XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
In theorie is je snelheid vebonden aan het aantal toeren van je achterwiel, want weer via je tandwielen direct verbonden is aan het aantal toeren van je blok. Dit zijn echter harde verhoudingen die (mechanisch) vast liggen. Enige variabele daarin, is je koppeling, wanneer deze slipt kunnen er verschillen ontstaan. Daar gaan je carbs bougies en andere zaken niks aan veranderen. Dat wordt interessant als je vermogen mist bijvoorbeeld.

Is dit probleem spontaan ontstaan, of na werkzaamheden/ongeluk/altijd al zo?

Dit probleem is, als ik terugdenk, ontstaan na de olie wissel. Er zit hetzelfde spul in als altijd. Castrol 10W40. Ik vermoed ook de koppeling. Die zit er 20.000 km in. Wellicht zit er een lichte slip in. De platen vervangen is het werk en het geld niet.
 
Zo een dus.
full
 
Dan zullen je platen inderdaad rap slechter worden :Y Ik zou het zooitje ff openhalen en nameten. Kan ook zijn dat je motor niet lekker werkt met dat type olie, alleen gebruik ik het zelf ook (HS) en nergens last van.

O en nog een mogelijke oorzaak, komt je koppelingscilinder wel goed terug als je hem los laat?
 
Laatst bewerkt:
Alweer te laat om advies te geven lees ik al...

Als eurofest naar België komt is dat zeker de overweging waard👌🏻
 
Pssst....iemand nog een top Akra systeem voor een XRJ1200/1300 kopen... (niet voor de injectiemodellen geschikt) met E-keur en db killer ook goed voor zorgeloze ritjes bij onze oosterburen *O*

full
 
Laatst bewerkt:
Gister dacht ik mijn laatste ritje te maken naar de TT voordat ik de XJR in de verkoop zal zetten. -O
 
Laatst bewerkt:
Damn. :9~ :9~ :9~

Wss behoorlijk boven budget :?

weet niet wat je budget is... normale nieuwprijs is bijna €1200,- ... ik wil er nu €500,- voor hebben... ;)

Gister dacht ik mijn laatste ritje te maken naar de TT voordat ik de XJR in de verkoop zal zetten. -O- Nou bleek na 10km in ene het opschakelen niet meer lekker te gaan. :( Soort van plakken tussen de versnellingen. Na wat rommelen met het pookje schakelt hij wel gewoon op en neer. :) Hij rijd ook verder prima in de versnellingen dus ik vermoed het veertje van de schakelwals. Iemand al ervaring met het vervangen van deze veer? Liefst foto's natuurlijk of is dit probleem uberhaupt herkenbaar?

Nee... ik heb eigenlijk nog nooit serieuze problemen gehad met de XJR *D
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend weer wat te klussen (moet het wel een beetje droog zijn)

full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er naar uit dat het gratis fotos posten en gebruiken op PhotoBucket afgelopen is
Ze gaan daar dik geld vragen als je je fotos die daar staan wil linken op andere sites
https://www.theregister.co.uk/2017/06/3 ... party_pgs/
Vandaar dat er in de openingspost onderstaand plaatje te zien is


full
 
Laatst bewerkt:
Mooi 2012 versie.
En wat ben je aan t klussen Mogas?
Gisteren tank van XJR opgehaald bij spuiter. Ziet er top uit. Volgende week gaat hij er weer op. Wordt wel een keer tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan