XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
We zijn vanaf Denver naar t noorden gegaan, oostkant rockies tot canada en aan de westkant terug .
We hadden ongelooflijk goed en zacht weer, alsof je van de een naar de andere ansichtkaart reed. En lekker rustig nu nog offseason.;)

Mooi gebied ,Nicht van me heeft in Denver-Littleton gewoond ,Is drie jaar geleden naar Houston verhuisd ,Rockies zijn prachtig ,Wij zijn vanuit Denver een keer omhoog gereden naar Mt Rushmore ,Yellowstone ,door Grand teton terug naar beneden ,Helemaal top
 
Idd, wij zijn Tot glacier geweest, daar was nog niet alles open.
En ook terug over Yellowstone, Teton en Arches. Vanaf Yellowstone ben ik over Idaho gereden heb je een prachtige view op de Rockies.

Nu het zuiden nog.
😊
 
Ik heb sinds kort een xjr 1300 uit 2007 echter heeft deze een mijlenstand ipv een kilometer stand, is hier iemand die weet of dit te wijzigen is, ik kan het namelijk niet vinden op het net...
Ik hoor het graag.

Groet en alvast bedankt, Anton
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De kilometers worden weergegeven het gaat mij alleen om de overall stand oftewel de kilometerstand van de machine die staat nu in mijlen, ik weet dat deze setting volgens mij gewoon hard in de computer staat van de motor m.a.w. is deze dan ergens te veranderen?
 
Denk dat je die vraag bij de dealer moet stellen. Kan wel eens de vraag in het engelse forum stellen. Daar zullen ze wel vaker met dit bijltje hebben gehakt
 
Goedenavond

Ik ben aan het overwegen om een XJR1300 te kopen voor erbij en deze dan te modificeren tot een cafe-racer.
Nu zit ik met een aantal vragen voordat ik mijn besluit maak.

1:
Ik wil graag een kleinere cockpit, mijn oog is gevallen op de MotoGadget Motoscope PRO. Mijn vraag hierover is of de OEM snelheidsmeter compatibel is met de Motogadget.

2:
Is het 2015 zadel model ook te bevestigen op oudere modellen rond 2004? of moet daarvoor het een en ander aan het frame gemodificeerd worden?

Zijn er tevens nog punten waarop ik moet letten bij het aanpassen van stuur / elektra of andere tips in het algemeen

alvast bedankt,
 
Ik had het gevraagd aan een dealer, antwoord was simpel, nee kan niet, had ook niet anders verwacht van een dealer......
Als je het zou willen vragen op een engels forum, graag.
Het is een xjr uit 2007, model rp10.

Ik ben benieuwd wat ze zeggen.
Alvast bedankt.

Groet, anton
 
Ik had het gevraagd aan een dealer, antwoord was simpel, nee kan niet, had ook niet anders verwacht van een dealer......
Als je het zou willen vragen op een engels forum, graag.
Het is een xjr uit 2007, model rp10.

Ik ben benieuwd wat ze zeggen.
Alvast bedankt.

Groet, anton
rp019.... geen rp10 ;) tenzij je carbs hebt,....maar de tellers zijn identiek
 
Laatst bewerkt:
Ik had het gevraagd aan een dealer, antwoord was simpel, nee kan niet, had ook niet anders verwacht van een dealer......
Als je het zou willen vragen op een engels forum, graag.
Het is een xjr uit 2007, model rp10.

Ik ben benieuwd wat ze zeggen.
Alvast bedankt.

Groet, anton


Vraag is gesteld ,ff afwachten
 
Goedenavond

Ik ben aan het overwegen om een XJR1300 te kopen voor erbij en deze dan te modificeren tot een cafe-racer.
Nu zit ik met een aantal vragen voordat ik mijn besluit maak.

1:
Ik wil graag een kleinere cockpit, mijn oog is gevallen op de MotoGadget Motoscope PRO. Mijn vraag hierover is of de OEM snelheidsmeter compatibel is met de Motogadget.

2:
Is het 2015 zadel model ook te bevestigen op oudere modellen rond 2004? of moet daarvoor het een en ander aan het frame gemodificeerd worden?

Zijn er tevens nog punten waarop ik moet letten bij het aanpassen van stuur / elektra of andere tips in het algemeen

alvast bedankt,

Vraag 2 is op de vorige bladzijde (24 mei) door mogas beantwoord: kan niet zonder meer bevestigd worden.
 
Ik had het gevraagd aan een dealer, antwoord was simpel, nee kan niet, had ook niet anders verwacht van een dealer......
Als je het zou willen vragen op een engels forum, graag.
Het is een xjr uit 2007, model rp10.

Ik ben benieuwd wat ze zeggen.
Alvast bedankt.

Groet, anton

Anton ik heb antwoord gekregen van de XJROC

Hi Mogas...you can change the face dial..or Some importers fit a Kph to MPH 'speedo converter'. This is a tiny device, sometimes electrical other times mechanical. These convert the signal to the speedo from KPH to MPH. They may then simply put an MPH sticker over the Kp/h scale to hide it.

www.lockwoodinternational.co.uk/dials-f ... icles.html

Er schijnen dus speedo converters in de handel te zijn die het signaal omzetten van Miles in Kms
Je kan dan dus een stickertje over het MPH plakken met KMh
 
Anton ik heb antwoord gekregen van de XJROC

Hi Mogas...you can change the face dial..or Some importers fit a Kph to MPH 'speedo converter'. This is a tiny device, sometimes electrical other times mechanical. These convert the signal to the speedo from KPH to MPH. They may then simply put an MPH sticker over the Kp/h scale to hide it.

www.lockwoodinternational.co.uk/dials-f ... icles.html

Er schijnen dus speedo converters in de handel te zijn die het signaal omzetten van Miles in Kms
Je kan dan dus een stickertje over het MPH plakken met KMh

Het gaat ‘m meer om de digitale dagteller Ger.... ;)
 
Goedemorgen, oké ik ga eens kijken of ik die converteert ergens kan krijgen....
En voor de goede orde het is dm RP10 en inderdaad met carburateur uit 2007....
 
App liep vast, dus nogmaals zodra ik iets met en heb iets kunnen kopen regelen laat ik het even weten.
Voor nu heel erg bedankt alvast en en goed weekend. Groet, Anton
 
Ik heb even gegoogeld en kwam op deze uit
SpeedoHealer V4 - Speedometer Re-Calibration Unit

Heb ik besteld zodra het binnen is laat ik even weten wat die doet..... In ieder geval bedankt voor zover en een goed weekend👍👍👍

Groet, Anton
 
Op weg naar Eurofest.
full
 
Brommer staat er klaar voor... morgen richting Eurofest, en ja het is geen gezicht die koffers maar er kan bizar veel troep in mee :P

6f4AE12.jpg
 
2:
Is het 2015 zadel model ook te bevestigen op oudere modellen rond 2004? of moet daarvoor het een en ander aan het frame gemodificeerd worden?

Nieuw type zadel monteren op eerdere modellen is zeker mogelijk! Maar wat je exact moet aanpassen is uiteraard afhankelijk van het specifieke type/bouwjaar dat je hebt.

Er zal sowieso een stuk van je frame afgeslepen moeten worden, dus helaas geen plug & play klusje. Belangrijkste is ervoor te zorgen dat het zadel de lijn van de motor mooi volgt, anders heb je al die moeite gedaan en ziet het eindresultaat eruit als een amateuristisch beunhazenpoging.

Een optie die je kan overwegen is om het door Pedro te laten doen (https://link.marktplaats.nl/m1288836509). Weet niet wat die zadels nieuw kosten maar betwijfel of het je lukt om het zelf goedkoper te doen voor de prijzen die hij noemt. Zeker als hij ook de elektra en verlichting doet voor dat geld.

Bijkomend voordeel is dat hij het zo aanpakt dat je zadel ook nog makkelijk omhoog kan en je dus ook nog wat gereedschap/schijfremslot op kan bergen.
 
140 mannen (en ook vrouwen) en een flinke club XJRren
Morgen om 8:00 vertrekken we naar Spa waar we om 10:00 een rondleiding krijgen en op het circuit gaan rijden.
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan