Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

full


Bij deze geen last van, merk niet eens dat ie erop zit.
(nu zit ie er al vanaf het begin op, dus ik merk het pas als ie er af is denk ik...)
(Givi trekker 46Liter koffer). Rij 99% alleen ON-road WW
 
Onroad prefereer ik de Street Triple :+
Nadeel van een "overhangende tas" is dat ze alle vuil opvangt. Niet aan te raden met een
softtail. Op de duozit blijft ze gewoon droog.

13413502_1111902058872295_2200590742252296894_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Evening@All…Mag ik even inbreken op jullie topic?

Ik ga volgende week kijken bij onderstaande Tiger. Ik kom van een Speed Triple 1050 en wil meer naar de Adventure bike toe. Is dit wat als je van een 1050 Triple komt? Ik wil gewoon comfort en fijn toeren. Nog wel even spannend, ben net op straat gezet 2 weken geleden door mijn werkgever, maar hoor morgen of ik een nieuwe job heb!! En dat moet gevierd worden met een nieuwe motor.

De Speed had ik al in de verkoop wegens het zonder baan zitten, maar ik zet de verkoop toch door. Ik ga voor de adventure bike. Is onderstaande Tiger iets? Heb contact gehad en is 1e eigenaar en alles erbij, onderhoud etc..Zit net nieuwe accu in. Is deze Tiger een beetje luxe? Of beter een andere uitvoering?
Ik kan financieel met deze Tiger een deal maken die mij past. Ik hoor graag tips!! Thnx

Kan de link niet plaatsen. Het gaat om de Tiger bij Sipma Motoren. 14500km gelopen. Is dat veel? Ga er 4 jaar op vooruit, mijn Speed is van 2008
 
Laatst bewerkt:
Nou het is maar hoe je er persoonlijk tegenover staat en wat je zelf er mee wil.
Rij zelf op een Street en een Tiger 800. De Street is heel fijn speelgoed en daarmee vergeleken is alles aan de 800 luxe. Behalve het asfalt bochten speelgevoel.
Met de 800 moet je (in vergelijking met de Street) iets meer "werken" maar je kan op meer speelterreinen te (on)gein kwijt en in meer weersomstandigheden.
De basic blijft. Ze hebben allen de onovertroffen driecilinder.
14500 km over hoeveel jaar en onder welke omstandigheden? R of XC? Als je alleen asfalt wil verslinden heeft de XC geen meerwaarde tov de R, integendeel.
Edit: Blijkbaar een R ABS model van 2012.
Als Belg val ik van de vraagprijs wel achterover. 500 € minder dan ik voor een nieuwe betaalde in 2014 (incl. mistlichten, Arrow uitlaat en offroad steps)

motoren
 
Laatst bewerkt:
Thanx! Dat is hem! Top! 2012 en 14500km..rijdt dit een beetje? Komt wel gelijk een andere demper onder als ik hem neem..nog mooie opties daarvoor? Zag al rond de 360,- leuke dempers..

De speed triple is echt top, maar wil meer comfort en ook onder andere omstandigheden kunnen rijden inderdaad...
 
Thanx! Dat is hem! Top! 2012 en 14500km..rijdt dit een beetje? Komt wel gelijk een andere demper onder als ik hem neem..nog mooie opties daarvoor? Zag al rond de 360,- leuke dempers..

De speed triple is echt top, maar wil meer comfort en ook onder andere omstandigheden kunnen rijden inderdaad...
Die is aan de prijs. Heb 2 maanden geleden een 2015 (model 2014) met 4500km gekocht voor net geen €9000,-
 
Vind hem ook redelijk aan de prijs, zitten ook totaal geen accesoires/opties bij als ik het zo zie?
Ik heb de mijne voor net onder de 10 gekocht een jaar geleden, 2013 en had toen 9k km. Daarnaast zaten er bij mij nog mistlampen op, handkappen, handvatverwarming, Triumph topkoffer, valbeugels, andere kettingbeschermer + hugger, hogere (toer) ruit en er zat een gebruikte Garmin Zumo 550 bij incl. rammount.
 
Laatst bewerkt:
Vind hem ook redelijk aan de prijs, zitten ook totaal geen accesoires/opties bij als ik het zo zie?
Ik heb de mijne voor net onder de 10 gekocht een jaar geleden, 2013 en had toen 9k km. Daarnaast zaten er bij mij nog mistlampen op, handkappen, handvatverwarming, Triumph topkoffer, valbeugels, andere kettingbeschermer + hugger en hogere (toer) ruit.
Ik had 'm met handkappen, handvatverwarming, hogere instelbare tourruit en topkoffer. Inmiddels ook valbeugels.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom zelf van een street, en heb deze in 2011 ingeruild voor een nieuwe tiger 800 ABS.
Nooit een seconde spijt van gehad, tiger is meer mijn fiets maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Is meer comfortabel maar je kunt er toch wel serieus hard mee over mooie dijkjes vegen.
Ik rij met de Tiger vlotter dan met de street.
Ik heb ook een andere demper, een leo-vince eronder gezet.
On-line gekocht voor zo'n 260 euro.
 
Vandaag de "XC-snavel" gemonteerd. Staat 'm stukken beter dan die rare dikke bovenlip (persoonlijke smaak).
zk1yu0.jpg

Binnen 15 minuten gemonteerd!
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Is er belangstelling voor een ,,najaars triumph tiger rit,, ? Rit met een tikkie off road.

Zo ergens in september okober.

Als er genoeg belangstelling is freubel ik weer een rit in elkaar.
 
Hoi

Is er belangstelling voor een ,,najaars triumph tiger rit,, ? Rit met een tikkie off road.

Zo ergens in september okober.

Als er genoeg belangstelling is freubel ik weer een rit in elkaar.
Dat ligt er aan wat je met een 'tikkie offroad' bedoelt. Is dat verharde (bos)paden, of echte zandpaden? Mijn XR met gewone wegbanden krijg ik wel vooruit op een bos- of gravelpad, maar meer offroad wil ik niet gaan.
En welke regio?
 
Hoi Kopperma

In het voorjaar heb ik ook een route uitgezet,met wat offroad bedoel ik een paar gravel/zandpaden.
Ik heb ook een xrx, en meer als dat is met gewone road banden idd niet te doen.

regio Utrecht of den Bosch
 
Hoi allemaal,

Afgelopen weekend een probleempje met de Tiger waarvan ik benieuwd ben of er meer zijn die dit herkennen?
Na een ritje van in ieder geval een uur met het laatste stukje snelweg kom ik van de snelweg af en rem af voor een stoplicht waarop de motor opeens afslaat, dus toen had ik zoiets van huh?? Opnieuw starten maar nee hoor deed niks meer ook de brandstofmeter die eerst nog ruim 100km aangaf stond op 0 en de brandstofbalk was ook helemaal leeg, dit heb ik eens eerder gehad maar niet dat ie tijdens het rijden (afremmen) zomaar uitvalt. Na even wachten en proberen geen resultaat, stond gelukkig vlak bij een auto garage die heeft mbv een starthulp de motor weer aan de praat gekregen, echter brandstofpijl was nog steeds 0 stukje gereden toen kon ik 10km rijden, maar wou geen risico nemen dus gestopt bij benzinepomp (ook bij die garage) en in ieder geval volgetankt toen weer geprobeerd te starten en ja hoor hij deed het weer, en na een stukje rijden brandstofpijl ook weer normaal, hierna ook geen probleem meer gehad. Bij Triumph dealer geweest maar die moest het navragen had het over een soort reset waar de motor doorheen gaat, maar een echte oorzaak kunnen ze (nog) niet aangeven...

Iemand tips ?? Ik hoor het graag!
 
Hoi Kopperma

In het voorjaar heb ik ook een route uitgezet,met wat offroad bedoel ik een paar gravel/zandpaden.
Ik heb ook een xrx, en meer als dat is met gewone road banden idd niet te doen.

regio Utrecht of den Bosch
Ah! Dat moet lukken.
Beide locaties is prima (moet uit Breda komen)
 
Hoi allemaal,

Afgelopen weekend een probleempje met de Tiger waarvan ik benieuwd ben of er meer zijn die dit herkennen?
Na een ritje van in ieder geval een uur met het laatste stukje snelweg kom ik van de snelweg af en rem af voor een stoplicht waarop de motor opeens afslaat, dus toen had ik zoiets van huh?? Opnieuw starten maar nee hoor deed niks meer ook de brandstofmeter die eerst nog ruim 100km aangaf stond op 0 en de brandstofbalk was ook helemaal leeg, dit heb ik eens eerder gehad maar niet dat ie tijdens het rijden (afremmen) zomaar uitvalt. Na even wachten en proberen geen resultaat, stond gelukkig vlak bij een auto garage die heeft mbv een starthulp de motor weer aan de praat gekregen, echter brandstofpijl was nog steeds 0 stukje gereden toen kon ik 10km rijden, maar wou geen risico nemen dus gestopt bij benzinepomp (ook bij die garage) en in ieder geval volgetankt toen weer geprobeerd te starten en ja hoor hij deed het weer, en na een stukje rijden brandstofpijl ook weer normaal, hierna ook geen probleem meer gehad. Bij Triumph dealer geweest maar die moest het navragen had het over een soort reset waar de motor doorheen gaat, maar een echte oorzaak kunnen ze (nog) niet aangeven...

Iemand tips ?? Ik hoor het graag!

Accu dood
 
Terug
Bovenaan Onderaan