Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Bij deze mijn fiets, vorige week opgehaald.
Kom van een Fazer en Hornet, wat is de Tiger een top fiets, lekker groot, stuurt fantatisch.

39_F9_BCD8_D674_4092_91_A7_455_B9_EC83464.jpg


F043475_B_3_EB8_4_C55_936_F_F55_D81_DEA9_C7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mag er speling zitten op voorwiel lagers? Tiger 800 bj 2016 km stand 9000 km gietwielen..

Hebben nu voorwiel lagers al een keer vervangen, garantie, nu 2500 km weer speling op!

Dit keer willen ze niet vervangen monteur zegt zijn toleranties..

Zelfs de nieuwe die in de showroom staan hebben al speling |(

Met Truimph NL gebeld die zeggen zijn geen claims bekend, of dat dit vaker voorkomt..

Ik ga nu zelf de lagers maar vervangen door ander type!

Geen zin meer in wellus nietus verhaal..

Bij mij weten MOET een voorwiel spelingsvrij zijn!
 
Weer terug van 2 weken Tirol en Karinthië Natuurlijk veel bekende passen gereden maar ook lekker wat offroadwegen . In Karinthië onder andere de Karnten offroadtour.


full


full

Val-Scharl in Zwitserland.

full


full


full

Karnten offroadtour
 
Mag er speling zitten op voorwiel lagers? Tiger 800 bj 2016 km stand 9000 km gietwielen..

Hebben nu voorwiel lagers al een keer vervangen, garantie, nu 2500 km weer speling op!

Geen antwoord op je vraag, maar mijne hadden met 19.000km ook al speling en die zijn toen ook vervangen met de 20kkm beurt mee, ik vond dat ook wel gek maar toen geen vragen over gesteld...
 
Goedemiddag Tiger liefhebbers,

Ik heb mijn mooie KTM Adventure te koop staan en ben voor volgend jaar op zoek naar een vervanger. Hoewel ik oog heb voor een zwaardere motor (1290 Adventure of de 1200 GS), komt de nieuwe Tiger 800 ook voorbij. Iemand hier die deze al rijdt en een vergelijk kan maken met de Tiger 800 uit 2015 die ik heb gereden eerder? Ik vond deze een beetje tam/weinig karakter hebben. Helemaal tov mijn KTM 1050.

De nieuwprijs is natuurlijk erg aantrekkelijk (nieuwe Tiger 800 of een gebruikte 1290/1200 GS) en ook het nieuwe TFT scherm is mooi. Het is appels met peren vergelijken natuurlijk. Triumph/KTM/BMW...

Ik rij veel alleen, soms met een maat en ieder jaar gaan we voor een weekje naar de Eifel met vrienden. Offroad (nog) niet echt ,maar wie weet...Wel vind ik dat de motor klaar moet zijn voor de toekomst. Traction/Rij-modi/TFT scherm/Bochten ABS/Etc...

Wat denken jullie ,kan ik de nieuwe Tiger ook in mijn rijtje gaan plaatsen? Of komt er 2019 weer een update? Want de aanschaf van mijn nieuwe/andere motor wordt pas 2019....

Dank alvast voor jullie input..
 
Als je de 800 nu al tam/saai vind zou ik naar de Explorer 1200 gaan kijken of anders Triumph uit mijn hoofd zetten want dan denk ik niet dat je met de 800 gelukkig wordt.

De Tiger is in 2018 net flink geupdate dus voor 2019 verwacht ik niets dat echt de moeite waard is.
 
Weer terug van 2 weken Tirol en Karinthië Natuurlijk veel bekende passen gereden maar ook lekker wat offroadwegen . In Karinthië onder andere de Karnten offroadtour.
Gave foto's!

Ik heb eindelijk m'n Ali-spotjes gemonteerd, lagen al een half jaar op de plank. Resultaat geslaagd, al zeg ik het zelf:
HPE79aJ.jpg

xdwciz9.jpg

mjsIzJX.jpg

cxe4ADO.jpg
 
@ stalen snuitje: Die alispotjes heb ik ook overwogen maar ben uiteindelijk voor de Barkbuster ledstrips gegaan. (hebben ze ook als oranje knipperlicht)


full


Je moet ze alleen 's nachts wel uitzetten want dan is het echt wel teveel van het goede. Zeker icm de led koplampen.
 
@ stalen snuitje: Die alispotjes heb ik ook overwogen maar ben uiteindelijk voor de Barkbuster ledstrips gegaan. (hebben ze ook als oranje knipperlicht)


[afbeelding]

Je moet ze alleen 's nachts wel uitzetten want dan is het echt wel teveel van het goede. Zeker icm de led koplampen.
Ah, ook nice. Ach, dit kostte me 25 euri, daar wil ik nog wel een keer lekker voor prutsen. En als ze stuk gaan knip ik de draden weer door en heb ik ze er nog puur voor de looks op zitten O-)
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe rij ik een Ducati Monster maar ben toe aan een motor waar ik wat meer rechtop zit. Zit enerzijds te kijken naar een Yamaha Tracer 900 maar die zitten eigenlijk nog wat boven budget. De Tiger 800 is ook een kanshebber. Nu begreep ik dat je ‘vroeger’ de Tiger 800 had en de XC uitvoering. Op een gegeven moment is ook de XR erbij gekomen. Wat is nu het verschil tussen de gewone Tiger en de XR. Bij de gewone Tiger zie ik dezelfde wielen en hij heeft nog de snavel die de XR niet heeft. Trouwens bepaalde modeljaren aan te raden? Vanwege updates oid

Mijn dank is groot!
 
Tot nu toe rij ik een Ducati Monster maar ben toe aan een motor waar ik wat meer rechtop zit. Zit enerzijds te kijken naar een Yamaha Tracer 900 maar die zitten eigenlijk nog wat boven budget. De Tiger 800 is ook een kanshebber. Nu begreep ik dat je ‘vroeger’ de Tiger 800 had en de XC uitvoering. Op een gegeven moment is ook de XR erbij gekomen. Wat is nu het verschil tussen de gewone Tiger en de XR. Bij de gewone Tiger zie ik dezelfde wielen en hij heeft nog de snavel die de XR niet heeft. Trouwens bepaalde modeljaren aan te raden? Vanwege updates oid

Mijn dank is groot!


De XR is eigenlijk de vroegere 800.... de meer weggerichte variant van de twee.
Standaard dus zonder snavel, die had de gewone Tiger 800 van de eerste generatie ook niet maar velen plaatsen die achteraf bij.

Verder heeft de XR tov de XC een andere wielmaat vooraan, minder veerweg, minder breed en minder hoog geplaatst stuur.
Kortom, een heel andere zithouding. Mij ligt de XR versie niet, op de XC voel ik me beter. Voor m'n vrouw is het net andersom... het is ook om die reden dat ze met een XRx rijdt. Best dat je eerst voor jezelf uitmaakt of je de XC of XR versie wil. Het is echt een heel andere motor. Bij de XC versie zit je wel met binnenbanden, dat was voor mij een afknapper.


Qua modeljaren heb ik begrepen dat de tweede generatie een pak zuiniger geworden is... dus de modellen na 2015. Het moment dat de gewone 800 dus de XR versie geworden is.
Die van m'n vrouw zit een stuk onder de 5l/100km terwijl ik van de eerste generatie verbruiksgemiddeldes tegen kwam van dik 6l/100km.
De derde generatie is er sinds 2018, maar gezien je prijsvergelijking met de Tracer neem ik aan dat je niet van zin bent om een nieuwe te kopen?


1ste gen.

Tiger 800
30nc4jo.jpg


Tiger 800XC
v7d3x2.jpg



2de gen. (vooral te herkennen aan de vernieuwde zijkappen)

Tiger 800XR reeks
20iylwo.jpg


Tiger 800XC reeks
sl1nkm.jpg



3de gen. (typebenaming staat nu in reliêf op de zijkappen, duurdere versies hebben een Tft scherm)

Tiger 800XR reeks
2u4r447.jpg


Tiger 800XC reeks
bga63c.jpg




Vanaf de tweede generatie heb je verschillende uitvoeringsmogelijkheden.
Naast de standaard XR heb je nog de XRx en XRt, bij de XC is dat XCx en XCa.
 
Laatst bewerkt:
Top! Onwijs bedankt! Ga ik mijzelf even inlezen. Was inderdaad niet van plan om een nieuwe te kopen. De Tiger 1050 zit overigens ook nog in mijn hoofd maar dat is echt een heel andere fiets.
 
Ik heb ook de af-fabriek banden er nog onder. Dat zijn 100% straat banden.
Niet echt aan te raden op off-road. verhard met gravel gaat goed, los gesteente en los zand is, um, erg avontuurlijk zal ik maar zeggen. Net als gras, bijna geen grip.

Als deze versleten zijn ga ik voor Continental TKC70. Veel prettiger bij het off road gebruik.
En plakken beter in nat weer. Ook handig.
 
Hallo allemaal
Ik rij nu een Yamaha Xt 660 tenere ,maar wil graag wat anders ben de 1 cilinder een beetje zat
Mijn hart gaat toch wat sneller kloppen van een triumph tiger 800 xc bj 2013 /2014
Wat zijn de punten om te letten
Km stand van 40000 zijn gewoon
Alvast bedankt voor de info
2qnqjpi.jpg


Klaas
 
Waarom zou je dat willen? Zo een hinderlijk grote tekst is dat toch niet?Ik kreeg mijn 2015 xcx uitgeleverd zonder de tekst op de zwarte panelen. De rdw wilde toen geen kenteken uitgeven want hij voldeed niet aan de beschrijving. :? Kon toen wachten op nieuwe kappen met tekst. :(
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou je dat willen? Zo een hinderlijk grote tekst is dat toch niet?


Hinderlijk zeker niet, willen gewoon de typebenaming in een ander kleurtje. ;)




Ik kreeg mijn 2015 xcx uitgeleverd zonder de tekst op de zwarte panelen. De rdw wilde toen geen kenteken uitgeven want hij voldeed niet aan de beschrijving. :? Kon toen wachten op nieuwe kappen met tekst. :(

Dus de stickers kunnen eraf? OF toch weer niet... :? Heb jij nieuwe kappen gekocht omdat de stickers ontbraken?
 
Niet gekocht maar garantiegevalletje. Mijn tiger kwam rechtstreeks uit de fabriek. Was de eerste blauwe van het 2015 (2e gen)model in nederland.
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt het over 2017 model dus naar ik aanneem de allerlaatste. Deze hebben een typeplaatje ala achterop een auto dus verwijderbaar.De grote tekst Tiger volgens mij niet. Die van mij is wel verwijderbaar (niet die op de tank want onder de lak ) maar je zal de afdruk op het zwart altijd blijven zien.
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt het over 2017 model dus naar ik aanneem de allerlaatste.


De allerlaatste is van 2018 ;)


We hebben wel de allerlaatste van de 2de gen.
Dus zoals die van jou.

2j5j2om.jpg


Bij mijn Supertenere merk ik duidelijk verschil tussen de stickers op de tank en op mijn kuipdelen... daar zou ik die van de kuipdelen durven verwijderen.

Bij de Tiger willen we dus enkel de typebenaming op de zijkappen, volledig, of enkel XRx...
Maar durf er precies niet goed aan beginnen.
 
Heeft iemand toevallig nog voor de Triumph Tiger 800 2011 het volgende liggen:
- HIGH LEVEL FRONT MUDGUARD

- Sport einddemper
 
Terug
Bovenaan Onderaan