Bringin' an R45 back to life!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zat even in Berlijn. En inderdaad, ik heb een soort van "algemeen block". Alles is me eigenlijk teveel (moeite). Binnenkort een paar dagen vrij, eens zien of ik mij er dan toe kan zetten. In ieder geval ligt de remklauw nu te weken in de diesel. Die jerrycan heeft ook een maand of twee in de auto gelegen voordat ik er eindelijk eens twee litertjes in heb gegooid. Zucht.......
 
Zit jij niet stiekem je BMW antipathie op hem in te stralen.


Nee hoor ik hield hem niet tegen toen hij ging kijken voor een paar kleine onderdeeltjes.Alleen pech dat de zaak net dicht was en hij helemaal met niets terug kwam -O-

Hoorde hem nog wel over oude vliegtuigen spreken,...vol enthousiasme trouwens :} ;)

Als die BMW een echte proppeler had dan was die allang luchtwaardig O-) :X
 
Laatst bewerkt:
Therapeuten?


Het begin van het herstel volgens IJZER:

De gifbeker:
full
 
Met een vetspuit? Bouw je daar zoveel druk mee op dat je een vastgerotte zuiger naar buiten drukt?


Beetje laat , maar kijk :

Zon ding bouwt toch wel 1500 psi op , dat is zon +- 100 bar .
(is trouwens een heel leuk kanaal)

Mooi project trouwens , loopt hij (al) beter ? *D
 
Jawel, hij loopt. Alleen lijkt een proefrit op een geschorste (en dus onverzekerde) motor zonder voorrem mij geen goed plan. De remklauw ligt nu al een poosje te weken in de diesel, dus maar eens proberen. Natuurlijk zitten de inbusbouten die de beide helften bij elkaar houden nog steeds muurvast, maar onder het motto "met geweld naai je een ezel" eens aan de slag gegaan. Inbussleutel erin, en een paar fikse tikken erop. Nadat het eerste "knak" heeft geklonken, draaien de bouten er met gemak uit. Dan even de o-ringen verwijderen, en zien of er enige beweging in de zuigers is te krijgen.....niet dus. -O-

full


Ik denk dat het waarschijnlijk verstandiger is om te investeren in een bruikbare klauw dan te proberen dit ding weer gangbaar te maken.

Nu even iets anders. Ik woon in een heel aardig klein eengezinswoninkje in Uithoorn, en ik moet zeggen dat ik hier prettig woon. Alleen.....de huur bedraagt nu al bijna 800 euro, en die wordt alleen maar hoger. Gezien de historisch lage rente is de Deputy nu dus op zoek naar een ander huisje. En een andere woonplaats. Oosthuizen komt in de richting, daar heb ik een ruime woning mét garage *O* tegen een hypotheek die ruim lager ligt dan mijn huidige woonlasten. Kortom, het zoeken naar een geschikte woning staat nu even bovenaan mijn lijstje. Met een beetje geluk staat de BMW dus deze winter op een heftafel in een goed verlichte garage, in plaats van in de tuin.
 
Jawel, hij loopt. Alleen lijkt een proefrit op een geschorste (en dus onverzekerde) motor zonder voorrem mij geen goed plan. De remklauw ligt nu al een poosje te weken in de diesel, dus maar eens proberen. Natuurlijk zitten de inbusbouten die de beide helften bij elkaar houden nog steeds muurvast, maar onder het motto "met geweld naai je een ezel" eens aan de slag gegaan. Inbussleutel erin, en een paar fikse tikken erop. Nadat het eerste "knak" heeft geklonken, draaien de bouten er met gemak uit. Dan even de o-ringen verwijderen, en zien of er enige beweging in de zuigers is te krijgen.....niet dus. -O-

[afbeelding]

Ik denk dat het waarschijnlijk verstandiger is om te investeren in een bruikbare klauw dan te proberen dit ding weer gangbaar te maken.

Nu even iets anders. Ik woon in een heel aardig klein eengezinswoninkje in Uithoorn, en ik moet zeggen dat ik hier prettig woon. Alleen.....de huur bedraagt nu al bijna 800 euro, en die wordt alleen maar hoger. Gezien de historisch lage rente is de Deputy nu dus op zoek naar een ander huisje. En een andere woonplaats. Oosthuizen komt in de richting, daar heb ik een ruime woning mét garage *O* tegen een hypotheek die ruim lager ligt dan mijn huidige woonlasten. Kortom, het zoeken naar een geschikte woning staat nu even bovenaan mijn lijstje. Met een beetje geluk staat de BMW dus deze winter op een heftafel in een goed verlichte garage, in plaats van in de tuin.



Goed plan,...en als je dan weer eens geen inspiratie hebt ben ik binnen 20 minuten bij je om je te helpen. :P
 
Mmmh, Oosthuizen is voor mij nog geen kwartiertje langs de dijk. Kan ik Dep een paar schoppen geven als de boel weer stagneert.
Overigens is de remklauw nog prima te redden. De groeven mooi schoon maken en de ringen ook. Ik haal alleen nooit de klauwen in twee. Het is heel moeilijk om het kanaal tussen de twee helften weer dicht te krijgen.
 
Mmmh, Oosthuizen is voor mij nog geen kwartiertje langs de dijk. Kan ik Dep een paar schoppen geven als de boel weer stagneert.
Overigens is de remklauw nog prima te redden. De groeven mooi schoon maken en de ringen ook. Ik haal alleen nooit de klauwen in twee. Het is heel moeilijk om het kanaal tussen de twee helften weer dicht te krijgen.
Doe het aub!
Dit is een martelgang voor de lezers.
 
_O- _O-

Ja en voor mij is het ook veel veiliger..... O-)

Je woont dan zo ver weg, dat ff op 1 dag heen en weer en dan ook nog eens sleutelen, geen optie meer is. })

:') Moet alleen dan wel mn eigen biefstukken met paddo's gaan klaarmaken. Wat nog net niet zo erg is als sleutelen aan een guzzi met hangmemmen.

:+
 
Mmmh, Oosthuizen is voor mij nog geen kwartiertje langs de dijk. Kan ik Dep een paar schoppen geven als de boel weer stagneert.
Overigens is de remklauw nog prima te redden. De groeven mooi schoon maken en de ringen ook. Ik haal alleen nooit de klauwen in twee. Het is heel moeilijk om het kanaal tussen de twee helften weer dicht te krijgen.


Zegt-ie nu |(

Nou ja, eerst maar eens zien of ik die zuigers ooit nog in beweging ga krijgen.

Gijs, als ik iets ruimer ga wonen, is er vast wel een logeerkamertje beschikbaar. En anders plof ik gewoon een matras op mijn heftafel, kun je de instap van je bedje meteen instellen op de juiste hoogte, wel makkelijk voor senioren, toch?
 
Ik heb net even in mijn archief met unieke en zeldzame onderdelen gekeken. Als je het nog helemaal weet te verknoeien Heb ik nog een ATE klauw van een R45 liggen. Hij ziet er vies uit, maar wel bruikbaar.
Als je straks gaat pendelen tussen Uithoorn en Oosthuizen kom je hem maar halen. Als je te lang blijft trutten en uitstellen kom ik bij je langs om hem door je raam te gooien.
 
ATE klauw op een R45 ?????????
Die hadden toch die van Brembo P08 ( die op de foto is er wel een )er op zitten .
Nou niet de moeilijkste om te repareren
Wel een nieuw O-ring gebruiken tussen de twee delen om het lekken daartussen tegen te gaan
 
Nou, dan heb ik wel een beetje een gekke Brembo.



Er staat ATE op.
 
Ik heb net even in mijn archief met unieke en zeldzame onderdelen gekeken. Als je het nog helemaal weet te verknoeien Heb ik nog een ATE klauw van een R45 liggen. Hij ziet er vies uit, maar wel bruikbaar.
Als je straks gaat pendelen tussen Uithoorn en Oosthuizen kom je hem maar halen. Als je te lang blijft trutten en uitstellen kom ik bij je langs om hem door je raam te gooien.

Doe maar niet. Tegen de tijd dat ik naar Oosthuizen ga pendelen woont er in Uithoorn misschien wel iemand anders die helemaal niets kan met die klauw, :+
 
Nou ja, eerst maar eens zien of ik die zuigers ooit nog in beweging ga krijgen.
Terug in elkaar en een vetpomp er op! Heb het laatst bij een GTR1000 toegepast:
theredone51 in "Ram's XS750E Scrambler / Tracker project"

Nippeltje maken, of een vetnippel zoeken met de juiste draad om hem rechtstreeks als vervanging van je banjobout te gebruiken. Klauw terug in elkaar, vetpomp er op en gaan!

Met zowel perslucht als rempomp kwamen die zuigers niet los, maar met de vetpomp waren ze er zo uit! :t
 
ATE klauw op een R45 ?????????
Die hadden toch die van Brembo P08 ( die op de foto is er wel een )er op zitten .
Nou niet de moeilijkste om te repareren
Wel een nieuw O-ring gebruiken tussen de twee delen om het lekken daartussen tegen te gaan
R45 en R65 hebben een ATE klauw. Niet het "schwenksattel" van de /6 en /7 BMW's maar een tweezuigerklauw die van een afstandje op een P08 klauw lijkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan