Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

ff een vraag

Ik ben op zoek naar een navigatie-systeem
eisen:

Van A naar B
Route's laden
Vermijd snelwegen
12V
Hufterproof
eenvoudig te bedienen en bewerken
Lifetime update is wel handig

Ik kom uit bij een zumo 350/340....

Oh ja handig als tie ook in de auto te gebruiken is

altenatieven?
 
Laatst bewerkt:
Ik kom uit bij een zumo 350/340....

Oh ja handig als tie ook in de auto te gebruiken is

altenatieven?


Ik heb zelf de tomtom rider 400. Bevalt mij prima, voor zover ik weet zitten daar ook alle functies op die jij omschrijft.

met Pinksteren ga ik hem voor het eerst echt goed gebruiken op een weekendje weg.
 
ff een vraag

Ik ben op zoek naar een navigatie-systeem
eisen:

Van A naar B
Route's laden
Vermijd snelwegen
12V
Hufterproof
eenvoudig te bedienen en bewerken
Lifetime update is wel handig

Ik kom uit bij een zumo 350/340....

Oh ja handig als tie ook in de auto te gebruiken is

altenatieven?

Hufterproof? Tripy II! Simpeler kan niet en nadat je er iemand zijn kop mee in hebt gegooid zet je hem terug op je motor en rijdt weer verder... Wat mij betreft is dit de enige echte motorfietsnavigatie die er bestaat.
Wel kabeltje met de schroefplug meebestellen of afdwingen.
 
Ik heb het idee dat ik met mijn zumo 350 ook wel iemand zijn hoofd in kan gooien en hem dan nog steeds kan gebruiken ;)

Ik ben uiterst tevreden over deze zumo die ik ondertussen 3 jaar heb!
 
Bad News...
Zaterdag een schuiver gemaakt met +- 60 km/u in duitsland.
Schade is aanzienlijk. Gelukkig Zelf alleen blauw en stijf.

koppelingsdeksel
Achterrem pedaal (deze is naar binnen geklapt in me koppelingsdeksel)
voorvork krom
radiator naar binnen geklapt.
ruitje. (heb zelf orginele nog).
Verder de nodige kapjes en krassen.

Mijn vraag is heeft iemand nog een voorvork liggen of 1 van de overige zaken?
 
Laatst bewerkt:
Klote man! Hoop dat je snel herstelt...

Ik heb uit mijn ombouw nog een voorvork staan. Inclusief de kroonplaten en vooras, maar zonder de stuurpen, die zal je even over moeten persen uit de jouwe (kan ik ook voor je doen eventueel). Uit mijn 2008 Non-ABS-versie, gegarandeerd recht en in perfecte staat.
Laat maar weten als je interesse hebt!

spbxn4.jpg
 
Ik heb het idee dat ik met mijn zumo 350 ook wel iemand zijn hoofd in kan gooien en hem dan nog steeds kan gebruiken ;)

Ik ben uiterst tevreden over deze zumo die ik ondertussen 3 jaar heb!

Jaaa kan. Zelf wil ik niets anders meer dan Tripy, door het bedieningsgemak, volledig intuitief. Heb het ding gekocht en kon er meteen mee weg zonder eerst allerlei handleidingen te moeten bestuderen.
Groot, hoog contrast zwart/wit display (want kleur is onnodig en leidt alleen maar af), ook perfect afleesbaar in volle zon, met enkel de info die je daadwerkelijk nodig hebt voor je neus en bol/pijl-presentatie. (op de foto -Noord Finland offroad- staat hij trouwens op ingezoomd Trackverloop 500 meter, niet op Bol/pijl) Alle onnodige info is er uiteraard ook, maar kan je oproepen als je het nodig hebt. Batterij-autonomie tot 36 uur is ongeslagen en bij opladen vanaf leeg heb je binnen 15 minuten alweer 80% van de batterijcapaciteit terug. Dat kon ik wel enorm waarderen toen onderweg naar Finland mijn boordspanningsnet kapot ging, kon gewoon de hele dag de navigatie blijven gebruiken zonder zorgen. Op de heenreis vanaf de boot in Turku geheel binnendoor en gedeeltelijk offroad naar Suomussalmi genavigeerd, 2 volle dagen op 1 batterijlading. Dat had ik zonder Tripy gewoon kunnen vergeten en het vinden van het startpunt van de rit was zonder navi ook niet gelukt! 's-avonds even aan de lader en weer klaar voor de volgende dag. Totale oplaadtijd 3 uur.
Het feit dat het ding officieel gebruikt wordt in Dakar en ontelbaar veel andere offroad evenementen spreekt ook voor zich.

En tenslotte: de Tripy-ontwikkelaars luisteren naar de opmerkingen en ideeën van de gebruikers. Het is een systeem dat in ontwikkeling is, en blijft. Alle updates zijn gratis, levenslang.
Ik heb de mijne inmiddels een jaar of 6, vanaf dag 1 dolblij mee.

Nog een pluspuntje... Toen er in Brussel in mijn auto werd ingebroken hebben ze de Tripy wel bekeken maar lekker laten liggen. Wie wil er nu zo'n zwaar, oud ding met niet eens schermbediening? Hahaha, ze hadden geen idee wat voor high-tech apparaat ze in hun handen hebben gehad!

2v3qyrp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Klote man! Hoop dat je snel herstelt...

Ik heb uit mijn ombouw nog een voorvork staan. Inclusief de kroonplaten en vooras, maar zonder de stuurpen, die zal je even over moeten persen uit de jouwe (kan ik ook voor je doen eventueel). Uit mijn 2008 Non-ABS-versie, gegarandeerd recht en in perfecte staat.
Laat maar weten als je interesse hebt!

[afbeelding]

PB gestuurd :}
hoopte al dat iemand nog 1 had staan na een ombouw :9

Heb zelf nauwelijks last.. echt wazig was toch behoorlijke klapper als ik de personen achter me moet geloven. stond zelf direct weer op en bij de motor '(
Me Klim pak toch de test doorstaan.. nu hopen dat ze die nog kunnen repareren moest ze even foto's opsturen en dan kreeg ik een offerte.
 
PM onderweg!

Goede kleding heeft zichzelf ook hier weer terugbetaald dus. Misschien wel beschadigd maar poppetje nog heel gelukkig!
Sta altijd weer versteld hoe mensen soms weer gaan rijden, en dan soms zelfs ook nog met een kind achterop met enkel maar een goedkoop helmpje op...

Leuk filmpje, lachen he... Tot je even bij het vervolg stilstaat:


En zoek dan maar eens naar Brittany Morrow (Road rash queen). Zet je weer met beide benen terug.
 
Tripy II is mooi, maar te duur. TomTom, tja, het zal een vooroordeel zijn, maar als het aankomt op motornav. denk ik toch al snel aan Garmin. Kleine routes, van dorp-tot-dorp rij ik met een dakota 20.
Wat is, buiten het kaartmateriaal het verschil tussen de 340LM en de 350?
 
Misschien kunnen we met een aantal van dit forum een beginnerscursus doen.
Kunnen we prijs technisch ook wat afspreken als we een hele groep hebben.

Was ik ook al aan het denken toen ik de reacties na de rit aan het lezen was ;)
Dus hierbij een oproep!

Zijn er nog meer geïnteresserden?
 
Kl#te zeg digime, gelukkig ben je er zelf nog relatief goed afgekomen. Maar het blijft altijd ontzettend balen.

Wat betreft kleding, tja... De tijd voor korte broeken en slippers breekt ook weer aan. Zie ze ieder jaar weer regelmatig voorbij komen bij warm weer.
Ik heb niet eens zo'n kevlar Jeans, rij altijd volledig in pak. Helaas ook al mogen testen hoe nodig dat kan zijn. Ook al eens een helm aan poeier gereden.
 
Je bent zelf nog in orde dat is het belangrijkste. Hoe goed je ook gekleed bent en hoe veilig je ook rijdt, het kan ieder moment jammer genoeg gebeurd zijn. Hoe is het gebeurd als ik vragen mag?
 
Je bent zelf nog in orde dat is het belangrijkste. Hoe goed je ook gekleed bent en hoe veilig je ook rijdt, het kan ieder moment jammer genoeg gebeurd zijn. Hoe is het gebeurd als ik vragen mag?

Dat mag je vragen.
In de ijfel in Duitsland op een 100 weg een flauwe bocht naar rechts. Precies in het midden van de rijbaan zon reparatie vlak wat ik dus niet gezien heb.. Flop voorwiel weg met 60 km/u. Geen waarschuwing niks was ineens weg..

Motor knalde tegen soort stoeprand aan ik lag ergens halverwege de weg. Stond direct weer op om me motor te pakken maar dat werd al door me maten geregeld.

Kreeg daarna nog een bekeuring van de lieve agent.. Die voordat ie naar me toe kwam alle overige uitlaten ging checken.

Daarnaast geluk dat 1 van de jongens met de bus was gekomen dus inladen en terug naar het hotel en aan het bier!
 
Laatst bewerkt:
Vriendelijke agent zeg :?

Gelukkig zelf niks aan over gehouden, sterkte met het herstel :/

Misschien kunnen we met een aantal van dit forum een beginnerscursus doen.
Kunnen we prijs technisch ook wat afspreken als we een hele groep hebben.

Was ik ook al aan het denken toen ik de reacties na de rit aan het lezen was ;)
Dus hierbij een oproep!

Zijn er nog meer geïnteresserden?

Heb al wel een beginners cursus gedaan maar wat extra ervaring kan geen kwaad, dus tel mij maar mee!
 
klinkt wel heel gaaf. ik zou ook wel mee willen doen. Zou wel graag wat meer info willen natuurlijk ;)
 
Dat mag je vragen.
In de ijfel in Duitsland op een 100 weg een flauwe bocht naar rechts. Precies in het midden van de rijbaan zon reparatie vlak wat ik dus niet gezien heb.. Flop voorwiel weg met 60 km/u. Geen waarschuwing niks was ineens weg..

Motor knalde tegen soort stoeprand aan ik lag ergens halverwege de weg. Stond direct weer op om me motor te pakken maar dat werd al door me maten geregeld.

Kreeg daarna nog een bekeuring van de lieve agent.. Die voordat ie naar me toe kwam alle overige uitlaten ging checken.

Daarnaast geluk dat 1 van de jongens met de bus was gekomen dus inladen en terug naar het hotel en aan het bier!

Zulke reparatievlakken vervloek ik ook vaak anders. Zeker met regen. Ik rij dan steeds met een spreekwoordelijk ei in de broek rond.
Beterschap!
 
Tripy II is mooi, maar te duur. TomTom, tja, het zal een vooroordeel zijn, maar als het aankomt op motornav. denk ik toch al snel aan Garmin. Kleine routes, van dorp-tot-dorp rij ik met een dakota 20.
Wat is, buiten het kaartmateriaal het verschil tussen de 340LM en de 350?

Toen ik de 340 kocht, was buiten het kaartmateriaal het verschil dat de autobenodigdheden standaard bij de 350 zit. Of dat nog steeds zo is, weet ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan