Terrot HO(S)

Ik ga het niet meer terug zoeken, maar dit is precies wat ik je had voorspeld!


:N

Heeft niks met de motor te maken. Ik zat vast achter een paardentrailer op een 1 baans weg met rotondes (traaaaaaggggg), ook op een BMKW S1000 RRRRRR was ik er daar niets lansgsgekomen. Waarom die eikel dan op mij flipte is mij een raadsel. Ik denk omdat ik hem voor de rotodes iets liet afzakken zodat ik zonder slippende koppeling de rotonde over kon (zo traag ging het). Maar dat was marginaal.

Een auto die volgas achteruit deze hoek om komt kan je op geen 1 motor fatsoenlijk ontwijken. Idem voor auto's die de rotonde de verkeerde kant op nemen.


Nu ben ik trouwens best wat gewend. Ik woon in Utrecht Overvecht en ben er inmiddels heilig van overtuigd dat het niet iets cultureels is: Er zit iets in de Marrokaanse genen waardoor ze oorzaak/gevolg en actie = reactie niet kunnen snappen. er wordt zo onmogelijk debiel gereden in die wijk, dat kan alleen als je volledig niet stilstaat bij de mogelijke gevolgen.
 
Als hij begint te stotteren en je gaat dan wat langzamer rijden dan is het wel gelijk weer goed lopen?
 
Als hij begint te stotteren en je gaat dan wat langzamer rijden dan is het wel gelijk weer goed lopen?


Vrijwel meteen idd, kan even een halve minuut duren max (iets snelheid verminderen werkt dus ook)
 
Laatst bewerkt:
Benzine kraantje niet helemaal goed open?
Benzinekraan aansluiting in de tank wel goed open?
Ergens in de carb benzine toevoer een restrictie?
Had je de carb wel helemaal uit elkaar gehad en schoon gemaakt?
 
Benzine kraantje niet helemaal goed open?
Benzinekraan aansluiting in de tank wel goed open?
Ergens in de carb benzine toevoer een restrictie?
Had je de carb wel helemaal uit elkaar gehad en schoon gemaakt?

De kraan loopt goed door, filter zou een probleempje kunnen zijn (maar is behoorlijk nieuw en staat wel vol benzine).

De carburateur is helemaal uit elkaar geweest en meermaals langdurig ultrasoon gereinigd (heb ik zelf)
 
Contactpunten niet te wijd afgesteld?
Bougie niet helemaal goed?
Misschien ondanks dat de condensator nieuw is dat deze misschien toch niet helemaal goed is?
Doet hij het in alle versnellingen? Dus bij steeds ongeveer hetzelfde toerental?
Misschien een te slappe klepveer waardoor deze bij een hoger toerental wat gaat zweven/niet goed afsluiten?
 
Laatst bewerkt:
..iek snapnieh.. je had toch sproeier opgeboord met goed vervolg?


Verbetering, niet opgelost.

Ik vraag me echt af of hij niet ergens valse lucht aanzuigt. Volgens mij zijn er geen revisiekitjes voor deze carburateur. Misschien maar eens demonteren en meenemen naar bijvoorbeeld de Engelse Motorwinkel in Soesterberg om te kijken wat hij aan spullen heeft.
 
..Geen valse lucht via de flens? (die bij oude carbs soms krom zijn getrokken)

Nee, hij heeft geen fles maar schuift over de aanzuigbuis. Die heeft wel wat pitting, maar ook een groot oppervlak (dat ik dun met vloeibare pakking heb ingesmeerd)
 
Eerder een teveel aan benzine bij volgas, misschien door het opboren van je hoofdsproeier?
De doorlaat van je hoofdsproeier is van belang van 3/4 tot volledige gasschuifopening.
 
Klinkt toch typisch als een verkeerde vlotter hoogte.
Voelt het ook als brandstof gebrek (smoren) of is het meer een wegvallen van de ontsteking?
 
De kraan loopt goed door, filter zou een probleempje kunnen zijn (maar is behoorlijk nieuw en staat wel vol benzine).

De carburateur is helemaal uit elkaar geweest en meermaals langdurig ultrasoon gereinigd (heb ik zelf)


Dat het filter nieuw is en vol benzine staat wil niets zeggen, er kan immers toch geen lucht bij komen. Maar..... een filter kan wel dusdanig de doorstroming belemmeren dat de carburateur niet genoeg benzine krijgt. Hierdoor krijg je dus hetzelfde verschijnsel wat Hellracer beschrijft, "alsof de vlotter hoogte niet goed afgesteld is".

Haal dat filter er eens tussenuit, nieuw slangetje ertussen en een lekker stuk rijden. Eliminatie mijn beste Watson. ;)
 
Inderdaad.. het filter staat vol maar de andere kant?
Ik heb soortgelijke trubbels gehad met een dnepr.. erg veel sleutelen, kwam er niet uit...
ontsteking, carbs, koppen er af gehad..bobines vervangen.. kon nix vinden.. toen eens onderweg uit wanhoop(?) de filters er tussen weg, al leken deze goed door te lopen.. en het probleem was over...
 


Zondag een heel eind gereden op de Terrot, met passagie. Met grotere sproeier en nieuw beniznefilter houdt hij nu niet in. Wel had hij het op de heenweg moeilijk: met de wind mee en passagier kreeg ie denk ik wat weinig koeling (hoewel het blok niet heel heet werd). Vreemd genoeg ging hij daarvan bij halfgas pingelen, volgas niet :?

Maar heerlijk door de Betuwe geploft verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan