Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Net binnen 20mm SW motech stuurverhogers binnengekregen, voor geen geld krijg ik de inbus boutjes los, wat ik dacht een klus van 5 a 10 minuten wordt nu behoorlijk langer, helaas!! ;( ;( ;( ;(
Die zijn met een momentsleutel vastgezet.
Kun je je inbussleutel niet verlengen zodat de hefboom groter wordt? Bijvoorbeeld met een pijpsleutel. Wel weer met een momentsleutel vastzetten!!!
 
Ola,

Sinds afgelopen september ook de eigenaar geworden van een Tiger 800 uit 2011.

[afbeelding]

Erg blij mee en afgelopen zondag weer even voor het eerst dit jaar mee gereden. Hiervoor had ik een speedtriple 955i. Ook een leuk beesie, maar ik was het in de wind zitten zat.

Wat me opviel was dat inderdaad met een hogere snelheid ik best last heb van de ruiswind rond mijn helm. Na wat lezen in de history van de MF Tiger posts zag ik de motor van Bluebanditdave, inmiddels volgens mij een TEX rijder, met een Puig ruit. Ook hier kwam deze positief voorbij. Dus maar meteen een besteld *O*

Oh en ook meteen een snavel mee besteld voor op de triumph :+

Nu afwachten! als het binnen is en gemonteerd zal ik een update geven

Gefeliciteerd, ik heb een uit 2015 TT800 XRT :] :]
 
Woensdag mag ik mijn nieuwe Tiger ophalen. *O* *O* *O*
Een witte XRX
full
 
Hier staat binnekort ook een nieuwe Tiger XRx

Wie raad me welke crashbars aan?

Geen idee hoeveel de originele kosten.
 
Zo veel nieuwe tiger 800 bezitters ,de laatste maanden.

Is er interesse voor een tiger allroad ritje?
Ik denk dan aan een ritje met een mix van zandpaden en verhard,wel goed te doen voor onze tigers natuurlijk.

En die crashbars,geen idee,die heb ik niet.
 
Zo veel nieuwe tiger 800 bezitters ,de laatste maanden.

Is er interesse voor een tiger allroad ritje?
Ik denk dan aan een ritje met een mix van zandpaden en verhard,wel goed te doen voor onze tigers natuurlijk.

En die crashbars,geen idee,die heb ik niet.

Ik ben altijd voor een ritje (mits ik kan op die datum natuurlijk). Ben je ook lid van de Tiger facebook groep, of heb je überhaupt facebook? :P
Daar worden ook regelmatig ritjes georganiseerd!

Is wel een besloten groep, dus je moet wel toestemming vragen om lid te worden. Spreekt wel voor zich volgens mij: Triumph Tiger fans (NL/BE)
 
Hier staat binnekort ook een nieuwe Tiger XRx

Wie raad me welke crashbars aan?

Geen idee hoeveel de originele kosten.
Persoonlijke mening: de originele zijn de mooiste.
Kost ongeveer €230,- en ja, dat is vrij duur, maar wat mij betreft het geld waard (net als de originele mistlampen en carterberscherming).

Eenvoudig zelf te monteren overigens.

Bijvoorbeeld: Tiger 800 (2018>): Valbeugels Zwart
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijke mening: de originele zijn de mooiste. Onderdeel PFKL3014518
Kost ongeveer €250,- en ja, dat is vrij duur.
Eenvoudig zelf te monteren overigens.


Zijn ze ook goed?

Zag dat die van SW-Motech tot boven komen, die van Triumph blijven beperkt tot het motorgedeelte.
 
Ik kreeg vandaag uit Hong Kong niet 4 maar 8 Ledjes voor mijn knipperlichten, ze zien er goed uit alleen merk ik een ding:

als ik ga knipperen dan knipperen ze ongeveer 2x sneller dan met normale lampjes!!
kan dit kwaadaardig zijn voor de knipperlichten of het gebruik hiervan?
 
Ik kreeg vandaag uit Hong Kong niet 4 maar 8 Ledjes voor mijn knipperlichten, ze zien er goed uit alleen merk ik een ding:

als ik ga knipperen dan knipperen ze ongeveer 2x sneller dan met normale lampjes!!
kan dit kwaadaardig zijn voor de knipperlichten of het gebruik hiervan?
Er moet een relais tussen, speciaal voor led knippers. Kun je bij iedere motorzaak halen voor een paar euro, of online.
 
Ik kreeg vandaag uit Hong Kong niet 4 maar 8 Ledjes voor mijn knipperlichten, ze zien er goed uit alleen merk ik een ding:

als ik ga knipperen dan knipperen ze ongeveer 2x sneller dan met normale lampjes!!
kan dit kwaadaardig zijn voor de knipperlichten of het gebruik hiervan?
Dat is normaal, vanwege de mindere weerstand van LED tov normale bolletjes. Je kunt er een zwaarder relais of weerstanden tussen zetten, dan gaan ze weer langzamer.

Welke heb je besteld trouwens? En geven ze een beetje licht?
 
Ik ben altijd voor een ritje (mits ik kan op die datum natuurlijk). Ben je ook lid van de Tiger facebook groep, of heb je überhaupt facebook? :P
Daar worden ook regelmatig ritjes georganiseerd!

Is wel een besloten groep, dus je moet wel toestemming vragen om lid te worden. Spreekt wel voor zich volgens mij: Triumph Tiger fans (NL/BE)
Ik heb geen FB meer (niet vanwege de opzeg-hype trouwens ;) ), dus ritjes vanuit hier lijkt me ook wel leuk. Ik heb alleen nog nooit onverhard gereden (expres tenminste :+ ), dus ik heb geen idee hoe goed dat gaat. Heb bovendien pure straatbanden op m'n 800 zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan