Motor-Forum

Select Forum

Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Reg. datum:
29 okt. 2017
Oké bedankt voor de snelle reactie

honda ntv 650

Reg. datum:
30 mei. 2016
Synchroniseren jullie trouw elke 24000 km na het kleppen stellen? Of doen jullie het nooit?

www.GeGShop.nl www.Wax-On.nl

Reg. datum:
05 apr. 2005
quote:
vtekla schreef op 13 januari 2018 @ 13:57:
Synchroniseren jullie trouw elke 24000 km na het kleppen stellen? Of doen jullie het nooit?

In de theorie, of in de praktijk? O-)
Sinds ik een synchroniseerset heb doe ik het vaker, maar niet echt met schema, met name omdat mijn motoren vaker uit elkaar gaan dan dat ze regulier onderhoud krijgen :X _O-
Motor poetsen - Wax-On.nl <<<-->>> G&G uitlaten - ServoBuddy - Edo Vigna Racing EVR - Ilmberger Carbon - CNC Racing - Evotech Performance - and more...

www.ikhaatlinksrijders.nl

Reg. datum:
08 jun. 2009
als je de kleppen hebt gesteld moet je synchroniseren, verder doe ik het alleen als ik denk een verbetering te kunnen maken.
I'm so bad at shoplifting it's technically looting

Reg. datum:
08 jun. 2010
Als ie gelijkmatig loopt bij alle toeren, goed start, niet trilt, is er dan een reden om daar tijd in te steken? Onnodig gesleutel aan zo'n oud beestje kan ook tot schades leiden, niet?
Verder is het zo dat kleppen stellen een voorwaarde is voor synchroniseren, maar het is niet zo dat je moet synchroniseren als je je kleppen gesteld hebt. De carb-afstelling verandert denk ik minder snel dan de klepspeling.

Reg. datum:
24 jan. 2012
Heren (en dames?), welke dikte olie moet ik hebben met wilbers voorveren?

Wil er nieuwe veren insteken gezien de voorvork toch toe is aan onderhoud en ik nu even een boel vrije tijd heb.. Wil niet dat hij gaat stuiteren op slecht wegdek (zoals mijn oude deed).
TK: Honda Hawk GT 647 '90 | Yamaha TDM850 '96

www.GeGShop.nl www.Wax-On.nl

Reg. datum:
05 apr. 2005
quote:
JBi schreef op 15 januari 2018 @ 15:02:

Wil er nieuwe veren insteken gezien de voorvork toch toe is aan onderhoud en ik nu even een boel vrije tijd heb.. Wil niet dat hij gaat stuiteren op slecht wegdek (zoals mijn oude deed).

Wilbers raadt zelf 5W aan, al lijkt dat me wat dun. Ik zou het advies van Wilbers aanhouden, en als dat niet bevalt de olie vervangen voor 10W, dat is geen lastige klus tenslotte.
Motor poetsen - Wax-On.nl <<<-->>> G&G uitlaten - ServoBuddy - Edo Vigna Racing EVR - Ilmberger Carbon - CNC Racing - Evotech Performance - and more...

Reg. datum:
24 jan. 2012
quote:
SavagePielk schreef op 15 januari 2018 @ 15:06:

[...]

Wilbers raadt zelf 5W aan, al lijkt dat me wat dun. Ik zou het advies van Wilbers aanhouden, en als dat niet bevalt de olie vervangen voor 10W, dat is geen lastige klus tenslotte.

Dan ga ik dat eerst bestellen en proberen. :t

Reg. datum:
08 jun. 2009
7,5W is soms ook een mooie tussenoplossing, 5 lijkt me wat dun

ik doe mijn best...

Reg. datum:
20 feb. 2004
als je 5 en 10 in huis haalt kun je eventueel nog mengen. Als je schone maatbekers koopt voor een kwartje bij de action, kun je de gebruikte olie opvangen en dan mengen. Heb je ook 7,5. Dat is vaak goedkoper dan die viscositeit ook nog bij te kopen en vervolgens van drie soorten over te houden.
first I went wow and now I went WOW!!!

Reg. datum:
08 jun. 2009
goed idee!

ik doe mijn best...

Reg. datum:
20 feb. 2004
Hey guys,

Heeft er iemand bij toeval nog een setje decals (stickers) voor een NTV?

Ik wil een tank overspuiten maar heb de stickers niet.
Mogen originele maar eventueel ook Honda stickers zijn. Als er maar iets op de tank staat.
Ik wil de tank zwart spuiten, dus wit of grijs zou wel passen.

Thanx.
Dennis

de rotzak

Reg. datum:
29 nov. 2002
quote:
JBi schreef op 15 januari 2018 @ 15:02:

kijk ook even goed naar de grote van je luchtkamer. ooit het advies aangehouden van wilbers en 16cm luchtkamer gebruikt, maar dan deint het als een malle. je moet 12cm, luchtkamer aanhouden
Doe is wat nuttigs met je leven, red een WC-eend van de verdrinkingsdood! Op Zaterdag 9 december 2006 om 19:15 zei P.Nis " IKBENGEK voor PRESIDENT" en ook -Daan- schreef op 09 februari 2014 @ 17:16 Ik ben gek for president

Sprint 955i

Reg. datum:
15 aug. 2011
quote:
IKBENGEK schreef op 29 januari 2018 @ 15:13:

[...]

kijk ook even goed naar de grote van je luchtkamer. ooit het advies aangehouden van wilbers en 16cm luchtkamer gebruikt, maar dan deint het als een malle. je moet 12cm, luchtkamer aanhouden

In mijn herinnering schreef Hyperpro dat ook voor (12cm) en dat reed top :)

Reg. datum:
24 jan. 2012
quote:
IKBENGEK schreef op 29 januari 2018 @ 15:13:

[...]

Volgens mij is het zelfs 18cm volgens het Wilbers document, vond ik zelf ook wel wat veel vergeleken met andere motoren. Eergisteren de spulletjes besteld nadat ik eindelijk een kortingscode kreeg van Louis (zat ik al een tijdje op te wachten :9). Hopelijk komt het volgende week binnen gezien ze de veren niet standaard op voorraad hebben. :)

Ook andere spiegels besteld gezien ik geen fan ben van chrome, lijkt de motor gelijk zo oud door. Wel gewoon vierkante spiegels om een beetje de 80's/90's look te behouden. *D

de rotzak

Reg. datum:
29 nov. 2002
quote:
JBi schreef op 31 januari 2018 @ 16:59:

[...]

Volgens mij is het zelfs 18cm volgens het Wilbers document, vond ik zelf ook wel wat veel vergeleken met andere motoren. Eergisteren de spulletjes besteld nadat ik eindelijk een kortingscode kreeg van Louis (zat ik al een tijdje op te wachten :9). Hopelijk komt het volgende week binnen gezien ze de veren niet standaard op voorraad hebben. :)

Ook andere spiegels besteld gezien ik geen fan ben van chrome, lijkt de motor gelijk zo oud door. Wel gewoon vierkante spiegels om een beetje de 80's/90's look te behouden. *D

zodra de meuk van mijn ex uit de garage weg is kan ik weer bij de hawk komen. mijn SV1000 staat al noodgedwongen op mijn werk gestald.

eerst de SV ff een beurt geven en dan de hawk maar strippen en weer volledig gaan opbouwen. is ook al weer een project wat ik uhhhh veeeeeeel te lang op de plank heb liggen
Doe is wat nuttigs met je leven, red een WC-eend van de verdrinkingsdood! Op Zaterdag 9 december 2006 om 19:15 zei P.Nis " IKBENGEK voor PRESIDENT" en ook -Daan- schreef op 09 februari 2014 @ 17:16 Ik ben gek for president

Reg. datum:
31 mrt. 2015
Heeft iemand een tip voor waar ik voordelig een rem-revisie setje kan kopen voor de revere? (rem voor).

Of heeft iemand bruikbare tweedehands zuigertjes liggen?

ik doe mijn best...

Reg. datum:
20 feb. 2004
quote:
Londen schreef op 06 februari 2018 @ 12:33:
Heeft iemand een tip voor waar ik voordelig een rem-revisie setje kan kopen voor de revere? (rem voor).

Of heeft iemand bruikbare tweedehands zuigertjes liggen?

Volgens mij heb ik nog wel een paar klauwen liggen. Misschien zit daar nog een knappe bij.

Reg. datum:
08 jun. 2009
heb nog wel een lelijk geschilderd setje liggen wat je voor onderdelen kan gebruiken anders :P

Reg. datum:
31 mrt. 2015
Bedankt voor de snelle reacties.

M'n klauw is nog wel prima, maar de potjes enzo zijn wel aan vervanging toe (zie foto), de heleboel loopt stroef.
Ik wil sowieso de seals vervangen, maar als jullie wat potjes voor me hebben neem ik die graag over.

lellek

Sprint 955i

Reg. datum:
15 aug. 2011
Rvs potjes bestellen bij wemoto?

http://www.wemoto.be/bike..._and_seals_front_caliper/

Check wel even of ze ze ook voor jouw model/bouwjaar hebben, zijn volgens mij over de jaren heeb twee verschillende maten gebruikt

Reg. datum:
08 jun. 2009
de klauwen die ik heb liggen zijn wel in betere staat... gratis af te halen

Sprint 955i

Reg. datum:
15 aug. 2011
Wat heb je er trouwens inzitten? Bij mij zijn ze altijd leeg en hol...

Aka. 2strokerob

Reg. datum:
09 sep. 2005
Bij mij ook..heb dit weekend voor en achter ook blokjes vervangen..zuigers staken best ver uit en hadden aardige aanslag..nieuwe zuigers zouden beter zijn idd..
Vanochtend moest ik toch een paar keer starten voordat ie liep...en bevroren zadel :X
MZ TS250/0
BMW F650CS Scarver future ratbike
BMW R100 zijkspan
Honda VT500 FT Ascot ratbike

Reg. datum:
08 jun. 2009
zijn kunststof dopjes... deze zien er wel heel verrot uit trouwens ;)

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.