Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

SwordsDance

MF veteraan
6 apr 2011
9.715
0
Laren
Facebook
Triumph Tiger 800 en Tiger 800XC Deel 4

Tiger 800
Ruig, praktisch en gewoon geweldig leuk. Langverwacht, klaar om u te bekoren. Thuis in de stad. Dol op de open weg. Super manoeuvreerbaar. In de klassieke Triumph-stijl. Laad uw bagage en er is geen houden aan. Gebouwd om verder te gaan. Gebouwd voor uw leefstijl. Tiger 800. Uw eigen motorfiets, uw eigen weg

Tiger 800XC
Stevig. Ruig. Duurzaam. Houdt van de open weg, maar vindt ook ruig terrein niet te versmaden. De motorfiets die alles aankan, de Tiger 800 XC, is de nieuwe maatstaf in de klasse Adventure bikes. Met zijn grote wielen en lange ophanging maakt de Tiger 800 XC graag zijn poten vuil. Het avontuur kan van start gaan.


Vorige delen:
Deel 1
Deel 2
Deel 3

Nuttige links:

Nieuwe kleuren 2013 model:
Tiger 800 Sapphire Blue
[afbeelding]

Tiger 800XC Matt Khaki Green
[afbeelding]

Verder zijn beiden verkrijgbaar in Crystal White en Phantom Black.


Triumph Evenementen:




Tiger 800 kenmerken:
De hoge specificatie van de Tiger 800 is standaard. Dit model is rijk voorzien van geweldige details. Tweedelig verstelbaar zadel, de ophanging en hendels met handaping garanderen uw comfort, terwijl ook de ingebouwde immobilisator en uitschakelbare ABS-optie geheel voor u en uw veiligheid zijn toegevoegd.

[afbeelding]

Het woord 'praktisch' kenmerkt de Tiger 800. Superieure behendigheid is voor deze motor een standaardkenmerk, dankzij het brede, taps toelopende aluminium stuur en de gegoten lichtgewicht wielen (19 inch voor, 17 inch achter). Een ruim rek achterop fungeert tevens als grijpstang voor de passagier terwijl het uitgebreide instrumentenpaneel voorop u van alle belangrijke informatie voorziet die u tijdens uw reis nodig kunt hebben.

[afbeelding]

De Tiger 800 wordt ook standaard geleverd met een hoge-capaciteit generator voor montage van meerdere elektrische accessoires. Praktischer kan niet. Er zijn meer dan zestig op maat gemaakte accessoires voor de Tiger 800 modellen verkrijgbaar, inclusief stevige harde en zachte bagagevoorzieningen, verwarmde handgrepen en sensoren die de bandenspanning bewaken.


Tiger 800 XC kenmerken:
De Tiger 800 XC is voorbereid op het zwaarst denkbare werk. Snelwegen zijn voor hem net zo makkelijk te nemen als smalle kronkelweggetjes..

[afbeelding]

De 800 cc driecilindermotor zet een nieuwe norm neer in de klasse van Adventure-motoren, met een soepel, royaal koppel bij lage toerentallen voor grote nauwkeurigheid op ruw terrein, gecombineerd met een meer dan toereikend top-end vermogen voor relaxte cruiseritten op hogere snelheid.

Met z'n ongepolijste stalen frame en lange ophanging is de Tiger 800 XC ideaal geschikt voor het ruigere werk, met een scala aan optionele accessoires voor degenen die meer tijd van het asfalt af doorbrengen dan erop.

[afbeelding]

De hoge specificatie omvat een in de fabriek gemonteerde immobilisator, verstelbare 45 mm upside down voorvork, verstelbaar bestuurderszadel en handbescherming. Het verstelbare, taps toelopende stuur voegt extra klasse en duurzaamheid aan de Tiger 800 XC toe voor ritten over ruw terrein, terwijl het optionele antiblokkeerremsysteem tijdens terreinritten kan worden uitgeschakeld.



Testen:

Video's:
2011 Triumph Tiger 800 & Tiger 800 XC Release Video Unedited
Wat kun je nu met zo'n Tiger 800 XC ? (Icon)
Tiger 800XC in Australische Outback
 
Laatst bewerkt:
:W

@TS: Als je de afbeeldingen nog weer in ~ tags zet ipv als url/links is hij weer helemaal goed :)



Ik heb een donker/zwart ruitje Powerbronze ruitje gekocht voor m'n Tiger 800, maar hij past niet. Hoewel ze bij Powerbronze zeggen dat het ruitje goed is (op basis van foto's) en hij gewoon zou moeten passen, krijg ik het niet voor elkaar.
Nu dacht ik dat mijn Tiger helemaal standaard was, maar blijkbaar is het in hoogte verstelbare ruitje niet standaard voor een Tiger 800 '13 (?).

Ik heb bij hun aangegeven dat ik het ruitje wil retourneren, maar ze reageren wat traag, dus hij ligt nog thuis. Is er toevallig iemand die géén in hoogte verstelbaar ruitje heeft, en waar we eens zouden kunnen kijken of hij dan wel past? Ik ben nu wel erg nieuwsgierig namelijk of het daar aan ligt, of dat toch gewoon het ruitje slecht gefabriceerd is..

Ik woon op de grens Gelderland/Utrecht, kom dagelijks in Utrecht en zit af en toe in Apeldoorn. Is er iemand in deze omgeving waar we dat ruitje eens zouden kunnen proberen? :)
 
Laatst bewerkt:
Misschien is er zondag wel iemand bij waar je eens kan spieken.
De weervoorspellingen voor zondag zijn goed,de route is top!

Ben benieuwd wie er komen. ..in ieder geval 2 uit braboland
 
Misschien is er zondag wel iemand bij waar je eens kan spieken.
De weervoorspellingen voor zondag zijn goed,de route is top!

Ben benieuwd wie er komen. ..in ieder geval 2 uit braboland

Jos,
ik ben er bij. Aangezien nieuw tiger deel 4, kun je effe alles hier aangeven/herhalen voor de zekerheid (tijd, locatie afspreekpunt, routelengte km/duur ongeveer).
En misschien mij een PM met de route :-) altijd leuk als voorpret
Ik kom trouwens fully loaded (inclusief kampeerzooi) als testje voor mijn Schotland trip in de aankomende maand mei voor de UK Mega Meet van het Tiger800.co.uk forum

Nelizzz
 
Hoi Nelizz

We ontmoeten elkaar om 10.00 bij het Tinq tankstation driebergsestraatweg 73 3941ZT Doorn

Stuur me ff een pb met je mailadres,dan mail ik je de route.

klinkt wel goed Mega Meet in Schotland van het UK forum ,dat wordt eieren met witte bonen in tomatensaus eten.

Ik spreek je zondag
 
Ik woon in Zeist, stuur maar PB.

:W

@TS: Als je de afbeeldingen nog weer in \ tags zet ipv als url/links is hij weer helemaal goed :)



Ik heb een donker/zwart ruitje Powerbronze ruitje gekocht voor m'n Tiger 800, maar hij past niet. Hoewel ze bij Powerbronze zeggen dat het ruitje goed is (op basis van foto's) en hij gewoon zou moeten passen, krijg ik het niet voor elkaar.
Nu dacht ik dat mijn Tiger helemaal standaard was, maar blijkbaar is het in hoogte verstelbare ruitje niet standaard voor een Tiger 800 '13 (?).

Ik heb bij hun aangegeven dat ik het ruitje wil retourneren, maar ze reageren wat traag, dus hij ligt nog thuis. Is er toevallig iemand die géén in hoogte verstelbaar ruitje heeft, en waar we eens zouden kunnen kijken of hij dan wel past? Ik ben nu wel erg nieuwsgierig namelijk of het daar aan ligt, of dat toch gewoon het ruitje slecht gefabriceerd is..

Ik woon op de grens Gelderland/Utrecht, kom dagelijks in Utrecht en zit af en toe in Apeldoorn. Is er iemand in deze omgeving waar we dat ruitje eens zouden kunnen proberen? :)[/quote]
 
Ben benieuwd wie er komen. ..in ieder geval 2 uit braboland~[/quote]

Zeker weten, ik ben erbij. Leuk iniatief :]
 
Ik heb er ook zin in! Ik ben nu nog in Denemarken met de Tiger maar rij morgen terug naar Nederland :]
 
Misschien is er zondag wel iemand bij waar je eens kan spieken.
De weervoorspellingen voor zondag zijn goed,de route is top!

Ben benieuwd wie er komen. ..in ieder geval 2 uit braboland

Inderdaad, zondag maar even kijken/vragen. Ik woon 15 min rijden van het eindpunt af, dus wellicht heeft er iemand tijd om na afloop even mee te rijden :)

Heb even contact gehad met Tigerton nav z'n reactie hier, maar ik kan niet op de dagen die hij kan komende week en v.v.


Heb trouwens vanochtend de laatste route pas bekeken die je gestuurd hebt, je hebt niet alleen het beginpunt aangepast volgens mij? De route is nu veel korter dan de vorigeversie die we bekeken hadden?
 
Heb trouwens vanochtend de laatste route pas bekeken die je gestuurd hebt, je hebt niet alleen het beginpunt aangepast volgens mij? De route is nu veel korter dan de vorigeversie die we bekeken hadden?~[/quote]


Dat klopt helemaal,het stuk door en langs Wageningen was in een woord,,klote,,.
daar is nu een erg mooie slingerd stukje voor in plaats gekomen,wel wat korter [meer tijd om te babbelen]maar :] :] :] :9

Eventueel kan ik er nog een stukje extra offroad tussendoor prakken.
 
Tja, het gaat mij helaas toch niet lukken om erbij te zijn...

graag foto's voor een nog slechter gevoel :-)

volgende keer beter!
 
Tiger Tour is begonnen. Voor de achterste rijder die we nu missen: we zitten nu in Wijk bij Duurste bij de haven op het terras aan de doorgaande weg!
 
Vandaag was de Tiger 800 tour. Met een waterig zonnetje begonnen 7 Tijgers aan de rit. Tot ieders spijt zijn we in het eerste deel van de rit de achterste rijder kwijt geraakt '(
Bij Wijk en Duurstede hebben wij aan de doorgaande weg gewacht maar helaas zijn we niet meer verenigd.

Ondanks deze domper zijn we doorgereden tot de lunch bij de Zwaan aan daarna na het eindpunt bij Blom Motoren.

Iedereen bedankt voor de fijne rit, en Jos voor het uitzetten van de mooie route.

En voor Nelizzz: goede reis naar Schotland, we zien de foto's en verslag hier wel verschijnen!

Wijk bij Duurstede:


De culinaire 3 sterren lunch:


Het eindpunt gehaald:
 
Het was de goden verzoeken... praten over lek rijden en wat te doen als je een xc hebt met binnenband... Tijdens mijn ritje naar huis via Driebergen voor de gezinshereniging ben ik in een schroef gereden. Thuis pas achter gekomen. Maar de Fobo Bike app werkt ook want later begon mijn telefoon te loeien. Goed, ik moet een plug er in doen vanavond (ik heb geen xc) en even bedenken of ik nog een nieuwe achterband ga bestellen voor mijn Schotland trip....

Was een leuke rit bedankt Jos voor het maken!

Nelizzz
 
Ja helaas moest ik al snel afhaken. Dat gepraat over de betrouwbaarheid heeft geen goed gedaan. De bout waarmee het schakelpedaal aan het frame vastzit is afgebroken. Zelf even geprobeerd een noodoplossing te vinden. Werkte wel en beetje maar ik kon alleen nog opschakelen en niet meer terug. Dus de ANWB maar gebeld en die hebben de bout eruit weten te krijgen en tijdelijk een andere er in gezet zodat ik nog thuis ben kunnen komen. Helaas dus maar een paar kilometer van de rit kunnen rijden , misschien nog een keer proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan