Triumph Speed Triple topic deel 50

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb net nog een stukje gereden..

Ff op een verlaten industrie terrein wheelie's geoefend maar ik ben er geen ster in.

In de 1 ff de koppeling aantikken dan heb ik hem zo omhoog alleen dan ben je zo door je toeren heen!

Voor de mensen die er goed in zijn, trekken jullie hem in z'n 2 of 1 omhoog? En hoe?

Ik zie op internet lui dat met 2 vingers in de neus doen terwijl ik er best moeite mee heb.. Misschien ben ik wel te voorzichtig ofzo..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net nog een stukje gereden..

Ff op een verlaten industrie terrein wheelie's geoefend maar ik ben er geen ster in.

In de 1 ff de koppeling aantikken dan heb ik hem zo omhoog alleen dan ben je zo door je toeren heen!

Voor de mensen die er goed in zijn, trekken jullie hem in z'n 2 of 1 omhoog? En hoe?

Ik zie op internet lui dat met 2 vingers in de neus doen terwijl ik er best moeite mee heb.. Misschien ben ik wel te voorzichtig ofzo..
Truc is om op het juiste moment de koppeling iets in te trekken en los te laten........dan gaat ie in de 2 het makkelijkst.
Moet je iets gevoel bij krijgen.........doorschakelen is ook geen probleem.

1 kan ook wel, maar een stuk onbenulliger.

O ja, beter te voorzichtig dan in 1 x op je muil gaan.......dan is de lol er gauw af. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik had hier al in het vorige topic eens gepost, dat ik aan het oriënteren was voor een nieuwe motor..
Nu staat er hier op mf een 1050 uit 2005 te koop...vrij hoge km stand, paar minpuntjes...

Maar wat voor onderhouds interval heeft een speedtriple uit 2005.... qua kleppen stellen etc?
Wat kost gemiddeld een grote beurt inclusief kleppen stellen van een triple ?

Ik hoop ergens volgende week een proefrit te maken...hoop snel me sv verkocht te hebben...

Bedankt alvast..
Gr
Gerjo /// Redrum
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net nog een stukje gereden..

Ff op een verlaten industrie terrein wheelie's geoefend maar ik ben er geen ster in.

In de 1 ff de koppeling aantikken dan heb ik hem zo omhoog alleen dan ben je zo door je toeren heen!

Voor de mensen die er goed in zijn, trekken jullie hem in z'n 2 of 1 omhoog? En hoe?

Ik zie op internet lui dat met 2 vingers in de neus doen terwijl ik er best moeite mee heb.. Misschien ben ik wel te voorzichtig ofzo..

De truk is het om het niet halfhartig te proberen. Dat werkt niet en je maakt het jezelf moeilijk. Nu maak ik de meeste wheelies op de crossert die er prima tegen kan ook als het anders gaat dan geplant. Daar is het laag in toeren rijden, gasgeven en gelijk de koppeling tot het aangrijp punt intrekken en dan laten schieten })

Met speedy gaat het meestal by accident. Niet geplant dus. Maar als het gebeurt laat ik het gaan. Maar ben toch voorzichtiger omdat ze mijn werkpaard is. Ook het voorwiel niet zo hoog :X Ik heb een hekel aan die forkseals te wisselen O-)


:W
 
Ik had hier al in het vorige topic eens gepost, dat ik aan het oriënteren was voor een nieuwe motor..
Nu staat er hier op mf een 1050 uit 2005 te koop...vrij hoge km stand, paar minpuntjes...

Maar wat voor onderhouds interval heeft een speedtriple uit 2005.... qua kleppen stellen etc?
Wat kost gemiddeld een grote beurt inclusief kleppen stellen van een triple ?



Ik hoop ergens volgende week een proefrit te maken...hoop snel me sv verkocht te hebben...

Bedankt alvast..
Gr
Gerjo /// Redrum


Ik heb met 14500 km alles laten nalopen omdat de onderhoudsgeschiedenis van mijn Speed onduidelijk was, gewoon voor mijn eigen zekerheid.

Geloof dat ik voor kleppen nakijken (hoefden niet gesteld te worden), nokkenas speling nakijken, alle vloeistoffen vervangen etc tussen de 300 en 400 kwijt was. Maar elke werkplaats hanteert andere tarieven.

Interval zal ik ff op moeten zoeken, geloof 10000 km ofzo..
 
De truk is het om het niet halfhartig te proberen. Dat werkt niet en je maakt het jezelf moeilijk. Nu maak ik de meeste wheelies op de crossert die er prima tegen kan ook als het anders gaat dan geplant. Daar is het laag in toeren rijden, gasgeven en gelijk de koppeling tot het aangrijp punt intrekken en dan laten schieten })

Met speedy gaat het meestal by accident. Niet geplant dus. Maar als het gebeurt laat ik het gaan. Maar ben toch voorzichtiger omdat ze mijn werkpaard is. Ook het voorwiel niet zo hoog :X Ik heb een hekel aan die forkseals te wisselen O-)


:W

Thanx Sua, denk dat mijn angst ook is dat ik hem op de kant leg net nu ik heb helemaal naar mijn smaak verbouwd heb..

Goed om te lezen dat je Speed weer rijdt btw, hou hem heel! :]
 
Ik heb net nog een stukje gereden..

Ff op een verlaten industrie terrein wheelie's geoefend maar ik ben er geen ster in.

In de 1 ff de koppeling aantikken dan heb ik hem zo omhoog alleen dan ben je zo door je toeren heen!

Voor de mensen die er goed in zijn, trekken jullie hem in z'n 2 of 1 omhoog? En hoe?

Ik zie op internet lui dat met 2 vingers in de neus doen terwijl ik er best moeite mee heb.. Misschien ben ik wel te voorzichtig ofzo..
Ik zou heel voorzichtig zijn met wheelies in de 1e versnelling want hij staat rechtop voordat je er erg in hebt :X

Begin met de 2e versnelling eens bij 70 km/h, gas abrupt dicht en dan vol open, dan moet ie komen.
Anders in z'n 2 met lagere snelheid en de koppeling erbij pakken. Met koppeling is de truc dat je veel meer gas moet geven dan je denkt, maar dat kun je rustig opbouwen totdat het lukt :)

Oh en houd je voet bij het rempedaal ;)
 
Nee, soms lukt het niet...
Vaak wel.. O-)
full

:}
 
Thanx Sua, denk dat mijn angst ook is dat ik hem op de kant leg net nu ik heb helemaal naar mijn smaak verbouwd heb..

Goed om te lezen dat je Speed weer rijdt btw, hou hem heel! :]


Uhh speedy was er alweer mee gestopt. De volgende morgen wilde die niet starten.... Dashboard deed vreemd wilde dingen en starten ho maar. Bleek de accu kabel te zijn gebroken. Wel knap dat tie mijn de avond ervoor toch naar huis heeft gebracht. Lieve trouwe dier *D

Ach hier kon ze ook niets aan doen. Kabel verlengt en nu gaat het weer als vanouds. Dus weer starten zonder angst van het zou toch niet :X :X :X

Ik laat me niet tegen houden door de schoonheid van de bike. gewoon gaan }) Gaat het mis dan fixen we het weer. Als het mis gaat bij mij dan is het altijd nog op lage snelheid geweest. Wat op dat moment dan weer een plus punt was. Hoe lager mijn snelheid hoe minder braincellen er op de weg en gebruikers gefocust zijn...


:)
 
:W
Gezellig om je gesproken te hebben, gisteren bij Blom in Leusden!
Je SPEED werkt weer naar behoren?

Veel plezier met je voorbereidingen van je volgende 'loopje' 8-) *D

Inderdaad leuk om een bekende tegen te komen bij Blom. Helaas is het probleempje met de inhoud van de tank niet opgelost. Sterker nog. Nu blijft de tank vol volgens de blokjes..... Of de vlotter is defect of de bekabeling voor de vlotter... Binnenkort weer terug naar Blom voor het oplossen van dit probleempje.

Gelukkig zat de voorspelling wat regen betreft voor vanmorgen op de Utrechtse heuvelrug er behoorlijk naast. Zo goed als droog 19 km op en neer kunnen trainen bij de Amerongse berg.
 
Inderdaad leuk om een bekende tegen te komen bij Blom. Helaas is het probleempje met de inhoud van de tank niet opgelost. Sterker nog. Nu blijft de tank vol volgens de blokjes..... Of de vlotter is defect of de bekabeling voor de vlotter... Binnenkort weer terug naar Blom voor het oplossen van dit probleempje.

Gelukkig zat de voorspelling wat regen betreft voor vanmorgen op de Utrechtse heuvelrug er behoorlijk naast. Zo goed als droog 19 km op en neer kunnen trainen bij de Amerongse berg.
:}

:W
 
Goeieavond,
wederom heb ik een uitdaging met mijn Speed, deze keer is het de remmerij voor waar ik een uitdaging heb, het gaat om het volgende.

Vorige week mijn wielen eruit gehaald om er nieuwe banden op te laten leggen, toen heb ik een krik geplaatst onder mijn uitlaatbocht en mijn stuur opgehangen met spanbanden.
Toen ik mijn wiel weer monteerde en vervolgens mijn remklauwen weer had vast gemaakt draaide ik een keer aan mijn wiel, en deze maakt net even meer dan 1 omwenteling.
Omdat ik dit normaal gesproken nooit test omdat mijn voorwiel in mijn schuur nooit van de grond is, weet ik niet of dit al jaren zo is.

Nu heb ik het volgende gedaan om hem soepeler te krijgen, maar dit heeft praktisch niks verbeterd:
remolie eruit
remklauwen uit elkaar
alles schoongemaakt, cylinders, klauwen, en rubbers
rubbers er met vet(uit blauwe tube)weer in
cylinders er weer in
nieuwe remblokken
nieuwe remolie

Er zaten remblokken van SBS in, en deze heb ik weer gekocht.

Als ik de klauwen per stuk test, dan gaat mijn wiel 2 a 3 keer rond,

ik Hoop dat iemand hier ook ervaring mee heeft, of misschien dat dit normaal is bij deze motor,
het gaat trouwens om een speed triple 2007 met Nissin klauwen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan