Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

sorry jongens ,jullie verhaal interesseert me enorm maar waarvoor staat Wrf en Crf ?

Wrf en crf (denk ik) is het type crossmotor van Yamaha :) van 250 tot 450 cc

De reden waarom ik andere vering wil is het gebrek aan afstellen van de vering. Heb me laten vertellen dat je dan, inplaats van andere veren, beter een andere voorvork kan monteren. En natuurlijk achtervering
 
Wrf en crf (denk ik) is het type crossmotor van Yamaha :) van 250 tot 450 cc

De reden waarom ik andere vering wil is het gebrek aan afstellen van de vering. Heb me laten vertellen dat je dan, inplaats van andere veren, beter een andere voorvork kan monteren. En natuurlijk achtervering


dank je :t , nu kan ik weer volgen
 
Voorwiel dient uiteraard bij de vork te horen..

Ik zou nooit een set proberen mixen. Assen, spacers, lengtes, diameters, het moet allemaal passen.

De wr of yz vork zoals ik ze had, past met overpersen stuurpen, spacer bovenaan en ingekorte, hardere veren.

Voor de ktm vork weet ik dat je gefreesde kronen kan kopen, maar dan heb je nog de bijhorende rem en voorwiel nodig. Geen idee ook of die zn veerweg kort genoeg is om de radiator niet te raken.

Ohlins veren en olie in de originele vork maakt ze best capabel hoor, maar het ding is loodzwaar.
 
Die kroonplaten kan je idd kopen, kosten alleen 750 Euro... Vind ik wat duur! Heb ik ook een mooie set nieuwe wielen voor! Die ook weer lichter en sterker zijn.

De veerweg is 275mm dus dat moet goed gaan. Want wr was 300 uit me hoofd.

Wat mij ook verbaasde tijdens het rijden met usd was idd dat hij stuk lichter was. Bij beetje hard optrekken kwam voorwiel ook in zijn twee omhoog!
 
Na +- 10.000km is de Heidenau K76 aan de achterkant wel richting vervanging toe, schat er nog ongeveer 1.000-2.000km mee te kunnen rijden. Voor toont weinig slijtage. Keek nu rond naar een andere achterband. Erg tevreden geweest met de K76, maar wilde eens de K60 scout proberen.

Kan er niks over vinden op internet, maar iemand ervaring met combineren K76 voor en K60 scout achter? Makkelijkste oplossing is natuurlijk K76 opnieuw achter, maar dan duurt het nog enige tijd voordat ik de K60's eens kan proberen.
 
Heeft er iemand toevallig een koelvloeistof reservoir+dop over /te koop ? Die van mij is ingescheurd bij de dop... Heel irritant als het beestje op zijn zij ligt :+
 
Vraagje, ik ben opzoek naar een setje zij-tassen voor de motor, (Weekje vakantie) Ik vroeg me af of tassen + Leovince uitlaten goed gaan qua hitte. Niet dat na een uur de tas weg gesmolten is.

Iemand hier ervaring mee?

Ik weet dat de beste/mooiste oplossing koffers is, maar dat is een aankoop voor later. ;-)
 
Ik zou er niet vanuit gaan dat het heel blijft. Ik denk dat je sowieso wel iets moet hebben om te zorgen dat de tassen niet tegen de uitlaten hangen, want die Leo's worden best wel heet. Het eerste jaar dat ik de Tenere had, had ik ook nog geen koffers. Ik heb toen gewoon een stuk cvpijp van de bouwmarkt gekocht, beetje gebogen en zelf een rek/beugel om de uitlaat gefabriceerd zodat de tassen niet tegen de uitlaten kwamen. Zag er niet uit, maar werkte wel.


Ik wissel nu regelmatig tussen koffers en tassen, net afhankelijk van de reis, maar vanwege het kofferrek heb ik nu nooit meer problemen met tassen die tegen de uitlaat hangen.
 
Bedankt voor je snelle reactie Frazer.
Ik ga of even opzoek naar rek/beugel of even kijken of ik een tijdelijke oplossing kan vinden om de warmte tegen te gaan.
 
Of anders voor de vakantie de originele uitlaat er weer onder meubelen (als je die nog hebt). Die heeft een hitteschild en wordt veel minder warm.
 
Die kroonplaten kan je idd kopen, kosten alleen 750 Euro... Vind ik wat duur! Heb ik ook een mooie set nieuwe wielen voor! Die ook weer lichter en sterker zijn.

De veerweg is 275mm dus dat moet goed gaan. Want wr was 300 uit me hoofd.

Wat mij ook verbaasde tijdens het rijden met usd was idd dat hij stuk lichter was. Bij beetje hard optrekken kwam voorwiel ook in zijn twee omhoog!
voor 600 euro koop je bij off the road een set cartridges die in de stock vorkpoten kunnen waarmee je stock voorvork ineens volledig instelbaar is

OFF-THE-ROAD | Hydraulic front fork Cartridge Kit XT660Z Tenere | Online Webshop
 
Thanks ik ga het overwegen!

Vandaag alweer mijn spanningsregelaar stuk gegaan. Gelukkig optijd opgevallen door ingebouwde voltmeter (na de derde keer)

Ik heb tot nu toe:
2 keer de stekkertjes vervangen
Stekker ingewikkeld met tape
De drie wisselspanning draden opgemeten (alles was gelijk)
En de min draad na gelopen en opnieuw gesoldeerd daar bij de stekker van de accu.

Ik ben nu van plan om de stekker bij de accu weg te laten en een geheel nieuw draad(min polig) aan de regelaar te koppelen.

Andere nog tips? Sommige zeggen dat het door de hitte komt? Heb nu wel een lange trip achter de rug... Naja lang. Van België (Luik) naar Alkmaar. De vorige keer toen het gebeurde was het van Assen naar Alkmaar. Maar daarvoor gewoon tijdens woon werk verkeer

Alle tips zijn welkom!
 
Snap niet hoe dat bij jou toch elke keer weer kan gebeuren... Hitte lijkt me niet, anders had die van mij al lang een keer stuk gegaan moeten zijn. Vaak zat met temperaturen van 35+ gereden en niks aan het handje.
 
Ik denk dat ik gewoon pech heb. Ga nog maar eens die stator doormeten. Geeft nu per kabel 6ohm weerstand met elkaar.
 
300cho4.jpg

Te koop bj 2008
71000 km
Heb een ander blok voor mijn tenere gekocht met minder km en de bedoeling was om hier een bigbore van te maken ,maar heb besloten om de tenere ook te verkopen
 
Als ik vrijgezel was zou ik zo'n mooi blokje graag in mijn huiskamer zetten :)
 
Laatst bewerkt:
Dan heeft Yamaha wel mooiere blokken gebouwd voor in de woonkamer.

8255729490_363501e51a_z.jpg


Maar ik snap je helemaal. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan