Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Hoi

Is er belangstelling voor een ,,najaars triumph tiger rit,, ? Rit met een tikkie off road.

Zo ergens in september okober.

Als er genoeg belangstelling is freubel ik weer een rit in elkaar.

Altijd belangstelling... Als het met gewone straatbanden werkbaar is...
Misschien met passagier... maar dat zie ik tegen die tijd pas....
 
Ik heb onlangs een ruit van puig op mn tiger gemonteerd.omdat ik de turbulentie zat was.
Met de puig is de turbulentie minder maar niet weg,als ik mijn hoofd 10 cm laat zakken is de turbulentie weg.

Iemand een ideetje hoe ik dat op kan lossen?opzetscherm of zo?
 
Sorry voor de late reactie, heb net ff gekeken maar als ie stil staat motor uit, geeft ie 12,3V aan zodra ik het contact aanzet zakt ie naar 11,7V
Dat lijken mij veel te lage waarden. Hoeveel V bij stationair en bij toeren? Moet dan rond de 14V zitten volgens mij. Wellicht tijd om je accu eens aan de Optimate te hangen, of misschien zelfs een nieuwe..
 
Pak dit systematisch aan en begin met de alternator te meten op alle drie de fasen zowel stationair als op toeren.

Meet daarna de laadspanning komende vanaf de spannngsregelaar naar de accu zowel stationair als op toeren.

Vervolgens de accu meten zowel met draaiende als stilstaande motor

YouTube is your best friend.

Inderdaad zijn je waarden op de accu aan de lage kant. Maar zoek eerst de oorzaak alvorens je blind een accu vervangt.
 
Ja vond het zelf ook wat aan de lage kant, en ik zal de andere zaken ook even meten eerdaags!

Maar toch snap ik nog steeds waarom de motor dan uitviel bij het aanrijden/afremmen voor het stoplicht?! Op het moment dat je rijdt doet je accu toch niet meer mee ? Of heb ik het dan helemaal mis? Tuurlijk is het belangrijk dat ie goed laad, maar meer toch niet ?

Hoor het graag als ik het mis heb
 
Ja vond het zelf ook wat aan de lage kant, en ik zal de andere zaken ook even meten eerdaags!

Maar toch snap ik nog steeds waarom de motor dan uitviel bij het aanrijden/afremmen voor het stoplicht?! Op het moment dat je rijdt doet je accu toch niet meer mee ? Of heb ik het dan helemaal mis? Tuurlijk is het belangrijk dat ie goed laad, maar meer toch niet ?

Hoor het graag als ik het mis heb
Tijdens het rijden werkt je accu als een buffer, die moet dus ook tijdens het rijden goed zijn.
 
Ik heb onlangs een ruit van puig op mn tiger gemonteerd.omdat ik de turbulentie zat was.
Met de puig is de turbulentie minder maar niet weg,als ik mijn hoofd 10 cm laat zakken is de turbulentie weg.

Iemand een ideetje hoe ik dat op kan lossen?opzetscherm of zo?

Ik had hetzelfde probleem, ook een Puig ruit er op gezet, nog teveel turbulentie, ik heb er toen een opzetstuk opgezet zoals deze; MOTEA | Motorfiets onderdelen et accessoires | Nu Kopen! en dat scheelt veel, het mooie is dat je hem ook vlak naar beneden kan draaien voor het kortere bochtenwerk waardoor je meer zicht dichterbij hebt, ik moest wel de Puigruit aan de bovenkant wat afvlakken ondat hij anders niet paste door de holling.
 
Mijn Tiger 800 b.j. 2012 is omgevallen en nu is mijn koppelingshendel afgebroken ondanks dat ik handkappen heb, weet iemand waar ik een standaard handel kan bestellen?, ik vind op internet alleen maar de duurdere verstelbare!
 
Ik heb onlangs een ruit van puig op mn tiger gemonteerd.omdat ik de turbulentie zat was.
Met de puig is de turbulentie minder maar niet weg,als ik mijn hoofd 10 cm laat zakken is de turbulentie weg.

Iemand een ideetje hoe ik dat op kan lossen?opzetscherm of zo?

Mag ik vragen wat je lengte is? En heb je het zadel in de lage of hoge stand?
Ik zit nl. ook te denken aan een puig ruit.
 
Ik had hetzelfde probleem, ook een Puig ruit er op gezet, nog teveel turbulentie, ik heb er toen een opzetstuk opgezet zoals deze; MOTEA | Motorfiets onderdelen et accessoires | Nu Kopen! en dat scheelt veel, het mooie is dat je hem ook vlak naar beneden kan draaien voor het kortere bochtenwerk waardoor je meer zicht dichterbij hebt, ik moest wel de Puigruit aan de bovenkant wat afvlakken ondat hij anders niet paste door de holling.

Bedankt voor de tip.
Mijn lengte is 177cm zadel op de hoogste stand.
 
OK. Bedankt vvor de info.
Ik ben 174 cm met het zadel op de lage stand.
Wellicht zal een puig ruit zonder opzetstuk voor mij dan prima zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat turbulentie niet fijn is op de Tiger.
Beste ruit is de Madstad. Die heeft zichzelf bewezen maar is niet echt mooi om te zien. De Puig is een prima ruit voor een prima prijs. We zijn in beweging en dan heb je last van rijwind.
Mocht je daar echt niet tegen kunnen dan zou ik een Pan European aanbevelen.
 
Ben sinds gister weer terug van een geweldige trip naar de Noordkaap met mijn Tiger. Ruim vier weken en in totaal 8500 kilometer, waaronder ook veel offroad werk. Wat een geweldig land en schitterende wegen!

De Tiger heeft zich uitstekend gedragen en me nooit in de steek gelaten. De laatste twee dagen 2000 kilometer gereden zonder problemen :] .

Foto's: Hette (@triumph_tiger_adventure) • Instagram photos and videos
 
Laatst bewerkt:
Ben sinds gister weer terug van een geweldige trip naar de Noordkaap met mijn Tiger. Ruim vier weken en in totaal 8500 kilometer, waaronder ook veel offroad werk. Wat een geweldig land en schitterende wegen!

De Tiger heeft zich uitstekend gedragen en me nooit in de steek gelaten. De laatste twee dagen 2000 kilometer gereden zonder problemen.

Foto's: Hette (@triumph_tiger_adventure) • Instagram photos and videos
Hele gave foto's. Lijkt me een fantastische trip! :}
 
Ben sinds gister weer terug van een geweldige trip naar de Noordkaap met mijn Tiger. Ruim vier weken en in totaal 8500 kilometer, waaronder ook veel offroad werk. Wat een geweldig land en schitterende wegen!

De Tiger heeft zich uitstekend gedragen en me nooit in de steek gelaten. De laatste twee dagen 2000 kilometer gereden zonder problemen :] .

Foto's: Hette (@triumph_tiger_adventure) • Instagram photos and videos

Mooi hoor! Geen tegenslagen ondervonden?
 
Mooi hoor! Geen tegenslagen ondervonden?


Motor één keer laten 'donderen' toen ik wou keren op een iets te steile weg. Gelukkig had alleen de zijkoffer minimale schade en zijn de Noren erg behulpzaam ;). Kreeg de motor niet meer overeind in mijn eentje .
 
Terug
Bovenaan Onderaan