Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Ik heb geen FB meer (niet vanwege de opzeg-hype trouwens ;) ), dus ritjes vanuit hier lijkt me ook wel leuk. Ik heb alleen nog nooit onverhard gereden (expres tenminste :+ ), dus ik heb geen idee hoe goed dat gaat.
Heb bovendien pure straatbanden op m'n 800 zitten.

Ook ik heb geen feestboek,de onverharde stukken zullen goed te doen zijn,ook met 100% wegbanden.
Als er meer animo is zal ik eens een route in elkaar freubelen,wel rond Veghel,daar ken ik de kleine weggetjes goed :]
 
Zijn ze ook goed?

Zag dat die van SW-Motech tot boven komen, die van Triumph blijven beperkt tot het motorgedeelte.
Ik had de crash bars van SW-Motech gemonteerd (en ook de sump guard). Hebben een groter beschermvolume dan de OEM en ze zien er ook niet slecht uit.
En ze hebben een paar keer dienst gedaan (bij lage snelheid) zonder dat een onderdeel van de motor zelf schade had opgelopen. Dus zichzelf terugverdiend.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij al eens eerder besproken in dit topic, maar zijn er ook mensen die (zelf) de motor-software hebben geüpdatet? Ik zit er met de LeoVince toch aan te denken om de "Arrow mapping" eens te proberen, maar ik kwam in dit topic op ADVrider.com ook een mogelijk interessante custom mapping tegen.
 
Zo. Daar is dan.
Eerste indruk is goed. Maakt standaard idd beter geluid dan de oude versie die ik had.
En het display ziet er supergaaf uit!
full
 
Nog te monteren:

Rearhugger van R&G en de navigatie.
Klein topkoffertje en bobbins voor de paddockstand zitten er inmiddels op.

Voor de navigatie ga ik een beugeltje tussen de ruitbevestiging zelf maken.
Dan komt ie mooi boven de het scherm.
full
 
Er moet een relais tussen, speciaal voor led knippers. Kun je bij iedere motorzaak halen voor een paar euro, of online.

Heb net onderste bericht ontvangen, gaat dit op een 2015 Tiger 800 XRT?


Nou lekker is dat, dat wist ik ook niet. Heb het 2011 model. Hopelijk kun je de bestelling nog annuleren. Om het goed te maken heb ik even met mijn dealer gebeld en die zei dat het bij de nieuwere types via de boordcomputer gaat idd en dat ze dat dan met de laptop kunnen veranderen. Dus je moet even langs je dealer..
 
Ik ben ook maar eens bij Hyperpro langs gegaan. Aan de voorkant progressieve veren, dikkere vorkolie, "uitgeshimt" en afdekhoezen rond de veerpoten. Dat uitshimmen zorgt ervoor dat de binnenpoot recht door de buitenpoot heen glijdt en niet een tikje scheef, de afdekhoezen beschermen de keerringen.

Aan de achterkant heb ik de demper laten zitten maar is een zwaardere veer gemonteerd de het geheel beter kan dragen.

En dat geeft een groot verschil, de Tiger gaat nu merkbaar stabieler door de bochten heen, ligt eiegenlijk gewoon ls een blok op de weg. "Op rails" noem ik dat voor mezelf.

Ik ben er echt heel blij mee.

Is dan echt ALLES beter? Nee. De achterkant is nu flink harder geworden waardoor het straffeloos hard over drempels heen knallen wat minder straffeloos is geworden. Nou ja, dan maar even een beetje staan bij die drempels.
 
Ik ben ook maar eens bij Hyperpro langs gegaan. Aan de voorkant progressieve veren, dikkere vorkolie, "uitgeshimt" en afdekhoezen rond de veerpoten. Dat uitshimmen zorgt ervoor dat de binnenpoot recht door de buitenpoot heen glijdt en niet een tikje scheef, de afdekhoezen beschermen de keerringen.

Aan de achterkant heb ik de demper laten zitten maar is een zwaardere veer gemonteerd de het geheel beter kan dragen.

En dat geeft een groot verschil, de Tiger gaat nu merkbaar stabieler door de bochten heen, ligt eiegenlijk gewoon ls een blok op de weg. "Op rails" noem ik dat voor mezelf.

Ik ben er echt heel blij mee.

Is dan echt ALLES beter? Nee. De achterkant is nu flink harder geworden waardoor het straffeloos hard over drempels heen knallen wat minder straffeloos is geworden. Nou ja, dan maar even een beetje staan bij die drempels.
Mag ik vragen wat je, ongeveer, kwijt was voor het hele voorvorkenpakket incl arbeid?
 
Ook ik heb geen feestboek,de onverharde stukken zullen goed te doen zijn,ook met 100% wegbanden.
Als er meer animo is zal ik eens een route in elkaar freubelen,wel rond Veghel,daar ken ik de kleine weggetjes goed :]

Animo is er vast wel, zodra er echt iets staat (route in ieder geval). Lijkt me een leuk idee om weer eens met dit topic te gaan rijden, is al even geleden volgens mij :)
 
Iemand weet waar het kleuren code te vinden is? Heb een 2015(XRT)model en ik dacht dat hij ROOD was, blijkt dat het heet INTENSE ORANGE. Wil voor de zekerheid controleren in het geval dat ik iets moet bestellen, qua werf dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan