Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Ik heb mijn kentekenplaat 15cm naar boven verplaatst. Waar eerst de kentekenplaatverlichting zat, zit nu de metalen plaat waar de kentekenplaathouder aan vast zit (mooie scrabble woorden ;-) ).

Maar.... hoe nu de plaat te verlichten? Is hier een elegante (led) oplossing voor? Heb al even gezocht op Google maar kom een hoop Chinese rommel tegen.
 
Zover ik weet heeft het geen weerstand nodig. Alleen met knipperlichten wegens het relais of iets
 
full


full


full


Ti's misschien niet veel, maar zo vind ik het wel een stuk beter.
 
Idd beter! Zag iemand op de motorbeurs met een r1 demper..waardoor het hele achterlicht er af was gehaald. Dat zag er ook heel strak uit. Mss een idee voor de volgende keer ;)
 
Idd beter! Zag iemand op de motorbeurs met een r1 demper..waardoor het hele achterlicht er af was gehaald. Dat zag er ook heel strak uit. Mss een idee voor de volgende keer ;)

Tja, ik heb van die Touratech zadeltassen die me heel goed bevallen (vooral als je onderuit gaat ;-) ) en dan kun je niet zoveel met uitlaten doen. Ik heb mijn demper overigens gemodificeerd (kat er uit en 10 mm gaten doorgeboord)
 
Ti's deze geworden. Hopelijk is het wat. Kost 8 euro inclusief verzenden. Zal wel door hele kleine handjes in elkaar zijn gezet.

Universal-motorbike-cnc-achterlichten-lamp-aantal-kenteken-led-licht-voor-honda-cb300f-cb400f-cb500f-cb600f-cb650f.jpg_640x640.jpg
 
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, sinds kort (plotseling/opeens) heb ik het idee dat mijn motor zwabbert bij lage snelheden. Als ik een bocht in wil sturen heb ik het idee dat de motor zijn eigen weg gaat.

Raar gevoel en je hebt het idee dat je onderuit gaat. Als ik harder ga rijden is er niks aan de hand en valt de motor gewoon de bocht in.

Nu heb ik niet het idee dat het mijn balhoofdlagers zijn, naar mijn idee slijten die geleidelijk en duurt dat langer dan opeens. Kan het zijn dat het voorwiellagers zijn of zit ik er dan naast?

Stel, het zijn voorwiellagers, zijn die makkelijk te vervangen of is dat nogal een klusje?

Alvast bedankt allemaal!


(Korte aanvulling bandenspanning is goed, band idem dito)
 
Laatst bewerkt:
Controleer ook eens je spaken. Ik heb zoiets soortgelijks gehad en toen lagen er 4 spaken uit. Uiteindelijk doorgereden naar huis en toen miste ik er 12....

En je wiellagers en ballhoofdlager checken.
dit filmpje kan je helpen om te kijken of je wiel lagers goed zijn.
 
Stel, het zijn voorwiellagers, zijn die makkelijk te vervangen of is dat nogal een klusje?

Moeilijk is het op zich niet, als je maar een lagertrekker hebt en die hebben de meesten niet. Zonder zo'n trekker is het lastig om de oude lagers er zonder al te veel schade uit te krijgen. Ook het plaatsen van de nieuwe lagers moet secuur gebeuren, als je het lager er net niet helemaal recht inzet of de kooi beschadigd heb je grote kans dat je 500km later weer aan de beurt bent. Ik besteed het altijd uit. Met het juiste gereedschap zijn ze bij de motorzaak in een kwartiertje klaar dus dat zijn de kosten ook niet.
 
Wiellagers kun je makkelijk vervangen door er even een keilbout in te draaien en dan met het verlengstuk van je doppen set er uit tikken
 
Een paar vragen. graag uw hulp svp

XT660Z van 2014. Ben bezig de achterdemper uit te bouwen voor een beter type.

1. Ik heb 20.000 km op de teller staan met nog de originele ketting en tandwielen. Hoe lang doen jullie met zo'n setje? Ik denk dat ik er ongeveer 2000 km off-road mee heb gereden (soms nat zand / modder)

2. Ik lees dat er origineel wiellagers in zitten van het 'open' soort. Maar die van mij zijn dicht. Toch vervangen?

3. Kan ik een dubbelrij-lager in de naaf laten maken zonder dat het wiel uit elkaar hoeft (dus spaken er af) ?

Alvast mijn dank
 
Echt waar dit?????

De bovenste bout van mijn schokdemper gaat er aan de uitlaatkant in. Dus nu moet ik mijn hele uitlaatdemper uitbouwen inclusief middenstuk omdat een idioot in de Yamahafabriek die bout niet even aan kant van het luchtfilter er in had kunnen steken. Dan was het 2 minuten werk geweest -O-
 
Iedereen bedankt voor het snelle antwoord.

Beide wielen gecontroleerd, hier zat geen speling in.
Uiteindelijk bij mijn dealer even gevraagd of die de bandenspanning na wilde kijken en die stond op 1.1 ;-) Dan ga je vanzelf scheef rijden. |(

Blijkbaar zijn de pompen met meter van de action niet van de beste kwaliteit.
 
Echt waar dit?????

De bovenste bout van mijn schokdemper gaat er aan de uitlaatkant in. Dus nu moet ik mijn hele uitlaatdemper uitbouwen inclusief middenstuk omdat een idioot in de Yamahafabriek die bout niet even aan kant van het luchtfilter er in had kunnen steken. Dan was het 2 minuten werk geweest -O-

Om dat soort geklooi heb ik stilaan een yamaha afkeer.
Maar de dag dat die XT700 uitkomt, vergeet ik dat wel weer even..
 
Om dat soort geklooi heb ik stilaan een yamaha afkeer.
Maar de dag dat die XT700 uitkomt, vergeet ik dat wel weer even..

Ik lees steeds meer reviews dat de XT700 meer op de WR reeks lijkt dan onze allroader. Ik heb een WR gehad. Prima fiets, maar niet om mee te reizen.
 
Een paar vragen. graag uw hulp svp

XT660Z van 2014. Ben bezig de achterdemper uit te bouwen voor een beter type.

1. Ik heb 20.000 km op de teller staan met nog de originele ketting en tandwielen. Hoe lang doen jullie met zo'n setje? Ik denk dat ik er ongeveer 2000 km off-road mee heb gereden (soms nat zand / modder)

2. Ik lees dat er origineel wiellagers in zitten van het 'open' soort. Maar die van mij zijn dicht. Toch vervangen?

3. Kan ik een dubbelrij-lager in de naaf laten maken zonder dat het wiel uit elkaar hoeft (dus spaken er af) ?

Alvast mijn dank

1. +/- 20.000km. Ik heb het ook wel eens eerder vervangen net voor een langere trip.

2. Bij 20.000 de wiellagers vervangen? Lijkt me vroeg. Maar als jij speling of slijtage ziet; vervangen die handel. Er zitten "dichte" lagers in. D.w.z. met seal. Goede lagers te vinden op diverse sites, let op Ebay etc. veel Chinese namaak. Ook in SKF doosje blijkt het gewoon China meuk te zijn.
Ik heb goede ervaringen met Neita in Utrecht. Ze hebben o.a. de originele Koyo lagers die Yamaha ook gebruikt. lagers en lagerblokken online bestellen - Neita webwinkel

3. Ja, als dat in de draaibank past. Er zijn wel wat issues geweest met gescheurde naven. Ik heb ook nog zo'n dubbelrij lager op de plank liggen maar voorlopig effe geen tijd/zin om dat te laten doen. Zie ook de topics op het forum van xt660.com. Het is de moeite waard je daar te registreren. :t

Echt waar dit?????

De bovenste bout van mijn schokdemper gaat er aan de uitlaatkant in. Dus nu moet ik mijn hele uitlaatdemper uitbouwen inclusief middenstuk omdat een idioot in de Yamahafabriek die bout niet even aan kant van het luchtfilter er in had kunnen steken. Dan was het 2 minuten werk geweest -O-

_O-

Herkenbaar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan