Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Ja is een concept gedaan door Classcs mechanics.
In een ander kleurtje:
[afbeelding]
Ik vind dat design erg gaaf. Hou wel van weggewerkte uitlaten, om de één of andere reden vind ik dat a-symmetrische van één uitlaat toch nog steeds een beetje vreemd. Hetzij zo of als seatpipes. Bar end spiegels en gaan met die brommert!
 
Hoi hoi, mijn achterband is aan vervanging toe en ik ben benieuwd wat voor banden er aan te raden zijn voor een ntv 650 en hoe moeilijk het is om zelf het wiel te demonteren. Het schijnt nogal wat geld te schelen als je dit namelijk zelf doet.
 
Ik heb onder mijn Hawk Pirelli Sport Demons liggen. Bevallen wat mij betreft prima maar ik ben dan ook niet bekend met andere banden er onder.
 
Heb de Bridgestone BT-45 eronder.
Ook ik heb geen ervaring met andere banden aangezien deze mij prima bevallen.


Hoi hoi, mijn achterband is aan vervanging toe en ik ben benieuwd wat voor banden er aan te raden zijn voor een ntv 650 en hoe moeilijk het is om zelf het wiel te demonteren. Het schijnt nogal wat geld te schelen als je dit namelijk zelf doet.
 
Dan geloof ik dat het de bt45 gaat worden. Nu ben ik wel een beetje handig maar nog niet heel ervaren in het klussen net motoren. Is het zelf verwijderen van het achterwiel goed te doen of bij twijfel door een garage laten doen?
 
Lekker door garage laten doen. De band wisselen gaat je namelijk toch niet lukken (zeker niet met weinig klus ervaring)

Zonder midden standaard moet je ook iets verzinnen om je motor op zijn plek te houden

En voor garage is wiel zo los te maken. Voor jou zou die moer weleens onmogelijk vast kunnen zitten.

En dan moet hij ook weer vast genoeg...
 
Waar woon je? Als het.noord Holland is kun je een bandje bestellen en naar mij toe rijden in oudkarspel. Ik vervang mijn bandjes zelf. Het wiel is wel los te halen. Soms gaatbdat makkelijker als je de uitlaat los maakt aan de linkerkant ter hoogte van de jiffy en de schetsplaat rechts. Dan kun je hem iets naar buiten treklen en het wiel er makkelijker tussendoor trekken.
Moer kan hoed vast zitten. Flinke hefboom er op en even iemand op de motor laten zitten met de voet flink op de rem.
 
Dag dames en heren!

Mijn Hawk zit het niet mee, de afgelopen tijd. De voorste uitlaatpijp heeft voor veel problemen gezorgd en op dit moment is de cilinderkop zo beschadigd dat er eigenlijk een nieuwe op moet..

- Klopt het dat de cilinderkop van een revere er op past?
- Is het dan aan te bevelen om beide koppen te vervangen?

Ook zag ik laatst dat het blok aan de onderkant toch wel wat schade heeft bij het ophangpunt -->
full

- Het lijkt me wel mee te vallen, of denken jullie anders?
- Is het dan helaas niet een beter idee om het hele blok te vervangen? Heeft pas 20500 mijlen gelopen :(


Nu heb ik al rondgezocht en kan zo snel geen cilinderkop of los blok vinden.. Ook boonstra en japparts hebben niks liggen.

Jullie een idee waar ik het een en ander vandaan kan toveren!? Ben op zoek naar advies en dus onderdelen! De hawk moet weer rijden!!!!

Bedankt!
 
Dag dames en heren!

Mijn Hawk zit het niet mee, de afgelopen tijd. De voorste uitlaatpijp heeft voor veel problemen gezorgd en op dit moment is de cilinderkop zo beschadigd dat er eigenlijk een nieuwe op moet..

- Klopt het dat de cilinderkop van een revere er op past?
- Is het dan aan te bevelen om beide koppen te vervangen?

Als je geen haast hebt....

Ik heb een reserveblok staan, maar ik weet nog niet of het blok in mijn motor goed is (ben m (nog steeds) aan het verbouwen, en met de bouw van een campertje is het allemaal even op een laag pitje gekomen....). Voor de winter wil ik m wel rijdend hebben, dus dan weet ik of het reserveblok de deur uit kan. Het is wel een revere, dus met cardan, maar ik vermoed dat alle onderdelen die jij zoekt identiek zijn van beide blokken.
 
Laatst bewerkt:
Ah, bedankt Edje! Een goede optie, als het tegen die tijd nog niet gelukt is. Bedankt, ik hou je in gedachten!
 
Let op dat een Revere of Deauvile (en ook Transalp) cilinderkop niet hetzelfde is als die van de Hawk.
De externe olieleiding van de Hawk is niet aanwezig op de andere modellen. Daar zit de olieleiding intern.

Ik heb dit deze week zelf helaas geconstateerd ;(
Links de Hawk kop. Op de rechter afbeelding zie je de ontbrekende oliedoorvoer.

Kortom, ik ben nog steeds op zoek naar een voorste cilinderkop. :Y
Als iemand wat heeft liggen hoor ik het graag!

full
 
Laatst bewerkt:
Let op dat een Revere of Deauvile (en ook Transalp) cilinderkop niet hetzelfde is als die van de Hawk.
De externe olieleiding van de Hawk is niet aanwezig op de andere modellen. Daar zit de olieleiding intern.

Ik heb dit deze week zelf helaas geconstateerd ;(
Links de Hawk kop. Op de rechter afbeelding zie je de ontbrekende oliedoorvoer.

Kortom, ik ben nog steeds op zoek naar een voorste cilinderkop. :Y
Als iemand wat heeft liggen hoor ik het graag!

[afbeelding]

Maar; wel op het eerste modeljaar Revere, die heeft wel de externe olieleiding zoals de Hawk dat heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan