ubro, mooie foto, nog wat nabewerkt, of was de lucht echt zo dramatisch?

Toch een beetje nabewerkt met Adobe Lightroom.
Geeft toch net wat meer dramatiek, zoals je zelf zegt!

Net een set SW Motech zijkoffers gekocht van een forumlid hier, ben heel benieuwd naar de invloed op de stabiliteit.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een givi trekker outback set aangeschaf, (3delig) alles erop en eraan.
topkoffer zit erop, rekken gister binnen van zeikoffers, alleen hebben ze de koffers zelf niet afgeleverd. (post nl fuckup?) komen nu in een keer maandag.

alles mede mogelijk door bikersbuyit, dankzij zijn scherpe prijzen. (en er valt wat te onderhandelen als je meer bij hem koopt)
 
Ik heb mijn banden erop, wat een gevecht! Eerst een middenbok gekocht bij Kedo, kwam binnen, zat het bobbeltje voor de veer er niet op. Keurig opgelost door Kedo, maar het kost wel weer veel extra tijd. Dan die banden, dat is zwaar en mijn velgen zijn niet echt veel mooier uit de strijd gekomen. Maar ja, ze zitten erop, K60 scout, nu zien hoe dat rijdt en of ze beter zijn dan de Tourance.
 
Herkenbaar inderdaad. Banden zelf monteren maken je velgen er niet mooier op. Maar het geeft wel voldoening en dat is waar het om draait ;)
Daarnaast: als ze er weer onder zitten vallen die beschadigingen mij nooit meer op ..
 
Je hebt natuurlijk gewoon velg beschermers daarvoor, Heb toevallig vrijdag ook banden gewisseld. En ik heb geen beschadigingen. Kosten 6 euro ps. bij bijvoorbeeld motoport.

Mijn k60 scouts rijden fantastisch in vergelijking met de 30k uit 2009 oude battlewings die helemaal vierkant gereden waren.
 
Afgelopen week youtube afgekeken naar tips tricks voor all road/off road en vandaag lekker stukkie wezen rijden met de tip in gedachten. Gaat zoveel beter. Misschien in de toekomst toch eens een beginner cursus doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn banden erop, wat een gevecht!

Dat belooft wat. :X
Heb ook een middenbok aangeschaft met het idee K60's om te leggen.

Iemand hier enige ervaring met de Dynojet O2-Optimizer van OTR?
Als ik me goed heb ingelezen zou deze hetzelfde resultaat moeten geven als de O2 controller van Kev.
 
Terug
Bovenaan Onderaan