Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Originele valbeugels kosten inderdaad €229,- maar ik vind ze iedere Euro waard. De montagepunten zitten al op je frame, dus ze zitten er zo op, de kleur is identiek aan je frame (mits je een zwart frame hebt) en ze passen perfect om je blok. Ik heb veel andere merken bekeken, maar geen enkele andere vond ik mooi.
Originele carterplaat adviesprijs is ook €229,- maar alleen in alu kleur te bestellen. Die zwarte van BMG is wat goedkoper inderdaad

Wat een goede hulp hier! Top! De beugels en snavel komen er eerst op, mocht het doorgaan.
Hoorde wel dat de snavel in kleur zwart backorder staat bij Triumph..Zul je altijd zien..Er zit ook al een soort van belly pan op de motor als ik dat zo zie?
 
Wat een goede hulp hier! Top! De beugels en snavel komen er eerst op, mocht het doorgaan.
Hoorde wel dat de snavel in kleur zwart backorder staat bij Triumph..Zul je altijd zien..Er zit ook al een soort van belly pan op de motor als ik dat zo zie?
Zul je inderdaad altijd zien. Ach, zal nooit langer duren dan een paar weken. Het is tenslotte geen Italiaans merk (ja, ik heb daar ervaring mee -O- )

Klopt, er zit standard een kunstof beschermplaat onder, voor op de verharde weg is dat (functioneel) prima, maar als je er mee over een flinke steen rijdt, dan gaat het natuurlijk kapot.
 
Ik denk dat ik aan die 95pk wel genoeg heb straks..We gaan elk jaar 3 dagen naar de Eifel, dat moet ook wel te doen zijn op een Tiger 800 lijkt me...
Na het zien van onderstaande filmpje zul je overtuigd zijn van wat de Tiger allemaal kan.

Dus: popcorn en cola erbij en 31.44min genieten! :}
 
Ok, en zo leer ik toch iedere keer weer wat.
Maar voor lange rijders maakt dat dus niets uit,de afstand tussen zadel en stepjes blijft gelijk.toch?
 
Ok, en zo leer ik toch iedere keer weer wat.
Maar voor lange rijders maakt dat dus niets uit,de afstand tussen zadel en stepjes blijft gelijk.toch?
Vandaar dat je ook voetsteunverlagingskits kunt bestellen.

Maar met alleen verlaagde voetsteunen zonder verhoogde achterkant, raak je eerder de grond in de bocht, dus een combi van beide is dan verstandig (tenzij je altijd vierkant als een oud wijf door de bocht gaat).

Je kunt overigens ook de rubbers van de steps afhalen, scheelt ook weer 2 cm, maar wel minder comfortabel op slechte wegen. Andere optie is een verhoogd zadel, maar dat is ook niet goedkoop.
 
Heb je dan ook een andere jiffy en/of middenbok moeten plaatsen?
Ja, hoefde niet persé, maar ik heb wel een andere zijstandaard geplaatst. Ik heb de zijstandaard van een XC geplaatst, tweedehands gekocht voor een paar tientjes.
De middenbok heb ik (nog) niet vervangen, maar de nood daarvoor is ook minder hoog. Als ik het achterwiel in een kuiltje heb, of de middenbok net wat hoger (stenen liggen hier niet allemaal even recht :+ ), dan is het achterwiel van de grond.
Gebruik hem toch alleen voor kettingsmeren, dus dat is prima zo.


Ok, en zo leer ik toch iedere keer weer wat.
Maar voor lange rijders maakt dat dus niets uit,de afstand tussen zadel en stepjes blijft gelijk.toch?
Klopt, daarom heb ik ook lagere stepjes gemonteerd :)

Ik heb:
- Kortere dogbones, 30mm verhoging
- Lagere stepjes zonder rubbers, 20 mm lager
- Handlebar risers, 20 mm hoger stuur
 
Laatst bewerkt:
Thanx lui,

Is allemaal wat duidelijker nu,mogelijkheden genoeg tegenwoordig voor de wat langere medemens;dat is mooi!!
Ik ga eerst maar eens kijken hoe de onaangepaste versie zit.
wordt vervolgd. :)
 
Afspraak staan! A.s woensdag de Tiger bekijken! Kan hem gelijk uittesten, moet 160km weer terugknallen op de Tiger, haha! Vervolgens gelijk originele valbeugels en XC spatbord bestellen in kleur. Kan dit mooi tijdens mijn vakantie binnenkomen, haha! Alu carterplaat, komt er ook, net zoals een demper, maar alles hoeft niet in 1 keer, ook qua budget niet…..
 
Gaat mij ook meer om de looks en geluid..wil zoveel mogelijk zwarte accenten op de zwarte motor en vindt zo'n zwarte demper dan erg mooi staan! De originele is wat lomp, zeg maar...
 
Gaat mij ook meer om de looks en geluid..wil zoveel mogelijk zwarte accenten op de zwarte motor en vindt zo'n zwarte demper dan erg mooi staan! De originele is wat lomp, zeg maar...
Ik ken MIVV niet, maar in algemene zin wordt Leovince gezien als de beste prijs/kwaliteit. Die hebben een Nero en een Carbon uitvoering als je zwart wil.
Volgens mij is de Nero nu bij Motea in de aanbieding.

Edit: check!
MOTEA | Uitlaat | Motorfiets accessoires bij MOTEA ➔ Koop nu!

Edit2: ik vind de MIVV een beetje tam klinken, net als het origineel
 
Laatst bewerkt:
Thanx! Zijn die dempers echt plug en play? Ook voor een leek zoals mij om te monteren?
 
Ik ken MIVV niet, maar in algemene zin wordt Leovince gezien als de beste prijs/kwaliteit. Die hebben een Nero en een Carbon uitvoering als je zwart wil.
Volgens mij is de Nero nu bij Motea in de aanbieding.

Edit: check!
MOTEA | Uitlaat | Motorfiets accessoires bij MOTEA ➔ Koop nu!

Edit2: ik vind de MIVV een beetje tam klinken, net als het origineel

Mivv maakt prima uitlaten, is een goed merk!

@Silver77:
Wel even opletten dat de Mivv uitlaten voor de Tiger 800 niet samen gaan met de originele Triumph kunstof zijkofferset, mocht je die hebben of willen.

Ik heb zelf de Scorpion Serket Parallel, zoals meer mensen in dit topic volgens mij. Mooie uitlaat in mijn ogen, zwart met rode accenten in carbon uitvoering.
Daarnaast heb je natuurlijk nog wel meer zwarte uitlaten, bijvoorbeeld van Zard of SC Projects. Beide ook prima merken voor zover ik weet.

In principe zijn alle uitlaten plug en play, als ze bedoelt zijn voor het model waar jij ze op wil monteren. Dus altijd even kijken of hij wel bedoeld is voor de Tiger 800 van het juiste bouwjaar. Als dat zo is, moet het geen probleem zijn om hem te monteren :)
 
Laatst bewerkt:
2dehandsmarkt zijn ook premium merken te koop voor prima geld. Arrow voor ong €400.
Klopt! Zojuist een Arrow op de kop getikt voor €350,- Als nieuw!
Staat ook nog een licht beschadigde op MP voor weinig.
Maar hij wil een zwarte geloof ik...
 
Goedemorgen! Gisteravond de Tiger gehaald! 160km terug gereden in de stromende regen! Niet droog geweest! Zeiknat thuis! Heb geen regenkleding, tja….

Eerste indruk is goed! Lekkere zit! Ik zal morgen even wat foto's maken en uitgebreider erop ingaan, maar heb een drukke werkdag vandaag..
 
Lijkt me niet passend op een 800. Die is anders. Kijk naar het beschermkapje welke mist op de demper zelf. Ook zit er een aanslag op voor een middenbok. Lijkt me meer 1050?
 
Lijkt me niet passend op een 800. Die is anders. Kijk naar het beschermkapje welke mist op de demper zelf. Ook zit er een aanslag op voor een middenbok. Lijkt me meer 1050?
volgens mij zijn er voor de 800 2 of 3 verschillende modellen Arrow op de markt geweest. Als hij van een XC afkomt zal dat de middenbokaanslag verklaren niet?
De Arrow voor de 1050/Sport heeft volgens mij geen carbon maar RVS bevestiging.
 
Lijkt me niet passend op een 800. Die is anders. Kijk naar het beschermkapje welke mist op de demper zelf. Ook zit er een aanslag op voor een middenbok. Lijkt me meer 1050?
volgens mij zijn er voor de 800 2 of 3 verschillende modellen Arrow op de markt geweest. Als hij van een XC afkomt zal dat de middenbokaanslag verklaren niet?
De Arrow voor de 1050/Sport heeft volgens mij geen carbon maar vaste RVS bevestiging aan het frame.
 
Ok. Maar wel even goed navraag doen mocht men deze willen bestellen. Ik ken dit type voor de 800 iig niet.
Kijk, deze heeft ook geen beschermkap:
2011-triumph-tiger-800-action-17.jpg

..maar inderdaad, beter goed navraag doen voordat je teleurgesteld wordt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan