Motor-Forum

Select Forum

Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Reg. datum:
14 dec. 2011
quote:
Driepinter schreef op 06 januari 2018 @ 09:31:
Ja inderdaad paar gelijkenissen.
Volgens mij hebben wij ooit van zadels gewisseld,het originele
tegen het vlakke zadel

Dat kan. Heb ik me niet beklaagd, buiten voor de looks.

Reg. datum:
05 mrt. 2016
Hallo,

Ik heb een vraag die misschien niet veel kans heeft op slagen, maar ik wil het toch even proberen:
Op de Tenere zitten SW-Motech TRAX Evo alu koffers, 37l.
Wij gaan volgend jaar naar Zuid-Amerika, en zouden toch echt de 45l variant willen.

Is er iemand die overweegt zijn 45l te ruilen/verkopen?

De volledige set die er nu op zit is in perfecte staat, inclusief sloten.
Voor de juiste prijs is het rek ook te koop, pm bij interesse.

Alvast bedankt!
ubro wijzigde dit bericht op zaterdag 06 januari 2018 14:48 (4%)

Reg. datum:
04 okt. 2001
quote:
dallastx schreef op 03 januari 2018 @ 10:08:
Na bijna 40 jaar motorrijden moet ik stoppen met deze mooie hobby/passie!

Jammer man, bedankt in ieder geval voor je bijdrages aan dit topic! Al een nieuwe passie in gedachte?

Reg. datum:
04 apr. 2007
Nog wat over rvs remleidingen...

Bij de Tenere is de standaard remleidingen set 3 delig, deze splitst boven het voorwiel middels een T-stuk. Bij de kant en klare sets van Hel en Goodridge is het een 2 delige set, daar komen gelijk vanaf de rempomp/reservoir 2 leidingen. Maakt het wat uit/wat is beter? 3-delig kan wel, maar kost eens stuk meer.
Yamaha XT660Z Ténéré '10 - Yamaha XJ900S Diversion '95 - Yamaha XT500 '78

Reg. datum:
20 nov. 2016
Kijk ook is naar het setje van spiegler vind ik zelf de mooiste oplossing.

https://www.xt660.com/showthread.php?t=26164
https://spiegler.de/de/16...maha-motorrad-mit-660-ccm
Yamaha XT660Z Ténéré

Reg. datum:
04 apr. 2007
Ziet er wel netjes uit inderdaad, maar daar is de prijs ook wel naar

Reg. datum:
03 apr. 2007
quote:
Frazer schreef op 11 januari 2018 @ 12:48:
Nog wat over rvs remleidingen...

Bij de Tenere is de standaard remleidingen set 3 delig, deze splitst boven het voorwiel middels een T-stuk. Bij de kant en klare sets van Hel en Goodridge is het een 2 delige set, daar komen gelijk vanaf de rempomp/reservoir 2 leidingen. Maakt het wat uit/wat is beter? 3-delig kan wel, maar kost eens stuk meer.

Voor de remdruk maakt het geen ruk uit, en beter is het ook niet om het 3delig uit te voeren,
had zelf destijds 2leidingen naar remcilinder,maar vond het zelf te hard vertragen vooral met offroad,dus linkerschijf eraf gehaald vond het best,Rij nu met enkele 320 schijf ook ruim voldoendewheelies Wr+Xt 12-´15.jpg

Rallye- en offroad-crazy!

Reg. datum:
27 mrt. 2010
Veel uitgeven hoeft ook niet.
Gewoon zelf even een stuk steelflexleiding op maat maken of laten doen bij de lokale motorreparateur of slangenboer. Stelt geen ruk voor. Dat "merken"spul is gigantisch over de kop qua prijs en is precies hetzelfde, maar met een fel gekleurd slangetje, kraagje of banjo. Ik stop persoonlijk mijn geld liever in wijzigingen die ertoe doen dan in flitsende kleurtjes.
Bij mij zit op mijn (enkele) voorremklauw de gebruikte originele remslang van een KTM SX-F. Kostte 250 euro maar kreeg er wel een complete WP voorvork met kroonplaten en 1 voorwiel bij. *O*
harry00 wijzigde dit bericht op donderdag 11 januari 2018 19:45 (19%)

Reg. datum:
04 apr. 2007
Flitsende kleurtjes hoef ik ook zeker niet, gewoon zwart of transparant. Zit er momenteel even naar te kijken om ze zelf te maken.

Reg. datum:
27 nov. 2011
Ladies & Gentlemen,
Ik denk dat het ondertussen al een paar jaar geleden kan zijn dat ik hier nog een postje heb gezet. In die jaren vooral gereden ipv geleuterd :D

Enkele ontzettend mooie reizen gemaakt op mijn Tenere, half oost-europa gezien en half west-europa, veel geweldige herinneringen, maar de tijd is gekomen om de Tenere aan de kant te zetten en iets aan te schaffen met iets meer *whoompf" , al is het met wat spijt in het hart :')

daarom, misschien vooral interessant voor de belgische forumgangers

mijn XT660Z met alle mogelijke accessoires, mooi in het originele wit ..omdat die nu eenmaal het snelste waren !

https://www.2dehands.be/motoren/motoren/yamaha/yamaha-xt660z-tenere-394500986.html

hijo de puta

Reg. datum:
30 nov. 2001
,SAM_6146.jpg
Every loser needs a fucking hero.

Reg. datum:
27 mrt. 2010
Haha, blijven mooi he, die ouwe Supers! Hele goede herinneringen aan. Vooral toen ik mijn opgevoerde 4TX-blok eronder had zitten en er echte vering onder had. Wie weet koop ik er ooit nog eens eentje en ga dan lekker experimenteren met een 900-blok. :t

Reg. datum:
04 apr. 2007
Ouwe troep man...

:+ :+
Nee geintje, collega van me had er een, maar die had zoveel technische problemen dat hij meer stilstond dan reed. Hij was er zo klaar mee dat hij hem bijna weg gaf aan de eerste die hem wilde komen halen. Toen nog wel getwijfeld, maar dat ding was zo verkloot en afgeragd dat ik er maar vanaf gezien heb.

RidingTheDutch

Reg. datum:
21 apr. 2013
iemand van hier met zijn xt660z zwart onderuit gegaan?
zie foto's voorbijkomen van een zwarte xt660z met 2 zwarte koffers ongeval op de snelweg.

http://www.112vallei.nl/p...jder-klapt-achter-op-auto

Amersfoort :

xt660z ongeval
lukepro3 wijzigde dit bericht op dinsdag 16 januari 2018 02:13 (14%)

Reg. datum:
14 dec. 2011
Lijkt de mijne wel. But then again, tis een zwarte, ze lijken allemaal op elkaar.

Reg. datum:
27 mrt. 2010
Lijkt mij de jouwe niet Hubert, geen USD vork...

Als ik zo de berichtgeving lees, lijkt het me niet waarschijnlijk dat de rijder zich hier op korte termijn gaat melden. Heel veel sterkte en hoop dat je helemaal geneest!

RidingTheDutch

Reg. datum:
21 apr. 2013
Kon zijn dat de xt660z herkend werd. Lijkt er in ieder geval op dat die serieus gewond was met de hoeveelheid ambulance's en trauma heli.

CRF1000L Africa Twin '16

Reg. datum:
15 jan. 2014
https://m.facebook.com/gr...k&id=1221860007948306

hier het verhaal van het slachtoffer.
Honda CBR 600 F-Sport '02 | KTM 530 EXC-R '09 | Yamaha XT660Z Ténéré '08 | Honda CRF1000L Africa Twin '16 | Kawasaki Z440D '85

Moooooh!!!!!

Reg. datum:
04 jan. 2006
quote:

Iemand vd DTA.
Never argue with a fool. People might not know the difference.

Reg. datum:
04 apr. 2007
Heftig, maar zo te lezen is hij er naar omstandigheden gelukkig nog redelijk goed vanaf gekomen.

CRF1000D en XS650

Reg. datum:
07 okt. 2004
Automobilisten, soms zou je ze.. :(
Jeden Tag erhöht sich zwangsläufig die Zahl derer die mich am Arsch lecken können!

Reg. datum:
17 jan. 2018
hallo allemaal

ik ben afgelopen juli met mijn tenere naar de noordkaap geweest (zie foto), maar nou is mijn ketting hier gebroken omdat deze te strak stond (dure les) maar ik wil nu mijn achterbrug en uitlaatdemper op gaan knappen. hebben jullie nog tips en tricks hoe ik dit het beste kan doen?

ik zit er zelf aan te denken om de achterbrug er uit te halen en dan vlak te schuren en bij te plamuren met staalplamuur. daarna overspuiten en er weer in zetten. de uitlaatdemper wil ik uit elkaar halen (beschadigde huls er af) en dan zo goed mogelijk uitdeuken en polijsten.

ik wil hier niet te veel geld meer aan uit geven omdat de yamaha in juni vervangen gaat worden voor een zwaardere bmw r1200gs maar ik wil hem wel graag netjes maken voor de verkoop.

yamaha noorkaap
achterbrug na kettingbreuk
uitlaat na kettingbreuk

Thumpers rule!

Reg. datum:
19 jan. 2009
Wow, aardig wat schade! Te strak, hoe krijg je dat voor elkaar?
XT660Z Tenere '08, helaas verkocht. Make the world beautiful, get a tattoo! Nick Curran R.I.P. '77-'12

Reg. datum:
14 dec. 2011
Volledig spannen met achterwiel van de grond.

Moooooh!!!!!

Reg. datum:
04 jan. 2006
Is de kering bij het voor tandwiel nog wel heel?
Never argue with a fool. People might not know the difference.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.