#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Het enige goede aan WD40 is de marketing, beter echte kruipolie nemen (IMAL o.i.d).
Maar ook die zal weinig doen, die bouten zijn meestal niet geschikt voor hergebruik.
 
Hoi allemaal, ik heb komende donderdag weer een VFR800 :+

Plaatje bij het praatje


ZXXsr0j.jpg
 
2W5Dm5Y.jpg


vandaag weer wat gespoten. Morgen krijg ik pakkingen binnen van de zijdeksels evenals nieuw olie filter. als het goed is zaterdag mn wielen en voorvork terug :D
 
Zoals jullie wellicht gezien hebben (of niet) ben ik bezig met het spuiten en beplakken van kuipdelen van een VFR750 RC36II. Nu is het geval dat dit schade kuipdelen zijn en op sommige plekken de isolatie weg is of bezig is met vergaan, is er iets waar ik dit mee kan vervangen en zoja waar kan ik dat kopen.
Alleen zilvertape plakken aan de binnenkant zal wel niet genoeg zijn.

Ik hoop dat jullie als VFR goeroe's mij hier mee kunnen helpen.
 
Goedemorgen,

Gisteren wilde ik mijn startmotor demonteren omdat hij niet meer wilde starten.
Dus ik schroef em los, trek hem eruit.. en ineens loopt er een plens motorolie over de vloer.
Is dit normaal? Ik had het niet verwacht eigenlijk.

Maarjaa nu kan ik direct de olie verversen, werd ook wel tijd :)
 
Hola!
Zal mij even voorstellen ben Moreno 24 jaar. In februari of maart (weet t niet meer precies :P) geslaagd voor mn A en net vandaag als eerste motor een VFR 800 FI uit 2000 met 55.000 KM op de kop getikt als eerste motor om naar stage en mijn werk mee te gaan!

WMpBIgb.jpg


Zit nu nog een stock uitlaat op, ik heb erbij ook een scorpion demper gekregen. Ik vind die stock uitlaat al een aardig geluidje geven maar denk dat de scorpion er binnenkort toch op gaat ;)

Zal hier wel ns vaker komen voor vragen / tips
 
Ik ben mij aan het orienteren voor een VFR800, nu heb ik twee optie 2004 vtec met 80000 km
goed onderhouden, slijtageonderdelen nieuw, kleppencontrole is uitgevoerd. prijs €2750
Of 1998 vfr800fi echt heel mooi, ook slijtageonderdelen nieuw €1900 powercommander, wie trekt mij over de streep. Beide motoren op nieuwe banden Bridgestone BT023
 
Ik ken de 800 modellen niet wat betreft rijervaring, maar wat ik hier en daar lees/hoor blijkt de Vtec je toch echt een ander gevoel te geven dan de "gewone" 800. Ik denk dat je het daarom vooral moet laten afhangen van hoe ze rijden/aanvoelen.
 
Als je liever een 800Fi hebt dan kan je beter een '00 of '01 nemen.
Kijken bij die VTEC even na of er een alarmlichtschakelaar op zit aan de rechterkant (boven de startknop), het gebeurd regelmatig dat een motor na de jaarwisseling op kenteken wordt gezet en dit wordt dan aangehouden als bouwjaar maar dit is dan niet het geval.
Als dit het geval is zal het een '03 model zijn en die heeft daar geen schakelaar (een '02 heeft nog een lichtschakelaar).
80k is niets, die van mij is de 110k gepasseerd dus het hangt af van 2 zaken.
1: je smaak, velen vinden de VTEC niet mooi en/of missen de tanwieltrein voor de nokkenasbediening.
2: kan je leven met het dure kleppenstellen?
Wees verder maar niet blij met de banden want de BT023 is verouderd en was toen hij net nieuw uit was al een baggerband, er zijn vele betere banden waaronder zelfs zijn opvolger (hoewel is alle andere verkies boven Bridgestone)
 
toeter doet het opeens niet meer!

Nee geen overmatig water gebruikt of gevangen met de VFR (RC36 -2)

Iemand tips?
Zekering al nagekeken? En dat ding heeft veel te verduren dus ale je hem niet regelmatig gebruikt kan hij ook wel een keer vast gaan zitten door alle troep die erin terecht kan komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan